Krachttraining voor vrouwen, #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mathilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 07:32

Airborn schreef:
goedzo Marije :D Geeft altijd z'n opluchting als de studie lekker gaat toch?!

Oh bah, ik baal trouwens, de weegschaal blijft nu toch echt nogsteeds weer rond 88 kg hangen, dus dan zou ik 1,5 kg dr idd weer bij hebben... Maar als ik in de spiegel kijk word ik toch echt strakker! Zou ik dan echt zoveel spier weefsel aanmaken dat ik dr echt niet van afval of zelfs weer wat aankom? :x |o

Iedereen blijft naar de weegschaal kijken dat doe ik ook. Maar Ons lichaam verteld op dat moment in de spiegel iets heel anders. Soms sta ik op de weegschaal in de sportschool en kijk even later na het douchen in de spiegel in de kleedkamer en zie iets heel anders. Misschien moeten we de weegschaal gaan vervangen voor een meet lint. Ze zeggen toch niet voor niets meten en is weten :P.

Wat heel belangrijk is dat je wel moet doorzetten en je niet in de grond moet laten duwen door die stomme weegschaal.
Just do it!

Airborn

Re: Krachttraining voor vrouwen, #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 09:15

Oh ik blijf ook wel door trainen hoor, dat is het probleem niet. Maar ik heb gewoon overgewicht dus voor mn gezondheid moet dat dr af :P
En ik had me al smorgens vroeg op nuchtere maag gewogen :+

Tis meer dat k niet echt super gespierd wil worden. Wel gespierd, maar niet richting bodybuilder kant op zegmaar, dat vind ik voor mezelf gewoon niet zo mooi. Dus als ik nu zoveel spieren aan het aanmaken ben dat ik dr echt niet door afval qua gewicht maar wel duidelijk strakker word, dan moet ik gaan bedenken of ik dan anders wil/moet gaan trainen, of dat ik eerst zo door blijf gaan...

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 12:22

Zo weer evaluatie gehad en het gaat best lekker! Fietsen weer een tandje hoger, crosstrainer per keer een halve minuut er bij, loopband op heuvelprogramma en 2 minuten er bij en naast het krachtcirquit wat ik al deed twee extra apparaten voor de buikspieren erbij, beide 2 sets van 20! Was iets afgevallen, woog nu 62,2 kg en had een vetpercentage van 30 dus daar is nog wel wat op te winnen. Hoe is jullie vetpercentage? Ik weet de precieze verdeling niet meer, maar mijn benen hadden meer vet dan mijn buik, terwijl ik juist mijn buik had verwacht!

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-12 17:48

Evaluatie?? :)
Hebben jullie dat ja?
Volgens mij is dat hier ook, maar ik heb er nooit echt over op de sportschool over bijhouden van mijn resultaten.

Ik ga zo nog een rondje doen :D
Toch wel, heb zin om te gaan dusss... Vanavond schouders en benen dag, maar benen heb ik gister al wat meegenomen dus dat beperk ik nu.
Daarna naar peerdje springen oefenen..

__Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 18:00

Ja ik weet niet of het standaard is hoor maar ik heb wat medische problemen dus moet nog meer dan anders rustig opbouwen :-) dus vandaar dat we na ongeveer 3 weken kijken hoe het gaat en bepalen of het trainingsprogramma kan worden bijgesteld!

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 19:33

Mijn vet% was vorige week 14,5. Langzaam gaat ie omhoog.
Evalueren is heel nuttig als je iets wilt bereiken! Je kan je schema iets aanpassen, andere oefeningen doen, het accent op een ander onderdeel leggen, er wordt zoveel besproken!! Het is tegelijkertijd een stok achter de deur!

Marije__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-12 20:11

mathilde_ schreef:
Airborn schreef:
goedzo Marije :D Geeft altijd z'n opluchting als de studie lekker gaat toch?!

Oh bah, ik baal trouwens, de weegschaal blijft nu toch echt nogsteeds weer rond 88 kg hangen, dus dan zou ik 1,5 kg dr idd weer bij hebben... Maar als ik in de spiegel kijk word ik toch echt strakker! Zou ik dan echt zoveel spier weefsel aanmaken dat ik dr echt niet van afval of zelfs weer wat aankom? :x |o

Iedereen blijft naar de weegschaal kijken dat doe ik ook. Maar Ons lichaam verteld op dat moment in de spiegel iets heel anders. Soms sta ik op de weegschaal in de sportschool en kijk even later na het douchen in de spiegel in de kleedkamer en zie iets heel anders. Misschien moeten we de weegschaal gaan vervangen voor een meet lint. Ze zeggen toch niet voor niets meten en is weten :P.

