Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Winged

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:16

Wat een lekkere vooruitzichten zeg! Nu moet ik zelf niet klagen , ik woon in hartje Drenthe :o

Ik wilde les 19 lopen vandaag, maar heb maar 1 minuut gelopen :\ Ook ik ben blijkbaar te fanatiek geweest, en toegeven geen goede cooling down en dat merk ik aan mijn kuiten. Ze zijn zo hard als een plank en het doet ontzettend zeer. In plaats van hardlopen ben ik linksaf het bos in gegaan en daar 34 minuten gewandeld, geknieheft etc. Eigenlijk spieren rustig aan warm gemaakt om daarna rustig af te koelen en te rekken. Hoop dat het wat heeft geholpen :\

Margoooo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:18

Ik was in de vakantie begonnen, maar afgelopen donderdag les 10 doen, maar ik kon echt niet lopen, hele been zeer en ben beetje mank naar huis gelopen, niet verder gedaan..

Heb nu niet meer gelopen, even rustig aan doen :)

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 20:25

morgen weer! Na mijn rijexamen alle stress eraf lopen :P

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:07

Heerlijk getraind vanavond!
Een onderdeel daarvan was, 1 km heen lopen en 1 km terug. Op de terugweg vond ik dat we best hard liepen over het onverharde, zand en gras, liepen we 4 minuut een kilometer. Was best heavy!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:12

lauralarissa, morgen afrijden? suc6!

en ik heb hier een heel nieuwsgierig klein poezenbeest dat graag over een toetsenbord wandelt :')

lauralarissa

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 21:44

Ja, morgen afrijden. Super spannend :D

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:14

lauralarissa schreef:

Veel succes!

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:30

@ Pebblesther, luchtvochtigheid was gisteren ook hoog! Dat maakt je tocht ook een stuk zwaarder! En je hebt nog een paar weken om te oefenen! Komt goeddd!!! En de 4Mijl uitlopen is ook een kunst opzich vind ik :j (een jaar geleden kon ik dat echt niet! Wat... een half jaar geleden nog niet eens! ;) ).

@ Lauralarissa, succes morgen!!1

@ Simone, probeer tijdens het hardlopen kleine pasjes te nemen. Geen mega-stappen, maar als het ware 'dribbel passen', begrijp je wat ik bedoel? Er komt dan minder gewicht op je gewrichten! Ik heb ook knie-klachten en ben onder begeleiding van een fysiotherapeut en onder begeleiding van hem doe ik aan fitness om mijn spieren te versterken. Echt een aanrader!

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 22:38

lauralarissa schreef:

Succes!!! *\o/*

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 23:59

lauralarissa schreef:
morgen weer! Na mijn rijexamen alle stress eraf lopen :P

Succes morgen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 07:24

Succes met je rijexamen!

Ik heb me opgegeven voor de halve marathon in maart 2011... Waaah!

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 07:39

Spannend Lauralarissa!

Hier vanmiddag weer lopen, wil het 7-km rondje doen, want donderdag kan ik maar kort en in het weekend helemaal niet...

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 07:43

Nou ik ben in afwachting van minder regen om les 10 van StR te kunnen lopen. Hoe doen jullie dat met regen? Andere kleding of gewoon verstand op nul en gaan? Straks krijgen we vast meer regen en ik ben nog niet zo'n bikkel. Ik heb nu echt geen zin in lopen... maar heb al op weersverwachtingen gezien dat uitstellen tot morgen geen optie is.

Fanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 07:59

@evelijn, ik heb een speciale jas ervoor. Hij ademt en stopt wind, voor 9.95 bij de Lidl gekocht! :D Ik moet zeggen, hij werkt ook!! :D Ik heb zelf niet zo'n last van regen. Ik loop eigenlijk altijd wel, sneeuw, vorst, wind, regen, maakt niet uit, alleen sneeuw of regen icm stormachtige wind, gaat de WII aan en train ik met mijn personal coach! :+

Pfff, zit thuis te werken, weer een verschrikkelijke file op de A4. :( Tijd om maar weer eens dichterbij te solliciteren ;)

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 08:52

Goedemorgen, wat een weer vandaag en wat een file :n Nou ja ben veel te laat op het werk en veel te laat wakker geworden dus ben nu nog maar even aan het ontbijten :+
Vanavond ga ik weer, ook als het niet zulks mooi weer is.
Maar ik heb het zo druk deze week dat ik even niet weet hoe ik het allemaal in moet passen :+
Ik moetnamelijk met de collectebus lopen,. maar zou het erg zijna ls ik maar 1 keer ga in plaats van 2 keer?
Ik zou dan namelijk de tweede avond, de huizen bij langs die eerder niet open deden. Maar ik denk dat ik maar gewoon 1 keer ga anders kom ik gewoon tijd te kort deze week :+

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:14

Volgens mij moet ik nu maar gaan... het is hier een klein beetje droog. Heb les 10 dus steeds 2 min lopen en 1 min. wandelen... rottige les maar duurt niet zo lang.

