ADD - ik word er zo MOE van!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:03

whaha,nou ja in elk geval fijn dat het nu goed werkt.
zou een hele mooie vervanger zijn voor ritalin o.i.d.
ben wel benieuwd naar de uitwerking er van,maar dat laat je vast nog wel weten :j

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:05

Ik was ook ineens echt super relaxed.
Na een paar dagen minder relaxed maar nu de dosis omlaag is naar 2 capsules ben ik weer zo relaxed.
Denk gewoon wat teveel nu ik in die relaxt modus zit ofzo, ben ook niet meer zo moe.

MilleniumK

Re: ADD - ik word er zo MOE van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 13:47

Hoi allemaal!

Ik zit het zo een beetje te lezen en ik herken me hier zo VOLLEDIG in.. Van mezelf moest ik eigenlijk eerst die 60 pagina's lezen, maar iets in mij zegt dat ik ook even moet reageren, wat ik uiteindelijk dan toch maar eerst doe en die andere 58 blz's zometeen wel lees. En dan ook echt, hoop ik...

Sinds anderhalf jaar weet ik dat ik ADD heb en ik word er knetter gek van. Het is fijn om te weten dat er een naam voor is, maar soms wou ik dat ik het niet wist.. Het is soms zo lastig, elke keer weer uit te moeten leggen wat het is, terwijl ik het eigenlijk zelf niet eens weet. Ik heb mijzelf er altijd van afgesloten, ik wou niet die zoveelste stempel krijgen, dus deed ik net of er niks was. Wat dus betekend dat ik het nu nog steeds niet helemaal weet, erg vervelend.

Ik slik concerta, maar ga hier mee stoppen. Wat een ellende, al die bijwerkingen maken mij zieker dan ADD mij gek zal maken.. Iemand die dat ook heeft?

Zo en nu ga ik even terug lezen. Adios!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:18

Ja, ik heb precies hetzelfde, Kirsten.
Het is zo vaag wat het nou eigenlijk is, was daar nou maar uitsluitsel van. Ik vertel het vrijwel nooit aan mensen, al heb ik het mijn studiebegeleider wel verteld omdat ze expliciet vroeg of er sprake was van leerproblemen.... En ik ga er ook niet om liegen :P 't is ook geen geheim ofzo...

ik blijf benieuwd naar de langere termijn effecten van LTO-3 .... Ik houd het effe in de gaten :P

Wordt het bij jullie trouwens ook erger de week voor jullie menstruatie ? (weet niet of ik dat al eerder gevraagd heb maar dat is iets waar ik erruuuug tegenaan loop :+ )

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:26

Ja dat laatste heb ik ook Menino, ik slik ook de pil door voor die reden, voor hoofdpijn en dan vergeet ik het ook nooit. (moet altijd zo nadenken als ik stopweek heb gehad)

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 14:39

Ik heb Endometriose dus ik word al iets van 3 jaar niet meer ongesteld omdat ik de pil moet doorslikken hiervoor. :+ Zou het dus niet weten.

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:16

Nog steeds niet de volledige 60 pagina's gelezen, maar ik ben wel weer even terug := .
Wie van jullie slikt er concerta en heeft ook veel last van bijwerkingen?

Wat ik trouwens ook heel erg heb, is dat als ik eerst 10 weken naar school ga en vervolgens 10 weken stage heb, ik me de eerste 2 weken op stage heeeel raar voel. (shaken, warm/koud, hoofdpijn, druk/rustig, in mezelf gekeerd/luidruchtig, etc..) en als ik dan weer terug naar school moet, begint het weer opnieuw... Ik ben er zo klaar mee! Zit nu ook bijv. te shaken en te trillen en er schiet van alles door me heen... De ene dag erger dan de andere..

Bij het paardrijden heb ik er ook veel last van. Als de ene springtraining heeft en ik ben gewoon aan het dressuren, dan kan ik maar beter niet gaan rijden, of alleen buiten, want het lukt gewoon niet. Ik ben dan of te veel met mijn paard bezig, dat ik de omgeving niet in de gaten kan houden, of andersom, dat ik te veel let op iedereen en mijn eigen rijden de soep in loopt.. Met alle frustraties van iedereen erbij.....

