Soa test op je 15e.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

SA_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-10 11:51

Ik heb je hele topic door gelezen en een schaduw account aangevraagt omdat ik het met mijn eigen account toch te moeilijk vond om te reageren.

In alles wat je typt kan ik me zelf heel erg terug vinden want eigenlijk heb ik precies het zelfde.
Ik vind het alleen heel erg moeilijk om te reageren.
Ik heb dit account al een paar dagen geleden aangemaakt maar twijfelde toch omdat ik deze week echt een ... week heb gehad en er even doorheen zat.
Vandaag gaat het iets beter.

Ten eerst wil ik zeggen dat ik echt respect heb voor je!
Na alles wat je hebt mee gemaakt!
Ik heb het in VELE mate minder mee gemaakt en ik zit er zo van in de put dat me hele leven nu echt op zijn kop staat.
En het is niets vergeleken wat jij door gemaakt heb!
Nu moet ik zeggen dat er bij mij van alles bij komt kijken en ik veeeeel te zwaar til aan dingen maar zo ben ik gewoon.

Een psygoloog is altijd goed.
En niets engs aan het zijn vaak hele lieve mensen die je echt proberen te helpen.
Althans de mijne.
Ik zat er zelf wel aantedenken maar durfde ook de stap niet tenemen.
Mijn vriend heeft me daar in gesteund en het ging redelijk maar ik ben naar 8 gesprekken door verwezen naar een psychiater.
Omdat ik er echt doorheen zat en ook suïcidaal werd.
En eerlijk gezegt nog steeds ben.

Anoniem1994 schreef:
Ben bang.. ik weet niet wie ik wel kan vertrouwen, en wat ik moet/kan doen als het fout gaat.. of als ik denk dat het fout gaat..
Ik weet niet eens of ik mezelf kan vertrouwen..! Ik wil mezelf niks aandoen.. maar denk het 24/7 over na..
En ik ga niks geks doen, maar kan het niet uit m'n hoofd krijgen, en dat trek ik niet meer...

Heel duidelijk merk ik zelf al.. er zal wel niemand zijn die het snapt...

Ik dus wel... ;(
Ik kam precies met het zelfde maar ik heb dit vooral als ik echt een baal dag heb.
Niets wat bij me in de buurt moet komen want ja hoe moet ik het zeggen ik ben dan zo in me zelf gekeerd zo kwaat van verdriet.
Dat ik soms ook niet voor me zelf in sta.
Heb al meerdere keren me vuisten kapot geslagen me mooie Samsung kapot gegooit en nog wel meer dingen maar dat even achter wegen.
Snijden doe ik niet of zelf verminking.
Maar goed je handen kapot slaan komt eigenlijk op het zelfde neer het lijkt alleen anders dan een mes pakken alleen is het eigenlijk precies het zelfde. :\

Pff moeilijk allemaal maar meis je ben echt niet de enige. :(:)
Ik sta ook in een put van 30 meter diep en een muur der omheen van anderhalve kilometer hoog.

;(

Anoniem1994

Re: Soa test op je 15e.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-10 17:21

Dankje :)

Weet nu even niet zo goed hoe ik op je bericht moet reageren, maar wil je iig heel veel sterkte wensen :(:)

SA_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-10 21:41

Ik ook niet.
Wil alleen maar zeggen dat je niet de enige ben.
En mocht je willen praten kan je altijd pben.

Hoe gaat het nu verder met je?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 18:54

Het gaat niet goed... heb erg veel moeite met naar school gaan, m'n klas is leuk, m'n docenten zijn aardig, mentor is aardig, maar toch zie ik er elke ochtend erg tegen op om naar school te gaan ;(

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 18:59

Anoniem1994 schreef:
Het gaat niet goed... heb erg veel moeite met naar school gaan, m'n klas is leuk, m'n docenten zijn aardig, mentor is aardig, maar toch zie ik er elke ochtend erg tegen op om naar school te gaan ;(

Heeft het een bepaalde reden , aangezien er niemand (?) op school je verder
tot last is..

