[Centraal] Piercings

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samiyah

Re: [Centraal] Piercings

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:58

Ja mijn piercings heb ik ook gespoeld met zeezout, daarom kwam ik er ook op. :)

Ohja nederlandse zee is inderdaad niet zo fris.. :))

xLuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-10 23:59

Sophie_midas schreef:
Zee is toch zout, zout = ontsmettend?

Of denk ik nu te simpel? :D

ahah klopt ja.. zat ik dus ook al aan te denken toen ze het aan me vertelde!

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 00:02

Ik ga naar Miami en naar de Bahama's. Ik zal het wel even peilen, wil wel graag een piercing weer :)

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 18:59

Volgens mij is dat niet zo slim om te doen.. als je langere tijd in het water bent gaat het weken en dat is niet goed voor de wond. Mijn piercer zei dat de GGD aanraadt om 6 weken niet te zwemmen. En volgens mij wordt zonnen ook afgeraden. Dus het lijkt me verstandiger om even te wachten tot na je vakantie :) maar ik snap dat dat moeilijk is hoor haha. Als je 'm nu eenmaal wilt dan is het niet leuk om te wachten!

Met mijn navelpiercing gaat het goed :D hij zit er nu iets meer dan 3 weken in. En ik snap niet waarom mensen het over pus en troep en irritaties enzo hebben hoor, ik heb echt nergens last van gehad. De eerste tijd is het natuurlijk wel erg gevoelig, maar nu voel ik 'm alleen als ik per ongeluk ergens tegen aan stoot ofzo :)
Ik kan alleen niet wachten tot er een nieuwe in mag! Maar ik zal braaf nog een tijd wachten hoor :j

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:00

_Emma_ Wacht nog maar effe tot je de drie maanden grens voor bij bent met eureka kraaien. ;)
De eerste twee zelfs drie maanden was er bij mij ook nog niks te zien. :+

Daisies

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:00

Ik had ook nergens last van, en ik deed er ook niks aan. Ik douchde goed maar dat doe ik áltijd. Was dat ding alleen beu op het laatst! Ik zal wel even bellen en als het niet kan, kan ik het altijd later doen!

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:12

Ja ik zal het wel even afkloppen haha. Maar toch vermoed ik dat het bij mij wel rustig gaat verlopen hoor. Volgens mij is mijn lichaam best wel goed in dit soort dingen laten genezen ;) en als ik nu echt 0,0 last heb dan lijkt het me sterk dat ik over een maand ineens last ga krijgen. Het wondje geneest alleen maar meer en meer en die huid wordt steeds meer intact, dus de kans dat het verkeerd gaat wordt toch eigenlijk steeds kleiner? Of zie ik dat verkeerd.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:13

Dat dacht ik ook. Maar het kan best zijn dat je nog een kleine ontsteking te verwerken gaat krijgen hoor. :)
Zou er iig nog niet al te gek mee doen en al evenmin te vroeg juichen.. :) Gewoon goed blijven opletten en verzorgen. :)

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:15

Als mijn lichaam besluit dat iets moet gaan ontsteken dan doet ie dat altijd metéén nadat het gebeurd is :P dus ik zou er gek van op kijken als het gebeurt. Maar de mogelijkheid is er natuurlijk wel dus ik blijf opletten :)
Hoe lang moet ik eigenlijk blijven schoonmaken? Hoeveel weken?

xTralala

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 19:51

Mijne was ook 5 weken heel netjes, week 6 begon hij te zeuren.
Net als emma riep ik ook steeds; wooo, hij geneest echt mooi!
Nou, ik heb het gevoeld hoor, gelukkig is hij nu weer rustig (8 weken). :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:25

emma, zelfs de mensen die razendsnel genezen kunnen er nog last van krijgen, het is normaal dat ie ineens na 2 a 3 maanden gaat pussen etc, soms eerder, soms niet, maar ik zou er zeker NIET van opkijken als t gebeurd.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:44

Is 't een goed teken als je navelpiercing jeukt?
Heb hem nu vrijdag een week

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:45

Emma, ik heb nu 5 piercings, voordat ik mijn navelpiercing nam had ik een tong, labret en monroe piercing en deze hebben geen 1 keer vervelend gedaan, binnen een paar dagen geen last meer van gehad en voor mijn gevoel waren ze na 1 week al genezen. Heb een makkelijk lichaam die niet zo snel ontsteekt enzo.

En toen.. kwam mijn navelpiercing >.> Ook hele tijd geen problemen, en toen kwamen ze opeens. En heb er nu nog steeds last van. Het komt bij mij met vlagen, dus staat jou denk ik ook wel wat te wachten :D Of je moet geluk hebben, dat kan natuurlijk ook.

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:45

@ Ginootje: ja dan geneest hij wss.

Ginootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-10 23:48

Zo dat gaat dan ook al snel? Ik heb zeezout mee gekregen! Toen ik me vorige 2 piercings had waren die constant ontstoken.. Maarja ik ben allergisch voor nikkel en ik had een piercing met nikkel gekregen _O-

En nu 1 zonder gelukkig :D

_draakje21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 00:57

meld me ook hier maar even ...
heb inmiddel een aantal piercings en ook alweer een aantal met reden uit gedaan ..
Maak ze altijd schoon met zeezout oplossing, heel soms gebruik ik een speciale spray ..
Zee water is dan weer geen goede oplossing, al die troep die erin zit, om maar niet te spreken over alle zand deeltjes die door het water surfen en in het piercing kanaal komen 8-) ( ja ook daar dus ervaring mee! )

Zal even opsommen:

2 tongpiercings ( had er nog 1 maar is gaan ontsteken, dus uit )
1 in mn lip ( had er nog 1 aan de zijkant, maar is gaan ontsteken, dus uit )
1 navelpiercing
1 tunnel van 8mm in mn oor
( 1 tepelpiercing, gaan ontsteken, dus uit )

Dat was het 8-)

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 10:53

Emma zou niet te vroeg juichen.. ik had precies hetzelfde, heb nooit ontstekingen ofzo en mn navelpiercing leek net zoals jij zegt, heel netjes te genezen.. was nooit rood oid, nooit pus.. en na 5 maanden had ik zo vanuit het niets een dubbele ontsteking te pakken terwijl ik m al die tijd netjes heb schoongemaakt en gespoeld met zoutoplossing := Had nog even getwijfeld of ik hem eruit zou halen, blij dat ik t niet gedaan heb want je ziet er nu niks meer van.. maar zo erg was ie dus ontstoken :+

xDramaQueen schreef:
emma, zelfs de mensen die razendsnel genezen kunnen er nog last van krijgen, het is normaal dat ie ineens na 2 a 3 maanden gaat pussen etc, soms eerder, soms niet, maar ik zou er zeker NIET van opkijken als t gebeurd.

:j

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:29

Even niet bijgelezen, sorrie... Ga ik vanavond even doen..

Ik ben nu toch benieuwd of die piercer waar ik mijn VCH heb laten zetten er gewoon een navelpiercing in heeft gedaan. Heb even een fotootje gemaakt van die zij erin hebben gedaan (groot) en die ik er nu in heb (kleine).
Afbeelding

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:48

ja das een navelpiercing YV, best een kwalijke zaak vind ik, want die is te zwaar waardoor dat dunne velletje wat kan uitscheuren.... ik kreeg ook gelijk zo'n kleine :)

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 13:55

Mijn labret zit er nu 5 weken, ben er echt super blij mee! Geen last meer van mijn tandvlees gelukkig nu dat kortere staafje erin zit :D

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 14:41

Wow ik zeg ook helemaal niet dat ik een superlichaam heb en dat het bij mij niet gaat ontsteken of pussen of wat dan ook :') en ik ga er ook niet van op kijken als dat gebeurt, want het is nou eenmaal een piercing dus die mogelijkheid is er. Maar tot nu toe vind ik het erg goed genezen :j en daar ben ik wel blij mee..
Maar alleen in dit topic hoor ik veel mensen over ontstekingen enzo, en van al mijn vriendinnen die een navelpiercing hebben (en dat zijn er nogal wat) hoor ik daar niets over. Maar nogmaals, ik zal heus niet gek opkijken als het gebeurt.

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:14

ik quote emma:

" Als mijn lichaam besluit dat iets moet gaan ontsteken dan doet ie dat altijd metéén nadat het gebeurd is dus ik zou er gek van op kijken als het gebeurt"

:')!

_Emma_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 15:26

Ja oke, dat lijkt een beetje in tegenstrijd :+ oke nog een poging om het uit te leggen: ik zou het gek vinden als het mij overkomt omdat ik het idee heb dat het juist de goede kant op gaat, maar ik sluit niet uit dat het gebeurt en ik zou een onsteking ook niet raar vinden omdat het een gat in je lichaam is waar bacterieën kunnen komen enzo. Dus ja eigenlijk zou ik er gek van op kijken maar ook weer niet :))

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 16:48

Iemand hier ervaring met een rook piercing?
Ik heb nu 5 piercings, monroe, tong, labret, navel en tepel. Maar krijg al de kriebels als ik aan een rook of tragus denk, pijn!

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-10 17:52

Haha, ik moet hier wel lachen om sommige reacties over Emma die zegt dat haar piercing niet gaat ontsteken.

Waarom mag ze niet vast beginnen te juichen? Het is net alsof het sowieso nog wel gaat ontsteken o.i.d. Ik heb nu 6 jaar een navelpiercing en nog nooit een ontsteking of wat ook maar hoor. :n Dus Emma, juich maar! Super dat 't gewoon zo goed gaat. :D