bokkers met hartproblemen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pipo

Re: bokkers met hartproblemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 06:22

Dat moet je rustig overleggen met je huisarts.Dat zijn wij niet. Maar als er iets te horen/zien is krijg je vast en zeker een doorverwijzing naar een cardioloog. Want wie geeft jou de garantie dat (als het iets is) door de pil komt?

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:18

Mogge
Citaat:
Dat moet je rustig overleggen met je huisarts.Dat zijn wij niet.

Precies , goed gezegd .
Citaat:
Maar als er iets te horen/zien is krijg je vast en zeker een doorverwijzing naar een cardioloog.

Dat denk ik ook.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 07:20

Eerst zaken laten onderzoeken en daarna wordt een behandeling en/of medicijnen vastgesteld.

Door mijn hoge bloeddruk ben ik een medisch molentje doorgeweest. Nu al jaren medicijnen, maar het eerste advies toen was 'stoppen met de pil', dat heb ik toen direct gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 08:42

k denk inderdaad dat je eerst door de mallemolen heen gaat op de afdeling Cardiologie.. Daar kunnen ze je inderdaad een holterkastje meegeven en een fietstest en ECG.. Van wat ik heb begrepen is dat de standaard routine.. Althans hier wel.

Nou gister het ziekenhuis teruggebeld.. En die &^&#^$*#&$cardioloog heeft dus geeneens een brief klaargezet om te versturen.. Dus dan kan het secretariaat inderdaad niks sturen naar het Erasmus.. En die vent is op vakantie.. Dus of ik even wil wachten tot de week van 16 september.. Ja tuurlijk.. Wacht nu toch al de hele tijd.. pfff..

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:03

Oh wat balen zeg.. maar ja, niet druk om maken schiet je toch niets mee op!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:04

Mag ik mij melden..
Weet sinds een aantal weken dat het niet alleen mijn astma is, maar ik ook een ernstig verdikte hartspier heb, dit als gevolg van hoge bloeddruk..
Moet alleen nog de mri door, slik wel pillen tegen de hoge bloeddruk..
Door verhuizing van het ziekenhuis duurt het allemaal wat langer..
Ik merk wel dat ik erg vermoeid ben, maar ach ook dat went..

:wave: :wave: :wave: Kaatje.... jij ook al, doos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:05

Nee daarom.. Dat zei de secretaresse daar ook al.. Dat ik me er niet te druk om moest maken, was slecht voor m'n hart.. Humor hoor die mensen :Y)

Pff Echwel.. Dat is ook niet fijn dan :( Wordt nog een druk clubje hierzo!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:07

Ach went wel..
En die humor ken ik wel, hou er van

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:43

@ pipo.. ik zeg niet dat de oorzaak de pil is.. maar er staat wel in die bijsluiter dat ik op moet passen met de pil icm hartritmestoornissen.

Maar als ik het goed begrijp is het onderzoek door de cardioloog een standaard routine onderzoek?
En hoe moet ik me dat voorstellen? Is dat even een afspraak en weer weg, of een echte opname?

En wat de huisarts betreft, dan kan ik er het beste voor zorgen dat ik op dat moment last heb van het fibrilleren?
Dus mijn hart 'triggeren' door voordien koffie te drinken bv..? :o

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 09:54

als je het daarmee redt, dan zou ik dat doen ja.
een cardioloog zal je waarschijnlijk pas spreken nadat er een hartfilmje echo of weet ik veel gemaakt is. Dan ziet hij pas iets. Hier is dat binnelopen, filmpje maken dan even wachten en gesprek met de arts er achteraan. Opname is niet nodig mits er niets engs is natuurlijk ;)
Hallo allemaal... goh, t wordt druk in t cafe :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:45

Tegen mij hadden ze ook gezegd dat ik moest stoppen met de pil. Ik had er niet eens last van, maar er schijnen dus wel aantal medicijnen idd niet goed te zijn als je last van je hart hebt.

