Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:09

Joehoe!!! *\o/* Ik heb een ipod nano gekocht, wel via marktplaats, we moeten op de kleintjes letten ;)
Een giga roze, 4 gig is die, dan kunnen mooi alle lessen erop. *\o/* Ga hem zondag op halen, ze woont vlakbij.

Vandaag een duurloopje 5 km geprobeerd. Deel 1, 25 minuten gelopen, had langer gewild. Wat een tegenwind, het viel niet mee. :n Helaas door steken in mijn zij, moest ik eerder wandelen. 2e Duurloop tot aan het eindpunt van de 5km. 36:56, dus toch een kleine minuut sneller. Al met al, ben ik best tevreden. Probeer zondag nog één keer 5km aan één stuk. Volgende week 2x interval training van de 5km onderhoud. Zondag 21 november loop ik de 5km Delftste Houtloop. Ben benieuwd! :D

Ooh wat een positieve energie vandaag, ik ga intern solliciteren!!! Heb het vandaag intern kenbaar gemaakt dat ik interesse heb. Binnen 2 weken valt er een besluit, als alles mee zit, zou ik 1 januari al beginnen. De beslissing hangt van één persoon af. Kan er helaas niet meer over zeggen, maar het ziet er gunstig uit! Deze week een motivatiebrief schrijven, CV mee en dan duimen. Dan zou ik dichterbij huis gaan werken, heerlijk! Door deze energie liep mijn rondje vast lekker! :j

hetbommeke

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic V

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 09:41

Fan wat goehoed! Hoop dat je de baan krijgt, altijd leuk een nieuwe uitdaging :j

En een nieuwe mp3 ook handig dan hoef je niet op je vent te wachten ;) je kunt 'ns kijken op Nike+ dat is een sensor op je schoen die in verbinding staat met een armband of iPod en dan jun je uitlezen hoeveel km je hebt gelopen, hoe hard etc. De iPod touch heeft ook nog een mogelijkheid voor gps maar dat heeft de nano niet dacht ik. En bij de Nano moet er een klein dingetje ingeplugd worden. Wel leuk om bij te houden :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:57

Thanks voor de tip Bom! Dan ga ik op zoek daarna, eens kijken wat dat kost.

Heb gisterenavond zo'n leuke sinterklaastaart gemaakt. Ik ben totaal niet creatief, één keer per jaar heb ik zo'n moment en dat was gisteren. Ben er trots op!
Nu zit ik klaar met mijn boodschappenlijstje om de supermarkt te overleven, is hier altijd zo'n chaos op zaterdag. Ik wil om 12 uur klaar zitten. :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:34

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:05

Fan dat lijkt er wel op :j weet alleen niet of die ook voor de nano is. Heb je m al gekocht? Je kunt namelijk ook een touch kopen min 16 mb 3e generatie dan heb je daar standaard gps op en met een app uit de itunes store kun je dan. Zien hoe en waar je hebt gelopen. Goedkoper dan een garmin en alles in 1

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 20:02

Leuk Fanneke!

Heb geen ervaring met Ipods enzo... _O-

Vanmorgen lekker met Lis gewerkt, gelukkig wordt ze morgen weer geschoren... ;) Verder vanmiddag wat stamboekvergaderingen gehad en nu lekker thuis. Morgen weer rijden en lekker lopen...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:10

Goeiemogguh allemaal, net een halfuurtje gelopen, lekker met een podcast van veronica dus geen renate in mijn oortjes. Merk dat ik dan wat minder fanatiek ben als dat Renate blèrt dat ik al ruim over de helft zit of er bijna ben. En vooral moet genieten van mijn omgeving want hardlopen is leuk _O-

Mijn Cardio Trainer App op mijn tellie was wat van slag, die gaf op een gegeven moment aan dat ik 17 km per uur ging :wow: zie je het voor je, ik met mijn korte pootjes.

Ik ga zo op afstandmeten.nl wel effies kijken wat ik werkelijk gelopen heb, zal wel rond de 5 km zijn.

Wen, gister bitje uitgeprobeerd maar ik ben nog niet overtuigd :n, hij klappert wel minder met zijn hoofd/mond maar hij was ook vaak afgeleid en dan gaatie over in een soort van tölt, zet zijn hals erop en wiebelen maar. Zit heerlijk maar geloof niet dat dat de bedoeling is.

Ga vanmiddag buitenritje maken, dan zien we wel verder.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 11:50

Goodmorning, jij was er lekker op tijd bij Bom, de kids zullen wel hyper wakker zijn geworden vanmorgen. :):)

Deze morgen starten we rustig aan voor de tv. Vanmiddag wil manlief Formule 1 kijken, dus dan lekker naar Fan, hoop dat al het water wat is weg getrokken. Dan kan ze even een lekker sprintje trekken in het park :D
Daarna kleding aan en we gaan voor de 5km aan één stuk! *\o/*

Tja, had er ook aan gedacht hoor Bom, maar een nano is net wat compacter. Hij is ook geschikt voor de Nano. Voordat ik hem bestel loop ik nog wel even langs de Apple store.
Als het goed is krijg ik nog wat waardebonnen erbij en dan kan ik alles compleet kopen. Wat grappig dat er zo veel beschikbaar is! :D

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 14:21

Hihi Bom jij ging hard zeg! 17 km per uur :+ _O-

s1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 15:57

Weten jullie hoe je een trainingsschema moet maken?

