Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Blue_Eyes schreef:Waarom dan, Adil?
Adil18 schreef:Blue_Eyes schreef:Waarom dan, Adil?
Kijkend naar het topic wat de aanleiding was voor dit topic: Lifesucks werd moordenaar genoemd omdat ze een "dingetje" van 18 weken wilde laten verwijderen. Er zijn een hoop mensen geweest die daar fel op reageerden, zowel hier als in het andere topic....
Mambo sprak bijv. over moord en vond het walgelijk...maar heeft geen medelijden met een man diens leven abrupt weg wordt genomen omdat hij vrouwen in beknelde situaties wilde helpen....
De vooroordelen over die man vind ik echt om te kotsen, vooral in de context van dit topic....
Hij hypocriet? Ja ja, zal wel....Kijk eens allemaal naar jullie zelf en naar jullie eigen uitspraken voordat jullie deze man veroordelen....
Adil18 schreef:Mambo sprak bijv. over moord en vond het walgelijk...maar heeft geen medelijden met een man diens leven abrupt weg wordt genomen omdat hij vrouwen in beknelde situaties wilde helpen....
De vooroordelen over die man vind ik echt om te kotsen, vooral in de context van dit topic....
Hij hypocriet? Ja ja, zal wel....Kijk eens allemaal naar jullie zelf en naar jullie eigen uitspraken voordat jullie deze man veroordelen....
Citaat:In accordance with Kansas state law Tiller performed late-term abortions, which helped to make him a focal point for anti-abortion protest and violence. Tiller treated patients who discovered late in pregnancy that their fetuses had severe or fatal birth defects. He also aborted healthy late-term fetuses, in cases where two doctors certified that carrying the fetus to term would cause the woman "substantial and irreversible impairment of a major bodily function."
hyppolyte schreef:Ik heb al een tijdje niet gereageerd, maar ga hier toch wel even op reageren, ik heb hem ook even gegoogled:Citaat:In accordance with Kansas state law Tiller performed late-term abortions, which helped to make him a focal point for anti-abortion protest and violence. Tiller treated patients who discovered late in pregnancy that their fetuses had severe or fatal birth defects. He also aborted healthy late-term fetuses, in cases where two doctors certified that carrying the fetus to term would cause the woman "substantial and irreversible impairment of a major bodily function."
Dus hij voerde niet zomaar abortussen uit op gezonde foetussen, maar alleen in de gevallen dat de moeder in gevaar kwam. Dat is toch wel een essentieel verschil. En inderdaad vrij belachelijk dat er mensen zijn die de moord goedpraten, bah! Met 2 maten meten heet dat, een aantal van jullie heeft namelijk ook gezegd dat jullie abortus met of na 20 weken nog wel oké vinden als blijkt dat de foetus serieuze gezondheidsproblemen (of zefs downsyndroom) blijkt te hebben. Hoe hypocriet ben je dan!?
Citaat:Tiller's website only advertises "2nd Trimester Elective and 2nd/3rd Trimester Therapeutic Abortion Care". But Tiller is willing to perform purely elective late-term abortions.
"Elective" means there is nothing wrong with the baby, and the mother's health is not threatened by the pregnancy. In other words, an "elective" abortion means the mother just doesn't want the baby.
(Oftewel: bij een echo door een andere arts bleken ze te ver voor een legale abortus, maar Tiller past de meting wel even aan en hoppakee... niet meer illegaal.)Citaat:They would say, well, I've already had a sonogram, and my bpd was 7.8 or 8.3 or whatever. He said, when they tell you that, don't turn them away as being too far along. Tell them to come in, and we'll do our own sonogram, and it will show they're not that far along. Tell them that sonogram reading is an art, not a science. He explained to me that the bpd is a measurement of the angle of the baby's head, where at that angle, the baby's head is roughly egg-shaped. The usual way that you measure the bpd is from the top of the egg to the bottom of the egg, which is at the widest point. But we measure it from side to side, at the narrowest point.
Citaat:During the attempted abortion, Baby Sarah turned away from the needle. So instead of injecting the lethal drug into Baby Sarah's heart, Tiller injected it into the side of her head. This left her alive but blind.
The trauma caused her mother to deliver early. Baby Sarah was born in the parking lot at Wesley Medical Center where hospital staff left her to die. A day later she was still alive. A hospital employee took pity on her, and she was adopted a few hours later by the Brown family.
Baby Sarah died a few years later due to complications caused by the attempted abortion.
Citaat:Carhart (een van de artsen die daar werkten) said at least once a month, an entire fetus is expelled from the mother during a D&E he is performing. "The fetuses are alive at the time of delivery," he said. There is a heartbeat "very frequently."
