[Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:03

zeg uh negerzoen, kan jij je naam niet veranderen??? heb nu echt zo'n zin in een negerzoen :9

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:04

Goed hoor Roosch! :)

Negerzoen, heb je enig idee waar het vandaan komt? Houd je misschien veel vocht was? De eerste 3kg bij mij was alleen maar vocht. Mocht je veel vocht vasthouden, dan is het misschien het proberen waard om vochtafdrijvers te eten (ananas bijv.). Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Ik zou geloof ik gaan snaaien. Dus erg knap dat je wel op dit gewicht blijft!!
Of is het toevallig gewoon een mooi gewicht voor jou? Kijk als je 1.70 bent en 60kg. weegt dan vind ik dat je een mooi gewicht hebt :P Maar ik weet natuurlijk niet of dat zo is.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:08

ajockeydream schreef:
Ik heb besloten dat als ik me streef gewicht heb behaald, of iedergeval me streef beeld dat ik een tatoagge neem..

erg mooi idee:). wat voor eentje wil je?
ik wil ook al heel lang een tatoeage, maar ik verander steeds van idee. dus ik wacht minstens nog een jaar of langer tot ik het echt zeker weet. vroeger wou ik altijd een piercing in mijn lip, wat ben ik nu BLIJ dat ik dat niet mocht van mijn ouders:P.

vanochtend stond ik op de weegschaal, en die zij 71!. alhoewel ik er niet echt iets van merk op mijn heupen :(, ik heb wel het idee dat mijn taille slanker wordt. maar domdom ik heb mezelf niet gemeten.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:12

CCCCC schreef:
Amaris schreef:
Snoepreceptje gevonden op een WW forum:

Appel met rozijntjes
Schil de appel, pak het liefst een elstarappel. Leg ondertussen de rozijnen in een bakje met lauw warm water. Boor er met een appelboor een mooi gat in. Leg de appel met het gat op een schotel. In het gat doe je dan de gewelde rozijnen er in. Strooi er daarna nog wat kaneel over en wat eventueel wat suiker en citroensap over. Vervolgens doe je dit in de magnetron op de hoogste stand 4 minuten lang.

Benodigheden: 4 personen in ongeveer 20 min.

- 4 grote appels (het liefst elstarappels)
- Kaneel
- Suiker
- Rozijnen
- Appelboor
- Magnetron

Hoeveel punten is dit? pp?

Er gelden alleen punten voor de suiker, hier kun je natuurlijk ook zoetstof voor gebruiken, dan is het geen punten. Ik zou gewone suiker gebruiken, denk 1 punt.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:14

ajockeydream schreef:
Ik heb besloten dat als ik me streef gewicht heb behaald, of iedergeval me streef beeld dat ik een tatoagge neem..

Ik ook!

Ik wil al een tijdje een polstattoo en heb besloten dat ik die doe als ik 10 kg kwijt ben. Nu komt dat aardig in de buurt dus moet toch eens gaan nadenken over het lettertype ed...

Polsje is ook een stuk dunner nu :)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:15

@Roosch goed bezig, top! :)
@ajockeydream mooi idee, ben je al dichtbij je streefgewicht?
@Negerzoen dat lijkt me frustrerend zeg.. dat had m'n moeder ook wel eens toen ze nog aan het afvallen was. Volgens haar diëtiste kan dat een tijd voorkomen, belangrijkste is dat je doorzet.

Hier gaat het nog steeds goed :) gister alleen veeel te weinig gegeten. Had alleen een eitje bij de lunch gehad en had daarna allemaal afspraken waardoor ik pas laat kon avondeten. Was gewoon misselijk van de honger, oeps... vandaag er weer hard tegenaan. Ga studeren in de bieb straks, en daar hebben ze een saladebar in de kantine.. yum :9

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 10:20

Samiyah schreef:
@Negerzoen dat lijkt me frustrerend zeg.. dat had m'n moeder ook wel eens toen ze nog aan het afvallen was. Volgens haar diëtiste kan dat een tijd voorkomen, belangrijkste is dat je doorzet.