Ik moe met school hardlopen, en ik moet in februari meedoen aan een loop van 8 km.
Laatst hebben we al een paar keer wat lopen geoefend, en toen liep ik in 14 min 2,5 km, met tussendoor 3x 20 meter wandelen omdat ik last had van mijn ademhaling.

Maar nu moet ik dus gaan trainen voor die loop, en ik moet een trainingsschema maken, maar ik heb geen idee hoe ik dit moet aanpakken...

Ook hebben we een aantal x met hartslagmeters gelopen, en zones berekend, maar ik heb geen idee wat we daar mee moeten...

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 17:45

Kijk eens op myasics.com daar vind je diverse schema's en kun je ook je eigen schema samenstellen.

Net 2 uur gereden in de regen, veel stappen want de paden zijn heel modderig en glad, en nu verkleumd onder een deken op de bank brrrrrrrrrr.

Fan was om half 9 mijn bed uitgerold, kids al om 7 uur :):) heb kopje koffie gedronken en een banaantje gegeten en toen lekker gelopen :j

Loop even niet met schema maar gewoon lekker 3 x per week een half uur of meer. Heb de powermix van 538 gedownload, lekker loopmuziekje :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:15

Ben rustig opgestart vandaag, om 12 uur onder de douche gestapt en naar Fan gegaan. Het is echt baggerweer, helaas heb ik geen bak en normaal gesproken heb ik hem ook niet nodig. Maar nu alles zo nat is buiten, zou het toch wel makkelijk zijn :j De ruiterpaden in het park waren echt modderpoelen en aangezien shetter nauwverwand zijn aan varkens, heb ik die vermeden. Fanny maar naast de fiets gegooid en even een flink stuk gedraafd. Dat vond ze wel wat, die korte pootjes gingen weer mooi gestrekt! ;) Durfde een galopje niet aan, ze was toch wat fris en met een galopje zou er wel eens een serie bokken uit kunnen komen. Heb dit eerder meegemaakt, dan lig ik languit op het fietspad en shetlief rent 20meter verder en start met het grasmaaien. :n

Eenmaal thuis in de harloopkleding gehesen voor een laatste duurloop voor volgende week. Heb niet lekker gelopen, pijn in mijn knie en steken in mijn zij, dat ging gelukkig na een kilometer weer over, alleen kwam ik niet in mijn ritme. :n Na 3,5 km moest ik echt even gaan wandelen. Laatste 1.5km heb ik niet uitgelopen, ik ben op 4.5 km gestopt. Toen kreeg ik nog een flinke plensbui op mijn kop. :( Vandaag maar snel vergeten.
Denk toch dat het komt door vrijdag, heb toen ook al 5km gelopen, had vandaag beter een wat korter stukje kunnen lopen. Hou nu maar 2 dagen rust en dan woensdag voor Les 4 van de 5km onderhoud.
Vanavond Ipod ophalen!! *\o/*

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 18:34

Fanneke: nou wat een regen he!
Hihi zie het zo voor me, je wordt zo van je fiets afgetrokken :+
Jammer dat het lopen niet lekker ging, ach volgende keer weer beter :)

Bom: daar wordt je inderdaad koud van zeg!
Ondertussen al wat opgewarmd?

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:10

Yep beetje opgewarmd, nog wel koude voetjes. Maar van een wijntje heb ik het verder lekker warm gekregen.

Fan zou mijn sTinker dan ook familie zijn van de shetties? Gras gras gras en nog eens gras ;) en wat gebok is m ook niet vreemd :=

En ik heb ook van die dagen dat het niet lukt dan hou ik t kort. Volgende keer beter :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:18

:wave:

Ik heb besloten om die hele set van de Wehkamp weer terug te sturen :j Beter zo ik heb genoeg, alleen ik ben gek op setjes en wilde uiteraard graag de broek omdat die warmer is dan de broeken die ik heb :j En juist de broek paste niet, dus alles gaat terug.

Ik heb echt een koortslip :oo Doet echt auw :+ Heb het wel vaker in de herfst vooral droge lippen is bij mij een oorzaak :j

Fan een Ipod gekocht :j En niet zo gelopen vandaag :(:) Komt wel goed hoor volgend weekend, wel eenbeetje vertrouwen ook houden. Ik ga voor je duimen voor die interne andere baan.

Ik heb vandaag lekker op de bank gelegen, was gewoon echt moe.
Misschien loop ik morgenavond even een stukkie :j Ik kan toch niet toeteren op de muziek door die koortslip dat ik die tijd maar anders moet besteden.

