hypermobiliteits syndroom

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 09:34

11AFotograaf schreef:
Raar dat je er zoveel last van hebt als je ook magnesium slikt... Dat is de optimale manier om er juist vanaf te komen. Ik had er ook extra last van als ik bij de ouders van mijn ex was, die stoelen waren gewoon niet optimaal en als ik daar een paar uur in zat, dan ging het helemaal mis. Heb je toevallig andere stoelen of een andere houding waardoor het zou kunnen komen?

Ik ben trouwens sinds deze week BCAA aan het nemen voor mijn spierpijn en vermoeidheid en dat lijkt ook goed aan te slaan. Dit is een aminozuur dat ons lichaam niet zelf aanmaakt, maar onze spieren wel nodig hebben. Mijn fysio zegt dat dit vooral voor duursporters is, maar ik zie mijn werk als fotograaf i.c.m. mijn HMS ook als duursporten ;-)

Nee geen andere houding ofzo. Heel raar, wel stond mijn hoofd scheef maar dat is gecorrigeerd door de kinesiste afgelopen maandag. Nu moet ik wel zeggen dat ik sinds deze week ( ook ondanks de magnesium) ineens erg moe ben ook. Ik lees overal dat ijzer kan helpen maar weet niet of je ijzer zomaar mag pakken? En combineren met alles. Pak dan magnesium maar wil ook starten met glucosamine terug, nog eens ijzer daarbij is dat schadelijk?

Is BCAA hetgeen sporters nemen? Denk dat ik dat ook geprobeerd heb maar kreeg daar hoofpijn van.

Anoniem

Re: hypermobiliteits syndroom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:33

Ik ga dat aminozuur ook eens opzoeken.

Ik heb de laatste weken ontzettend last van verschuivende wervels en een luxerende rib. Misschien toch eens die rib na laten kijken of fixatie mogelijk is ofzo. Doet gruwelijk pijn elke keer ook weer :\

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:58

Jans schreef:
Ik ga dat aminozuur ook eens opzoeken.

Ik heb de laatste weken ontzettend last van verschuivende wervels en een luxerende rib. Misschien toch eens die rib na laten kijken of fixatie mogelijk is ofzo. Doet gruwelijk pijn elke keer ook weer :\

%) wist dat een rib ook kan luxeren, dat lijkt mij idd gruwelijk pijnlijk.

ik heb wat opgezocht maar die BCAA heb ik idd geprobeerd maar ik krijg er hoofdpijn van. Nu krijg ik wel vaker hoofdpijn van supplementen door rotzooi van toegevoegde middelen die erin zitten. Ik heb nu mijn supplementen van mijn apotheker die maakt ze helemaal zelf, eens horen of die zoiets heeft. Misschien krijg ik daar geen hoofdpijn van.

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:46

Heb de laatste tijd veel last van obstipatie. Blijkt ook bij onze ziekte te horen. Ik word er helemaal gek van.... Tabletten voor gehaald maar nu diarree. Wat doen julie ertegen? Tegen die klote obstipatie.

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 13:51

Mirry96 schreef:
Heb de laatste tijd veel last van obstipatie. Blijkt ook bij onze ziekte te horen. Ik word er helemaal gek van.... Tabletten voor gehaald maar nu diarree. Wat doen julie ertegen? Tegen die klote obstipatie.

Drink je genoeg, eet je genoeg vezels?

Wat ik vaak fijn vind werken is van die movicolon zakjes van de huisarts

11AFotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 16:22

nieky1993 schreef:
11AFotograaf schreef:
Raar dat je er zoveel last van hebt als je ook magnesium slikt... Dat is de optimale manier om er juist vanaf te komen. Ik had er ook extra last van als ik bij de ouders van mijn ex was, die stoelen waren gewoon niet optimaal en als ik daar een paar uur in zat, dan ging het helemaal mis. Heb je toevallig andere stoelen of een andere houding waardoor het zou kunnen komen?

Ik ben trouwens sinds deze week BCAA aan het nemen voor mijn spierpijn en vermoeidheid en dat lijkt ook goed aan te slaan. Dit is een aminozuur dat ons lichaam niet zelf aanmaakt, maar onze spieren wel nodig hebben. Mijn fysio zegt dat dit vooral voor duursporters is, maar ik zie mijn werk als fotograaf i.c.m. mijn HMS ook als duursporten ;-)

Nee geen andere houding ofzo. Heel raar, wel stond mijn hoofd scheef maar dat is gecorrigeerd door de kinesiste afgelopen maandag. Nu moet ik wel zeggen dat ik sinds deze week ( ook ondanks de magnesium) ineens erg moe ben ook. Ik lees overal dat ijzer kan helpen maar weet niet of je ijzer zomaar mag pakken? En combineren met alles. Pak dan magnesium maar wil ook starten met glucosamine terug, nog eens ijzer daarbij is dat schadelijk?

Is BCAA hetgeen sporters nemen? Denk dat ik dat ook geprobeerd heb maar kreeg daar hoofpijn van.

Balen dat je daar hoofdpijn van kreeg. Misschien was het kwalitatief slechte BCAA? Altijd lastig te bepalen natuurlijk.

Ik slik ijzer pillen op natuurlijke basis, die mag je zo combineren volgens mij. Merk Salus, naam: Floradix tabletten. Deze werken bij mij heel goed, mijn hb is nu best constant boven de 8.0 (ik ben plasma donor, dus dat wordt iedere 3 weken gecontroleerd).
Ik kreeg vorige week nog wel de tip om er Vitamine C bij te slikken om de opname te verbeteren.
Des ondanks heb ik ook wel veel last van vermoeidheid...

