Leven met Autisme

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:29

moonfish13 schreef:
Jeutje menino, ik zou daar echt kriegel van worden als ouder.. Ik lust eigenlijk alleen geen rauw, smerige structuur! Alle andere dingen die ik niet lustte of van hield mag ik nu gewoon niet meer vanwege mijn allergieen. Dat is best fijn, nooit meer.de vraag waarom ik geen taart wil oid. Was nooit een taart en liflafjes mens eigenlijk.

Ik heb mijn ouders idd redelijk tot wanhoop gedreven :') . Ok, dat hamburger incident was eenmalig. Toen was ik moe ofzo en kon ik het echt niet meer aan. Normaal hield ik me wel altijd in, al vond ik het wel echt heel naar. Ik wist natuurlijk dat het nergens op sloeg. Avond eten was altijd een ramp en uit eten gaan de hel :P Zowel voor mezelf als voor mijn omgeving :+

Wat chill zeg Maarten1987, leuk dat je mss leerlingmolenaar wil worden :D Hoor je niet vaak!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:34

Een ding is simpel, neem je eigen bestek mee in je tas, problem solved.
Dat van die sla bij een ander kan ik echt niet bij. :')

Eske_B

Re: Leven met Autisme

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:35

Met eten heb ik eigenlijk nergens last van, wat dat betreft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:43

Gaaf Maarten dat wil ik ook al jaren! Of broodbakker

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 19:57

Dan moet je gewoon een keer vragen of je een rondleiding mag als de molen draait of als je een molenaar ziet bezig met de molen. Molens draaien nooit zonder dat er een molenaar in de beurt is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:10

Anoniem schreef:
Dan moet je gewoon een keer vragen of je een rondleiding mag als de molen draait of als je een molenaar ziet bezig met de molen. Molens draaien nooit zonder dat er een molenaar in de beurt is.

:j was ik al een tijdje van plan :) , lijkt me zo lekker eenzaam. Hond erbij ofzo

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:15

Die kan niet loslopen dan, anders worden ze door de wieken geraakt. :P En de wieken gaan er niet zachter door draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:22

Ach een ratten hond is klein zat :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:49

Haha ik ben gelukkig niet overgevoelig wat dat betreft, maar aan 2 dingen erger ik me, ledjes die fel blijven branden als ik probeer te slapen en geluid dat computers maken als ze aanstaan, vooral als ik aan het werk ben. Alle ledjes heb ik afgeplakt of losgemaakt en nu koel ik mijn computer op water, is heel stil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:51

Maar als je slaapt moet het stil en donker zijn , met herrie en licht slaap ik niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:56

Precies..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:57

Dan zitten we op 1 lijn :D , bij de zorgboerderij had je beiden en nu heb ik geen 1 meer en slaap 100% beter

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:58

Nou ik kan wel slapen met mijn eigen muziek aan. Ik doe dat wel eens als ik te moe ben en even energie moet bijtanken, ga ik 20 minuten slapen met muziek aan, blijf ik wakker met mijn bewustzijn en kan ik daarna weer door.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 20:59

Ik wil ook donker en stil, anders gaat het echt niet, slapen.

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:04

Over koetjes en kalfjes praten kan ik Niet. Begin je over paarden dan stop ik Niet meer met praten ook Niet handig.

Qwa eten Ben ik gelukkig we'll makkelijk

Felle Lichten, harde geluuiden, veel mensen, drukke omgevingen kan ik ook Niet tegen. 1x uitgegaan, noooooit meer!!

Maar drukke omgevingen probeer ik Dan ook zoveel mogenlijk te vermijden.

Met slapen moet het idd donker en heel stil, langrijdende auto en ik Ben weer klaarwakker.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:04

Koetjes en kalfjes is ook lastig ja... kan ik gewoon niet.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:08

Menino schreef:
zijn jullie trouwens moeilijke eters :P ?
Ik was vooral als kind echt disturbing :') ....

