knieproblemen..

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Iejoorr

Re: knieproblemen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:12

Nou, ''gelukkig'' maar dat er toch iets gevonden is!
Hoop dat je nu snel hersteld! Beterschap :)

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 20:18

Ah toch iets gevonden dus. Hopelijk neemt dit de klachten weg.
Beterschap voor nu!

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 21:03

Tnx, en idd ben opzich blij dat ze iets hebben gevonden.
Pijnstilling begint uit te werken. Zal straks ff nieuwe vragen.
Heb net voor t eerst eten gekregen. Kleine toastbroodjes thee en een yoghurtje

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 17:19

Hoe is het nu met je hagelslag?

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:23

Ik heb nu even ruzie met het rotding(mn knie dus)

Nee grapje. Was op verjaardag bij mijn oudste zus. Eigenlijk geen slim plan om heen te gaan. 1.5 uur in de auto zitten en dan daar... Zijn nu bijna weer thuis.
En nouja dat was een beetje te veel van het goede.
Maar verder vind ik het dit keer meevallen qua pijn.
Af en toe trekken de hechtingen of een flinke pijnscheut erdoorheen.
Maar een constante pijn heb ik niet, licht buigen gaat prima.
Oefeningen zoals tenen naar je toe trekken etc gewoon om beweging erin te houden lukt allemaal prima zonder pijn.
Het "lopen" met krukken lukt prima.
Officieel mag ik met een beetje gewicht erop maar dit doe ik nog niet. Wil dit pas vanaf dinsdag doen.nu alleen de beweging die ik deels maak.

Ik heb zelf het gevoel dat het goed gaat komen dit keer, vooral doordat de pijn dit keer minder is.
Ik hoop zelf dat ik snel weer wat in beweging kan. Man ik voel me zo vet :r maarja dat komt wel weer...

Hoe is het met de rest?

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:29

Ja dan merk je dat je snel teveel doet ook al zit je bijna alleen maar.
Gelukkig weinig pijn +:)+

Ik mag donderdag een knietest laten doen en de week daarop vrijdag een MRI laten maken
en dan de dinsdag weer naar de orthopeed. Vermoeden is dat er een posterolaterale hoekletsel is.
Orthopeed had het al over een operatie :oo :\

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:32

Een watte letsel?
Uhhh ik vind operaties toch echt niet fijn meer :(

Maar goed, als het je van de irrtatie en pijn afhelpt dan moet het.

En ja helaas wil ik vaak een beetje te snel... Slechte gewoonte
Ben wel benieuwd wanneer ik mag zwemmen. Had de arts wel al voor de operatie gezegd ivm opbouw plan dat hij iets langer qua tijd moest uitrekken. Oftewel niet te snel zeggen dat ik iets mag omdat ik dan ehh te hard van stapel ren

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 20:44

Ja precies zo'n letsel :P

Van mij hoeft het ook niet meer, vond 3 keer wel genoeg maar goed, wat moet dat moet.

Herkenbaar hoor dat te snel willen :=

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 21:05

Oh nooooo word dat de 4de keer 8)7
Tsja ik heb er nu even een coldpack op. Je ziet erg duidelijk dat hij flink dik was

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:01

Ja dat zou idd de 4e keer worden :\

Oh ideale uitvinding die coldpacks.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-16 22:31

Omg :(:)

Das niet fijn.
Ik heb de coldpack er snel afgehaald man dat deed zeer.
Eerst voelde t opzich wel even lekker maar dat sloeg snel om in pijn.
Mn knie was ook wel aardig dik door dit avontuurtje... Na vandaag mog minimaal 3 dagen heel rustig doen. Dan mag ik een beetje meer gewicht erop zetten... Dan zijn 7 dagen om. En met 10 dagen nog een beetje meer...

Oh en ik vergeet af en toe bijna dat ik krukken nodig ben _O-
En gister toen ik net op bed lag een verkeerde draai gemaakt. Dat deed wel even flink zeer.
Heb trouwens 1 hechting best hoog zitten 7-10 hoger dan het vermidden van mijn knieschijf en iets aan de buitenkant.
Heb ook aangegeven dat ik daar ook vaak last had dus kan daarom zijn geweest.

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 00:59

Heb vanaf december niet meer in dit topic gekeken, maar zag dat jij ook een gescheurde meniscus hebt gehad hagelslag? Hebben ze hem nu bij jou verwijderd?