Ik heb achteraf gezien een soort van hartaanval gehad door anti migraine medicijnen. Ik wist toen nog niet dat het mijn hart was en huisarts verwees me niet door, maar kreeg wel na 1 tel. met diezelfde huisarts een paar pillen mee bij apotheek tegen mijn migraine aanval die toen al 3 dagen duurde. en normaliter krijg je bij het simpelste anti jeuk zalfje al 4 verschillende bijsluiters mee, maar helemaal niks bij die tabletten en ik vroeg nog aan apotheek of het kwaad kon. "Nee hoor" was het antwoord. Dus ik tik zon pil naar binnen en ga nog even snel naar stal om te voeren...

Heb serieus nog net de biks in de voerbakken kunnen mieteren, voordat ik op de steigerhouten stoel ben neergezakt die voor de stallen stond. Mijn grote paard heeft toen geen hap genomen maar is gelijk met mij mee weer naar buiten gelopen en heeft een uur lang bij me staan waken, wat ontzettend bijzonder was, heel zachtjes steeds even checken met haar neus (krijg normaliter kopstoot, want ik kan het hebben blijkbaar). Maar toen dus ruim half jaar later ik opgenomen geweest ben in ziekenhuis, en ik dit meldde, schrokken ze zichtbaar; blijkt dat dit soort medicijnen een hartaanval kunnen triggeren als je dus idd al soortgelijke klachten hebt...

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 10:49

Oei wat zul je geschrokken zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:04

Snap nog steeds niet hoe ik na dat uur, toch nog heelhuids thuisgekomen ben, ben daar ook weer in stoel gezakt en heb huilend (dramaqueen dat ik ben) afscheid genomen van mijn paarden in gedachten (dacht echt; "nou daar ga je dan") ben out gegaan en ruim half uur later kwam ik weer beetje bij, was nog steeds hondsberoerd maar hoofdpijn was wel weg. En nu wist en weet ik uiteindelijk ook niet hoe een hartaanval nou eigenlijk voelt hoor, maar dat ik en op stal en in auto terug constant en ook heel automatisch eigenlijk met mijn hand mijn hart letterlijk vastgreep en ondersteunde zeg maar, was toch best opvallend...

missje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 11:49

Pil deed dus wel goed zn werk, hoofdpijn was weg.

Cafe 'het hart'

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:02

Citaat:
Nu al jaren medicijnen, maar het eerste advies toen was 'stoppen met de pil', dat heb ik toen direct gedaan.

Daar heeft niemand t over gehad tegen mij .
Citaat:
Weet sinds een aantal weken dat het niet alleen mijn astma is, maar ik ook een ernstig verdikte hartspier heb, dit als gevolg van hoge bloeddruk..

Hè gatsie batsie Echie.
Citaat:
Moet alleen nog de mri door, slik wel pillen tegen de hoge bloeddruk..

Van de mri steigert mijn bloeddruk nog veel meer , ben er achterstevoren uitgetijgert :+
Citaat:
Kaatje.... jij ook al, doos

Hé Echie , heb je weer wat , muts .
hoe gaat t voorderest met je en familie?

oei , dat was griezelig ohjajoh .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:32

Ja en nee... Het was doodeng, maar wat mijn paard toen deed was wel zo ongelofelijk mooi dat en het feit dat precies zoals missje zegt die verdomde hoofdpijn van 3 dagen eindelijk weg was, relativeerde het toch best makkelijk...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 13:57

Pff Ohjajoh wat klinkt dat eng zeg.. Bah :( Ik val voornamelijk alleen weg als het heel warm en benauwd is dus douchen is hier soms een feestje, lig k weer op de grond. Vriend kreeg de eerste keer de schrik van z'n leven :=

Hier gelukkig een beetje goed nieuws. Ze hebben toch een fax naar het erasmus doorgestuurd (geen idee waar ze die brief vandaan hebben geplukt maar het zal wel) en omdat ze morgen een gaatje hebben kan ik morgen terecht. Weer een ECG en een echo en daarna gelijk op gesprek bij de cardioloog. Ben benieuwd wat deze zegt.. Als k maar mag blijven rijden vind ik het goed.
Ik fiets nu sinds een paar dagen en merk wel dat dat toch wel een aanslag pleegt op m'n energie dus misschien is en naar stal en terug fietsen en pony doen nog iets te veel van het goede maar kan d'r wel heel erg van genieten en vind het zo irritant om afhankelijk te zijn van anderen.. Ach zolang het goed gaat, gaat het goed en ik vraag morgen aan de cardioloog weer wat wel en niet kan en mag :)