Ach Sakkia... je doet het vrijwillig en is al heel stoer dat je het uberhaupt doet dus als tweede keer niet lukt zou ik niet te moeilijk doen.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:16

Maar dan denk ik weer: vrijwillig is niet vrijblijvend. Zijn er afspraken over gemaakt Sakkia? Zo nee lijkt het me geen probleem om maar 1 rondje te gaan

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:31

nee zijn verder geen afspraken over gemaakt, ik moet het zaterdag weer inleveren en het zou leuk zijn als er zo veel mogelijk geld in die bus zit natuurlijk. Maar het komtgewoon heel slecht uit deze week :o Morgen eet ik bij mijn ouders en dan wil ik dus de eerste keer een rondje gaan doen, maar donderdag zit ik tot zeker 20.00 uur op het werk en ben ik dus pas om 20.45 uur thuis dan kan ik niet nog een keer langs gaan en ook niet meer hardlopen want dan wil ik nog wel even rustig zitten zeg maar.
Vrijdag wil ik dan wel weer graag hardlopen, maar moet ik dus eigenlijk ook nog een keer met die bus langs.
Trouwens ik loop ook weleens voorhet Anjerfonds (worden we zelf ook beter van ;) ) en dan ga ik ook maar 1 keer.

Mirkim

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:44

Stoerrrr van je Angela!!!

hetbommeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 09:58

Hier ook een jas van de Lidl en in de regen lopen vind ik juist lekker, helemaal als je daarna onder de warme douche staat :j

LL, hoe laat mag je? hoop dat je in een vette file komt te staan, lekker makkelijk ;)
Angela, welke ga je lopen?

En lijkt wel alsof de herfst is begonnen, nie leuk nie :n

Meestal is het dinsdag hardloopdag maar heb zondag gelopen, de zware training van de week dus 2 dagen rust erna. Morgen gaat alleen het lopen niet lukken, tenzij de kids mee willen fietsen met mama. En dat is weer weer-afhankelijk. En het zou een route moeten zijn, zonder speeltuintjes anders komen we daar niet weg ;)

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:23

Evelijn schreef:
Nou ik ben in afwachting van minder regen om les 10 van StR te kunnen lopen. Hoe doen jullie dat met regen? Andere kleding of gewoon verstand op nul en gaan? Straks krijgen we vast meer regen en ik ben nog niet zo'n bikkel. Ik heb nu echt geen zin in lopen... maar heb al op weersverwachtingen gezien dat uitstellen tot morgen geen optie is.

Ik vind lopen in de regen eigenlijk altijd wel fijn... :o

Maar het jasje van de Lidl in niet geheel waterdicht heb ik al ervaren.. ;) :D

Het is wel echt bagger vandaag!

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:28

Oh crisis op het werk, ga maar even een sigaretje roken denk ik.
Echt een explosie van energie was het ineens :D

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 10:28

Nou ik voel mezelf wel heel stoer... heb les gelopen (was trouwens les 11) ik had pet op en dat scheelde wel voor mijn gevoel. Ging alleen per ongeluk in een plas staan en toen was mijn voet dus nat... dat voelde niet zo lekker.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:42

In de regen lopen vind ik ook nooit zo erg...

Wat zouden jullie doen/adviseren?

Ik ben de laatste dagen enorm moe, veel honger en een beetje lamlendig. Ook sneller/meer spierpijn etc. Wijt/weet dat aan mijn geestelijke druk, maar begin wat meer lichamelijke klachten te krijgen (soort spierpijn in mijn duim, maagzuur, hoofdpijn). Natuurlijk ook klachten die met stress te maken (kunnen) hebben, maar ik vraag me af of ik wel intensief moet (blijven) lopen nu of dat ik een stappie terug moet doen.

klotshtiduj

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:49

WenK schreef:
In de regen lopen vind ik ook nooit zo erg...

Wat zouden jullie doen/adviseren?

Ik ben de laatste dagen enorm moe, veel honger en een beetje lamlendig. Ook sneller/meer spierpijn etc. Wijt/weet dat aan mijn geestelijke druk, maar begin wat meer lichamelijke klachten te krijgen (soort spierpijn in mijn duim, maagzuur, hoofdpijn). Natuurlijk ook klachten die met stress te maken (kunnen) hebben, maar ik vraag me af of ik wel intensief moet (blijven) lopen nu of dat ik een stappie terug moet doen.

Moeilijk...
Als ik me niet fijn voel ga ik juist lopen. Ik krijg juist veel energie van het lopen en voel me daarna altijd heel fijn.
Misschien moet je wel lekker blijven lopen, maar iets minder intensief, geen interval etc., maar gewoon lekker stukje lopen.