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 17:50

Gianti schreef:
Mirry96 schreef:

Drink je genoeg, eet je genoeg vezels?

Wat ik vaak fijn vind werken is van die movicolon zakjes van de huisarts

Ik drink genoeg, maar genoeg vezels betwijfel ik. Als ik niet kook eten we alleen maar ongezonde dingen....
Die zakjes ken ik maar omdat ze niet op natuurlijke basis zijn vertrouw ik t niet, strals worden je darmen lui en dan ben je verder van huis

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:39

Het is een osmotische laxant, dus zorgt voor meer water bij de ontlasting. Ik heb zelf toen ik jong was echt lang gebruikt en niets ervaren als luie darm. Maar zou eerst beginnen met meer vezels eten

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 18:44

Gianti schreef:
Het is een osmotische laxant, dus zorgt voor meer water bij de ontlasting. Ik heb zelf toen ik jong was echt lang gebruikt en niets ervaren als luie darm. Maar zou eerst beginnen met meer vezels eten

Ik ga zo naar de supermarkt dus neem dan gelijk weetabix mee en neen t is niet voor paarden. Dacht ik eerst ook

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 21:51

Ik kreeg die zakjes niet weg. Had ze gekregen bij oxycodon na een operatie. Bij mij hielpen pruimen, ontbijtkoek en suikervrije dropjes.

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 22:08

Eilish schreef:
Ik kreeg die zakjes niet weg. Had ze gekregen bij oxycodon na een operatie. Bij mij hielpen pruimen, ontbijtkoek en suikervrije dropjes.

Pruimen en ontbijtkoek dankjewel!

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:25

Typisch mij.... Vandaag en gister weer gereden ging keigoed!! Maar vandaag schrok hij, ik val maar ik val goed. Wist meteen dat er iets mis was.... Hamstring gescheurt, appelflap poedersuiker EDS...

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-18 21:26

Whahahaha bedoelde natuurlijk poedersuiker EDS....

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:23

Hoe trekken jullie een tshirt uit zonder hem helemaal uit te rekken?
Ik merk dat als ik hem gewoon over m’n hoofd trek dat m’n schouder nu telkens bijna uit de kom schiet.

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 20:33

NYC2B schreef:
Hoe trekken jullie een tshirt uit zonder hem helemaal uit te rekken?
Ik merk dat als ik hem gewoon over m’n hoofd trek dat m’n schouder nu telkens bijna uit de kom schiet.

uhm ik eigenlijk niet en mijn moeder is nog minder blij met mij want ik heb nogal harde gezonde lange nagels en dus zitten er overal gaten in mijn t-shirts }>

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 21:53

Ik ook niet, dus versleten zijn mijn shirts nooit, wel uitgerekt. :+

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:18

Niet idd. Of t-shirt uitrekken of schouders te ver uitrekken :+

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-18 22:40

oliebol, ik moet geen strakke tshirts meer kopen :’)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 13:49

Gewoon geen tshirts meer dragen, ik heb allemaal jurkjes die rekbaar zijn. Dat lukt wel (gaan ook via mn benen uit)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:48

Ik heb door de hypermobiliteit vaak mijn spieren in de nek en schouders vast zitten. Ik vroeg mij af of je dit ook in de heupen/benen kan hebben?
Ik heb de laatste tijd een heel zwaar gevoel in mijn heupen/benen. Dus ik ben benieuwd of hier meer mensen met hypermobiliteit mee bekend zijn.

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 15:57

ItsMe2 schreef:
Ik heb door de hypermobiliteit vaak mijn spieren in de nek en schouders vast zitten. Ik vroeg mij af of je dit ook in de heupen/benen kan hebben?
Ik heb de laatste tijd een heel zwaar gevoel in mijn heupen/benen. Dus ik ben benieuwd of hier meer mensen met hypermobiliteit mee bekend zijn.

Helaas wel. Soms voelt het alsof mijn benen elk 50 kilo wegen en dan trekt dat echt aan heupen/bekken.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:55

Nieky: dank voor je reactie. Je zegt precies wat ik voel.. of mijn benen 50 kg per stuk wegen..
Ik heb morgen weer afspraak bij de fysiotherapeut.

Zijn er hier ook mensen die bekend zijn met een revalidatie-arts? Ik zou hier best graag met iemand in pb over willen praten.

Mirry96

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:17

ItsMe2 schreef:
Nieky: dank voor je reactie. Je zegt precies wat ik voel.. of mijn benen 50 kg per stuk wegen..
Ik heb morgen weer afspraak bij de fysiotherapeut.

Zijn er hier ook mensen die bekend zijn met een revalidatie-arts? Ik zou hier best graag met iemand in pb over willen praten.

ja, stuur maar een pb

nieky1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 10:14

Ik schop het topic even omhoog met een vraag.

Ik merk door veel pijnstilling en supplementen enz dat mijn lever/maag van streek raken. Ik moet regelmatig maagbeschermers nemen en volgens de kinesist heb ik de laatste tijd veel spanning rond mijn lever enz.

Nu vroeg in mij af of iemand hier nog last van heeft? Zoja wat doen jullie hier tegen?

Ik weet dat ik voor mijn tinker regelmatig sedochol bestel voor de afvalstoffen af te voeren zodat zijn lever niet te zeer belast wordt ( chronische leveraandoening). Zou zoiets helpen om alles vanbinnen rustiger te krijgen? Als je zelf zoiets gebruikt?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 11:59

Wat slik je nu dan allemaal?