Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
.
ik ben alleen nog niet uit het lettertype.
http://28.media.tumblr.com/tumblr_lrwpf ... o1_500.jpg
Ook bij mij heeft Harry Potter een stempel gedrukt op het grootste gedeelte van mijn jeugd. Inclusief de films van mijn 8e tot mijn 19e. Ieder jaar (op 2 uitzonderingen na, toen was het volgende boek nog niet uit) heb ik van mijn opa en oma het volgende boek gekregen voor kerst. Het is voor mij dus ook een herinnering aan hen. Daarnaast heb jij in dit topic eens een beschrijving gegeven van wat de betekenis van je tattoo voor jou was en daar kon ik me zo erg in vinden dat het mijn wens voor een HP tattoo alleen maar versterkte
De keuze voor de spreuk Wingardium Leviosa is ontstaan omdat ik, naast dat ik het een prachtige 'zin' vind, al tijden gefascineerd ben door de zin 'Alis volat propriis', maar die tekst inmiddels op nummer 1 in de lijst 'meest gezette tattoo's' lijkt te staan. En natuurlijk, je doet het voor jezelf, maar dat bleef toch in mijn hoofd spelen. De 'betekenis' van Wingardium Leviosa (het is immers een mix van Engels en Latijn dus echt een betekenis kan je het niet noemen) komt aardig overeen met Alis Volat Propriis 
Nog geen tattoo, maar wel de plannen, en nu dan echt!
Dieuwke_ schreef:'Alis volat propriis' heeft vriendin van me op haar rug staan, tussen de schouderbladen met een vogeltje eronder. Heel mooi

Ook om veel verschillende redenen inderdaad, ik vind het zinnetje: "It's real for us" heel mooi. Dat is wat een jonge Snape tegen een jonge Lily zei toen hij het over de brief van Hogwarts had.
xNathaliee schreef:Dieuwke_ schreef:'Alis volat propriis' heeft vriendin van me op haar rug staan, tussen de schouderbladen met een vogeltje eronder. Heel mooi
Klinkt mooi, foto toevallig?
Ik zag hier ook iets over het Indische woord 'Cinta' ?
Ik vind dat ook echt een heel mooi woord voor een tat (ben zelf ook deels Indisch), maar ik ken een meisje die zo heet en dan lijkt het net of ik haar naam heb staan
Zelf wil ik ook nog iets in het Indisch (nee het is niet verslavend)