[Centraal] Diëten en afvallen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:50

oké... eigenlijk schaam ik mij hiervoor, maar ik zal er ooit toch eens iets aan moeten doen...

Ik werk met dagposten en soms moet ik vele uren in de auto zitten. Ik kan niet wakker blijven als ik lange trajecten doe en het enigte wat echt helpt zijn m&m's eten. Klinkt raar, maar het feit dat je de m&m op bijt, de noot er uit vist en alles appart op eet, houdt mij wakker. Ik heb al vanalles geprobeerd (ben in slaap gevallen terwijl ik mijn tweede redbull dronk, schrok wakker van de koude vloeistof in mijn decolté :o ) druiven, drinken, appels, ... niks heeft tot nu toe geholpen.

Op het werk eet ik meestal middag (sandwish, warme maaltijd, frieten,...) hangt van de keuken af. Tussendoor knabbel ik veel op koekjes of snoepjes.

Ik ben tussen 5 en 6 thuis en ga dan naar de paarden. Tegen half negen ben ik terug thuis en dan is mijn zin om te koken ver weg. Ik ben behoorlijk verslaafd aan cream&onion chips van Lays (6 XXL zakken zijn op binnen de 10dagen) en installeer mij na het douchen in de zetel met een zak chips en fanta als avondeten.
De dagen dat ik niet ga rijden vlieg ik meestal rond om inkopen te doen, huis poetsen, bank/garage/post/..., enz.... meestal schuif ik dan een pizza in de oven, want veel vroeger dan 8u heb ik niet gedaan.

Ik kook ook niet graag en kan het ook niet zo goed. Eerst waren mijn gedachten "och ik sla het avondeten over en begin direct aan de chips. Spaart caloriën..." of "een zak chips kost 1.20€, zelf koken veel meer en kost tijd..."

Heb een tijd 's avond enkel yogourth met muesli gegeten, maar die komen mij nu mijn oren uit... dus herval ik weer in chipsavonden (een XXL zak is leeg op een avond)

Ik woon alleen, heb dus niemand die voor mij kan koken of mij in de gaten kan houden...

iemand tips??? advies???

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:57

Je hoeft je niet te schamen hoor, dat ten eerste :(:)
Maar dit kan echt niet langer hoor.
Ik, en ik denk iedereen hier, zal het moeilijk vinden om jou te adviseren via een forum. Een ding is zeker, je leven moet toch wel drastisch veranderen.

Om te beginnen snap ik dat koken erbij in schiet. Ik kan nu wel zeggen, ga koken, maar als dat niet in jouw leven past.. Woon je in of vlakbij een stad? Ik weet dat er in NL weleens mensen zijn die een soort handeltje hebben in eten koken en geportioneerd verkopen. Dat lijkt me nog wel wat voor je,, lijkt me gezonder dan elke dag kant en klaar of overslaan.

Ik denk dat deze vermoeidheid voortkomt uit je levensstijl. Je bent wat je eet. Je lichaam heeft het zwaar, krijgt niet wat het nodig heeft.
Begin toch echt om te stappen! Wat is haalbaar voor je? Kun je de joghurt 's morgens eten?
Laatst bijgewerkt door F_Orumster op 29-12-11 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 21:57

sowieso geen chips meer in huis halen. En ik moest wel even lachen om die m&m's :P Ik denk dat je ook vitamine tekort komt doordat je zo ongezond eet. Begin anders eerst eens met van die energie pillen van davitamon. Ik heb ze ook omdat ik altijd erg moe ben. Voor het avond eten kan je misschien als je wat meer tijd hebt meer eten maken zodat je het kunt invriezen en als je dan wat minder tijd hebt kun je het uit de vriezer halen en opwarmen.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:03

F_orumster : van zo'n handeltjes heb ik nog niet gehoord. Ik woon eerder in een mini stad, veel winkels (buiten een aldi enz is hier niet)
's morgens eet ik al jaren hetzelfde : een kom chocochips van de Aldi met melk. Een boterham krijg ik er niet door.

Kelly : heb eens geprobeerd geen chips te halen. Dan honger ik mijzelf door de avond... vitaminenpillen heb ik staan en nog altijd niet ingenomen :o
porties eten in de vriezer heb ik nog staan van 3 jaar geleden denk ik..

Heb begin vorige week nog een poging gedaan om gezond te eten. Appelsienen gehaald om uit te persen, mandarijntjes, ... De helft was rot toen ik eens even tijd had voor een glaasje verse sap |(

_KellyAV

Re: [Centraal] Diëten en afvallen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:06

misschien hulp zoeken bij een diëtiste?
Wel lastig zo voor je, de knop zal echt om moet wil je goed afvallen

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:06

Steef schreef:
Stuur maar door hoor! :D

nou hier ook graag!

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:10

Dat eten kun je weggooien, zolang kun je eten niet invriezen.

Je ontbijt is 90% suiker en geeft je dus een hele korte energie boost maar daarna komt de moeheid enorm hard terug, en ook je trek. Probeer kwark of joghurt te eten. Met wat (suikerarme) siroop of jam of als je het lekker vind, eet havermout (met joghurt, kwark of melk). Dit kun je ook in de auto opdrinken/eten.

Lunch met speltbrood (blijft langer liggen) en beleg stevig en maak het lekker. Maak je lunch aub 's avonds klaar om succes te garanderen :D. Mocht je de energie hebben wat te maken kun je omeletje ofzo maken, maar ik gok van niet. Kook en ei en gooi in je broodbak, als je onderweg trek hebt, eet je dat. Gooi er ook wat tomaatjes ofzo bij. Voor de nood een zak pinda's of olijven ofzo.

