Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SAKKIA

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 16:53

Het is ook onschuldig dat weet ik ook wel, maar goed misschien was ik er nu niet lang genoeg af om het tussen de oren ook weg te krijgen want daar zit idd het grootste probleem.

Maar nu ga ik het er ook niet meer over hebben ook ;) want ik voel me goed vandaag en ga zo lekker muzieken dus wil dat goede gevoel nu ook vasthoudend. Als het weer het toelaat probeer ik deze week 2 x te gaan lopen.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 17:54

Lekker genieten dus vandaag Sakk! :#

Zo, net nog rondje gehold. 6,5km, interval. Moest echt lachen met die wind zeg! Had m eerst pal tegen (open weggetje); kwam af en toe amper vooruit :)) Met zij werd ik een paar keer naar de andere kant van de weg of in de berm 'geduwd' en van achter moet je gewoon inhouden. Wat een rondje, hahahaha! :')

Nu ff lekker douchen en dan aan de rapporten. Denk dat we maar boerenkool eten, heb toch alles in huis ervoor. En past wel goed bij t weer :=

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 18:22

Haha, Jaan hier ging het net zo! Ben net terug, rondje van 5km gelopen in iets meer dan 30min! Kon ook wel om mezelf lachen, werd ook continue de berm ingeduwd, zat soms bijna tegen een boom aan. Vond 't wel een uitdaging hoor, hou hier wel van! :D

Ga me nu ook ff douchen, dan lekker Japanse Teriyaki maken, jum! Maareh..boerenkool met dit weer is ook prima te doen! :j Vanavond ga ik gezellig met 2 collega's wat drinken.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:59

Hallo dames!

Respect voor iedereen die met deze wind aan het lopen is!
Pfff, had graag even gelopen, maar gewoon wandelend met de hond kan ik mezelf al nauwelijks in balans houden, laat staan hardlopend...

Hoop dat de wind morgen iets gaat liggen, dan ga ik lekker weer een rondje doen! Heb echt geen zin in de stomme saaie loopband!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 22:13

Hallootjes allemaal :D

Puch, welk zadel heb je nu voor je Tinkie? En was-ie een beetje braaf?
Sak, nergens meer over nadenken en lekker je gevoel volgen
Wen, beetje bijgekomen vandaag?
Jaan, nog bedankt voor het kijken in de winkel. En als je maar lol hebt met je knol ;)
Alle lopers, chapeau!!!!

Zo, heb een leuk dagje achter de rug. Ik ben begonnen met een cursus Introductie in de Natuur en Milieuwetenschappen aan de Open Universiteit en had daar vandaag de Startbijeenkomst van. Rode draad is het Biosfeer II project in de VS en Burger's Zoo benadert het een heel klein beetje met de Bush, Desert en Ocean Biotopen. Heb mijn medecursisten leren kennen, altijd leuk vind ik dat, nieuwe mensen spreken. Wel een vermoeiend dagje maar erg interessant. Weinig meegekregen van het weer, behalve de weg erheen en weer terug dat ik het stuur met beide handjes moest vasthouden.

En op de vraag welke laarzen ik heb gekocht: de Mountain Horse High Riders. Ben er echt super super blij mee, ben nogal een krent en heb nog nooit zoveel geld uitgegeven aan laarzen :o Ook nog Roeckl, handschoenen gekocht, had ik mezelf ook nooit gegeven en een mooie rijbroek van Pikeur met leren zitvlak. Pfff... ben weer blij met mijn mams die dat zomaar even wil betalen voor mij.

Morgen weer even een half uurtje lopen, hopelijk zonder al te veel wind. Ook nog even paardlief de bak doorsturen en is het weekend alweer bijna voorbij, helaas pindakaas.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 12:19

hetbommeke schreef:
Zo, heb een leuk dagje achter de rug. Ik ben begonnen met een cursus Introductie in de Natuur en Milieuwetenschappen aan de Open Universiteit en had daar vandaag de Startbijeenkomst van. Rode draad is het Biosfeer II project in de VS en Burger's Zoo benadert het een heel klein beetje met de Bush, Desert en Ocean Biotopen. Heb mijn medecursisten leren kennen, altijd leuk vind ik dat, nieuwe mensen spreken. Wel een vermoeiend dagje maar erg interessant. Weinig meegekregen van het weer, behalve de weg erheen en weer terug dat ik het stuur met beide handjes moest vasthouden.