Bij mij is in december duidelijk geworden dat de binnenste meniscus gescheurd was, is in januari gehecht maar loopt nog steeds met pijnklachten rond. 3 weken geleden weer een mri gekregen en daaruit blijkt dat er nog steeds een scheur in zit. 28 Juli moet ik opnieuw naar de orthopeed, en ik ga er eigenlijk al vanuit dat de meniscus weggehaald worden. hoe snel waren jullie daarbij weer op de been? (hoelang duurt het bv voordat je weer mag autorijden)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 01:10

Bij mij een stukje gescheurde binnen meniscus verwijderd via kijkoperatie. Ik heb geen pijnstilling gebruikt na de operatie, ook geen antibiotica omdat ik borstvoeding gaf. Ik stond na een week alweer op mijn goede been in de wei zaadlijsten uit de zuring te knippen en ik liep na drie weken alweer redelijk normaal. Echter heeft de knie nog zeker wel 8 maanden pijn gedaan en kon ik niet op mijn hurken zitten. Nu, een jaar later, is het weer normaal en pijnvrij en kan ik er alles weer mee.
Ik hoorde van veel mensen om me heen dat zo' n operatie nog wel een lange nasleep kon hebben, geloofde dat niet maar moet nu zeggen dat ze toch wel gelijk hadden. Nu was dat niet ernstig maar wel wat vervelend. Het eerste half jaar kon ik niet voluit sporten zonder een branderig pijnlijk gevoel in de knie te krijgen.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 09:27

@mielo,
Bij mij hebben ze 4 maart een stuk buitenmeniscus weg gehaald.
Toen flink last gehad etc.
Autorijden heb ik na 3 weken alweer gedaan geloof ik.
Nu da deze operatie(2 cystes weghalen en meniscus weer glad schuren) heb ik stukken minder pijn.
Ik kon vanacht zelfs op mijn buik liggen, iets wat door pijn sinds het ongeluk niet meer kon. Dat deed zo veel pijn net onder mijn knieschijf.
Maar ik hoop dat dit herstel sneller gaat.

@repelsteel,
Zonder pijnstilling _/-\o_
Jeetje mina zeg. Ik neem nu dan ook niet veel, 1 paracetamol ochtens, 1 middags en 2 voor de nacht. Maar helemaal zonder howliecrap
De opbouw fase erna duurt inderdaad langer als dat word gezegd. Maarja spieropbouw etc is helaas tijd nodig

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:09

hopelijk gaat het herstel sneller inderdaad voor je hagelslag. ik slaap nu al sinds april vorig jaar met een rolkussen omdat ik op mijn zij slaap en mijn knieën niet op elkaar kan leggen.

wel balen dat het toch lang kan duren, al ben ik nu wel wat gewend :P wel top dat je het zonder pijnstilling hebt gedaan! Ik heb meermaals contact gehad met huisarts/zhuis/apotheek voor pijnstilling (communicatie was onderling ook erg slecht, dus bleef heen en weer bellen). nu als ik echt last heb neem ik ook braaf een diclofenac met pantaprazol en paracetamol en ik ben geen pieperd normaal.

Spieropbouw kan wel lang duren, ben nu ondanks de scheur wel aan het sporten (met mate) om de omliggende spieren wel zo sterk als mogelijk te krijgen

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:10

Ik slaap idd ook al ruim 4 jaar met een kussen tussen mijn knieën omdat ik ze niet op elkaar kan leggen.
zou fijn zijn als ik daar eens vanaf kon komen :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-16 22:16

@mieLo
Slim plan om alsnog iets te sporten.

Ik sliep sinds december alleen nog op mijn rug, af en toe wel op mijn zij maar dan met de deken ertussen.
Als ik op mijn rug lag moest mijn rechtervoet in de knieholte van mijn linker been liggen om geen pijn te hebben. Dit is nu dus ook na de operatie niet meer nodig.

Vandaag best rustig aan gedaan. Bijna de hele dag gezeten.
Met behulp van mijn vader even een gedeelte aquarium schoon gemaakt, wou ik officieel voor mijn operatie doen maar 2 dagen voortijd hadden we bezoek.
Ging opzich prima, alleen mijn rechterbeen was flink moe naderhand

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 00:04

4 jaar al :\ hoop voor je dat dat snel overgaat, het is heel rottig vooral als je je om witl draaien (halve bed verbouwen := )
wel fijn dat het nu een stuk beter gaat met slapen hagelslag, en fijn dat je been geen pijn deed, maar vermoeiend zal het zeker zijn geweest.

Merkte bij de vorige operatie dat mijn beenspier heel gauw slap werd, zodra ik stond had ik ook een bult boven mijn knieschijf (bleek dus mijn bovenbeenspier te zijn die slap hing :') )

Hoe doen jullie het trouwens met paardlief? Ik heb vandeweek maar een barebackpad aangeschaft zodat ik toch wat kan hobbelen zonder al teveel pijn.

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 09:26

Ha ha, bij mij zit er juist een kuil net boven mij knie, spieren die na de operatie verdwenen zijn en niet meer terug willen komen :D

Ik rij weer "gewoon" maar echt veel langer dan een half uur, soms 3 kwartier hou ik dat niet vol.
Maar ik doe veel dingen gewoon door de pijn heen, anders kan ik niks meer doen dus ff doorbijten maar.