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 14:25

Hee fijn! Spannend!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:44

Succes morgen chelle dora!! Ik heb het sinds een dag of 2 ook weer opvallend slecht, het is ook echt 2 x per dag naar paarden en het hoognodige doen anders val ik voor mijn gevoel ook om, echt een K@t gevoel...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:50

Thanks meiden! :) Vind het wel spannend, ben wel benieuwd wat de cardioloog in het Erasmus ervan vindt.
Pff jij voelt je dus ook al zo beroerd :(
Lig nu alweer voor pampus op de bank.. Net uit pure verveling (en deels frustratie := ) maar weer een foto overzichtje gemaakt.. Moet toch bezig blijven. Wil niet iedere keer overdag een paar uur slapen omdat ik dan 's nachts zo slecht slaap. Vannacht ook onverwacht op de bank gebivakkeerd omdat ik absoluut niet kon slapen en dus nog maar even TV ging kijken.. en toen was het ineens ochtend := Dus nu maar moeite doen om wakker te blijven, dan weet ik tenminste zeker dat ik vanavond slaap.. Wilde nu maar wel even goed uitrusten voor morgen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-13 19:56

oh dat is al helemaal bekend probleem op het moment; maar ik kan het om een of andere reden ineens niet meer voor elkaar krijgen om overdag wakker te blijven, om idd snachts wel steeds weer snel in slaap te vallen maar wel 10x eruit moet voor het toilet, terwijl ik toch al bijna 2 jaar de medicijnen slik. word het warm buiten, ga ik letterlijk stuk hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:09

Nou.. vandaag naar het Erasmus geweest en ben best wel geschrokken.

Eerst de echo laten maken en de ECG. Echo duurde nu lang trouwens, pfoe. Erg uitgebreid, zo had ik 'm nog niet gehad!
En daarna bij de cardioloog. Hele aardige cardioloog trouwens, heel serieus maar legde wel alles heel erg goed uit.
Omdat m'n hartklep lekt, 'spuit' mijn bloed iedere keer terug de kamers in. En dat gebeurt dus blijkbaar zo heftig, dat mijn linkerkant van m'n hart nu dus 2x zo groot is als de rechter kant. Lastig uit te leggen, eigenlijk had ik een foto moeten maken van dat stukje van de echo.. maar de linker kamer is dus echt serieus zo groot daar past de rechter 2x in.
Morgen was het bespreekrondje met de chirurgen waarschijnlijk al vol, dus kom ik op de bespreeklijst voor volgende week en dan gaan ze met de chirurgen overleggen of ze nog verder willen bekijken (door echo via je slokdarm ofzo?) of dat ze het zo ook wel zien en dan gaan ze opereren en m'n hartklep 'repareren' zodat ie weer normaal gaat functioneren en de rest binnen de perken blijft.

Was even heftig, die kwam rauw op m'n dak. Daarna ging ik ook pas nadenken en toen dacht ik 'fúck. Dan gaan ze dus echt in me snijden enzo. En hoe gaan ze m maken dan, dan moeten ze het toch stilzetten?'.
Doodeng allemaal dus ik probeer d'r nu nog maar niet teveel over na te denken want daar word ik even niet goed van.. :\

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 22:29

Zo jouw hart ligt een beetje erg in de kreukels. Ik kan me voorstellen dat dit wat met je doet.
Je bent aan het goede adres daar, geduld hebben tot volgende week, al dit niet meevallen.
:(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 02:30

@chelle_dora; rauw op je dak komt het altijd, maar wees dan uiteindelijk maar blij dat ze het nog fixen kunnen. Is uiteraard geen pretje denk ik, zo een operatie, maar als je daardoor weer lekker door kan met je nog lange leventje, is het alleen maar goed, toch? Sterkte!

pipo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-13 06:35

Okee dus je gaat hoe dan ook onder het mes. Pff wel fijn dat ze het kunnen verhelpen, maar een operatie meid bah! Niet fijn! Je bent er zo'n tijd mee bezig naderhand. Maar goed wat moet dat moet. Als ik je kan bijstaan of uitleg kan geven pb je maar hoor. Ik heb in maart een hartoperatie gehad.