En op de vraag welke laarzen ik heb gekocht: de Mountain Horse High Riders. Ben er echt super super blij mee, ben nogal een krent en heb nog nooit zoveel geld uitgegeven aan laarzen :o Ook nog Roeckl, handschoenen gekocht, had ik mezelf ook nooit gegeven en een mooie rijbroek van Pikeur met leren zitvlak. Pfff... ben weer blij met mijn mams die dat zomaar even wil betalen voor mij.

Klinkt als een interessante cursus! Die laarzen heb ik ook gehad, hele fijne laarzen :)

Het waait iets minder hard dus ik ga me er vanmiddag na het rijden ook aan wagen! ;)

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:52

Wat een stilte hier vandaag, ben ik niet gewend ;)

Phoe wat een wind weer. Vanochtend al gelopen (half uurtje), heerlijk, wel gezorgd voor zijwind en veel door de woonwijken want op de dijk waai je bijna weg. Vanmiddag nog Snorrie gereden, die was ook lekker druk met dit weer en vond het af en toe best spannend zo met die wind. Laarzen uitgeprobeerd en dat zat heerlijk :D Daarna nog een uur gelopen met de woeffies, lekker uitgewaaid op de dijk en nu met een glaasje wijn achter de kompu :9

Noor, nog gelopen?
Anderen ook nog gelopen?

Cursus is zeker interessant, gaat over de voetafdruk die wij mensen op aarde achterlaten. En wat nou precies duurzaam is, hoe het ecosysteem in elkaar zit. En nog veel meer :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 17:54

Nee ik heb niet meer gelopen :n Het waaide mij echt veel te hard :o
Ik hoop van de week nog wel 2 te kunnen gaan, zal woensdag pas worden want morgenavond een vergadering van de muziek en dinsdag een verjaardag van mijn schoonmoeder :j

Begin vanaf morgen met het South Beach dieet, ben benieuwd!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:03

Ik las net dat de wind morgen een heel stuk minder is aan het eind van de dag. Dan maar 4 x lopen volgende week, heb geen zin meer in die wind!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 18:28

:wave:

Heb vluchtig bijgelezen, maar het is een beetje gekkenhuis momenteel. Ben onwijs moe van m'n 1e week icm een verkoudheid. Daardoor dus ook de hele week niet gelopen. Hoop dinsdag weer te kunnen lopen.

Lis gaat fijn, ben lekker bezig met 'r, het is wel hard werken weer, maar toch blijft ze maar vooruit gaan, bijzonder is het. Ben ook bezig met een kur op muziek, dus het is wel leuk allemaal!

Merrieproject doet het ook top, heb een paar keer proefje gereden deze week (thuis) en dat doet ze al boven verwachting goed. Wil haar over een week of 6 voor het eerst gaan starten, dus dat lijkt nog aardig realistisch ook. :=

M'n ruinenprojectje doet het ook allemaal braaf. Gister door de wind veel spanning (en dan zijn die kleine pony's ineens heul snel omgedraaid haha), maar door de focus op wat balkjes te leggen liet ie toch uiteindelijk zijn bovenlijn los en heb ik nog lekker gereden.

Verder hadden we gister eters thuis waarvoor ik uitgebreid gekookt heb. Was erg lekker, ook mijn eigen verzinsels/probeersels. Was leuk! Vandaag dan tenslotte nog mee wezen schrijven met een jury en dat was weer erg leerzaam en interessant. Morgen dan weer werken en daarna jurycursus en dan ben ik als het goed is dinsdagmiddag weer lekker vrij en heb ik les met Lis, ga ik merrieprojectje rijden en hardlopen. Kortom, druk druk druk, maar wel heel leuk!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:33

Hi, just an other day at the office... -O-

Wen, druk druk druk ;) Wel lekker dat de paardjes vooruitgang boeken, geeft weer goede energie. Wat had je uitgeprobeerd op je proefkonijnen :Y)

Gister met mijn juffie afgesproken dat ik woensdag weer begin met lessen. Die stonden even "on-hold" vanaf november vanwege de sneeuw en vorst. Vind het dan niet eerlijk tov Zorro om een week niet de kunnen rijden en dan ineens weer een fanatieke les doen om vervolgens weer een tijd stil te staan. Heb helaas geen binnenbak, zou wel ergens anders naartoe kunnen, maar ik ben ook niet zo fanatiek :o

Fan, vandaag eerste dag nieuwe werkplek?