Citaat:A single doctor had rubber stamped hundreds of Tiller's requests for late term abortions. This doctor had no medical practice of her own at the time and derived almost her entire income from these evaluations. She often provided the second opinion without ever seeing the patient.
hyppolyte schreef:@faye, die man beoefent de reguliere geneeskunde en het wordt dus ook ondersteund door de reguliere geneeskunde, aangezien andere (onafhankelijke) artsen hun instemming moeten geven! En het gaat dus om ingrepen waarbij de vrouw, als ze niets doen, er heel zwaar lichamelijk letsel eraan overhoudt (of het mogelijk niet eens overleeft). Dat zouden ze hoogstwaarschijnlijk in ieder ziekenhuis doen, ook in NL. De moeder gaat nog steeds vóór het kind.
hyppolyte schreef:Ik denk dat je dat inderdaad verkeerd hebt, ik heb zo het vermoeden dat adil de mensen bedoelt die abortus moord vinden, en geen moeite hebben met de moord op die arts, omdat hij abortussen uitvoerde (wat in hun ogen moord is). Dat is toch ook hypocriet?
hyppolyte schreef:[knip] Met 2 maten meten heet dat, een aantal van jullie heeft namelijk ook gezegd dat jullie abortus met of na 20 weken nog wel oké vinden als blijkt dat de foetus serieuze gezondheidsproblemen (of zefs downsyndroom) blijkt te hebben. Hoe hypocriet ben je dan!?
Chiqa schreef:Adil18 schreef:Mambo sprak bijv. over moord en vond het walgelijk...maar heeft geen medelijden met een man diens leven abrupt weg wordt genomen omdat hij vrouwen in beknelde situaties wilde helpen....
Helemaal mee eens, Ik begrijp met de allerbeste wereld niet wat het verschil is tussen een onschuldig persoon die vermoord wordt of een abortus, deze man deed gewoon zijn werk, en er was helemaal niemand die het recht had om het heft in eigen hand te nemen en deze onschuldige man te vermoorden.
Dat er vervolgens opmerkingen worden geplaatst als 'ik heb geen medelijden etc' vind ik haaks tov die veronderstelling te maken dat abortus fout is.
Wat een afgang, vraag me af waar de oprechtheid in het leven voor de mens bij deze mensen zit.
Deze man had helemaal niet vermoord mogen worden, gelukkig wordt de misdadiger zwaar gestrafd en ik hoop dat er snel weer een vervanger komt voor zijn werk.
hyppolyte schreef:Ik heb al een tijdje niet gereageerd, maar ga hier toch wel even op reageren, ik heb hem ook even gegoogled:Citaat:In accordance with Kansas state law Tiller performed late-term abortions, which helped to make him a focal point for anti-abortion protest and violence. Tiller treated patients who discovered late in pregnancy that their fetuses had severe or fatal birth defects. He also aborted healthy late-term fetuses, in cases where two doctors certified that carrying the fetus to term would cause the woman "substantial and irreversible impairment of a major bodily function."
Dus hij voerde niet zomaar abortussen uit op gezonde foetussen, maar alleen in de gevallen dat de moeder in gevaar kwam. Dat is toch wel een essentieel verschil. En inderdaad vrij belachelijk dat er mensen zijn die de moord goedpraten, bah! Met 2 maten meten heet dat, een aantal van jullie heeft namelijk ook gezegd dat jullie abortus met of na 20 weken nog wel oké vinden als blijkt dat de foetus serieuze gezondheidsproblemen (of zefs downsyndroom) blijkt te hebben. Hoe hypocriet ben je dan!?
maikeltje schreef:Nee, hij had niet vermoord moeten worden. Ze hadden hem in een stinkend gat moeten gooien en de sleutel weg moeten gooien. Deze man is onschuldig? Baby's van 36 weken aborteren is normaal? Zulk soort mensen zijn echt grote sadisten. Dat je werkelijk vindt dat die man onschuldig is, dat vind ik heel moeilijk te volgen. Dit heeft niets meer met vrouwen helpen te maken. Dit is je lusten botvieren op onschuldige kinderen en een mooie manier om die lusten te kunnen botvieren is dat je het onder het mom van "vrouwen helpen" kunt verkopen. Ziek gewoon.
Blue_Eyes schreef:Tja, ik heb jou volgens mij wel eens ooit iets zien zeggen over dat je met misdadigers minder medelijden had of zoiets... dat geldt voor mij in deze ook. Maar 't is lang geleden... dus pin me er niet op vast. Ik zie deze man echt als een misdadiger. Kinderen de das omdoen die levend ter wereld komen... kinderen aborteren die gezond hadden kunnen leven en geadopteerd hadden kunnen worden als hij ze niet vermoord had (ik bedoel - 36 weken! Waar hebben we het over!!)... nee, dan ben je in mijn ogen echt een misdadiger en hoewel ik het niet goedkeur dat die man is vermoord en ik vind dat dat absoluut niet had mogen gebeuren, voel ik er minder bij dan ik zelf zou denken.
Die vrouwen zijn vrijwillig naar hem toegekomen, maar hij had ook nee kunnen zeggen. Als ik naar jou toe kom omdat ik weet dat jij een pistool in huis hebt en ik vraag je mij dood te schieten, ben je ook een misdadiger als je dat doet. De handelingen zijn door hem verricht, dat is ZIJN verantwoordelijkheid.
Adil18 schreef:hyppolyte schreef:Ik denk dat je dat inderdaad verkeerd hebt, ik heb zo het vermoeden dat adil de mensen bedoelt die abortus moord vinden, en geen moeite hebben met de moord op die arts, omdat hij abortussen uitvoerde (wat in hun ogen moord is). Dat is toch ook hypocriet?
Dat bedoelde ik inderdaad