Hier gaat het nog steeds goed :) gister alleen veeel te weinig gegeten. Had alleen een eitje bij de lunch gehad en had daarna allemaal afspraken waardoor ik pas laat kon avondeten. Was gewoon misselijk van de honger, oeps... vandaag er weer hard tegenaan. Ga studeren in de bieb straks, en daar hebben ze een saladebar in de kantine.. yum :9

Heb je nooit nood-eten dan bij je Samiyah?

Ik moet zeggen... ik neem sinds ik op dieet ben zoveel eten mee... haha! Eerst nooit, dan ging ik altijd in de kantine iets halen. Maar ja.. kun je voorstellen wat dat dan was. Nu liggen hier een banaan, vier mandarijntjes en een zakje gesneden gele paprika klaar. Veel geel en oranje, ziet er best feestelijk uit! haha!

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:12

Selka schreef:
Goed hoor Roosch! :)

Negerzoen, heb je enig idee waar het vandaan komt? Houd je misschien veel vocht was? De eerste 3kg bij mij was alleen maar vocht. Mocht je veel vocht vasthouden, dan is het misschien het proberen waard om vochtafdrijvers te eten (ananas bijv.). Maar ik kan me heel goed voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Ik zou geloof ik gaan snaaien. Dus erg knap dat je wel op dit gewicht blijft!!
Of is het toevallig gewoon een mooi gewicht voor jou? Kijk als je 1.70 bent en 60kg. weegt dan vind ik dat je een mooi gewicht hebt :P Maar ik weet natuurlijk niet of dat zo is.

Nee ik heb echt geeen idee hoe het komt! Ben wel ietsje strakker geworden dus er gebeurt gelukkig nog wel iets. Kan spieropbouw zijn maar ben daar niet bewust mee bezig ofzo.. ik zit nog niet op een mooi gewicht, haha. Ik moet nog 7 kilo en dan is mijn gewicht weer gezond en dan wil ik er nog 7 af maar ie is een stuk minder belangrijk en mag van mij gerust langer duren :)

Zou het kunnen dat mijn lichaam gewend is geraakt aan deze manier van eten? Heb wel een maandje 'normale calorieën' ingelast omdat te proberen te voorkomen maar nu ik de draad weer heb opgepakt levert het geen verschil..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:14

Negerzoen schreef:
Zou het kunnen dat mijn lichaam gewend is geraakt aan deze manier van eten? Heb wel een maandje 'normale calorieën' ingelast omdat te proberen te voorkomen maar nu ik de draad weer heb opgepakt levert het geen verschil..

Ja, dat kan. In vaktermen heet dat 'homeostase' :)

leonie87

Re: [Centraal] Diëten en afvallen deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:15

Maar dan zou het toch nog moeten zijn dat als je meer verbrand dan er binnenkomt dat je afvalt? hoe werkt dit?

Selka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:17

Jannepauli schreef:
Negerzoen schreef:

Ja, dat kan. In vaktermen heet dat 'homeostase' :)

:j daarom moet ik af en toe een extra schep olijfolie van mijn dieetiste zodat mijn lijf weer even "schrikt" en weer doorgaat met afvallen. Ik heb trouwens geen idee of dit de manier is, dus volg me aub niet zomaar (zou mooi mijn schuld zijn als je ervan zou aankomen :+)

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:17

Ik werd ook blij van de weegschaal vanochtend. Nu - 3,8 kilo.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:46

Dat is supernetjes, goed zo, Georgette!

nOukjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 11:59

Die van mij zei -1,6 na de eerste week.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 12:46

Netjes Roosch! +:)+

Dat is mooi om naar uit te kijken ajockeydream, een tattoo! Wil ik stiekem ook nog. :P

Ook netjes Georgette!

En jij ook mooi Noukje, in een week is dat veel! :j

Ik nu in een week -0.8.. Maar kan alleen wegen als ik bij mijn ouders ben.. Vanmorgen ook gezondigd met een paar borrelnootjes, had ik gewoon zin in. :o

marquez1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:00

iedereen gefeliciteerd met de behaalde successen! En voor de mensen die wat minder succes hebben, blijf vooral doorgaan, niet ontmoedigd raken!

