hyperventilatie wie nog meer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lis1

Re: hyperventilatie wie nog meer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 14:57

dat idee heb ik inderdaad ook..
en ik moet veel rustiger eten ipv hap eten+ hap lucht

Sinds ik minder bewust met mijn ademhaling bezig ben gaat het wel beter.. maar gister avond kreeg ik het niet weg '' ge ademd'' met oefeningen..Wat doen jullie in zo'n situatie?

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 18:19

Als ik mijn ademhaling niet rustig / laag krijg dan ga ik me eerst afvragen wat ik nu weer gegeten heb waar tòch nog E621 in zat blijkbaar _-:(

Als ik dat heb gevonden, veel water drinken, magnesiumtabletje nemen, lekker een fles warm water in mijn nek tegen hoofdpijn (die van zere nek door gespannen spieren komt :P ) en in de hoogslaper gaan liggen lekker apart zodat ik manlief niet lastig val met mijn gedraai :P

Desnoods nog de Hyperfree cassette erbij om zuurstofniveau goed te krijgen, en stel dat dat allemaal niet werkt dan heb ik nog wat Oxazepammetjes achter de hand maar zover is het gelukkig zelden gekomen -O-

Is sowieso al tijden geleden dat ik die Hyperfree cassette erbij gepakt heb of echt een serieuze akeligheidsaanval heb gehad omdat ik nu veel beter op die verrekte smaakversterkers let :j

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:38

ik probeer zoveel mogelijk met iets anders bezig te zijn, maar erg lastig.
E621? wil ik weten waar dat allemaal in zit?? ;)

hyperfree cassette ken ik niet.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:46

Zit in heel veel hartige dingen als smaakversterker, ook bekend als ve-tsin wat de Chinees nog al eens gebruikt waardoor mensen daar zo beroerd van kunnen raken :=

Zit in pizza's, soepen, sauzen, slaatjes, vleeswaren, pakjes wereldgerechten enzo.... echt troep.

Zoek maar eens via Google, zijn heel veel mensen die er beroerd van worden en hartkloppingen enzo van krijgen, het doet iets in je hersens waardoor je je erg gejaagd gaat voelen en wekt dus ook hyperventilatie-aanvallen in de hand.

Caffeïne is ook slecht trouwens dus als je voor de grap eens een paar weken geen cola / koffie / thee / smaakversterkers (of liefst überhaupt niks "gemaakts" maar alleen natuurlijke niet bewerkte zaken) eet en drinkt en dan geen last meer hebt van al die nare symptomen, dan weet je eigenlijk wel genoeg :)

Of begin eens met als je je zo beroerd voelt, nadenken wat je de afgelopen dag hebt gegeten en check eens verpakkingen wat er allemaal voor rotzooi in zit.

E621 gaat schuil onder vele namen. Omdat het zo bekend is als veroorzaker van allerlei narigheid veranderen ze steeds de naam -O-

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:03

hmm, oké dat wordt dus alleen nog droog brood en fruit??
Ik drink sowieso geen fris of koffie en thee alleen groene thee of goodnight van zonnatura.
Maar zal er inderdaad eens op letten.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:14

Ik ben dol op de wereldgerechten van knor.. En op Chinees en alles waar die smaakversterker dus in zit=(
Ik heb gisteren niet echt iets heel bijzonders gegeten.. Ja misschien een beetje veel mosterd bij de spruiten maar verder echt helemaal niks anders dan normaal..
Ik merk wel dat ik erg onrustig word als het niet gaat zoals het gepland is dat moet ik echt zo van me af kunnen zetten..
Ook kan ik me bijv heel erg druk maken dat als mijn paarden 's middags met de kar weg zijn geweest en ik ze dan niet zo lang rijd 's avonds dat de eigenaren dat erg vinden, en daar kan ik me dan zo druk om gaan maken dat ik ga hyperen..
Soms twijfel ik ook wel of ik wel 40 uur wil werken heb soms t idee dat ik alleen maar op mijn werk zit en voor een hele hoop dingen geen tijd meer heb:-(

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:36

dat laatste van je herken ik me ook wel weer in. Ik werk dan 32 uur en heb somsecht het idee dat ik nergens aan toe kom. en als ik dan weer thuis kom en het is ietwat rommelig kan ik echt al flippen en hyperen. pff. vanavond ook kom ik laat thuis, moet nog 2 paarden rijden, kattenbakken moeten schoon, huis moet eigenlijk schoon. Beesten moeten schoon water,moeten nog eten want vriendje moet om kwartvoor 7 weer weg en bla bla bla.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:48

Erg vervelend is dat ja! En moet je nagaan... Ik woon nog thuis ook!
Dus zoveel "zorgen" heb ik eigenlijk niet

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 14:05

Hoe gaat het met iedereen?

Heb deze week best een fijn weekje.. Niet heel erg vaak last van mijn ademhaling gehad / het nerveuze gevoel en doe naar mijn idee niet erg veel anders..
Wel kijk ik nu echt uit naar dat mijn vriend terug is. kan het het ene moment wat beter hebben dan het andere moment.

