Zwangerschap

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Thirty

Re: Zwangerschap

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 15:55

Gefeliciteerd Mistic!

Even een heel erg ego berichtje; ik heb me nog nooit zo ellendig gevoeld, alles doet pijn en het voelt allemaal ff niet zo goed...Had gelukkig een afspraak voor over een uur of twee met de gyn, anders had ik er wel een gemaakt...
Vanmorgen op de bank liggen janken van de slaapgebrek en pijn (nou ja, het voelt als een erge griep, maar dan zonder de koorts), echt ik word er gek van. Dus niet echt pijn maar extreem lamlendig....en dat binnen 12 uur want gister voelde ik me prima.
Zal mij benieuwen.

Lees later ff bij als ik terug ben.

Caroline1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:01

Oh jee Thirty.. maar goed dat je een afspraak zo hebt met de gyn. Heel veel succes. laat je ons even weten wat die zegt? Doe rustig aan!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:32

Caroline, Whaha :P Maar wat mijn vader altijd zegt ''Hoppa de eerste eruit, kan de volgende er meteen in :P''

Thirty, Jeetje heel veel sterkte en beterschap :(:) ;)

Nou vandaag zijn de tuinmannen niet gekomen en zelfs nadat mijn lief een paar keer gebeld heeft met ze, wederom geen gehoor. Als ze wel nog zomenteen komen dan krijgen ze even een flinke preek van me, en mogen ze ook gelijk weer weg want het word op tijd donker en met een uurtje is het nog niet helemaal klaar. Ze zullen wel gaan vragen om morgen dan te komen, maar dan ben ik zo van kom aankomende week maar wij hebben nu weekend punt uit! Advertentie van hun is ook van marktplaats af helaas, toen ik ze via mp benaderde stond er nog geen enkele revieuws.
Mooi kl*te dit, ach ja die 300 krijgen ze niet eerder voordat het echt goed af is.

Lief gaat ze nu ook niet meer voorstellen bij de wbv waar ie werkt als hoveniers bedrijf, die kans hebben ze nu mooi verspeeld.

Tequilaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:44

Hoeveel kinderen? Mijn man wil er vier maar het hangt er vanaf hoe deze zwangerschap gaat.. Ik heb niet zo'n zin om weer ruim 7 maanden ziek, zwak en misselijk te zijn eerlijk gezegd:(

Odetteke, heel veel succes! Balen zeg dat je nu niet thuis mag:(
Mistic, gefeliciteerd!

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:52

Caroline1985 schreef:
Heb m gezien je hebt PB terug!! :)

Zo hier lekker van het zonnetje aan het genieten. Kleine meid ligt leker te tukken en vriendlief is bezig met de stallen. Staat sinds kort een paardje bij en wil ze graag zsm naar binnengaan halen. Ook gaat er 1 weg. Paard van mn vader zn vrouw. Die heeft 2 weken terug doelgericht naar mij (met de kleine meid op mijn arm) getrapt. Gelukkig tegen mijn vinger en de kleine haar pols maar oehhh wat was ik pislink op dat klotebeest. Dus heb ze vriendelijk verzocht die maar weer op te halen. Dat kan echt niet bij mn kleine meisje in de buurt.

Beest heeft ook al mijn hoefsmid getrapt omdat dat beest der achterbenen niet wil laten bekappen. Wel jammer hoor want mag de vrouw van mijn vader graag. Als het nou een leuk paard was geweest... Maar goed. beestje wordt volgende week opgehaald dus tot die tijd moeten we even een stal fixen zodat ze allemaal naar binnen kunnen. :)

Ahhhhh ik wil ook nog een kindje!!!!!!!!!!! :D :P

Heerlijk jij heb de paarden aan huis *\o/*

Iris82 schreef:
Ik ben wel blij dat ik niet zo misselijk geweest ben. Want dan was de keuze voor een tweede ook een hele moeilijke denk ik. Ik voelde me wel emotioneel heel onstabiel. Niet in de zin van depri, maar wel nogal gammel. Overal om huilen enzo. Dan duren 3 maanden ook lang. :P

