[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:13

Ayasha schreef:
xxDanielleee schreef:
ja precies.. Is ook zo! Kijk als dit nou 1 maandje zo is, geen probleem is nog vol te houden. maar maanden pff moet er niet aan denken. Ik vind het vervelende ook gewoon je weet niet wanneer het dus stopt of minder wordt.

Tsja, dat zal je voor jezelf moeten beslissen. Ik geef het een half jaar. Maar als het dan niet beter is geef ik het op. Tot dan leg ik me er gewoon bij neer. Moet wel zeggen dat het nu bij aan het minderen is. :j

maar hoe is het bij jou dan.. Ook iedere dag? Hoeveel verlies je dan?
Of is het gewoon enkele dagen en is het dus dat onregelmatigheid wat ze zeggen dat er speelt

Ayasha
Blogger

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:17

Drie maanden elke dag, enfin, soms 1 dagje niet. Vnl 's avonds dat ik een inlegkruisje moet doen nu. De eerste 2 maanden had ik wel een maandverbandje nodig. :j

Jolliegirl

He jak wat naar dat jij ook hetzelfde had!

Ik bloed weinig, krampen gaan weg maar heb een hele rare druk op mijn buik..
Ik moet ook wel 4/5x per dag voor de grote boodschap.. Ook heel vreemd.. En vooral erg vervelend!
Lig al 2 dagen volledig op bed. (maandag gezet, dinsdag ging wel, woensdag&vandaag op bed)
Morgen ook afgemeld voor het werk, maar nog geen reactie,moet dus even bellen want ik ga écht niet werken.. :n
Heb redelijke zware medicatie meegekregen.
lig ook gewoon echt voor pampus op bed..

Moet toegeven dat ik de dag na het zetten wel beetje ben gaan uitproberen met mijn vriend :=
En dat ging prima hoor :+
Lees hier verhalen van mensen waarbij je down under niet eens meer kunt aanraken.
Daar heb ik dan weer geen last van, pijntjes daarzo.

Ik hoop dat mijn bloedingen een beetje wegblijven :)

Hoe is het met de andere dames?

Zwitsal

Volgens mij komt t ook veel voor dat vrouwen gewoon continu (een beetje) ongesteld zijn de eerste paar maanden na het zetten.
Of dus dat onregelmatige.
Maar volgens mij is t merendeel van de vrouwen (van wat ik gelezen heb op inet) de eerste paar maanden meer wel ongesteld dan niet ongesteld.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:19

Ik ben tot nu toe gezegend dat ik het zonder tampon (enkel snachts) uithou :j :j
Maar ik ga erg vaak naar de wc en dan maak ik het ook schoon met bochtig toiletpapier, dus dat scheelt ook :) Bloed echt heel weinig.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:25

De dag na het zetten van de spiraal (was ongesteld) was de ongesteldheid ineens weg en een week later begon het opnieuw. Meer de welbekende "spotting" met af en toe wat meer. Sinds een week of twee denk ik is het nu echt heel lichtjes en meer de hoeveelheid die je hebt bij bruinverlies zeg maar. Maar dan bloed. En dan weer een dagje niet (gisteren overdag helemaal niks en nu ook weer niet maar 's avonds weer wel wat :+ )
's nachts heb ik dus ook geen inlegkruisje oid nodig. (wat ik wel fijn vind) en dan stopt het dus ook gewoon volledig. Tussen 7 en elf 's avonds moet ik alleen opletten nu. :+

Dus ik houd daar aan vast dat het aan het minderen is. :') Ik zit nog niet aan de drie maanden (nog een week ofzo denk ik, 9 aug. is ie geplaatst) _O- Ben al lang blij dat ik overdag en voor te slapen terug "op mijn gemak" ben. Voel ik me ook weer wat minder schuldig tov mijn vriend. :+ Als ik echt ergens heen ga doe ik wel voor de zekerheid nog een inlegkruisje. :)

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:29

even huisarts gebeld.. en ja hoor. Ik moet gewoon volhouden, hoe vervelend het is. Alleen als ik er echt last van blijf houden moet ik bij hem langs komen, gaat hij kijken hoe erg het is en wat hij zou kunnen betekenen. Ik moet bijhouden wanneer ik bloeding heb en wanneer het minder is. Moet over een maand sowieso terug komen voor controle en dan moet het al wel iets minder zijn.
Dus ik ga gewoon volhouden en hopen over een paar maandjes toch wel het effect te merken waarom ik de spiraal heb genomen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:31

Heb je van je gyn/huisarts geen Mirena boekje gekregen?
Op de achterkant staat 3 maanden met vakjes.
Ik moet hierin mijn bloedingen bijhouden :)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:34

Maar begrijp ik goed dat je hem nog maar een week hebt?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:35

Een week is nog erg kort.. :)

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 13:40

Ik heb geen boekje gekregen, maar hield het zelf al wel bij.. Omdat ik nu ook geen controle heb wanneer ik 'officieel' ongesteld moet worden. Ja ik heb hem een week, dus is erg kort, maar ik maak me altijd gewoon snel zorgen en ben denk ik ook niet goed geinformeerd, misschien daarom ook mijn vragen en zorgen. Maar ik weet het nu en gewoon volhouden en afwachten en niet zo zeuren haha. Mijn vriend steunt mij ook gelukkig dat het niet erg is en ik vol moet houden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:48