Hier nog steeds wel veel wind, morgen mag die van mij wel weg zijn, dan kan ik heerlijk mijn rondje over de dijk lopen in alle rust :D

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:38

Goedemorgen dames!

Heb het weekend niet gelopen. Er staat bij ons in de kop van Friesland zoveel wind dat ik het eigenlijk onverantwoord vond... Gewoon lopen met de hond was al lastig.

Van de week het lopen maar weer oppakken...
Nu eerst maar hard aan het werk, want ik heb het mega druk...
(gaat opzoek naar de ban jezelf knop...)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:40

:O :O :O :O :O

Crisis wat heb ik slecht geslapen en zo geen zin in vandaag :n
Rikketik gaat goed :j Gisteravond heel erg veel last gehad, vanmorgen haast niks, betablokker doet zijn werk en ik word vandaag ook iets meer afgeleid natuurlijk dus dat moet goed komen.

Mijn collega is vandaag naar de HA omdat ze zo'n pijn op de borst heeft := Zou bijna denken dat het besmettelijk is :+ Ik heb alleen geen pijn :D

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:47

Moge!
Zit al uur achter de compu, aan het werk en ondertussen Bokken :=
@bomm: Laarzen dus goedgekeurd, nice! En weer gaan lessen, succes vast!
@wenk: Drukke dagen dus weer, maar wel leuke zo te lezen.
@judith: Banknop gevonden :D Werkse!
@sakk: Balen dat je zo slecht hebt geslapen! Maar super dat je je verder zo goed voelt! :j

Gister nog met Tycho in de bak getraind. Ging zwaar belabberd, maar da's van mijn kant.
Hij was eerst springerig voor alles wat buiten de bak stond, maar goed, na 2 rondjes was dat over. Hij heeft ook enorm de neiging om steeds te versnellen als we richting 1 bepaalde hoek gaan, maar goed.
Buitenom dat zit ik zo aan te modderen in het zadel :o :( Alles wiebelt en zwabbert voor mijn gevoel alle kanten op. Dan kan ik ook niet verwachten dat Tycho netjes loopt he? Dus maar goed dat ik aan het lessen ben weer!
iemand nog tips waar ik nu al mee aan de slag kan?

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:51

Ja heb gewoon tot een uur of 2 angry birds en bubble shooter gespeeld op mijn telefoon, toen moest ik wel gaan slapen want de batterij was bijna leeg en was bang dat ik anders geen wekker meer zou hebben :+
Ik was toen ook zo weg hoor, dus ik denk dat als ik eerder was gaan slapen en mezelf niet zo vreselijk gek had gemaakt over die hartoverslagen, ik veel veel beter had geslapen :o
Maar goe he, dat mezelf niet gek maken moet ik nog even leren.

Vandaag wel begonnen met South Beach, begonnen met roereieren vanmorgen en tja, dat was nog even wennen zullen we maar zeggen. De eerste fase is gelukkig maar 2 weken en ik ben heel gemotiveerd om die vol te houden :j

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 09:57

Wat houdt dat SouthBeach precies in Sakk? Hoeveel wil je kwijt?

Anoniem27

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:06

Goedemorgen!

Sak, succes met je 1e dag South Beach, hopelijk slaap je komende nacht beter.
Jaan, al weer druk aan 't werk! Jammer dat je training met tycho gisteren iets minder goed ging. Het zadel is net nieuw toch, dus die is wel passend neem ik aan? Aangezien ik ook niet een heel fanatieke ruiter ben, kan je zo geen tips geven zonder dat ik 't zie. :)
Bom, succes vandaag op je werk. Leuk dagje gehad zaterdag las ik!
Wen, drukdruk zo te lezen, hopelijk vindt je morgen even de tijd/rust om weer een rondje te kunnen lopen. Doet je dan vast goed.
Judith, succes vandaag!!