Ik zit nu in het 2e jaar vn het Hbo, en ook ik zie er elke dag nog tegen op. Heb nooit van school
gehouden, maar als je resultaten er niet onder lijden, zou ik je verder niet heel druk maken.
School is namelijk nooit echt populair geweest voor leerlingen om heen te gaan :P

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-10 19:12

Ik durf niet langs grote groepen mensen, en als ik op tijd kom dan staat de hele gang hartstikke vol, en als ik wat later kom moet ik alleen de klas in (23 klasgenoten) terwijl de rest al zit.

Dat vindt ik heel eng! Gisteren is m'n mentor meegelopen de klas in met de smoes dat hij wat moest vragen aan de docent, maar hij liep met mij mee omdat ik niet meer alleen durfde ;(

Het probleem is dat ik heel snel de neiging heb om thuis te blijfen als ik niet durf... niet dat ik niet wil, maar ik voel me gewoon ziek, maar terwijl ik weet dat het komt door de spanning blijf ik toch thuis.
En dat geeft natuurlijk problemen ;(

Kirsten_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-10 19:29

Anoniem1994 schreef:
Ik durf niet langs grote groepen mensen, en als ik op tijd kom dan staat de hele gang hartstikke vol, en als ik wat later kom moet ik alleen de klas in (23 klasgenoten) terwijl de rest al zit.

Dat vindt ik heel eng! Gisteren is m'n mentor meegelopen de klas in met de smoes dat hij wat moest vragen aan de docent, maar hij liep met mij mee omdat ik niet meer alleen durfde ;(

Het probleem is dat ik heel snel de neiging heb om thuis te blijfen als ik niet durf... niet dat ik niet wil, maar ik voel me gewoon ziek, maar terwijl ik weet dat het komt door de spanning blijf ik toch thuis.

Ohh oke, dus school qua inhoud is het niet, meer de
angst om afgewezen te worden neem ik aan ? Lastig om zo'n gevoel uit te schakelen
want dat doe je niet zomaar. Ik heb dat ook wel vaak, en soms krijg ik het dan ook
(wat helemaal niet nodig is) een beetje benauwd, en wat ik dan doe is denken : schouders
recht , hoofd omhoog en als je te laat bent: Sorry dat ik te laat ben, en dan snel je plekje vinden
in de klas. Zodra jij kwa houding 'zwakte' uitstraalt, gaan je klasgenoten dat oppakken en dan
krijg je juist bijv. opmerkingen die je niet wilt. Probeer het maar eens, want als je dit blijft
denken dan wordt het straks waarheid dat mensen je anders gaan behandelen, terwijl het nergens
voor nodig is!! :(:)

SA_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-10 15:27

Anoniem1994 schreef:

Ik snap wel wat je bedoelt.
Alle ogen zijn dan ineens op jou gericht.

Ik heb het ook hoor zelfs net nog ik moest naar de supermarkt.
En dan moet ik langs een school en natuurlijk was die net uit.
Dus al die gasten en meiden stonden natuurlijk voor het schoolplein.

Ik heb een hele tijd gehad dat ik om liep en soms na een bepaalde tijd niet over bepaalde stukken liep (savonds)
Maar op den duur had ik zo iets van pff ik ga niet meer voor jullie 16 jarige uit de weg ze gaan maar opzei voor mij. :\
Maar ik moet zeggen ik loop ook wel op me hoede en heb altijd wel iets in me hoofd dat als ze iets na roepen dat ik ze meteen een snauw terug kan geven. -:(-

En dat is altijd de grootste angst van mij geweest ergens langs een groep lopen en bang zijn dat ze je na roepen of vervelende opmerkingen maken en dat ze dan achter je aan komen of het uit de hand loopt.
Vroeger liep ik door en dacht ik ja zal allemaal wel en dacht ik door lopen niet omkijken in de hoop dat ze je maar met rust laten.