Fietspomp

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 15:22

MilleniumK schreef:
Bij het paardrijden heb ik er ook veel last van. Als de ene springtraining heeft en ik ben gewoon aan het dressuren, dan kan ik maar beter niet gaan rijden, of alleen buiten, want het lukt gewoon niet. Ik ben dan of te veel met mijn paard bezig, dat ik de omgeving niet in de gaten kan houden, of andersom, dat ik te veel let op iedereen en mijn eigen rijden de soep in loopt.. Met alle frustraties van iedereen erbij.....

Dit herken ik zo erg!! Als ik met meer dan 1/2 mensen in de bak rijd krijg ik dit probleem ook. Soms lukt het me wel goed, maar meestal totaal niet. En ik merk dan ook dat mijn paard heel nerveus en opletterig en dwars word. Ik vraag me wel af of dat dan door mij komt (hij is nogal gevoelig).

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 17:54

@ DarkDreamer, als ik je foto's in je profiel bekijk, rijd je bij stal Kok toch? Dan kan ik het opzich wel begrijpen dat je daar al snel last van hebt (is een erg kleine bak..)

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-12 20:19

MilleniumK schreef:
Nog steeds niet de volledige 60 pagina's gelezen, maar ik ben wel weer even terug := .
Wie van jullie slikt er concerta en heeft ook veel last van bijwerkingen?
[..]

Ja, ik heb het geslikt en had last van bijwerkingen. Om die reden ook mee gestopt.

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:46

Ik wil ook relaxtheid :+ was net op bezoek bij vriendinnetje en was echt zo irritant rusteloos.

Waar bestel je dat wonderspul en hoeveel kost het? :)

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:49

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:50

Ehm nog 'n vraagje van mijn kant, hebben jullie ook wel eens dat je ergens rijdt, gewoon een weg waar je vaker komt, en dat je dan om je heen kijkt en ineens niet meer weet waar je bent? Dat had ik vandaag dus twee keer, ik heb 't wel vaker, maar nu dus twee keer. Zo maf. Moet ik echt heel hard nadenken waar ik al geweest ben en waar ik nu zou kunnen zijn :+ Raarrrr...

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 00:53

Ik heb het niet helemaal zo maar weleens dat ik ergens heen ga en op een gegeven moment denk 'huh ben ik hier al' dan heb ik echt een heel deel niet echt bewust meegemaakt. Gebeurt meestal op weg naar mijn schoonouders of werk,routes die ik vaker rijd.

martinique

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 01:29

zonnebloem18 schreef:
Ik heb het niet helemaal zo maar weleens dat ik ergens heen ga en op een gegeven moment denk 'huh ben ik hier al' dan heb ik echt een heel deel niet echt bewust meegemaakt. Gebeurt meestal op weg naar mijn schoonouders of werk,routes die ik vaker rijd.

Ja dat heb ik dus héél vaak.. Dat ik geen idee heb of ik nou in de tussentijd nog auto's heb ingehaald, gekke dingen ben tegengekomen etc. En mezelf kennende op de snelweg haal ik wel degelijk mensen in, maar ik mis gewoon hele stukken onderweg. Ook weet ik soms niet welke route we nou genomen hebben, als er iemand anders achter het stuur zit. Soms zal het deels komen door automatisme, maar zelfs op stukken waar ik nog (bijna) nooit gereden heb maak ik dit soort dingen mee. Erg raar...

Echt niet meer weten waar ik ben heb ik geloof ik nooit. Hoogstens als ik dronken ben :+

Piloetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 03:39

Ik herken bovenstaande volledig. Soms zit ik al een kwartier in de auto, en dan denk ik ineens : Waar ga ik eigenlijk heen? Ben dan op zaterdag richting werk aan het rijden terwijl ik naar mijn vriendin toe ging! Helemaal de verkeerde kant op! :roll:

Mandarijn12

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 09:25

HJeb ik ook heel vaak :+

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:03

Pff hoe stom.
Ik heb hoofdpijn, niet zo grappig.
Kom ik er net achter dat ik vandaag nog niéts gedronken heb. |o

Ik geloof dat ik echt eens moet gaan leren genoeg te drinken, s'avonds met het eten tank ik altijd bij en s'avonds ben ik ook nog altijd op mijn best.
Misschien is er een link. B-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:53

