[Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PartoutZ

Re: [Centraal] Vragen over menstruatie & anticonceptie deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:11

Ik kom even binnen vallen..

Hoe snel is de pil uit je lijf?
Ik zit nu in mijn stopweek, nu al de 6e dag zonder.. Dus zaterdag weer beginnen.
Normaal heb ik de hele dag door een hongergevoel die niet te stillen is..
Nu heb ik daar geen last van & heb niet meer gegeten dan anders..
Kan het aan mijn stopweek liggen? Of dat niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:27

Kan heel goed door de stopweek komen inderdaad :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 15:53

Zou heel goed kunnen hoor :j

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:01

Dat zet me wel aan het denken.. Kan soms heel naar worden als ik niet optijd eet..
Toch maar is denken aan helemaal stoppen met de pil :j
Heb ook het idee dat ik aangekomen ben door de pil sinds ik een zwaardere pil heb.. (dit klinkt heel raar, aangekomen door zwaardere pil :') :)) )

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:54

Ik heb geen echo gehad hoor. Alleen inwendig even gekeken en zat alles goed volgens de doc.
Gezien ik nog niet zwanger ben, ga ik daar ook maar van uit. :') Neem aan dat je een 5 maanden-buik wel zou moeten zien. :')

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 16:57

PartoutZ schreef:

Ik zit nu in mijn stopweek, nu al de 6e dag zonder.. Dus zaterdag weer beginnen.

Ik heb dat ook := In de stopweek altijd 1 à 2 dagen dat ik alles wel kan eten haha :D chips, chocolade, gewoon brood etc. Ik doe het niet natuurlijk, maar zondig wel een beetje. Neem altijd iets ongezonds als avondeten dan, heerlijk!

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 19:50

Heeft er hier iemand ervaring met de Diane 35 Pil? :)

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 22:48

Oke, hmm lastig dat het zo verschilt.
Ik vind een echo prettiger omdat dan ook zeker is dat ie goed zit, dat hormoon geeft ie toch wel af...
Maar als ie niet goed zit, dan kan je baarmoederwand erdoor geperforeerd worden toch? Ben daar eerder een beetje bang voor. Mja, ik ga evengoed maar een afspraak maken en bespreek het dan ook nog wel, als hij het dan niet goed kan zien vetrouw ik er wel op dat hij me dat laat weten en me doorverwijst.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-11 23:19

Als ie niet goed zit dan voel je dat ook echt :j
Zou gewoon even aangeven dat je het prettig zou vinden als er een echo gemaakt wordt.

Cassia

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 00:34

E_Nalanta schreef:

Heb hem gehad als allereerste pil. Wel maar 3 maandjes dus. 't Is een vrij zware pil en ik was er toch vrij veel van aangekomen en ik heb sowieso al weinig haargroei maar met die pil moest ik mijn oksels in 2 weken niet scheren (echt niet overdreven)... Wel 0 last van acne enzo.
Was blij toen ik er van af was, was me toch ietsje teveel hormonen..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 01:47

horsiegek schreef:
Oke, hmm lastig dat het zo verschilt.
Ik vind een echo prettiger omdat dan ook zeker is dat ie goed zit, dat hormoon geeft ie toch wel af...
Maar als ie niet goed zit, dan kan je baarmoederwand erdoor geperforeerd worden toch? Ben daar eerder een beetje bang voor. Mja, ik ga evengoed maar een afspraak maken en bespreek het dan ook nog wel, als hij het dan niet goed kan zien vetrouw ik er wel op dat hij me dat laat weten en me doorverwijst.

ik kan je garanderen dat als hij niet goed zit, dat je dat voelt.
ik kon afentoe niet opstaan van de pijn.. met de inwendige echo kwamen we erachter dat we net op tijd waren.. *spiraal was aan t rondzwerven*

SSmonamiSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 03:08

Ik heb een vraagje.. Kun je in de stopweek zwanger worden? of ben je dan nog steeds beschermd?

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:07

SSmonamiSS schreef:
Ik heb een vraagje.. Kun je in de stopweek zwanger worden? of ben je dan nog steeds beschermd?

Dan ben je nog steeds beschermd :)
De pil zorgt ervoor dat je geen eisprong krijgt, zonder eisprong kun je ook niet zwanger worden ;)
Je eisprong vindt normaal 2 weken na de eerste dag van je ongesteldheid plaats.

Maar de pil is natuurlijk nooit een bescherming voor 100%..

PartoutZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:08

vuurneon schreef:
PartoutZ schreef:

Ik heb dat ook := In de stopweek altijd 1 à 2 dagen dat ik alles wel kan eten haha :D chips, chocolade, gewoon brood etc. Ik doe het niet natuurlijk, maar zondig wel een beetje. Neem altijd iets ongezonds als avondeten dan, heerlijk!

Jij begrijpt me verkeerd denk ik :))
Ik heb dat dus altijd, dat hongergevoel. Alleen nu in mijn stopweek juist niet.
Ja de eerste paar dagen wel, dan zal de pil nog wel wat werken..
En dan vind ik ook gewoon dat ik alles mag eten, want het is mijn feestje van de maand :') :P

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:29

Cassia schreef:
E_Nalanta schreef:

Heb hem gehad als allereerste pil. Wel maar 3 maandjes dus. 't Is een vrij zware pil en ik was er toch vrij veel van aangekomen en ik heb sowieso al weinig haargroei maar met die pil moest ik mijn oksels in 2 weken niet scheren (echt niet overdreven)... Wel 0 last van acne enzo.
Was blij toen ik er van af was, was me toch ietsje teveel hormonen..

