[MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Charr_x

Re: [MW] Less is more! Verantwoord en gezond afvallen III

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:11

Nien: ik snap jou punt hoor, maar voor mij gaat het dan weer te ver. Ik wil het wel makkelijk houden. :P
Gewoon eten wat de pot schaft, 's middags mijn boterhammen,...
Maar als het voor jou (en anderen) op die manier wel lukt, toppie!

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:22

ik ben zelf van mening dat per persoon ander methodes nodig zijn.
sommige mensen kunne veel eten, nogsteeds dun zijn. (snellestofwisseling)
die hebben om aftevallen niet veel nodig.

ik vind wel dat je nu iets aanmoet nemen dat je na je steefgewicht langzaam kan opbouwen maar wel zou houd.
dat is de reden dat ik met avond eten gewoon mee eet. moet ik later ook dusja, beter rest beetje aanpassen.

schema van vandaag:

o: manderijn in yoghert, met special k
t: appel
l: 2bruine boterhammen met appelstroop
t: 4cracottes met linerasmeer pate
a: zo´n knor pakket, broodje durm geloof ik (lekker :P, 700 calorieën dacht ik)

verder 6km heen en 6km terug naar school

vanavond als ik klaar ben met leren dan nog hometrainer voor conditie work out (20/30 minuten, ± 35 km/uur)

Zet hem op iedereen!!!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:24

Ik ga ook iets lekker eten :D
Rijst met kip - zoetzure saus en rode en gele paprika :D

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:25

SteffiiY schreef:

:oo lekker!

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:25

Ik heb laatst iets interessants gezien over mensen die onbeperkt chips en mac kunnen eten en toch niet dik worden.. nou zou je denken JEUJJ dat wil ik ook, maar die mensen krijgen vaak 'innerlijk' vet.. dus vet van binnen om de organen, ipv vet aan de buitenkant van het lichaam, en dat eerste is nog veel ongezonder/gevaarlijker dan vet aan de buitenkant van je body

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:29

Jaime_ schreef:
Ik heb laatst iets interessants gezien over mensen die onbeperkt chips en mac kunnen eten en toch niet dik worden.. nou zou je denken JEUJJ dat wil ik ook, maar die mensen krijgen vaak 'innerlijk' vet.. dus vet van binnen om de organen, ipv vet aan de buitenkant van het lichaam, en dat eerste is nog veel ongezonder/gevaarlijker dan vet aan de buitenkant van je body

Onbeperkt (?) chips en McMurder eten lijkt me hoe dan ook extreem ongezond :D

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:31

Ik ga vanaaf aan de aardappeltjes en gehakt en spitskool, allemaal bij mekaar in 1 pan :P
Hopen dat het lekker is.

Haha ik wou net zeggen, of je er nou wel of niet dik van wordt het is sowieso niet gezond (en zou het ook niet lekker vinden, zo eenzijdig :P )

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:35

Nee sowieso is het niet gezond, maar ik ken een meisje, superslank, en die werkt elke dag een zak chips weg.. zeker niet gezond, maar qua figuur kan ze het makkelijk hebben, want ze komt gewoon niet aan.. dat bedoelde ik er meer mee :+

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:36

Als ik al kijk naar een zak chips ben ik al een kilo aangekomen... :')

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:37

Ik ken er hier ook 1.
Mijn vriend :+ heeeel frustrerend.
Die eet gerust elke week 2/3 zakken chips leeg.
En sowieso elke avond aan de snack (dus chips, of toastjes met salades of zelfs noodles) 8)7
Hij is in die 3 jaar dat ik met hem ga wel wat zwaarder geworden en oke kan hier en daar een randje vet pakken. Maar even serieus als ik zijn eetgedrag zou nabootsen dan had ik nu zwaar overgewicht. Not fair.. haha.