Als kind, al viel het mee, maar de appelmoes moest van 1 merk zijn en als die uit het assortiment ging moest ik alle appelmoes uitproberen voor een nieuwe.
Niet alleen ik, maar ik was daarin wel het ergste. (Deels komt dit ook door de manier waarop mijn moeder over eten denkt/ermee omgaat, onbewust meegekregen). Ik at nooit iets zonder appelmoes, dat moest dan echt gehaald worden (behalve bij pasta- en rijstmaaltijden :+ ).
Maar ik ben inmiddels echt een super makkelijke eter, ik eet alles wel en probeer heel vaak iets nieuws. Heerlijk vind ik dat, ik hou sowieso van lekker eten. <3

Bestek, toetjes eet ik met een theelepel. :))
Mijn moeder (ik woon al jaren niet meer thuis) heeft sinds kort nieuwe theelepels, wat betekend dat ik mijn ijs, pudding etc met een nieuwe theelepel moet eten als ik daar ben. Dat zorgde echt wel voor een 'kortsluiting' in mijn hoofd, ik kan het niet zo goed omschrijven wat er gebeurd maar het is erg naar, vooral ook omdat ik het niet wist + mijn lepeltjes weg waren. Nu hoeft mijn moeder mij niet te bellen om te melden dat ze iets nieuws gekocht heeft hoor, maar jezus, wat heb ik dan last van stomme, kleine dingen. :') Niemand snapte het ook, iedereen zei dat ik mij niet aan moest stellen. Herinnerde mij eraan dat, dat inderdaad altijd gezegd werd, want het was maar een stom lepeltje..
Ik weet het, het is maar een stom lepeltje, ik vind het zelf totaal debiel dat ik daar zoveel last van heb maarja, wat doe je eraan. :+

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:15

Menino schreef:
Verder heb ik echt een hekel aan boterhammen, vind die textuur echt heel vies (vooral als het wat ouder is), wat het er ook niet echt makkelijk op maakt. Tosti's vind ik bv. ook alleen lekker als ze heeeeeel plat zijn gemept, en je niet meer echt van dat lucht in je boterham hebt.

Ik maak mijn boterhammen ook altijd plat (vooral als er hagelslag opzit :o ) en als het ouder is dan 1 dag (dus gewoon niet vers meer) dan eet ik het niet meer. :n Hooguit maak ik er dan een toast of tosti van.

Vroeger at ik alleen wit brood, behalve als ik ergens anders was omdat ik dan vond dat het netjes stond om ook bruin brood te eten. :')
Bruin brood weigerde ik thuis te eten, en nog steeds haalt mijn moeder wit brood als ik (een paar dagen) daar ben. :))
Laatst bijgewerkt door milou123 op 05-10-13 21:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:15

*verbergt onderschrift*

Ik eet het liefst alles met appelmoes :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:16

Ik eet alles, als het maar lekker is. :Y)

lemanthia

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:18

Ik had vroeger ook allea met appelmoes. Heb tot een jaar geleden na de appelmoesperiode nog een periode gehad met mayo bij alle vlees soorten.

Maar appelmoes gaat er nog steeds veel daarheen. Eet ook regelmatig als ik de Kans krijg. Een bakje appelmoes ipv Vla heeerlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:19

Oh aardappelen hebben wel appelmoes nodig, of jus. De meeste groenten hebben ook niet genoeg smaak dus daar moet wat bij, appelmoes, of sausje.

milou123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:20

takkie_muis schreef:
*verbergt onderschrift*

Ik eet het liefst alles met appelmoes :')

Ik eet inmiddels alles zonder appelmoes, behalve als ik bij mijn ouders ben, dan moet er gewoon appelmoes zijn. :')

Sowieso heb ik de meeste 'moet' dingen bij mijn ouders. Zo drink ik daar ook melk voor ik ga slapen, wat ik nergens anders doe.
Die melk moet in een rode beker (we hebben dezelfde beker in het oranje, maar die mag niet). Ik heb dat echt nergens anders.

Mijn huisgenootjes weten van mijn autisme. Voor jullie informatie, wij hebben allemaal een vogeltje aan onze sleutelbos in ieder zijn eigen kleur, die vogeltjes hang je op in een vogelhuisje bij de voordeur zodat je 1. ziet wie er thuis is en 2 je sleutel niet kwijt raakt.
Ik was gister tegen een vriendin aan het vertellen dat ze niet doorhadden dat ik het gruwelijk vervelend vind als ze hun vogeltje in 'mijn' huisje hangen. Nu ging ik gister samen met 1 huisgenootje iets beneden uit de kelder halen, zegt ie heel lief toen we buiten waren; 'Mag ik iets vragen? Vind jij het vervelend als ik mijn vogeltje links hang?'
Uh, ja. :+
Maar ik heb ook gezegd dat ze 'm gerust links mogen hangen, ik baal dan en denk '!^@$#%!^&!' maar ik blijf rust hebben, ik moet niet alles zo gaan inrichten dat ik nergens meer tegen kan. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:21

Vooral aardappels , jus is vies ..

Op de groep mocht het ook niet , maar nu ik weer bij pa en ma woon :9

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 21:23

Appelmoes :9
Vooral met aardappels of boerenkool.