Oh bah, ik heb op internet ook al vanalles gelezen. Goede, maar ook veel slechte verhalen. Zo zou je haar slechter kunnen worden en uitvallen?! Ik ben net wat dagen overgestapt, maar hier schrik ik toch wel van...

nikita73

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 09:43

Dames, ik heb even een vraagje over de menstruatie. Mijn dochter van 12 is in augustus voor het eerst ongesteld geworden. (licht bloedverlies voor 3 dagen) Nu is ze nog steeds niet weer ongesteld geworden. Is dat normaal?
Toen ik voor het eerst ongesteld werd, had ik het meteen regelmatig.

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 10:32

nikita73: Daar hoef je je geen zorgen over te maken. Het kan gewoon zelfs nog een half jaar tot een jaar duren heb ik al een keer ergens gelezen.

E_Nalanta: Je moet niet teveel afgaan op alle dingen die je op internet leest. Dan zou je helemaal geen anticonceptie meer moeten gebruiken want overal zijn spookverhalen over te vinden. Wees reëel en denk na. Geef iedere pil minimaal 4 maanden de tijd.

SSmonamiSS: Nee, je kunt niet zwanger worden in de stopweek.

Verkeerd zittend spiraaltje: Nou dat kan blijkbaar prima zonder dat je het voelt. Daar ken ik 2 collega's mee. Bij de ene is ie eruit gekomen en bij de ander rond gaan zwerven. Maar dat zijn echt uitzonderingen.

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:15

Hallo, even een paar vraagjes.
Ik ben er aan het denken om een spiraaltje te nemen, dit omdat ik gehoord heb dat je dan nietmeer ongesteld zou worden?
Is dit zo? En doet een spiraaltje pijn met inzetten? En hoe halen ze hem eruit?
Ik heb wel op google gekeken, maar ben meer op zoek naar persoonlijke ervaringen!

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:19

meisje_:

Veel vrouwen worden inderdaad niet meer ongesteld na het plaatsen van een Mirena spiraal (ik neem aan dat je die bedoeld). Ik zelf ben nu nog maar een half dagje ongesteld en verwacht ook dat mijn menstruatie weg zal trekken uiteindelijk, ideaal dus!

Het inzetten is wat gevoelig, niet prettig. Maar vreselijk pijnlijk is het ook zeker niet, ik had het een stuk erger verwacht en ik ben een zeikerd met dit soort dingen. Het voelt als een paar flinke menstruatiekrampen.
Het spiraaltje wordt verwijderd door aan de touwtjes te trekken die net buiten de baarmoedermond hangen. Dan is hij er zo uit, aangezien dit mijn eerste spiraal is heb ik daar zelf nog geen ervaring mee :)

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:20

Eruit halen: Dokter pakt met een pincet de touwtjes: 'Nou dit zou gevoelig kunnen zijn, maar ik denk dat het wel meevalt want hier issie al'. :+

Nagini

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:22

Mars schreef:
meisje_:

Veel vrouwen worden inderdaad niet meer ongesteld na het plaatsen van een Mirena spiraal (ik neem aan dat je die bedoeld). Ik zelf ben nu nog maar een half dagje ongesteld en verwacht ook dat mijn menstruatie weg zal trekken uiteindelijk, ideaal dus!

Het inzetten is wat gevoelig, niet prettig. Maar vreselijk pijnlijk is het ook zeker niet, ik had het een stuk erger verwacht en ik ben een zeikerd met dit soort dingen. Het voelt als een paar flinke menstruatiekrampen.
Het spiraaltje wordt verwijderd door aan de touwtjes te trekken die net buiten de baarmoedermond hangen. Dan is hij er zo uit, aangezien dit mijn eerste spiraal is heb ik daar zelf nog geen ervaring mee :)

Zelfde ervaring :j ik ben nu al niet meer ongesteld.. kijken of dat zo blijft natuurlijk.

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 12:46

E_Nalanta schreef:

:j
Al een jaar of 13 een tevreden gebruiker.

Jojoju

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-11 15:02

Even een vraagje... ik heb nu sinds een maandje de Mirena en ben zéér tevreden :D Mijn huid is nu iets vetter, wat voor mij prettig is want ik had echt een huid zo droog als de sahara! als ik onder de douche vandaan kwam stond mijn huid echt strak.... Het enige waar ik nu niet zo happy mee ben is mijn neus.. daar was niks mee aan de hand, maar nu merk ik dat hij toch echt te ´vettig´ is! Als ik een papiertje op mijn neus druk zitten er echt ´vetvlekjes´ op het papiertje.. ook glimt het behoooorlijk. Weet iemand iets wat ik daartegen kan doen? Ik gebruik al neusstrips van de Action (heeeeerlijke dingen zijn dat) maar ik blijf een vette neus hebben.....

Everytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:30

Ik heb even een vraagje.
Ik had de pil niet volgens voorschrift ingenomen ( 2 dagen vergeten :o ), en nu ben ik ongsteld geworden. Maar wanneer zou ik de pil dan weer moeten nemen?

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-11 00:52

In welke week zat je??
Als je in de derde week zat kan je het zien als stopweek en maximaal 7 dagen niet slikken (met de 2 vergeten dagen die je er af moet trekken).
Als je in de eerste of tweede week zat in elk geval 1 vergeten pil nog slikken en verder doorgaan met de strip en hierna 1 strip doorslikken zonder stopweek.
Je was de afgelopen week onveilig en de komende 7 dagen moet je extra voorbehoedsmiddelen gebruiken tijdens de seks.