Heb je geen vriendin op school?
Het is dan een stuk makkelijker de klas in te lopen of spreek ergens af voor op het school plein of ergens op de hoek?
Dat scheeld een hoop. :j
Dat maakt het voor jou een stuk makkelijker plus je ben niet alleen dat geeft vaak ook een veiliger gevoel.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 01:14

Kirsten_S;
Ja, klopt :j
Ben erg bang dat iemand me laat stikken/in de steek laat, en kan mezelf dat ook heel makkelijk aanpraten... Afentoe gaat m'n vriendin bij anderen aan tafel zitten en dan ga ik alleen zitten (Kies ik zelf voor hoor, zou gewoon bij anderen kunnen zitten), en dan zeg ik tegen mezelf; Zie je wel? Ze vindt je niet aardig, vanaf nu gaat ze elke les bij hun zitten en ze wil niks meer met je te maken hebben.
En ik haat het zo om bij een groep te moeten gaan zitten.. heb liever dat ik ergens ga zitten en er iemand bij me gaat zitten dan dat ik bij iemand anders moet gaan zitten.
Dus als de les al begonnen is en ik kom dan binnen, zit iedereen natuurlijk al en moet ik bij een groep gaan zitten... vreselijk vindt ik datQ

SA_1988; Precies! Hier in het centrum is een mega aantrekkelijk iets voor hangjongeren, en soms als ik op koopavond bijv. wat wil halen moet ik daar langs en dan is het niet óf ze wat gaan zeggen maar dat doen ze gewoon standaard.
Dan bedenk ik van te voren ook alvast wat ik kan doen.. maargoed er echt wat van zeggen? Dat doe ik niet ;)

Ik heb 1 vriendin, maar zij is al een uur voordat we op school moeten zijn aanwezig, en dat lukt mij echt niet... ik woon dan ook een kwartier/halfuur verder van school dan haar ;)

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 07:49

Ik was vroeger altijd veels te vroeg op school. Dan was je altijd op tijd, geen grote drukte en je kon gaan zitten waar je wilde. Als je vriendin ook vroeg op school is, kan je samen naar de klas lopen. Je hoeft niet een uur van tevoren al op school te zijn hoor, een kwartiertje is al genoeg. Als dat kwartiertje het verschilt maakt tussen wel of geen school, zou ik er zeker eerder voor opstaan :)

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 10:27

Er zit hier nu iemand van de kinderbescherming... er heeft iemand anoniem gebeld naar AMK :\
Het is dan wel anoniem gemeld, maar ik weet wel wíe het gemeld heeft...

Man! Waarom laten ze me niet EVENTJES met rust?! ;(

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-10 10:30

Anoniem1994 schreef:
Bedankt, dat ga ik zometeen proberen! :)

Ik heb nog geen psycholoog :n
Heb wel contact met iemand (of 2 personen? 2 verschillende namen iig :P ) van ikzitindeshit, en moet nog altijd bellen...

TS, heb je hier al heen gebeld?

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-10 10:41

Nog niet, omdat er via de reclassering hulp geregeld word :)

sammyvriend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 17:00

Hoe is het nu met je Anoniem?

WiskyBokjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-10 19:57

Daar ben ik ook wel heel erg benieuwd naar :(:)

SA_1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-10 20:33

hotchocolat schreef:
Een psycholoog is ook niet gemakkelijk te krijgen, meestal kom je op de wachtlijst.
Voor mijn zoontje moesten we ook op de wachtlijst 3 a 4 maanden voor een psygiather..

Ligt er aan als je langs de HA gaat ziet hij snel genoeg of het dringent is en als zij al zegt dat ze suicidaal is en plannen maakt weet ik zeker dat zij die zelfde week nog terecht kan.

Anoniem1994 schreef:
M'n zelfbeeld is niet best, nee..

Als ik zo je berichten terug lees denk ik eerlijk gezegt dat je meteen word door gestuurd naar een Psychiater.