Ik moet vanavond ook weer aan 't werk van 17-23u. Nu eerst 's ff aankleden, dan 't hondje eruit laten. Vanochtend even wat in huis doen, moet vanmiddag een kadootje kopen voor m'n zusje die is volgende week jarig. Ga samen even met m'n moeder heen. De wind is hier zo goed als gaan liggen in Drenthe, wel fijn hoor. Morgenavond ga ik weer lopen! Woensdag weer wegen, spannend. Hoop wel dat er weer wat af is. T weekend heb ik toch iets slechter gegeten merk ik wel.....

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 10:11

Ik was vanmorgen 71 kilo en ik wil toch wel graag naar 64, dus zoveel hoef ik helemaal niet kwijt.

Met South Beach eet je de eerste 2 weken helemaal geen koolhydraten of heel erg beperkt, in deze fase val je ook het meeste af. In fase 2 ga he langzaam weer wat koolhydraten toevoegen en op deze fase blijf je tot je je streef gewicht bereikt hebt. In de eerste fase val je 3 tot 6 kilo af (of dat hoop je natuurlijk)
Als je op gewicht bent ga je naar fase 3 en dat zal de fase zijn waar je altijd in blijft zitten.
Ik denk dat het voor mij erg goed te doen is omdat het overzichtelijke periodes zijn van de fases, de eerste duurt 2 weken (als ik het niet meer zie zitten, kan ik altijd nog denken, wat zijn nu twee weken????? :D )
Daarna is het doel het streef gewicht, het doel en waar ik naar toe wil werken is helder en beter "tastbaar" voor mij.

Ik ben dus vanmorgen begonnen met 2 roereieren, met 1 geschaaft plakje kaas en een grote kop thee. En ik heb het gevoel of ik kan rollen, ik zit gewoon echt vol. Terwijl ik anders nu op de klok zat te kijken of he tmisschien al bijna 10.00 uur was want dan kon ik wat eten.

Marjo, weet niet of ik komende nacht beter slaap, heb muziek en ledenvergadering, dat duurt meestal tot laat en mijn hoofd zit dan nog zo vol en eigenlijk moet ik dan nog even een poosje ontladen, maar ja daar is het eigenlijk te laat voor en door South Beach zit een stevige borrel er ook niet in :')
Eigenlijk ben ik altijd heeeeeeeeeel erg druk als ik van de muziek kom, ga dan altijd nog even naar mijn ouders en dan is de hond meestal de klos :D Die vind dat niet erg want ze zit meestal al op me te wachten, elke maandagavond weer. Maar het wordt nu te laat denk ik om nog naar mijn ouders te gaan.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 19:42

Joehoe ben ik weer!! :wave:

Vandaag niet de eerste dag, die is morgen ;) Ben vandaag terug gekomen van een weekendje zandstralen en wegwaaien ipv uitwaaien :') op Texel. Pfff wat een woei! Niet leuk :n
Voor de rest een heerlijk quality time weekend met vriendlief gehad. Veel lol gehad door die wind en lekker gegeten. Hardlopen durfde ik niet aan, was echt bang om weg te waaien als beide voetjes van de grond waren.

Net een rondje hard gelopen, 6km!!!! *\o/* in 40 minuten, grappig, 6 weken geleden liep ik nog 5km in dezelfde tijd. :D Eerste stuk flink wind tegen, daarna lekker gelopen, het is dat Renate zei dat de les erop zat, anders had ik nog wel verder gekunt. Kreeg wel 2 keer verschrikkelijke kramp in mijn linkerkuit.

@SAK succes met Southbeach, kan dit geen kwaad met je rikketik?
@Marjoleintje werkse!
@WenK een week niet gelopen!! Gaat het wel goed met je? :(:) ;)
@Bom, klinkt erg interessant allemaal!
@Jaan, die shetters <3 baasjes vonden het leuker dan die kleintjes, hihi :D Waar heb je die hardloopset gekocht?

