Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
was een gorilla met twee glazen champagne en een roos tussen zijn tanden met 'hé schatje!' Er bij
heerlijk! Typisch mijn kerel! ( die, gezien ik zo'n smalle uk ben in verhouding heerlijk breed is, echt zo'n type waar je als vriendin in weg kan kruipen... Excuus, als vrouw!
)
Volgens hem is het keerpunt bereikt.
Hij zei nu dat het vorige keer eigenlijk dramatisch gesteld was en dat hij er een beetje voor vreesde...
éindelijk eens een beetje goed nieuws. Vreemd, hoe je verder mogen met medicatie kan zien als goed nieuws!
Mag ook de cortisonen afbouwen..
Dat was eigenlijk het enige "slechte nieuws"...
Het wordt een lange post dus brace yourselves.
Het is een schat van een dier en ze is gek van mensen maar het is een aparte...
Maar voor mijn man en familie is het een hele zware dag geweest denk ik. In die zaal waar je moet wachten kwam de chirurg steeds terug bij me kijken, even praten enz. Daaraan merkte ik al dat hij nerveus was. Hij komt wel altijd even vragen hoe het gaat maar niet op de manier dat ie het nu deed. Ik leerde ook mijn anesthesist kennen en dat was een super leuke man (zijn laatste operatie want hij ging op pensioen) die me liet mee beslissen wanneer er geprikt ging worden enz.
Ik mocht ook al mijn piercings (incl. lip) in houden. 
Zeker niet met mijn medische voorgeschiedenis. Ik ben kennelijk heel gezellig met genoeg morfine.
Ik reageerde volgens mijn familie heel logisch en helder zei het met een beetje een dubbele tong maar ik zelf weet er dus helemaal niks meer van.
Had wel mijn prioriteiten nog op orde want vraag 1 was; "heb ik mijn piercings nog?"
(aldus mijn man
) Pas vanaf een uur of tien 's avonds, toen heb ik met wat moeite gevonden hoe ik op het knopje moest drukken (bewust van mijn omgeving is dus misschien nog een groot woord) en de verpleegster gevraagd hoe laat het was..
En ik was misselijk dus daar heb ik ook wat voor gekregen.
NIET leuk als ze zitten te trekken aan iets in je hoofd als je pas geopereerd bent en sowieso al ontzettend hoofdpijn hebt.
Maar het feit dat er iemand bij zat die kon ingrijpen als het mis ging stelde me gerust. Zodra ik goed weg dommelde ging hij wat papierwerk doen en dan kwam hij na een uurtje terug. Sowieso moesten ze me de 1e twee nachten om het uur controleren. Maar de laatste nacht kwam hij nog steeds om het uur even kijken.

Ik hoop dan weer toestemming te krijgen om te rijden en ik wil graag een kopie van de scan van hoe veel dunner mijn eigen botluik was... Ik heb nl ook de scan van mijn nieuwe prothese gekregen én zelfs een foto van tijdens de operatie (die veel minder vies is dan je zou denken.). Die hebben ze trouwens gemaakt voor een brochure oid.
Waar hij vorige afspraken (voor de operatie) wat chagrijnig over kwam heb ik nu weer mijn "oude vertrouwde" chirurg terug. Hij gaf zelf ook toe de laatste keer dat ie bang was geweest voor de operatie.
(ik slaag er dus in om op élk medisch gebied een uitzondering te zijn, medische problemen zijn bij mij nog nooit met een standaard behandeling opgelost geraakt.
En morgen moet ik ook gaan voor mijn enkel die stuk is dus ik ben eens benieuwd.)
(ze hebben weer een stuk of tien keer moeten prikken eer ze een ader hadden, had gelukkig al een infuus waar ze me mee in slaap konden doen dus heb het niet moeten voelen.
)
Heb ook wel een RX er van, dan zie je ook wel "iets" van de gaatjes.) Morgen eens vragen of ie nog zo'n brochure heeft. 
IRL doe ik er wel lacherig over naar "kennissen" maarniet naar goede vrienden. Die kennen me ook te goed
ook tov mijn man en schoonbroer-zus en ouders ben ik een stuk realistischer en geef ik ook gewoon toe dat het best wat is om te verwerken.... Het is ook zo onvatbaar. Ik zit soms naar die RX te staren en dan denk ik "ongelooflijk dat ze dit kunnen"... En het is een beetje onwerkelijk. Dit gebeurt anderen, niet jezelf.
En mijn hersenen hebben al minder capaciteit om e.e.a te bevatten dus het gaat nog wat trager hier ook.
En mijn sociale vaardigheden rijken dan vaak niet verder dan "lighten the mood with a joke".
blij dat je er goed doorheen bent gekomen! 
Het is een erg onbekende ingreep en hersenletsel op zich is een erg onbegrepen iets. Ik vind het positief als mensen het willen begrijpen.
Het is momenteel dus wel nog te zien maar ik heb toch altijd een pet op (ook voor de operatie) en daarmee is het litteken verborgen, onder mijn pet komen dan gewoon krullen uit.
Thuis geneer ik me ook niet om zonder pet oid te lopen. Iedereen die hier komt weet dat ik geopereerd ben dus dan weten ze ook dat 't momenteel nog een origineel kapsel is.
Het is ook gewoon genezen dus het ziet helemaal niet meer eng ofzo uit.
En nu is dat iets meer/sneller omdat mijn lijf het druk heeft met herstellen natuurlijk.
Vermoeidheid zal ook nog wel even blijven hangen vrees ik. Maar verder doe ik alles gewoon weer zelf op het tempo dat mijn lijf het me toe laat.
En ach tegenwoordig is hier en daar iets geschoren in een kapsel helemaal hip dus eigenlijk ga je gewoon met de tijd mee