Probeer aub te koken. Als dit echt niks is, heb je misschien een thuiszittend buurvrouwtje die misschien voor wat eurootjes een extra maaltje voor je kookt? Valt er zo'n deall te sluiten ergens?
Mocht het je wel lukken, kook inderdaad een grotere portie en vries porties in.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:17

Een joghurt 's morgens moet wel lukken, is zoetstof een goed alternatief om er in te doen???

Brood heb ik ook al vaak aan gedacht, maar meestal is die ook al slecht voor dat ik er weer aan denk dat ik brood heb liggen... is er een groot verschil in brood van de aldi of brood van de bakker?? Heb altijd het idee dat die uitgedroogd zijn tegen de middag.

Die eieren is een goed idee!! dat lust ik graag!!!

Heb nu nog anderhalve week verlof en heb geen flauw idee wat te koken...
Laatst bijgewerkt door webster543 op 29-12-11 22:18, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:18

Stevia is een goede zoetstof andere zoet stoffen zorgen voor meer trek.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:19

Dat moet niet veel uitmaken denk ik, brood van aldi is wel sneller droog maar als je er een boterhamzakje omdoet en dan in een broodtrommel oid valt het wel mee. Lust je komkommer? dan kan je een stuk afsnijden en meenemen

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:22

Komkommer lust ik ja. kan ik ook nemen :-)

Hoeveel kost eigenlijk een dietiste??? Wordt zoiets terugbetaald door je ziekenfonds?

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:29

als het goed is kost dat niks, alleen als je suplementen gebruikt moet je die wel betalen natuurlijk ;)

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:29

Je basis verzekering vergoed een paar uur.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:31

maar dan heb je een voorschrift van de HA nodig?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:34

Nee heb je niet nodig.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:34

Ja 4uurtjes dacht ik.
Je vind ei dus lekker? Ik maak weleens een eierwrap; 2-3 geklutste eieren langzaam bakken (stollen eigenlijk met deksel erop). Gooi ertussen wat je lekker vind (bij mij is dat ui, tomaat, geroosterde paprika uit pot, soms plakje salami, sla zoals rucola ofzo) Oprollen in aluminiumfolie en in de koelkast gooien. Het redt zich wel prima tot aan de lunch.

Brood beter niet in de koelkast bewaren, dat droogt sneller uit. Ik vind soms brood van de bakker lekkerder, maar niet altijd. Sommige supermarkten hebben oerbrood in een bruine zak, dat vind ik het lekkerst. En dan eet ik dus nu spelt (minder bewerkt graan waardoor minder snel honger).

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:37

Een soort reuze omelet... klinkt lekker! Maar zijn eieren niet heel vettig??
speltbrood hebben ze hier bij de bakker. Zal er eens eentje mee nemen om te proberen.

krijg toch een heel klein beetje moed!!! hopelijk lukt het mij om uit die viciëuze cirkel te geraken...

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:39

Eieren mag je er wel een paar van eten hoor.

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:40

Je bakt ei in vet en er zit inderdaad wat vet in ei. Maar ik ben beslist niet bang voor vet (wel voor suiker), maar daar mag je anders over denken. Het vult mede daardoor wel goed en het is beter dan je deed :)
Oja, ik smeer er ook wel kruidenroomkaas of pesto op, net even wat pittiger.

webster543

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 22:44

Alvast bedankt voor de tips! Ga morgen toch maar eens naar de winkel en zal proberen heel ver van de chips afdeling vandaan te blijven...

_Luce

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:10

_KellyAV schreef:
ik heb wel een heel goed dieet wat makkelijk te volgen is en je mag best veel eten. En als je je daar goed aan houdt val je elke week een kilo af ;)
kan hem wel sturen via pb!

Ik ben ook wel benieuwd naar het dieet dat je volgt, 1 kilo per week is best veel om af te vallen. Ben nu met een dieet bezig van een diëtiste, maar het is voor mij heel moeilijk om die laatste kilootjes kwijt te raken (ben nog nooit voorbij de 70kg grens gekomen, hoe hard ik ook probeer). Nieuwe "invloeden" zijn altijd weer een leuke eye-opener :j

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:11

Ojajoh schreef:
ik moet vanaf januari een koolhydraat armer etenspatroon gaan volgen, leuk hoor maar ik ben niet zo thuis erin

wat zijn goede ontbijten en lunches? ik hou niet van kwarken en yoghurts, yoghurt is op zich ok als het met een flinke berg (zoete) muesli wordt gemengd (bijv appel of rozijn)

ik gooi hem er nogmaals even in, ik wil echt vanaf maandag het roer omgooien

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-11 23:59

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 00:02

Ik moet 6 jan weer naar de dieetist , ben met de kerstdagen helemaal los gegaan. Vrees het ergste :=

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-11 08:30

_Luce schreef:
_KellyAV schreef:
ik heb wel een heel goed dieet wat makkelijk te volgen is en je mag best veel eten. En als je je daar goed aan houdt val je elke week een kilo af ;)
kan hem wel sturen via pb!

Ik ben ook wel benieuwd naar het dieet dat je volgt, 1 kilo per week is best veel om af te vallen. Ben nu met een dieet bezig van een diëtiste, maar het is voor mij heel moeilijk om die laatste kilootjes kwijt te raken (ben nog nooit voorbij de 70kg grens gekomen, hoe hard ik ook probeer). Nieuwe "invloeden" zijn altijd weer een leuke eye-opener :j

Dit dieet doe ik niet maar heb ik wel een paar weken gedaan. Ik zal het je wel even sturen via pb ;) Heb volgens mij ook nog ergens een dieet van de dietiste dat is suikerarm en eiwitrijk. Dat was een eiwit dieet. Ik ben 24 november begonnen en nu 7.9 kilo afgevallen met cambridge.

Hebben jullie weleens boerenkooltaart gehad?