Ik maak het nu zelf allemaal mee.
Ik ben via me HA door verwezen naar een eerstlijns psygoloog kon binnen anderhalve week terecht omdat ik ook niet meer wilde.
Misschien wel handig om te weten TS je krijgt een rekening thuis gestuurt althans ik er word bij mij maar een deel vergoed.
Dus moet 10,- zelf betalen heb nu 16 gesprekken gehad.
Ik kwam er bij haar niet uit het werd zo erg dat ik alleen maar meer suicidaal werd maar ik maakte geen plannen maar begon er steeds meer aan tedenken.
Ik had geen rust in me hooft was alleen maar aan het malen de hele dag door waardoor ik me zo moedeloos voelde.
Ik had dagen dat ik bij haar huilend aan de telefoon hing toen ik bij haar was zei ze dat ik naar de HA moest gaan (als ik dat zelf wilde) maar dat het voor mij misschien beter was om medicatie aanteschaffen zo dat ik wat meer rust had in me zelf en dingen wat beter los kon laten en niet meer die huil buien had.
En dat heb ik gedaan de dag erna want het maakte me zelf ook gek en leek me heerlijk om alles even LOS te kunnen laten.
Ik kreeg paroxetine maar dat sloeg niet aan althans het waren niet de goede pillen.
Ik kreeg andere en ik ben ook over gestapt naar een 2e lijns psycholoog.
Die worden overigs wel geheel vergoed de pillen ook. :j
Het gaat me nu allemaal een stuk beter af.

Sinds afgelopen woesdag ben ik klaar met de 2e lijnspsygoloog en morgen heb ik een gesprek met iemand anders.
En zij doet veranderende psychologyscheconsultie moeilijk woord maar zei gaat me helpen ook aan me zelfbeeld te werken.
Om beter met me zelf om te kunnen gaan en niet meteen zo in me zelfgekeerd tezijn bij een tegenslag.
Gewoon dat ik sterker in me schoenen kom te staan.

Ik ben dus ook wel benieuwd na wat me morgen te wachten staat.
En ik heb nog 1 afspraak met een psischiater maar dat is maar 1 gesprek ook voor mijn medicijnen.

Het enige wat ik wil zeggen het is geen schande je hebt nu iedere keer achter elkaar de verkeerde te pakken gehad maar als je naar je HA gaat en dit voor legt en vraagt of hij misschien iemand weet die je hiermee gelijk op de goede manier kan helpen.
Dat je vertrouwen geschaad is en dat dit je laatste poging is omdat je gewoon weg op ben.
Heeft hij misschien zelf wel een goed adres en kan je misschien sneller terecht en ik wil je niet aan de pillen helpen hoor.

Maar het geeft je zoveel rust zeker als je vaker aan 'het' denkt word het stukje bij beetje gevaarlijker dan kan je het maar beter voor zijn. :(:)
Ik heb er in ieder geval een hoop baat bij. :j

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-10 00:26

Het gaat niet goed, maar ook niet heel slecht.. :n
Voel me een beetje down, ga weer later naar bed, eigenlijk alles waar ik blij mee was omdat het zo goed ging is gewoon weer zo als 'vroeger'!

Na een poosje 'rust' (Nouja had gehoopt op meer) zit ik er aan te denken toch aangifte te doen...
Het is zó moeilijk.. maar ik begin steeds meer te twijfelen over of ik wil dat er niks gebeurd.. mischien moet ik het toch maar 'gewoon' doen?

Denk er nu al een tijdje over na en het word niet echt duidelijker.. maar ik twijfel wel, en dus ben ik er ook niet zeker van of ik het niet wil doen? Ik wil het wel, maar toch ook niet! :(

Ik moet van Bureau Jeugdzorg binnen een maand een keuze maken.. en als de keus hun niet bevalt is er een kans dat ze zonder dat ik het wil toch wat gaan doen :\
Ik ben bang dat ik doordat hun zo dreigen een verkeerde keus maak.. moet ik aangifte doen zonder dat ik daar zelf 100% achter sta?

Tartara

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 10:38

Misschien moet je er niet meer overnadenken en gewoon aangifte doen, uitstel is afstel en dan komt hij er wel heel gemakkelijk vanaf.