Dikke kans, van vochttekort kun je inderdaad goed hoofdpijn krijgen ;)

Sammyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:54

Daar zeg je wat, ook hier nog geen vocht binnen :+

Ik had gisteren zo iets wazigs..
Bij de Plus buiten in de schouw zit de pinautomaat. Hier gaan we altijd pinnen.
Nu gingen we naar de bieb, die de ingang heeft in de zelfde gang "overkapping" zeg maar als de Plus. Ik bedacht me dat ik nog even moest pinnen toen we de lift riepen.
Ik ren terug, loop de Plus in, en sta als een kip om me heen te kijken. Wáár is die pin automaat dan? 8)7
Nja, vor dat ik naar binnen ging had ik 3 meter verder moeten lospen, buiten om het hoekje.
Ik wist het gwn echt niet meer?! Terwijl we daar echt altijd gaan!

Zit ik net op de bank, verteld Marko dat ie even moet gaan pinnen. Valt me in, dat ik gisteren wel heel dom bezig ben geweest :+ Tranen rolde me over de wangen. Zo erg vond ik het dat ik het niet meer wist. :n

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 16:58

Op tijd eten en drinken gaat hier ook weleens mis, ik ben er heilig van overtuigd dat ik die signalen op 1 of andere manier kan blokkeren ofzo.
Ik probeer nu sowieso 's ochtends als ik beneden kom meteen iets te pakken, meestal melk of yogidrink en overdag een aantal koppen thee te drinken en dan meestal gaat het wel redelijk, maar vergeet is het 's ochtends is de rest van de dag meteen hopeloos.
Zelfde geldt voor eten, ik ben geen geweldige ontbijter dus meestal eet ik pas voor het eerst rond 10 uur.

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 17:45

zonnebloem18 schreef:
Op tijd eten en drinken gaat hier ook weleens mis, ik ben er heilig van overtuigd dat ik die signalen op 1 of andere manier kan blokkeren ofzo.
Ik probeer nu sowieso 's ochtends als ik beneden kom meteen iets te pakken, meestal melk of yogidrink en overdag een aantal koppen thee te drinken en dan meestal gaat het wel redelijk, maar vergeet is het 's ochtends is de rest van de dag meteen hopeloos.
Zelfde geldt voor eten, ik ben geen geweldige ontbijter dus meestal eet ik pas voor het eerst rond 10 uur.

Dan ben ik in ieder niet alleen met dit probleem. :')

Net een cakepop taart gemaakt! *\o/*

Veseosunce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 18:08

Hier ook een ADD'er.. Heb nu m'n eerste toetsweek van mn nieuwe opleiding en ik ben zoals gewoonlijk overal te laat mee begonnen. ik slik normaal geen medicijnen maar ben blij dat ik nog een potje ritalin had liggen. De letters vliegen uit m'n vingers. := Maar baal er wel van dat ik weer zo laat ben begonnen.. :=

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-12 20:48

Ik lees wel kritische dingen over LTO3, dat het een supplement is en dus niet echt te vergelijken met medicatie. Nu is dat nog niet eens zo dramatisch maar er is heel weinig over te vinden en de positieve geluiden komen veelal uit de hoek van de fabricanten zelf. Zo was er een studie gedaan die op het eerste gezicht betrouwbaar overkomt maar met een kritische blik helemaal niet valide blijkt.
Maar ja, hier lees ik wel weer goede dingen. Best lastig omdat het A: niet vergoed wordt, en B: dat je dan eigenlijk nog niet weet wat het effect op je lijf is.. (wetende dat ritalin etc. ook niet lekker is voor je lijf)... Ppff...

MilleniumK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-12 19:07

Hoi iedereen; Even een vraagje:

Wie heeft er ook extra last van bijwerkingen na een nacht stappen? (zowel met als zonder alcohol)

Ik heb ook nog een vraag: Is het normaal dat wanneer ik van stage periode (dus 20 weken hard werken 6 dagen in de week, in de paarden sector) naar 20 weken school (lees; later opstaan, minder lichamelijke inspanning, maar wel meer denk werk) erg last krijg van mijn medicijnen? Mijn lichaam moet dan echt twee weken wennen en omschakelen.. Morgen begint het weer, en ik zie er echt tegen op. Sinds vandaag voel ik me al heel raar.. Pff geen zin in!