Wat heel belangrijk is dat je wel moet doorzetten en je niet in de grond moet laten duwen door die stomme weegschaal.
Just do it!

Zo waar :D JUST DO IT!!!! wat de weegschaal ook zegt hihi.

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 12:14

Weegschaal heb ik al en poos niet opgestaan
Moet ook zeggen dat trainen er de laatste tijd bij in schiet
Maar.....maandag 11 juni gaat mijn zoontje naar school *\o/*
En dan wil ik elke ochtend gelijk vanuit school gaan want ben dan toch in de buurt
Kan ik van half negen tot elf uur mooie tijd twee en een half uur per keer
Ga er dan echt weer tegen aan we zijn nu zo druk in en om het huis daar zit zoveel tijd in

Monnie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-12 13:02

Airborn, het kan een plateau zijn maar als je nog dat gewicht hebt moet je echt nog wel kunnen afvallen hoor :j komt goed gewoon blijven doorzetten.

woww missfitness! lekker bezig.. doe mij ook zon VP'tje ;)

ik kan binnenkort progress fotos maken denk ik :)) sinds mn rugkneuzing was ik te lam om naar de koelkast te lopen dus ben wel afgevallen :D vandaag weer voor t eerst getraind.. lekker een uurtje kracht gedaan

wel rustig begonnen :) hoe gaat t met afvallen DDD?

Toushie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-12 13:24

Jeeeh eindelijk zometeen weer sporten *\o/*
Ben echt nog lichtelijk verrot zere voeten , niet normaal maarja

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 11:33

Is iedereen een beetje krachttraining moe? Ik niet hoor!
Vanmorgen weer 1000 situps gedaan, oooh wat zijn die blokjes toch mooi op de buik! Ik heb gewoon een 8-pack haha...!! Like it!! :j
Ben benieuwd hoeveel mensen mijn buikspier oefeningen nog doen!
Morgen gaan we weer verder in de sportschool!!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 12:19

Ik ga morgen weer trainen :) Mn tijd was ff zo beperkt dat ik het niet redde om te sporten afgelopen week. Maar nu vakantie, dus plan is nu toch wel om 3-4 keer in de week te gaan trainen.
Ben absoluut niet krachttraining moe trouwens! Maar rest van mn leven drijgde me iets te veel te word, dus moest ff pas op de plaats doen.

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:00

Snap ik Airborn. Maar er zijn zoveel mensen die hier gepost hebben en van vele hoor je nu niet meer hoe het gaat met hun trainingen. Dat vind ik zo jammer!

Airborn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:13

Oh ik zal over 2 week trouwens weer fotos maken missfitness, je ziet mn armspieren nu alweer duidelijker dan op de laatste fotos! (ben echt beetje bang hoe dit door gaat zetten als ik verder train en verder afval :X )

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 13:25

Toch super mooi dat je de spieren beter gaat zien!! Ben echt benieuwd!
Waar ben je bang voor?

xBibi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 15:47

Esther, ben eigenlijk wel benieuwd naar meer foto's van jouw buik dan alleen je avatar! :D

Ik ben ook nog steeds fanatiek aan het sporten hoor! Net iets meer dan een halfuur hardgelopen en mijn buikspieren getraind, merk wel dat ik daar soms last van mijn rug door krijg.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-12 16:30

Heb afgelopen week maar 3x getraind ;( :(
Veel te weinig, maar het was zo druk met Bourgondisch Uden enzo..

Volgende week weer knallen!
Kwam die Amerikaanse kerel tegen bij BU, zegt ie tegen mij: "Don't you think it will kill your training?" (had een glas rose in mijn hand) :=
Ja, naja ik drink ook eigenlijk nooooiiitt.. Maar gister had ik het echt even nodig :+ Veel te druk gehad laatste tijd!
Later zei ik dat ik bij een tentje werkte en kwam m daar later tegen.. := :')

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 17:35

Had laatst met een collega een discussie over drank bij sporters.. De een zegt dat je veel eerder dronken wordt aks je veel traint, de ander zegt juist van niet!! Wat denken jullie?? Ik heb altijd veel gesport en slecht tegen drank gemunt, nu m'n %vet lager is merk ik wel dat ik veel eerder aangeschoten ben maatwerk niet wat de relatie is met sporten..