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:41

soms is wel zo dat naarmate die mensen ouder worden toch plots aankomen.
dan hebben ze deze levensstijl en kunnen ze dat dus moeilijk aanpassen.

en ik geloof dat ik ook niet blij van zou worden constant friet/chip/chocolade. dan mis je voedingestoffen en word je kans op ziektes ook groter (als ze teminste die doen ipv, gezonde maaltijd)

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:43

Het erge is dat mijn vriend bijv. dat eet naast de hoofdmaaltijden.. sochtends ontbijt hij ook rustig met wat afbakbroodjes met daarop waar hij trek in heeft.. hij luncht regelmatig met een broodje van de subway, tussendoor nog een pak met snickers.. dan avondeten, na avondeten een schaal ijs, tegen 10 uur weer trek dus dan een zak chips, dan wordt hij snachts wakker en kan hij gerust nog een biefstuk bakken in kruidenboter etc.

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:49

Mensen ik heb sinds anderhalve week vaak last bij het opstaan, als ik even heb gezeten. Ik word dan een beetje licht in mijn hoofd, val bijna om omdat ik geen evenwicht heb. Dan moet ik even stilstaan en wachten tot het over is en dan kan ik weer veder. Maar zou dit door het eten kunnen komen? en wat kan ik daaraan doen?

Jaime_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:54

Ja kan goed hoor door het eten komen, of eigenlijk door het te weinig eten en dan met name dat je bepaalde voedingsstoffen mist.. wat eet je zoal op zo'n dag?

CarpeDiem_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 16:56

Dat heb ik ook maar ik geloof dat het bij mij door vermoeidheid komt..

Dieuwke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:04

Flying_Angel schreef:
Zo slecht ik heb vandaag een donut gegeten :=
Echt sorry mensen, ik kan dit gewoon niet. Ik moet lekkere dingen eten anders krijg ik vreetbuien, eet ik zoals vandaag die donut gaat het de rest van de dag goed :\ Too bad.

Morgen weer een dag :D

djuulsie schreef:
zit op me werk tegen een hele grote droppot aan te kijken, maar kan me al 2 weken prima beheersen, vind ik toch best knap van mezelf *D

Keurig!

SteffiiY schreef:
Ik heb me vandaag ook nog prima kunnen beheersen :D zelfs toen iemand me taart aanbood :D

Haha, goedzo! Buurmeisje vroeg net ook of ik meeging voor een puntje taart, maar ik had meer zin in mijn stukje brood :9

SteffiiY schreef:

:~

Jaime_ schreef:

Dan kan het indd beter aan de buitenkant zitten. Heb laatst ook mijn orgaanvetpercentage laten meten en dat was heel goed. Zat net onder het minimum percentage, dus daar was ik wel blij mee!

djuulsie schreef:
Als ik al kijk naar een zak chips ben ik al een kilo aangekomen... :')

Ik ook :')

Jaime_ schreef:
Het erge is dat mijn vriend bijv. dat eet naast de hoofdmaaltijden.. sochtends ontbijt hij ook rustig met wat afbakbroodjes met daarop waar hij trek in heeft.. hij luncht regelmatig met een broodje van de subway, tussendoor nog een pak met snickers.. dan avondeten, na avondeten een schaal ijs, tegen 10 uur weer trek dus dan een zak chips, dan wordt hij snachts wakker en kan hij gerust nog een biefstuk bakken in kruidenboter etc.

:wow:

arans schreef:
Mensen ik heb sinds anderhalve week vaak last bij het opstaan, als ik even heb gezeten. Ik word dan een beetje licht in mijn hoofd, val bijna om omdat ik geen evenwicht heb. Dan moet ik even stilstaan en wachten tot het over is en dan kan ik weer veder. Maar zou dit door het eten kunnen komen? en wat kan ik daaraan doen?

Dat zou heel goed kunnen :j

Oh, wat smaakte mijn boterham goed :+: Eentje, flink belegd en een flinke beker melk en zit nu echt lekker vol :D

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:04

vandaag weer gesport. ben is flink met de buikspiertjes aan de gang gegaan! en 25 min gelopen! en nog 30 min gefietst. vanavond nog 30 min lopen ( ik loop met het buurjongetje die heeft ook overgewicht ) die die moet na het eten van zijn ouders gezellie een half uur meelopen met de hond . mooie stok achter de deur om een half uur met de hond er uit tegaan :P haha