Gelukkig zie ik dat ik niet de enige ben die wel eens zondigt :o . Ik heb misschien makkelijk praten, ik woon alleen, maar ik haal gewoon geen lekkere en onverantwoorde dingen in huis, misschien een tip voor degene die dat kan? (ik snap dat kinderen en echtgenoot ook wel eens zin hebben aan borrelnootjes ;) )

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:04

Ik doe dat dus ook niet, maar kan me voorstellen dat dat wel heel moeilijk is als je met meer mensen woont.

Laatst had ik zooooooooo'n zin in cheese-union chips!! ohohoh! Toen heb ik voor de gein eens het aantal punten opgezocht en de zin was ineens over. :')

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 13:09

ik woon samen maar ik heb hem gewoon gevraagd om niets lekkers in huis te halen. Mijn voordeel is wel dat hij 'savonds nooit thuis is dus dan hoeft hij ook niets te laten voor mij, maar als hij wat lekkers haalt moet het of op de dag dat hij het gehaald heeft of mee in zijn auto/naar zijn werk :D

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:45

ik zit op een plateau.

Ik ben niet agevallen zelfs een halve kilo +
De vorige 3 weken ben ik gelijkgebleven

Ik wil heel graag even iets anders gaan doen.

Ben heel erg geinterreseerd in cambridge Dieet maar ik ga de komende maanden stage lopen (hbo verpleegkunde) en denk niet dat ik dan de dag rond kom op 3 x 500 cal. zeker omdat het basiszorg is dus heel erg intensief.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 16:46

Amaris schreef:
Ik doe dat dus ook niet, maar kan me voorstellen dat dat wel heel moeilijk is als je met meer mensen woont.

Laatst had ik zooooooooo'n zin in cheese-union chips!! ohohoh! Toen heb ik voor de gein eens het aantal punten opgezocht en de zin was ineens over. :')

ik in de patat jopie chips. ( ook nog eens in de aanbieding albert heijn (99 cent per zak)

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:02

Amaris schreef:
Samiyah schreef:

Heb je nooit nood-eten dan bij je Samiyah?

Ik moet zeggen... ik neem sinds ik op dieet ben zoveel eten mee... haha! Eerst nooit, dan ging ik altijd in de kantine iets halen. Maar ja.. kun je voorstellen wat dat dan was. Nu liggen hier een banaan, vier mandarijntjes en een zakje gesneden gele paprika klaar. Veel geel en oranje, ziet er best feestelijk uit! haha!

Hmm nee eigenlijk niet. :P Als ik weet dat ik een dag weg ben dan neem ik natuurlijk wel eten mee maar dit waren spontane afspraken :))

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:23

pandour4evuh schreef:
Amaris schreef:

ik in de patat jopie chips. ( ook nog eens in de aanbieding albert heijn (99 cent per zak)

Ohja die is OOK ZO lekker!

niet teveel over nadenken maar :')

Anke_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:27

pandour4evuh schreef:
ik zit op een plateau.

Ben heel erg geinterreseerd in cambridge Dieet maar ik ga de komende maanden stage lopen (hbo verpleegkunde) en denk niet dat ik dan de dag rond kom op 3 x 500 cal. zeker omdat het basiszorg is dus heel erg intensief.

dat lijkt me dan ook niet goed nee, wat doe je nu? soms als je bijv even een week "gewoon" eet, dus khd eten of een koekje hier of daar, dan gaat je lijf uit de spaarstand of krijgt het een boost en kan je daarna weer verder.

pandour4evuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:33

Anke_Amigo schreef:
pandour4evuh schreef:
ik zit op een plateau.

dat lijkt me dan ook niet goed nee, wat doe je nu? soms als je bijv even een week "gewoon" eet, dus khd eten of een koekje hier of daar, dan gaat je lijf uit de spaarstand of krijgt het een boost en kan je daarna weer verder.

heb ik deze week al geprobeerd.

Ik ga sws volgende week naar de HS want ik heb een hypo schildklier en mijn waarde is 8.1 terwijl normaal is .25 tot 3.5 maar tog is het nog normaal volgens HA ik heb in mijn boeken gelezen dat ik in aanmerking kom voor een proef behandeling om te kijken of het dan beter wordt 9waardes) en dit zou ook moeten helpen met mijn afvallen

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-12 17:51

bij de hema heb je zakken van 125 gram(geen jopie of cheese union). maar wel lekkere smaken. scheelt bijna de helft.