Ik ben al drie maanden kotsmisselijk, pukkels overal, last van benen en rug, lichte haaruitval :+ ben uiteindelijk wel blij dat het er twee zijn misschien had ik anders wel gedacht één keer maar nooit meer :o
Maar toch zit ik op een grote mooie wolk <3

Iris82 schreef:
Ik vind er weinig speciaals aan. Ik werd er alleen maar onrustig van toen ik het nog niet wist. :o
Zo van 'het ding in mijn buik'. Veel fijner om het wel te weten. :+:

Net als in het ziekenhuis noemen ze mijn baby's A en B :+

wij noemen ze Riesje en Liesje (ik heet Lisa en vriendlief ries)

Askim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 16:54

Joehoe gister echo gehad *\o/* de ene zwaaide naar papa en mama en de andere gebruikt mijn baarmoeder als trampoline :')

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:11

Hey meiden..
Las dat kleine Wessel is geboren..Dikke proficiat met je knulletje!!
En dat odette gebroken vliezen heeft..
Fiemo die het moeilijk heeft knuf meid en je mag altijd pb-en hoor!!
Askim gister een echo gehad en ook goed..

Ik wil graag 3 kindjes en voor mijn vriend maakt het niet zoveel uit..
En zoals ik me nu voel mogen ze ook alledrie komen!!

beccy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:13

Daarnet trouwens een heerlijke strandrit gemaakt..het was zulk mooi weer.
We zijn ons nu aan het klaarmaken om naar mijn ventje zijn ijshockey te gaan. Het seizoen is weer begonnen en hij speelt nu in de 1ste ploeg en heeft vanavond ploegenvoorstelling..incl stropdas e.d. haha Dus vanmiddag nog even snel nog naar de Hema gereden..Word waarschijnlijk wel een latertje. Hoop maar dat ik dat volhoud.

lisch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:18

pff ik kom even klagen!!! blehhh kan wel janken! ;( want man o man wat heb ik een pijn aan mijn bekken onderbuik en in mijn ..... :? word er niet goed van! 8)7 het is zo vervelend om steeds maar pijn te hebben!! dat ik nu echt jankerig word hiervan!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:20

Odet zal al wel in de beloofde weeënstorm zitten, anders had ze wel wat laten horen. :D
Arme lisch! :(:)

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:30

Aaah....lisch! Krijg je ook begeleiding van de fysio?

Balen Thirty! Wat zei de gyn?

@Fiemo: jullie hebben het flink druk met die tuinmannen! En dat terwijl ze geeneens komen opdagen.

@Witlof: welkom!

Ben benieuwd hoe het met Odet gaat!

Gelukkig heb ik na de eerste 3 maanden weinig last meer van zwangerschapskwaaltjes. Ik begin wel al een druk op mn maag te voelen, maar dat was te verwachten en zal enkel toe gaan nemen. Ik zou graag 3 kinderen willen, maar dat wilt mijn man niet. Hij vind 2 kinderen mooi genoeg. Scheelt ook weer een zwangerschap haha!
Vandaag heerlijk gereden in de bak, was prachtig weer, paardje liep goed (bezig met revalidatie na behandeling ostheopaat en beginnend spat linksachter). Dus ik heb genoten! Hopelijk kunnen we de training binnenkort weer gaan oppakken! Eindelijk weer wat lichaamsbeweging!

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 17:32

OMG! Ik had echt enorme zin in melk. Nu ben ik boodschappen gaan doen en ben ik een heel literpak melk aan het opdrinken. :oo

BiBiQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-11 18:20

Iris, ik dronk altijd al melk, maar nu vaak nog meer trek erin hahaha.
Las wat meiden die ziek waren. Knuffel!!!!

Hier ben ik de nieuwe cake van koopman aan het maken. Hollandse kruimelcake met appeltjes :) Had ik weer een domme actie. Even de mixer schoonmaken. Denk, dan zet ik 'm na het afspoelen op een zachte stand en hou ik er een doekje tegen aan. Doekje schoot er natuurlijk doorheen en trok m'n vinger mee. Heb nu bij mn nagelriem een kleine bloedblaar. Wie doet dat dan ook... dom!!!