Geef jezelf een skup onder je kont en probeer weer op tijd naar bed te gaan en regelmaat te houden, het is zo makkelijk om weer in je oude patroon te vervallen, maar daar heb je echt alleen jezelf maar mee!

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-10 15:36

Nee je moet niets doen waar je niet achter staat, dit moeten ze respecteren.

Misschien moet bureau jeugdzorg maar eens met de politie gaan praten.
Ik denk namelijk dat de politie jou gevoelens veel beter begrijpt. Meestal komt er een aangifteals het slachtofferr haar/zijn eigen zaakjes eerst op orde heeft.

Kun je niet nog een keer een afspaak maken bij de politie en daar het verhaal over bureau jeugdzorg vertellen?

kladruber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-10 21:37

hotchocolat schreef:

Ik denk namelijk dat de politie jou gevoelens veel beter begrijpt. Meestal komt er een aangifteals het slachtofferr haar/zijn eigen zaakjes eerst op orde heeft.

Kun je niet nog een keer een afspaak maken bij de politie en daar het verhaal over bureau jeugdzorg vertellen?

idd...

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 00:10

Goed idee! Als ik me binnenkort wat beter voel ga ik dat doen :j

Het gaat niet zo goed meer... vandaag op school is er wat gebeurd wat niet zo leuk voor me was, en zoiezo heb ik moeite met positief blijfen.
Niet alleen door wat er vandaag gebeurd is, maar ik wil zo graag alles goed doen..

Maar ik ben zo boos en verdrietig dat ik meer fout doe, dan goed! ;(
Wil me ergens op kunnen afreageren, maar weet niet zo goed hoe ik dat moet doen.. heb een paar keer weer gedacht aan mezelf snijden, maar dat heb ik niet gedaan.
Dat is dus wel redelijk... maar ik weet echt niet hoe ik met mezelf moet omgaan, als ik mezelf niet snijd ben ik een vreselijke etterbak tegen mijn ouders en zus.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 00:23

TS, is het geen idee om voor je agressie die begrijpelijk in je zit, om iets van (kick)boks lessen of zoiets te gaan doen? Dan voel je je ook letterlijk wat sterker. Het schijnt verschrikkelijk goed te helpen bij het verwerken van innerlijke kwaadheid.

Anoniem1994

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-10 00:32

Dat lijkt me super, maar dat durf ik niet :o

Sporten etc durf ik echt niet als er meer dan 2 bij zijn.. en volgens mij worden dat soort dingen altijd wel in groepen gedaan, of niet?
Ik ga iig even op google zoeken :j

Paarde_bloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 05:49

hotchocolat schreef:

Zou ik niet doen! :n

hotchocolat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 08:14

Waarom niet.

Ik heb zeer goede ervaringen met de politie.

Als er iets was kon ik ze altijd bellen, ze hebben met mij ook regelmatig gebeld om te vragen hoe alles ervoor stond.
Ze hebben mij ook uitgelegt dat slachtoffers de eerste paar jaren nog onder de 'plak' worden gehouden, zich daarna volop een studie/werk gooien en als ze hun zaakjes goed voor elkaar hebben nogmaals in elkaar storten. Dan gaan ze nadenken over aangifte en met een beetje mazzel zit je dan nog binnen je verjaarings termijn (ik weet niet precies hoe dat nu gelegeld is). Zit je buiten je termijn dan heb je pech.

TS, nu voel je je klote ik zelf zou dan nu aktie ondernemen. Volgende week gaat het misschien weer wat beter. Mij zelf kenende ondernem ik zelf niets als het weer wat beter met me gaat. Waarom zou je iemand bellen het gaat toch beter. Twee dagen later zit je weer in de put.

Sporten is meestal in groepsverband. Ik ben toen samen met iemand anders gegaan. Dit heeft mij zoveel goeds gedaan dat ik later ook alleen ben gegaan.
Sporten heeft mij meer geholpen dan gesprekken.