Ik ga koken, tot straks! :wave:

Pebblesther

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 20:47

Mirkim schreef:
Inmiddels ben ik rustig aan ook weer aan het hardlopen. Mijn conditie valt me niet tegen. Ik kan nog met gemak een kwartier achter elkaar aan hobbelen! Met mijn clienten hardlopen is erg leuk, alleen zij zijn stukken sneller dan wat ik ben! (en ik ben echt geen slome loper, dus dat frustreert me af en toe wel eens ;) ). Ik zeg dan wel eens tegen ze (omdat ze veel rustiger aan moeten beginnen van mij en aan het einde als ze dan over hebben mogen ze wel versnellen): 'Jullie moeten in het begin even de tempo van deze oude vrouw bijhouden, later mogen jullie pas gaan versnellen.'
Ik hoop straks een cursus tot runningtherapeut te kunnen volgen (effe om de tafel met mijn manager!). Ik vind het heerlijk om hard te lopen en als ik straks definitief in het westen ben, met paard en al, ga ik me aansluiten bij een loopgroep! :j
Ik ben ffies een tijdje niet in dit topic geweest maar volgens mij heb ik iets gemist. Ben je een tijdje gestopt met hardlopen? Jij hebt toen toch ook de ladiesrun van Groningen gelopen? En je gaat dus verhuizen naar het westen, spannend!!! Ben benieuwd hoe die loopgroep bevalt.

Jaan81 schreef:
Is ook wel eens dat als je er teveel mee bezig bent, het juist nóg meer wordt....

Ik heb vanochtend nog hardloopsetje gekocht, weer van Leontien van Moorsel. Heb nu de capri, shirt met korte mouw (helemaal roze :D ), 2 paar sokken en hardloophorloge (voor mn vriendje) gekocht.
Leuk, ik heb de kleding vandaag ook nog bij de Kruidvat zien liggen. Maar ik had al zo'n zwart shirt van Leontien. Ben nog wel op zoek naar een shirt met lange mouw maar die hadden ze niet.

hetbommeke schreef:
Gister met mijn juffie afgesproken dat ik woensdag weer begin met lessen. Die stonden even "on-hold" vanaf november vanwege de sneeuw en vorst. Vind het dan niet eerlijk tov Zorro om een week niet de kunnen rijden en dan ineens weer een fanatieke les doen om vervolgens weer een tijd stil te staan. Heb helaas geen binnenbak, zou wel ergens anders naartoe kunnen, maar ik ben ook niet zo fanatiek :o
Hier precies het zelfde. Ook wij zijn met de vorst gestopt met lessen omdat thuis de bak telkens bevroren was. En dus ook gestopt met lessen. En ook ik had ff geen zin om 4 keer per week met de trailer op pad te gaan om te trainen in een binnenbak :P

Het hardlopen gaat voorlopig ff niet lukken :n Heb erge last van mijn onderrug. Heb er al ongeveer een maand last van maar de laatste dagen wordt het steeds erger. Heb afgelopen woensdag voor 't laatst hardgelopen en dat ging wel goed. Maar toen ik zaterdag op mijn paard stapte ging het rijden echt bagger. Lichtrijden lukte nog redelijk met lichte pijn maar galoperen deed echt heel veel pijn. Dus hardlopen gaat helaas helemaal niet :(
Ben vandaag bij de HA geweest en heb een doorverwijzing naar de fysio gekregen......

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 21:00

Rustig aan Pebblesther :(:) Idd beter om maar even niet te lopen.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 22:34

@ Pebblesther: verstandig om dat eerst even rustig aan te doen!
@ Fanneke: veel succes morgen!

Nou, heb ook weer een rondje gelopen. 3 x 8 min met 2 min wandelen. Was makkelijk vol te houden, maar toch wel zwaar met die wind! Woensdag weer een rondje!

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:15

Dag hardloopmaatjes,

Bijgelezen, maar ik zwaai even voorbij en kruip mn nestje in.
Moemoemoemoe!
:wave:

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 08:58

Morning ladies!! :O

Mijn eerste dag vandaag! :):) Het voelt alleen niet zo, hihi. Het is natuurlijk ook een interne switch en ik ken iedereen al in deze hotels. Ben nu mijn spulletjes bij elkaar aan het zoeken, om nu alles al mee te sjouwen :')

Werkse/loopse allemaal!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 09:04

Mmmmm lijkt me niet. Dieet is opgesteld door een cardioloog en helpt juist ook veel hartpatienten ;)
Maar goed gisteren erg veel last gehad, vandaag is het iets rustiger. Maar nogmaals het zit vooral tussen de oren ;)