Moet eindelijk zo 6km hardlopen van mezelf in 30 min, maar haat het zo dat ik even mezelf moet motiveren... (nu ik het hier heb gezegd, moet ik wel haha)

DDDMakkink

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:13

Hier ga ik morgen het sporten na 2 weken oppakken heb twee keer een zonnesteek gehad
Waar ik ziek van was
Toen een keelontsteking en nu hoest ik nog zo erg maar ga toch kijken of het lukt morgen na volgend
Weekend ga ik flink meer sporten
Namelijk 5 ochtenden 2,5 uur heb er echt zin in
Hopeljk gaat het afvallen dan ook weer sneller

dressagelady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 20:49

Nog wezen lopen romy?
Zet m op DD! volg jij nog een bep dieet? Ik weet niet of ik dat al eens gevraagd heb :P

Ik ben net heerlijk wezen hardlopen na weken ellende! 5Km uitgelopen, yess! Geen centje pijn! Heb nu bij mijn ouders thuis een crosstrainer, fijn als het regent haha! Morgen en overmorgen weer naar de sportschool :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:38

xBibi schreef:
Esther, ben eigenlijk wel benieuwd naar meer foto's van jouw buik dan alleen je avatar! :D

Ik heb al zoveel foto's laten zien, ik ben nu benieuwd naar jullie foto's! En mijn buik post ik vast nog wel een keer :j

Romyv: dat van die drank weet ik niet hoe dat werkt, ik hoor ook verschillende verhalen. Maar ik drink dus geen druppel, totaal niet belangrijk voor mij en als ik het niet drink weet ik zeker dat het niet ten koste van mn lijf gaat.

DDDMakkink: erg vervelend die klachten! Ik hoop dat je komende week weer lekker kan trainen!!

dressagelady: Super dat je zo lekker hebt hardgelopen! En ik hoop dat je voorlopig geen ellende meer hebt!

Leuk dat een aantal van jullie weer even hebben gereageerd. Zijn er nu ook mensen die gespierder zijn geworden vergeleken met 3 maanden geleden?

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:48

Hoi,

Zou ik mij hier ook mogen melden?
Ik doe nu sinds een tijdje aan bodypump, ik wilde eerst meteen beginnen met gewone krachttraining, echter loop ik op het moment, ook bij de cesartherapeut en die leek het verstandiger eerst te beginnen met bodypump, vooral omdat ik nog erg bevestigd moet worden in een nieuwe, betere houding aan te nemen, zo gezegd zo gedaan en ik vind dit ook heel erg leuk! Ik wil er ook nog iets anders naast gaan doen in de week, echter weet ik nog niet zo 1,2,3 wat, skeeleren/skaten lijkt me erg leuk, maar wat heb je dan voor de wintermaanden?

Nou ja, ik hoop dat ik hier mee mag praten. :)

missfitness

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 21:58

Welkom SjakieXX! Zeker mag je hier ook mee praten!
Wat is je doel eigenlijk, waar zou je naar toe willen, waarom wil je krachttraining gaan doen?
In de wintermaanden doe ik roeien, fietsen, lopende band, touwtjespringen in de sportschool.

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:03

nee laf he!! wel mn huis helemaal gepoetst, gekookt en gegeten en nu heel druk aan mn studie!! Ow, en foto's gemaakt.. als iemand nieuwsgierig is wil ik ze wel pb'n maar ga ze hier niet neerzetten hoor hahaha

SjakieXX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-12 22:05

Mijn doel, ik ben voornamelijk weer begonnen met sporten, nadat ik geen paard meer had om te rijden, om mijn rug sterker te maken. Ik zit al een behoorlijke poos te kwakkelen met mijn rug en het sporten kwam eigenlijks altijd wel terug van dat het beter ging met beweging, vandaar ook een 'sport' gekozen om iets met kracht te doen, want mijn rug is ook niet sterk genoeg zeg maar, voor nu is het dus echt mijn doel voor mijn rug, maar natuurlijk mag ik ook wel een beetje strakker in mijn vel komen. :+

Ik vind krachttraining gewoon erg leuk om te doen, voel me daarna ook echt gewoon alsof ik de hele wereld aan kan, en word er ook nog eens super vrolijk van, haha. Zodra ik echt een mooie basiskracht heb, of hoe ik het moet omschrijven, wil ik graag naast bodypump, of stoppen met bodypump meer trainen op 1 stuk van je lichaam per training, bij bodypump doe je eigenlijk alles in 1 training en dan zou ik het misschien ook wel willen verdelen over de gehele week. :)

Touwtjesspringen is idd ook een leuke, is ook goed thuis te doen, heb alleen een abbo op bodypump in de sportschool, niet voor de losse apparaten e.d. :)