Zo en nu ga ik eens puinruimen in huis en vriendlief wakker maken en hem de stofzuiger in de handen drukken :+

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 19:25

Balen van je koortslip Sak, en verstandig van de set...

Bom, als ie afgeleid is kun je geen aandacht terugvragen door een oefening? Wil anders best eens met je mee kijken vanaf de grond hoor... :j

Haha Fanneke, sorry, ik denk ik beelden en zie jou dus al spartelend op het fietspad liggen met een lachende pony in het gras...

Heb hier vandaag zelf niet gelopen, weinig energie, dus maar een extra dagje rust. Ga dinsdag weer netjes oppakken...
Heb wel 3 paardjes gereden uiteindelijk, Lis was lekker bezig en met de 2 projectjes heb ik weer veel plezier gehad, vooral met de kleine, zo zoet is ie!
Lis is inmiddels ook weer kaal, dus kan weer lekker fatsoenlijk rijden... :=

_Rosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 20:37

Gelukkig maar bom dat je weer een beetje warm bent ;)

Sakkia: wat goed zeg dat je de hele set gewoon terug doet :+ balen van je koortslip :(:)
Nou vond je vriend het een goed idee, stofzuigen :+

Wenk: fijn dat je lekker hebt gereden, en Lis weer lekker kaal, altijd fijn :j

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 21:31

Balen Sas van die koortslip :(:) Moet het even afkloppen, het is voor mij al een tijd geleden.
Je hebt groot gelijk van die set :j Je hebt al best veel, en als je deze set verder niet echt nodig hebt.
Goed zo Sas! Aan het werk met die mannen!!! ~~}>

Lekker zo'n dag WenK! :j Heerlijk!

Heb de Ipod *\o/* Hij is superschattig, morgenavond even stoeien ermee, ga toch pas dinsdag of woensdag lopen, even kijken hoe het is met de knie. Denk toch dat ik hem heb verdraaid. Draaide net met de wasmand, omdat er iets uitviel, kreeg een enorme pijnscheut, en toen herinnerde ik mij, dat dit vanmorgen met de stofzuiger is gebeurd. Even rustig aan maar! :j

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 22:10

Nee we hebben lekker niks meer gedaan in huis! Alleen even brrod voor morgen klaar gemaakt! Vriendlief is nu nog even laptoppen en gaat zo slapen denk ik!

Ik heb trouwens heerlijk draadjes vlees gemaakt, lekken voor morgen met rode kool uit een pot dat dan weer wel haha. Heb met mezelf af gesproken dat ik met de kerst 68 kilo moet wegen en daar ga ik echt mijn best voor doen!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 00:06

Hoeveel wil je nog afvallen dan? Ik wil onder de 80 uitkomen voor de kerst. Nog 3,5 kilo in 6 weken, moet lukken lijkt mij. :j

Ik heb echt pijn in mijn knie, het voelt als overbelast, dus doe echt even niets meer. :n Straks SRL erop en lekker warm houden.
Heb net "Komt een vrouw bij de dokter" gekeken, vond hem nog erg heftig, al is het boek heftiger. Vriend heeft toch mee gekeken, het is moeilijk te beoordelen wat je van die film vindt. Zeker omdat je weet dat het waar gebeurd is.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 09:34

Goedemorgen!

:(:) voor je knie Fanneke!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 09:38

Een paar jaar geleden was ik fanatiek aan het hardlopen, en ik wil daar VANDAAG (!!) weer mee beginnen!

Mijn abbo op de sportschool heb ik namelijk opgezegd, nu ik weer studeer vond ik dat te duur worden. Ik kan immers ook gratis buiten sporten..

Vanmiddag eerst twee praktijktentamens, daarna nog even leren voor mijn tentamen voor woensdag, en dan ga ik beginnen.
Zo even een trainingsschemaatje opzoeken!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:40

Goodmorning eveybody!!

Welkom Wuis! Ben benieuwd hoe het gegaan is.

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:40

Fan sterkte met je knie :(:)

Sas, ff niet zoenen :n hoop dat je koortslip snel over is

Wuis pagina 35 (dacht ik) van dit topic staan wat links naar schema's voor op je mp3 speler mocht je met muziek willen lopen.

Wen bedankt voor je aanbod, ik hou t ff in mijn achterhoofd. Het was za ook best druk op stal, diverse mensen en paarden die de bak in en uitgingen en nog een trekker die heen en weer reed met grote balen stro. En de bodem van de bak is erg zwaar. Ik kijk het de komende dagen even aan hoe het gaat en anders laat ik het je weten :j

Angela hoe gaat t met jou en je enkel? En de natte voetjes in limboland? ;)

Mag vandaag niet lopen :n morgen maar weer :D

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-10 10:55

Het is wel echt super week buiten volgens mij :j Ljkt me heerlijk om nu te lopen maar ja ik zit op het werk dus dat gaat over!

Heel misschien dat ik vanavond nog een rondje doe :j Maar eerst was opvouwen en stofzuigen e.d.