Van het weekend heb ik toch wel gezondigd hoor :P ik was heel druk geweest met honden knippen. en ik was bij mijn moeder en die had van die choco muffins :9 dus daar heb ik er 1 van op! met als klap op de vuurpijl savonds patat gegeten :')

En nu is het gewone leven weer begonnen! en moet ik toch wel weer wennen om nix te pakken als ik zin heb in iets! ;( dat is wel moeilijk hoor. maar goed we gaan ervoor!
Vrijdag weer op de weegschaal bij de sportschool. ben benieuwd hoe zwaar ik dan ben! ik was op mijn moeders weegschaal 1 ons aangekomen. maar dat kan ook wezen dat het een andere weegschaal is! aangezien ik normaal in de sportschool weeg. ;)

Nou ja we zien donderdag of vrijdag wel :D
Laatst bijgewerkt door Dhani op 01-02-11 17:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:06

Arans: je moet je bloeddruk eens meten, mijne is ook vrij laag en heb dus ook wel eens last van duizelingen. Hoeft niet perse met je voeding te maken te hebben. Probeer iets meer zout te eten (op je aardappelen, op je ei, over je vlees,...) bij mij was het dan al weer veel beter.

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:36

KOM OP MEIDEN!!! Gewoon afslaan al die lekkere dingen! Zeg maar tegen jezelf! IK KAN DIT GEWOON LATEN STAAN!!!!!!

Een tante van mij zij altijd, wordt je nou ECHT gelukkig van al dat eten! Stel jezelf die vraag voordat je een hap neemt!

Je mag jezelf af en toe wel verwennen als beloning, maak anders een afspraak met jezelf, bijv. met 5 kilo eraf mag ik een .....

Soms lijkt het wel of mijn collega's het erom doen! Vandaag moest ik gewoon weer 2x!! vlaai afslaan. :') En dan ook zo van er is nog zoveel over... anders moet ik het weggooien..... neem anders een heel klein stukje. NEEEEEEE!!

MMMaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:47

Nathalieee: Spitskool eet ik regelmatig, maar dan met een beetje witte rijst.

Je neemt een Wok. 2 Uitjes in stukjes, even aanfruiten met een beetje olijfolie en dan het gehakt (250 gram) (mager/rund) erbij, dan doe je een bouillion blokje (rund) erdoor verkruimelen en een scheutje ketjap. Als laatste wok je de spitskool (fijn gesneden, smalle strookjes) kort nog even mee, voordat het echt helemaal slap wordt. Echt heerlijk :P (kool is trouwens goed voor de lijn! werkt vochtafdrijvend)
(= voor 2 pers.)

Charr_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:48

Ja, die knop moet om en zodra dat gebeurt is, is er niks moeilijks meer aan, althans zo ervaar ik het!

*mmm, vlaai* :9 haha!

Ik schrok me net rot!
Had "tussendoor" alleen nog maar een manderijn op, dus ik pak een paar walnoten (6).
Achteraf even kijken caloriechecker: 297 kCal! :wow:
Dat doe ik dus ook niet meer... :')

Spitskool eten wij ook soms:
Aardappelen koken, prakken, rauwe spitskool in stukjes erdoor, naar smaak kruidenkaas toevoegen en een stukje vlees erbij.
Heerlijk "prutje"... :P

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:51

Eefske schreef:
M_D_H schreef:
ik heb gezondigd ;(

What did you do? :oo

ik heb taart gehad :oo
en gisteravond een beetje chips...
maar heb net al wel weer 4 km geskeelerd en 2 km gelopen :') :+

alleen...
ik wilde net aan mijn sit-ups beginnen...
en toen kreeg ik in eens steken in mijn borst :oo
en nu heb ik een verlammende pijn in mijn linker schouder/arm...
weet niet wat het is :oo

ZZZZZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:52

noten zijn goed voor je hoor,
mischien veel Kcal maar zijn gezonde vetten, die je ook moet binnen krijgen.
dus is niet heel erg :P,

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:54

M'n hongergevoel word al stukken minder! Vandaag zelfs me tussendoortje perongeluk overgeslagen en geen honger!
Net alk vroeg avond gegeten, straks 2uurtjes sporten!

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:54

overgens,
ik denk dat ik niet eens meer tegen snoep oid kan :oo