Maar net na de operatie heeft paardlief wel een hele lange vakantie gehad. Heb 2 bijrijders gehad, maar eentje maakte het paard niet echt fijner, erg jammer want het was een lieve meid en kwam altijd netjes, weer of geen weer. En de 2e kon echt leuk rijden, maar moest er helaas mee stoppen toen ze een andere baan kreeg. Daarna nog wel iemand die kwam kijken, maar die wilde het paard verplaatsen naar huis en dat wilde ik niet. Dus is ze gewoon lekker aan de longe doorgetraind :)

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:26

Goh zou ik daarom aan de buitenkant net boven mijn knie een verdikking hebben als ik sta. Dat mijn spier slap hangt.

Ik mag sinds gister langzaam opbouwen qua gewicht op mijn knie uitoefenen.
Ik loop gewoon nog steeds met2 krukken. Heb gister avond een stukje gewandeld. Dit stukje ga ik straks herhalen.
Op de terugweg voelde ik mijn knie wel maar echt pijn viel mee.
Wel heb ik erg moeite met fatsoenlijk gebruik van mijn knie en merk ik een vervelend gevoel bij volledig strekken in de knieholte.
Maar alleen gisteravond pijnstilling voor de nacht genomen. Verder gewoon niks!

Zal straks nog even de huisarts bellen ivm afspraak voor vrijdag, hechtingen eruit laten halen. En een briefje voor de fysio halen.

En mijn schuldige ezel, nou die staat heerlijk te gras eten...
Okeee mijn zusje geeft haar af en toe beweging. Geen volle training maar wel 2-4 keer per week wat doen.

Ik heb over een bijrijder zitten nadenken maar nouja vind die beskissing best moeilijk.
Ik laat niet snel iemand op mn ezel
Afbeelding

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 11:50

Fijn dat het lopen redelijk gaat hagelslag :)
Zal nog wel even blijven dat je je knie voelt als je wat gedaan hebt.

Ha ha schuldige ezel :+
Wel lekker dat je zusje haar toch wat beweging kan geven, staat ze niet helemaal stil.

Bijrijder blijf ik ook lastig vinden hoor, laat ook liever niemand anders op mijn chocotof, maar
vind het ook zonde als ze weer maanden stil moet staan, daarvoor werkt ze ook te graag.

hagelslag

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-16 21:10

Whoewww 2 stukjes gewandeld vandaag.
Ca 20 minutjes dan onderweg.
Vanmorgen bij de eerste ronde wel een beetje "pijn" gehad. Vanavond geen. Af en toe langzaamaan een beetje meer druk op mijn knie. Maar voornamelijk proberen goed te lopen.
Oftewel goed afwikkelen etc.
Had vanmiddag na de eerste wandeling een rotgevoel in mijn knieholte. Wat naderhand wel weer weg ging.

En ja ezel, door haar heb ik dit. Het voelde aan alsof ze links zou gaan en besloot op het laatste moment rechts te gaan... Oftewel pony gaat rechts ik ga links

Heb t bericht gelezen wat de arts geschreven heeft over mijn knie. Snap er niet echt veel van. Zal vragen of mijn huisarts het in simpele taal kan omvormen _O-

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:19

Hier was mijn ezel inderdaad ook de schuldige van mijn scheur (was de bak aan het slepen, paard lief schrok en schoot ervandoor. Ik bleef met links in de lange lijnen hangen en de halve bak doorgesleurd) :p het is trouwens wel een prachtige ezel!

De bult zat bij mij volgens mij aan de binnenkant, maar de kans is groot dat het bij jou ook gewoon de spier is ;) dat is trouwens ook wel apart proudjustify :p zal vast nog wel bijtrekken toch die kuil?
Ik bijt nu ook door de pijn heen, maar het blijft lastig. Had met mijn vakantie wel een flinke sloot pijnstillers meegenomen, maar ook dat zet geen zoden aan de dijk :p

Artsen zijn sowieso een ramp met taal, het is dat ik door mijn werk een klein beetje medische kennis heb, maar nog mis je het meeste haha

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 16:20

Wel fijn dat het al wat beter gaat hagelslag!

Caresse07

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-16 19:01

Die kuil zit er al ruim 2 jaar, heb de hoop een beetje opgegeven dat die nog weg gaat trekken. Zijn spieren die niet terug willen komen. Waarschijnlijk omdat er toch nog iets niet helemaal goed is. Morgen weer een MRI en dan dinsdag de uitslag en hoe verder.

Vorige week wel al een test gehad om te kijken hoe de knie ervoor staat en de sportfysio die de test deed kwam ook wel tot de conclusie dat er toch nog iets niet helemaal goed aan is. Hij dacht ook aan een mogelijk posterolaterale hoekletsel.

We gaan het horen dinsdag :+