[Centraal] Haar/haarverf deel 5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blon_D

Re: Haar/haarverf deel 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:09

Ik gebruik geen normale borstel meer :P

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 12:47

Ik wel omdat de Tangle Teezer te korte pinnetjes heeft om heel mijn haar te pakken. :)

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 13:04

Sem_ schreef:
Ik wel omdat de Tangle Teezer te korte pinnetjes heeft om heel mijn haar te pakken. :)

Dat ken ik maar ik borstel het sowieso in secties :o Is echt zo'n ritueel haha

jasz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:56

Sem_ schreef:
Weten jullie nog fijne shampoos/conditioners/maskers voor fijn (lichtbruin) haar met lichte slag? :)
Gebruik op dit moment Dove Nourishing Oil Care shampoo en conditioner, daarna Uniq One spray en
als het droog is L'oreal olie in de punten of wat Morrocan Oil. :)

Hier een foto van mijn haar voor een idee van de structuur, het is vorige week nog bijgeknipt.
https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/ ... 1169_n.jpg

ik vind guhl altijd super fijn werken.. heb ook andere gehaad maar dan werd mijn haar snel weer vettig en plat.

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 14:57

Wat vinden jullie trouwens van de "Droogshampoo" ?
Een aanrader?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:03

Ik vind het fijn, maar mijn bussen lopen iedere keer volledig leeg als ze gewoon in de kast staan. De vorige heb ik 1 of 2 keer gebruikt en is nu helemaal leeg gelopen. Hoe het kan weet ik niet, het gebeurt me iedere keer opnieuw en ik word er een beetje gek van. (Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan voorkomen?)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:10

Ik heb nu ook een tangle teezer, echt heerlijke dingen!

Is er een tip/advies voor overtollig haaruitval? Ik vind t echt ontiegelijk vervelend worden, en ik verzorg mijn haar uitermate goed en verf het niet veel. Maar word er gek van om continu haren te vinden waar
ik ze echt niet wil hebben. Of bijv als ik aan t inpakken ben bij de kassa ineens een haar er tussen vinden,
nee dankje feestelijk! :l
Of heb ik misschien te kort aan iets?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:10

mlc schreef:
Ik vind het fijn, maar mijn bussen lopen iedere keer volledig leeg als ze gewoon in de kast staan. De vorige heb ik 1 of 2 keer gebruikt en is nu helemaal leeg gelopen. Hoe het kan weet ik niet, het gebeurt me iedere keer opnieuw en ik word er een beetje gek van. (Weet iemand hoe dit komt en hoe ik het kan voorkomen?)

Idd, had ik ook. Maar aantal keer gebruikt en ineens wassie leeg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:14

werkt dat echt,die tangle teezer?
Voor lang en dik haar?
Waar hebben jullie die gehaald...

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:16

mlc schreef:

Ik heb geen idee waardoor t komt maar ik geloof dat ik mijn broer mijn excuus moet aanbieden want ik dacht dus dat hij hem gebruikt had :') Heb inderdaad ook maar 1 keer kunnen gebruiken ;(

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:17

xDenies schreef:
Ik heb nu ook een tangle teezer, echt heerlijke dingen!

Is er een tip/advies voor overtollig haaruitval? Ik vind t echt ontiegelijk vervelend worden, en ik verzorg mijn haar uitermate goed en verf het niet veel. Maar word er gek van om continu haren te vinden waar
ik ze echt niet wil hebben. Of bijv als ik aan t inpakken ben bij de kassa ineens een haar er tussen vinden,
nee dankje feestelijk! :l
Of heb ik misschien te kort aan iets?

Ik denk dat het de tijd van het jaar hier voor is. Ik heb er ook last van mijn moeder ook..

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:18

Anoniem schreef:
werkt dat echt,die tangle teezer?
Voor lang en dik haar?
Waar hebben jullie die gehaald...

Als je hem gebruikt zoals hij bedoelt is werkt het zeker. Die van mij heb ik bij de kapper gekocht ze zijn ook te krijg bij kappersgroothandels enz.
Ik ga nu eerst mijn haar weer in de kokosolie stoppen :)

Charmaiineee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:20

mlc schreef:

Hmm dat is dan weer een beetje jammer!!
Want ik vind het zo irritant he, haren wassen.
Heb aardig lang haar en dat duurt een eeuwigheid voordat het eindelijk eens droog is :+

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:24

Charmaiineee schreef:
mlc schreef:

Hmm dat is dan weer een beetje jammer!!
Want ik vind het zo irritant he, haren wassen.
Heb aardig lang haar en dat duurt een eeuwigheid voordat het eindelijk eens droog is :+