Verder zo ff wat makkelijks eten. Net totaal geen eetlust.

Meloen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:33

He... dames... da's niet de bedoeling! Wel aan het rijtje houden hè :D
Maar uiteraard van harte gefeliciteerd met geboorte van Wessel.
En Odetteke: succes!

Thirty: Wat zei Gyn? Misschien te maken met indalen of iets dergelijks?

Enne Wythlove: Jij ook hier :D :wave:

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 18:48

Avond dames,

Over hoeveel kinderen, ik zelf zou er wel 4 of misschien 5 willen alleen mijn lief vind 2 wel genoeg dus dat word nog wat geloof ik :o hihi

Askim, Wat leuk een echo en helemaal dat er een naar jullie aan het zwaaien was, en over die andere kiddie heb je een trampoline in je buik laten plaatsen dan?
En bedankt nog voor het ophelderen van het verschil tussen een 1eëige en een 2eëige ook alweer was ;)

Beccy, thnx meid zal het onthouden dat je pb-box voor me open staat, hoe voel jij je nu en gaat alles nog goed? Oehh een strandrit dat lijkt me ook zo heerlijk en fijn he, even je zinnen lekker verzetten en nergens aan hoeven denken, dat deed ik altijd met mijn pony kon daar echt uren door brengen en uren van genieten.

Lisch, Klaag maar van je af hoor meid. Want ik vind het eigenlijk niet zo leuk dat ik jullie loop lastig te vallen met mijn ego-posten :o .

Noviceh, Lief heeft er zojuist een email naar toe gestuurd we zijn benieuwd naar of we antwoord terug zullen krijgen. En ik ben ook erg benieuwd naar wat voor een verklaring ze over vandaag hebben. En jij ook al zo heerlijk paardje gereden jullie maken mij nog jaloers joh, mijn paardje heb ik vorig jaar koninginnedag verkocht aan mensen ook van bokt, maar ik weet dat ie het heel goed heeft bij zijn nwe baasjes.

Iris, Haha milk junkie :D .

Bo0tjeee, Laat je me weten hoe die cake geworden is en hoe die smaakte? Ik stond afgelopen weekend na te denken over wel of niet te doen :o hihi..

Hier hebben we restje van gisteren gegeten Spaghetti jummie :9 .
Vanavond heerlijk onderuit op de bank The voice kijken heerlijk avondje.

Oh ja, door persoon in kwestie word ik nu aangeklaagd :') :+

Thirty

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:09

Nou ben net terug...bloeddruk was veel te laag, en moet dus nu in bed blijven zoveel mogelijk. Oh komt heeel goed uit allemaal dit. Verder maakte hij zich geen zorgen want de baby was in orde en de rest van de zwangerschap is in principe ook vlekkeloos verlopen.
De rest weet hij aan het feit dat ik gewoon veel te druk ben geweest en het zal nu ook beter moeten gaan.

Na ja, ik ga lekker rustig aan doen en me stierlijk vervelen.

'Gelukkig' vertrekken de eerste pupjes over een paar dagen naar hun nieuwe familie, en dat zal al 100% schelen als die verhuisd zijn. Dat is het meeste werk op het moment. Maar ja, pech gehad. Manlief zal nu maar poepjes moeten ruimen :)

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:18

Thirty, Hoppa rust in de kont jij :P en stierlijk vervelen hier op bokt verveel je je toch niet? Anders gooi je mij maar dood met pb'tjes meid :P:D
Even een vraagje ben jij vanuit ned naar de USA geëmigreerd en daar je man ontmoet? Of hoe ging dat?