Ik mag volgende week donderdag mijn spiraaltje laten plaatsen. Had aan de telefoon tegen de gyn gezegd dat ik er tegenop zag na alle horror-verhalen, maar zij stelde me meteen gerust en zei dat ze alles rustig zou uitleggen en heel voorzichtig zou doen.
Dat hoop ik dan maar :+ .
Hadden jullie ook lang last van krampen na het plaatsen? Of alleen bloedverlies?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:14

Ik heb 1 dagje kramp gehad en 3 dagen wat bloedverlies :)

sazsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:21

Dag dames, ik meld me hier ook eventjes....omdat ik met een dilemma zit, waarvan ik toch wel eens anderen hun mening wil horen. Ik ben 36 (nog geen kinderen) en heb een kinder wens. Aangezien ik nog maar kort een relatie heb, is dat nu niet stel op sprong aan de orde. Ik word er echter niet jonger op en slik al jaren (lees sinds mijn 17de, met een jaar pauze) de pil. Nu weet ik dat het na stoppen van de pil erg lang kan duren voor je cyclus weer op orde is en je vruchtbaar bent. Nu wil ik gezien mijn leeftijd eigenlijk zo snel mogelijk na stoppen anticonceptie vruchtbaar kunnen zijn, omdat het zwanger worden opzich als je ouder bent, toch al even op zich kan laten wachten en je geen zeeen van tijd meer hebt. Vanwege deze reden wil ik dus stoppen met de pil, maar wat zou een goede vervanger zijn wat betreft anticonceptie? Ik kan pas over 3 weken bij de huisarts terrecht om dit te bespreken, dus ik dacht, ik probeer hier eens of mensen tips/ervaringen hebben.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 17:23

een condoom of een koper spiraal.

xxDanielleee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 18:30

Tessya schreef:
Ik mag volgende week donderdag mijn spiraaltje laten plaatsen. Had aan de telefoon tegen de gyn gezegd dat ik er tegenop zag na alle horror-verhalen, maar zij stelde me meteen gerust en zei dat ze alles rustig zou uitleggen en heel voorzichtig zou doen.
Dat hoop ik dan maar :+ .
Hadden jullie ook lang last van krampen na het plaatsen? Of alleen bloedverlies?

Ik had dag zelf wat kramp, vooral als ik veel ging lopen. Dus als ik rust nam niet.
Dezelfde dag bloed verlies tijdens plassen.
3 dagen daarna niks gehad.
Nu weer week bloed verlies.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 21:53

Mirena kan ook. Volgens mijn huisarts ben je na het verwijderen 'direct' vruchtbaar.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 22:04

Ik heb weer meer last..
ding zit er sinds maandag in..opname gehad in zkh..dinsdag weinig last,gisteren veel last..al 2 dagen op bed..
Denk dat als dit doorgaat ik toch even zo'n heerlijk pilletje van de gyn ga innemen.. Ben ik gelijk in dromeland..
Vieze zeurende baarmoederpijn die uitstraalt naar onderen...
En nog steeds last van mn darmen en zo'n 4/5x per dag naar de toilet... Allemaal sinds de ingreep..

Maar heb er alle vertrouwen in! :D

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:35

Hou de moed er in! Sterkte allemaal!

Ik ben aan het aftellen, zondag ring er uit en dan volgende week de aller aller laatste er in! Toch wel heel spannend..... Wie weet zit ik hier over een jaar met een giga buik op de bank. Kan het me nog niet voorstellen.

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 10:59

Nou niet ongesteld geworden... Daar had de huisarts mij al wel voor gewaarschuwd, gezien het jarenlang doorslikken van de pil. Beetje jammer dat het wenselijk was het wel te zijn tijdens het zetten van de Mirena :+ Vanmiddag om 15.30 uur is het zover :=

Fiebie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:07

Succes vanmiddag Chick! :*

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:13

Dank! :*

Hopelijk heb ik ook hierbij een hoge pijngrens :D
Gisteren het boren bij de tandarts ook overleefd zonder verdoving 8-) *\o/*

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:32

Boren vind ik een stuk minder pijnlijk, het duurt alleen langer :P

Maar zoals je kunt lezen.. De een vind het pijn doen, de ander niet.
Ik ging bijna nokkie terwijl mijn pijngrens enorm is.. (Kniebanden gescheurd en doorlopen maar...) het was echt mijn lichaam die erop reageerde, duizelig, koud, misselijk enz. enz.

Lig nog steeds op bed met buikpijn.
Ontlasting is ook al dagen niet goed.
Darmen zijn compleet van slag.
Begin er rugpijn bij te krijgen.

Maar ik hou de moed erin, dat ding zit er in!
Extreme pijnen heb ik niet meer! :D
En heb een vriendje wat goed voor mij zorgt!

Mayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 11:53

Klinkt bemoedigend :+

Ik merk het wel, heb geen idee hoe het gaat zijn. Ik hou rekening met alle mogelijkheden :\

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:02

Maak je niet te druk hoor Mayo :) Zat verhalen waarbij het anders is. Ikzelf ben normaal echt een pieperd, maar liep na het plaatsen zo mn auto in, heb nog wat boodschappen gehaald etc en ben toen met een bakkie thee op de bank gaan zitten. De nacht ging heel goed, volgende dag nog wat kramp, 2/3 dagen wat bloedverlies en thats it :)

Jg: 3 dagen op bed is wel heel heftig, krijg je geen rugpijn van het liggen alsmaar?