Mma is een kankerverwekkende stof wat in goedkope acryl zit. Goede acryl bevat ema. Veel Chinese salons werken met mma, daarom kunnen ze zo goedkoop zijn. Zal ff een artikel zoeken.
Kan het precieze artikel niet vinden, maar er is zat over te lezen vis Google. Voorbeeld: http://artofnailz.blogspot.nl/2011/10/m ... s.html?m=1 . Daarom ben ik érg huiverig voor doe het zelvers. Was ik zelf ook, maar nu ik een opleiding volg leer ik zoveel buiten het daadwerkelijke zetten om. Nagel problemen, ziektes. Kunstnagels an sich zijn niet slecht (mits op basis van ema) maar als je niet weet wat je doet kan er zo ontzettend veel fout gaan. Heb er dan ook moeite mee dat iedereen zomaar van alles kan kopen. Zolang het goed gaat is het leuk, maar als het dan fout gaat krijgen nagelstylistes weer een slechte naam. Of "wij" kunnen het probleem weer op lossen. Het is gewoon jammer dat het geen erkend beroep is. Ik ben starter, en als ik wil, mag ik gewoon een opleidings centrum starten...
Ik weet wel dat op de goede liquid (het gaat om de liquid) ema vermeld staat. Of ze mma vermelden durf ik niet te zeggen. Heb een keer een goedkope liquid in mijn handen gehad, en daar stond helemaal niks op qua ingrediënten. Maar zou je het risico willen nemen? Nagels zetten is niet: ik kwak er een dotje bonder op, ik kwak er wat acryl op, en tadaaaa. En dan ineens beginnen je nagels groen te worden, gaat het pijn doen.... En dan? Goede nagelstylistes investeren niet voor niets in een goede opleiding. Maar goed, meer dan adviseren en afraden kan ik niet doen. Het zijn jouw nagels.
NOTD http://media-cache-ec4.pinimg.com/736x/ ... 6961a2.jpg Rare lak. Krijg dat lichte vlekje ook niet weg. Zou een quick dry lak zijn, maar ziet er nu al niet zo top meer uit omdat ie helemaal niet zi snel droogt. Wel een mooie kleur blauw.
Zal het uitproberen, ik moet ook nagelverharder dus moet ik dan: Verharder-base-lak-topcoat Base-lak-topcoat Verharder-lak- topcoat En hoeveel laagjes base, lak, verharder en topcoat?
Skessa_
Geplaatst: 19-05-13 22:51
Verharder kun je ook als base coat gebruiken. Tenminste dat doe ik wel
Topcoat kun je ook gewoon gebruiken bij glow in the dark.