Hetgaat echt poedersuiker met mn huid... Ben blij dat het vakantie is, mn voorhoofd zit sind zo ongeveer helemaal onder de kleine pukkeltjes, die op mn wang zijn wel bijna weg maar mn voorhoofd dus....

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
romeoluver schreef:ik gebruikte eerst wel eens het tomatenscrubje van Michelle Phan (doet make-up en 'verzorgings' tutorials op youtube, erg leuk!) Dan sneed je gewoon de kont zegmaar van een tomaat, het groene kopje/kroosje of wat het ook is zou je dan tussen je wijsvinger en duim vast kunnen pakken. Dan pak je een bordje/bakje suiker en dept de tomaat er met de binnenkant zegmaar er 1x in en als je dan over je gezicht gaat heb je gewoon een milde suiker-tomaat scrub, denk dat deze het op een droge huid zelfs goed zal doen.Ik lees net dat tomaat goed vvoor je is. Je moet een tomaat doorsnijden en het sap over je gezicht uitwrijven, even laten zitten en dan afspoelen. Er zit een goed stofje in, tomatide, dat de groei van bacterien remt... Nouja proberen kan geen kwaad
MaartPaard schreef:Dat 2e ben ik het mee eens! Als ik wondjes/pukkeltjes op m'n voorhoofd heb en ze zijn weggetrokken zie je er niets meer van, maar om je mond of op je wangen blijven altijd rode plekjes achter..Ben ik ook wel benieuwd naar! En hoe zit het met de dove cream oil hier? Ik ben nog erg benieuwd naar de wonderverhalen!
Mijn huidje gaat ok! Gelukkig! Mag nou ook wel eens een keer! Vervelend dat pukkeltjes op je wangen alleen zo moeilijk weggaan en zoveel achterlaten, vind ik echt zonde. Op je voorhoofd is dat een stuk beter geregeld haha.
@deruijter: ooh zo, ik maak zelf gewoon met de kruidensamenstelling enzo, kruiden vijzelen etc etc. Best wel heel erg lekker! Vind de after dinner tea van Pukka trouwens ook heel erg aan te raden, super lekker als je zwaar hebt gegeten!
dressagelady schreef:Zo is het ongeveer hetzelfde bij mij haha.Ik eet 's ochtends meestal (biologische) yoghurt met tarwezemelen en stukjes banaan, 's middags in het weekend 3 gebakken eieren met kaas en ham, 's avonds gewoon wat de pot schaftDoordeweeks eet ik in de middag wel brood, vaak met kipfilet of een tosti ham kaas. Tussendoor vaak appels, rauwe worteltjes maar ik eet ook gerust een bak ben & jerry's leeg
Ik ben trouwens niet op dieet ofzo hoor, wil echt niet afvallen maar wel gewoon gezond eten
Gedroogd fruit vind ik echt niet lekker helaas
Rebeccaa schreef:ook hetzelfde als bij mij haha.Ik ben gek op voeding en wat het met je lichaam doet.. Soort van passie dus.En daarnaast eet ik ook wel slechte dingen hoor. Heb net cakejes gemaakt met m'n nichtje van 4 en er 2 van op, maar ja.. ik denk bij dingen als koekjes en zo wel altijd even na of ik het wel eet. Vind het namelijk bizar hoe veel ongezonde dingen je naar binnen propt zonder dat je het door hebt
Daarnaast reageer ik op zuivel dus echt heel slecht..
Katyatje schreef:Nou seg, er wordt hier flink gebabbeld.
Ik heb vandaag de groene thee met munt van Lipton geprobeerd. Jeetje, wat was me datNa amper 2 slokken ben ik gestopt, bah...
Ennn ik heb vandaag ook een scrub gekregen van de Body Shop van een paar vriendinnen. Voor m'n verjaardag van bijna maand geleden, haha. Ben er wel heel blij mee! Heerlijk spul! Weet wel niet of het zo goed is om dat in mijn hals te gebruiken aangezien het daar soms wat bobbelig is?
Ik heb geen idee over wat jullie allemaal gebabbeld hebben, heb niet zoveel tijd...
Maar ik hoop dat de huidjes goed gaan! Ik lees zo snel mogelijk bij!
MaartPaard schreef:Even een tip misschien voor jullie met wat betreft de groene thee:
Let er wel even op dat (bijna) alle thee die je in de supermarkt koopt verwerkt is met veel aroma's. Deze aroma's moeten je nieren allemaal weer afbreken en dat kost veel energie en kan dus juist ten koste gaan van je huid. Daarbij is de thee die in pickwick of lipton zit allemaal 'afval' thee. Zo heeft mijn opa dat wel eens verteld, die heeft jaren in India gewoond en hij zei dat alle mooie bladeren uit werden gezocht en dat al het afval naar pickwick etc ging.
Bij de marokkaan, een theewinkel of natuurwinkel kan je hele goede zuivere theesoorten halen. Zo zijn die van Simon Leevelt bijvoorbeeld heel erg goed. Zelf ben ik helemaal weg van Pukka. Bij bijvoorbeeld een marokkaan is de thee vaak ook nog veel goedkoper en daar hebben ze overvloed aan groene jasmijnthee. En naar mijn idee 100 x lekkerder dan Pickwick oid!
MaartPaard schreef:Even een tip misschien voor jullie met wat betreft de groene thee:
Let er wel even op dat (bijna) alle thee die je in de supermarkt koopt verwerkt is met veel aroma's. Deze aroma's moeten je nieren allemaal weer afbreken en dat kost veel energie en kan dus juist ten koste gaan van je huid. Daarbij is de thee die in pickwick of lipton zit allemaal 'afval' thee. Zo heeft mijn opa dat wel eens verteld, die heeft jaren in India gewoond en hij zei dat alle mooie bladeren uit werden gezocht en dat al het afval naar pickwick etc ging.
Bij de marokkaan, een theewinkel of natuurwinkel kan je hele goede zuivere theesoorten halen. Zo zijn die van Simon Leevelt bijvoorbeeld heel erg goed. Zelf ben ik helemaal weg van Pukka. Bij bijvoorbeeld een marokkaan is de thee vaak ook nog veel goedkoper en daar hebben ze overvloed aan groene jasmijnthee. En naar mijn idee 100 x lekkerder dan Pickwick oid!