Maar je moet niet denken dat je met die shampoo weer echt schoon haar hebt hoor. Ik gebruikte het voor extra volume maar nu ik weet dat de shampoo bussen bij meerdere mensen steeds leeglopen gebruik ik wel een bus haarlak :+

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:26

Dat heb ik ook Charmaine. Vooral in de winter duurt het lang voor mijn haar droog is. (Vorig jaar moest ik naar de supermarkt toen het buiten vroor. Had net mijn haar gewassen, maar moest direct weg om eten te halen. Ik föhn mijn haar niet, dan droogt het helemaal uit. Dus ik ben met nat haar de kou in gegaan, met als gevolg dat mijn haar bevroor. _O- En dan moet je nog uitkijken dat het niet afbreekt!)

Het is echt vervelend dat de bussen steeds leeglopen, ik geef nu steeds geld uit aan een bus die ik 1 a 2 keer kan gebruiken. Ben dus ook maar gestopt met het kopen van droogshampoo, zonde van mijn geld. :n

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 15:30

mlc schreef:
Dat heb ik ook Charmaine. Vooral in de winter duurt het lang voor mijn haar droog is. (Vorig jaar moest ik naar de supermarkt toen het buiten vroor. Had net mijn haar gewassen, maar moest direct weg om eten te halen. Ik föhn mijn haar niet, dan droogt het helemaal uit. Dus ik ben met nat haar de kou in gegaan, met als gevolg dat mijn haar bevroor. _O- En dan moet je nog uitkijken dat het niet afbreekt!)

Het is echt vervelend dat de bussen steeds leeglopen, ik geef nu steeds geld uit aan een bus die ik 1 a 2 keer kan gebruiken. Ben dus ook maar gestopt met het kopen van droogshampoo, zonde van mijn geld. :n

Er bestaat ook een soort talkpoederdroogshampoo trouwens weet alleen niet hoe dit werkt

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:16

Ik heb droogshampoo van Inecto die loopt niet leeg en is heel fijn :j

Hoe moet je zo'n tangle teezer dan gebruiken?

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:18

Die van Inecto heb ik ook gehad, 1 keer gebruikt en is daarna volledig leeg gelopen.

Poeder lijkt me vervelend werken. Ik vind de bussen zo handig omdat je het even snel in je haar kan spuiten. Van los poeder wordt het denk een beetje een zooitje, vooral al ik het 's ochtends snel in mijn haar moet krijgen. :=

milo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:21

Hmm dat heb ik niet met mijn droogshampoo.. Vind het wel handig om in mijn pony te spuiten. Dan is de rest nog prima alleen m'n pony zit gek. Hoppa, droogshampoo er in en we kunnen nog even door :) (Doe het trouwens alleen op dagen dat ik nog even snel naar de winkels moet of even het bos in met de hond.. Zo geweldig spul is het ook weer niet, gewassen haar is het mooist :) )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:35

Heeeelp! Ik zoek met spoed een bepaalde engelstalige blog, met allerlei kapsels en weet ik het wat! Tutorials voor allerlei soorten vlechte, echt super leuk! Iemand eeeenig idee welke ik bedoel?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 16:41

Ik vind droogshampoo echt vreselijk. Had die van andrelon.
Ik kreeg er grijs haar van (heb bruin/zwart haar) en kreeg er ook nog is een allergische reactie van. :+

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:34

Ik heb de van batiste loopt niet leeg..
Je moet erop letten dat dat witte ding echt weer omhoog komt dus niet blijft steken dat is vaak het probleem :)

Voor extra volume werkt oasis heel goed! Dat is volume poeder :)

Klis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 17:37

Ik heb ook 2x bij droogshampoo gehad dat die fles leeggelopen was -O- idd zorgen dat het spuitdopje weer helemaal naar boven is. Ik trek hem er altijd helemaal af en zet hem er dan weer voorzichtig op :') Dan weet ik zeker dat hij niet nog half ingedrukt is. Ik heb overigens gewoon een nieuwe fles gekregen in de winkel toen dan gebeurd was +:)+

Sem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:00

Ik vind droogshampoo vreselijk, heb Batiste, Andrélon en nog een ander merk gehad maar bij mij
heeft het weinig effect. Daarnaast vind ik meestal de geur verschrikkelijk en voelt mijn haar nog viezer
aan (ik weet dat je haar er niet schoon van word, maar ik vind dat droge, stroeve zo vervelend voelen!).
-O-

mlc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-12 18:03

Ik vind het opzich wel fijn, je haar lijkt echt een stuk minder vet. Het word inderdaad een beetje 'stroef' omdat je er eigenlijk poeder in spuit, maar dat neem ik voor lief.