Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Ayasha schreef:_sparta_ jij doet bijna alsof je met kinderen in een klein huurhuis zonder tuin moet gaan zitten.vakantie is leuk, ook voor de kinders, groot wonen is subjectief, als je 4 koters hebt is "groot wonen" volgens mij een noodzaak.
Geestelijke verwaarlozing? Dat je geen kindervriend bent kan ik inkomen, ben ik ook niet, maar IMO mag je je wel meer verdiepen in de psyche van kinderen voor je dit soort idiote uitspraken doet. Een kind gaat echt niet dood van enkel 's avonds mama en papa zien, zeker niet als ze door de dag omringt zijn door vriendjes en vriendinnetjes. Ze sluiten ze toch niet op in de kelder? Als iemand een hond neemt en die de hele dag binnen houd zal ik ook steigeren, pakt diezelfde persoon een hond en mag die hond de hele dag met vriendjes buitenspelen en heeft ie ook ergens waar ie droog en warm kan liggen met die vriendjes dan maakt het mij echt geen zak uit of die persoon nu 24/24 bezig is met die hond, of 2 uur per dag.
mental11 schreef:dorothea schreef:Ben inmiddels 40, geen kinderen, en heb ze ook nooit gewild. Bewust kinderloos dus. En de eventuele 'moedergevoelens' die ik heb projecteer ik wel op mijn katten en mijn paard...
Maar hebben die katten en dat paard invloed gehad op je bewuste kinderloosheid?
maikeltje schreef:Wat ik me afvraag: wanneer de moeder 3 hele dagen werkt ipv 5 of de vader 4 dagen en de moeder 4 dagen en ze hebben allebei een dag met de kinderen, is het dan zo dat die dag dan volledig besteed wordt aan de kinderen? Hier niet in ieder geval want ik heb mijn huishouden etc er ook nog bij. Moet ook allemaal gebeuren op de niet-werk dagen. Dan wil ik ook weleens grondig door het huis heen gaan of de tuin eens bijwerken en heb niet altijd tijd om dan iets leuks met de kinderen te gaan doen. Dat doen we meestal in het weekend, iets wat fulltime werkende ouders ook doen. Ik denk dat de kinderen op een goede opvang meer echte aandacht krijgen dan thuis.
Die van mij spelen nu buiten en ik zit op bokt, ik bedoel maar
Zidore schreef:maikeltje schreef:Wat ik me afvraag: wanneer de moeder 3 hele dagen werkt ipv 5 of de vader 4 dagen en de moeder 4 dagen en ze hebben allebei een dag met de kinderen, is het dan zo dat die dag dan volledig besteed wordt aan de kinderen? Hier niet in ieder geval want ik heb mijn huishouden etc er ook nog bij. Moet ook allemaal gebeuren op de niet-werk dagen. Dan wil ik ook weleens grondig door het huis heen gaan of de tuin eens bijwerken en heb niet altijd tijd om dan iets leuks met de kinderen te gaan doen. Dat doen we meestal in het weekend, iets wat fulltime werkende ouders ook doen. Ik denk dat de kinderen op een goede opvang meer echte aandacht krijgen dan thuis.
Die van mij spelen nu buiten en ik zit op bokt, ik bedoel maar
waarom niet combineren??
in de tuin kunnen je kinderen ook meehelpen
en in het huishouden ook
ik heb heel vroeg geleerd mee te helpen met alle taken van mijn moeder en daar pluk ik nog steeds de vruchten van
imo is dat ook opvoeden
MamboBeach schreef:Maikeltje, ik begrijp echt wat je bedoelt, daar zat ik net ook aan te denken!
Ibbel schreef:dat kinderen vroegâh, toen mama gewoon 100% thuis was en papa de kost verdiende,
Citaat:kinderen wél meer zekerheid, meer eenduidige opvoeding, meer grenzen mee kregen, en dientengevolge minder ontspoorden dan tegenwoordig.
Citaat:Ik heb er geen bewijs voor, maar hád je in de jaren 50 net zoveel hangjongeren en overlast van 'de jeugd' als tegenwoordig?
Citaat:Of werden kinderen toen gewoon door 1 persoon en 100% van de tijd opgevoed zodat ze gewoon wisten waar hun plek was?
Citaat:Bovendien had je toen ook nog eens dienstplicht, en de jongens die in de pubertijd geen ontzag meer voor gezag hadden werd dat door de sergeant van dienst over het algemeen heel rap en hardhandig weer bijgebracht....
Ibbel schreef:Ik heb wel eens het gevoel - knuppel in hoenderhok?- dat kinderen vroegâh, toen mama gewoon 100% thuis was en papa de kost verdiende, grote huizen en verre vakanties alleen voor de fine fleur van de welgestelden weggelegd waren, kinderen wél meer zekerheid, meer eenduidige opvoeding, meer grenzen mee kregen, en dientengevolge minder ontspoorden dan tegenwoordig. Ik heb er geen bewijs voor, maar hád je in de jaren 50 net zoveel hangjongeren en overlast van 'de jeugd' als tegenwoordig? Of werden kinderen toen gewoon door 1 persoon en 100% van de tijd opgevoed zodat ze gewoon wisten waar hun plek was? Bovendien had je toen ook nog eens dienstplicht, en de jongens die in de pubertijd geen ontzag meer voor gezag hadden werd dat door de sergeant van dienst over het algemeen heel rap en hardhandig weer bijgebracht....
Ik ben er niet van overtuigd dat de 'mode' om als moeder te blijven werken (en nee, hier in Nederland is het normaalgesproken níet nodig dat beide partners werken om rond te kunnen komen, we leven hier niet in de VS) niet met zich meegebracht heeft dat - even heel zwart-wit natuurlijk, de soep wordt niet zo heet gegeten als dat ik hem hier nu opdien - kinderen veel sneller 'voor galg en rad' opgroeien.