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:22

Mistic; gefeliciteerd!!!!!!!!!! En wat naar dat je straks zonder hummel naar huis moet, maar wel heel fijn dat de beebs zo'n goede zorg krijgt toch!!!
Odette; zet hem op :)
Thirty; rustig aan dan, maar fijn dat de rest goed was en succes met je pups :)
Beccy; fijne strandrit gemaakt, heb je minder last van je bekken/rug/ischias nu?
Meloen; bak ze!
Fiemo; zit je niet mee he :(:)
Lisch; :(:)
Witlof; hoi hoi :wave:

Aantal kindjes; het blijft hier bij eentje

Verder hebben mn ouders vast voor de kerst een Stokke xplory kinder/combi wagen gekocht, ben er helemaal blij mee want maakte me enigzins druk over de kosten van een kinderwagen, en ik ben nogal lang waardoor de meesten te laag waren en ik zoveel moest bukken.. Bij deze is de stoel/bak in hoogte verstelbaar dus echt helemaal super!!!! Ben er helemaal blij mee!!

Nog twee weekjes wachten hier voor de volgende echo, en dan kan ook het geslacht eventueel gezien worden dus zijn hier nog hard in overleg of we het willen weten.. Aan de ene kant lijkt me een verrassing wel heel leuk, aan de andere kant ben ik zoooo benieuwd!!! En met een lichte voorkeur voor een jongetje is het best spannend hihi!!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:35

Yel, dat kun je wel zeggen zeg en het is niet eens vrijdag de 13e :o
Gaat met jou alles goed en met de beeb?

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:41

Fijn dat je een passende kinderwagen hebt gevonden Yel. Persoonlijk vind ik de Stokke een vreselijk design hebben, maar comfort staat voorop. En natuurlijk zijn er ook nog genoeg mensen die m wel mooi vinden! Waarom kiezen jullie voor 1 kindje als ik vragen mag?

@Thirty: met een lage bloeddruk kunnen we wel leven toch? Veel zoute drop eten haha :+

@Fiemo: nu maar afwachten of ze terug mailen! Wat een gedoe zeg. Eigen paardje heeft inderdaad wel zn voordelen ja, maar moet er wel gelijk bij zeggen dat ik enorm blij bent met mn bijrijdster! En als de tijd zich ervoor leent en het is ook nog eens prachtig weer, dan is het natuurlijk kaassie! :D En zit ik met mn gat op die haarbal.

Haha Iris met die melk. Ik herken het wel ja, die melk met een smaakje van campina is helemaal onweerstaanbaar! Zijn er volgens mij in 2 smaken, aardbei en banaan. Net een slappe milkshake! :9

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:42

Ik heb nog gewoon niet gegeten. Heb sushi gemaakt en moet er nog aan beginnen.
Maar ik zit vol van de melk. :')

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:44

Iris82 schreef:
Ik heb nog gewoon niet gegeten. Heb sushi gemaakt en moet er nog aan beginnen.
Maar ik zit vol van de melk. :')

Mag je wel rauwe vis eten dan?

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:50

Je mag rauwe vis eten, mits je deze bij de visboer haalt.
Tonijn mag maar maximaal 100 gram per week in verband met het hogere metalengehalte in de vis. Dit omdat het een roofvis is. Hij eet dus andere kleinere vissen en verteert deze maar eventuele metalen die deze vissen in hun lijf hebben blijven achter in zijn lichaam.
Gerookte zalm (en andere soorten) of rauwe vis (sashimi) van de supermarkt mag niet, want die wordt vaccuum verpakt en dan heb je kans op de listeria bacterie.

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 19:52

Klopt helemaal! Rauwe zalm durf ik bij de betere restaurants ook nog wel te eten. Maareh...heeft de sushi gesmaakt??

fliertje6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-11 20:34

Fiemo; en vervelend he als klussen niet af komen, we zijn nu gelukkig de trap aan het schilderen terwijl we sinds vorig jaar november al in dit huis wonen haha. Nogmaals :(:) en rustig aan hoor, door je boos te maken of je gefrustreerd te voelen gaan de klussen meestal niet sneller, helaas.

Noviceh; vanwege een bipolaire stoornis van mijn kant (manisch-depressief), deze zwangerschap is gepland en wordt aan alle kanten begeleid door hulpverlening en ziekenhuis omdat ik het nu even zonder medicatie moet stellen vanwege risico's van mijn medicatie voor het kindje.
Nog een zwangerschap zou te zwaar zijn als ik dan ook nog voor een kindje moet zorgen, vandaar 1 kind.