Wanneer hebben jullie het meeste last van ''aanvallen'' of zit daar niet echt een lijn in?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:17

nee er zit volgens mij niet echt een lijn in.
Ik heb gisteren echt een hele slechte dag en ging bijna van mijn graadje, ondanks dat ik niet eens in de auto zat. Had wel examen puppycursus.
En ben vandaag ook niet al te super, dus vanmorgen overdosis magnesium gedaan en valeriaan tabletten genomen.
Ik ben alleen zo extreem moe na een werkdag als ik weer naar huis moet rijden . pff heel vervelend.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 15:48

Ik merk zelf dat ik er meer last van heb als ik ongesteld moet worden of als ik erg moe ben.

Heb nu al even een paar dagen veel last. Ben vandaag naar de HA geweest voor de pijn op mijn borst en die zei dat ik ontstoken spieren heb bij mij borstbeen dus nu weer aan de ontstekingsremmers..

Vandaag heb ik ook voor het eerst een b12 injectie gehad, au.. Dat was minder prettig en nu maar afwachten en kijken of dat helpt.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:25

Als ik moe ben heb ik er inderdaad ook meer last van.. nu 2 dagen laat gaan slapen en ik voel me 's morgens ''raar''. kan het niet precies beschrijven. Werkt een flinke dosis magnesium goed bij jullie als je wat angstiger bent?
soms heb ik ook echt het idee dat ik gek word, of inderdaad compleet de controle over mezelf verlies en dat ik opgenomen moet worden ofzo...
en dan word ik weer angstig en begin ik weer te hyperventileren.. en is het cirkeltje weer rond.

ShirleyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:31

Ik slik elke dag magnesium geen extra dosis ofzo.

Die angst over controlle verliezen is normaal, tenminste het hoort erbij..

Ik heb het idee dat ik een terugval heb maar dat schijnt normaal te zijn het ging echt wekenlang heel goed en nu de afgelopen week is het echt waardeloos. Wilde vanmorgen boodschappen gaan doen maar ben echt ontzettend duizelig dus nu durf ik niet. En wat is dat toch dat we altijd paniekaanvallen krijgen in de auto? Vind dat echt raar.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:34

in de auto herken ik het inderdaad !
waarschijnlijk omdat je gaat nadenken dat je auto aan het rijden bent en JIJ de controle hebt over die auto.. daar kan ik erg van in paniek raken :+) of stel nauw dat er wat gebeurd want ja ik ben duizelig.. en hoppa het cirkeltje is weer rond..
ik ben nu weer wat licht in mijn hoofd op me werk.. maar probeer me maar op mijn werk te concentreren en niet in paniek te raken en aan leuke dingen te denken want vaak ga ik dan ook nog eens doemdenken en enge gedachtes krijgen :(

ik had een heel goed begin v/d week maar zak nu ook weer af helaas..

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 09:37

Ja dat heb ik idd ookk. Stel dat er iets gebeurd omdat ik wegval dan is het mijn schuld en weet ik ht wat er nog achterweg komt. En misschien is het ook wel zo dqt je in de auto meer tijd hebt om na te denken.
Maar ja ik krijg mijn denkknop echt nog niet uit.
Extrq magnesium. Geen flauw idee of het echt helpt. Wie niet waagt ;).

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:16

Ik vind autorijden juist wel fijn, rustgevend qua ademhaling omdat ik altijd wel goed oplet en vooruit kijk enzo is mijn hoofd lekker leeg op 1 of andere manier :)

Wel is het zo dat ik niet graag "omhoog" ga echt de drukke Randstad in maar ik doe het expres wel als ik iets van Marktplaats ophaal ofzo...is om duistere redenen altijd in de buurt van Hoogvliet, Katwijk, Zoetermeer en dergelijke ellende :=

Hoe vaker ik het doe hoe minder spannend het wordt, heb er nu eigenlijk niet of nauwelijks nog last van vooral omdat ik lekker alleen rij en dus de tijd aan m'n eigen heb om zelf beslissingen te maken... niet dat dat nodig is maar is wel een fijn idee dat je zo van de snelweg af kunt als je het niet meer zou trekken ofzo :P

Ik vind het dus alleen wel vervelend als ik in een file kom, want dan zit je echt in een situatie dat je niet weg kunt en niks omhanden hebt :=

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:19

Files hebben we hier niet dus daar hoef ik me gelukkig niet druk over te maken.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:31

Nauw hier helaas erg veel files maar blijf gewoon autorijden! Anders kom ik nergens meer.
Van het weekend me heel druk zitten maken en daar heb ik nu helaas een kater van.. tijd dat vriendje lief terug komt nog maar 4 weken te gaan!!
Hoe gaat het verder met jullie?

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 08:37

Ja dat gewoon blijven autorijden doe ik ook nog. Maar vraag me soms af hoe lang het nog zo kan blijven doorgaan pff.
Wat vervelend dat je je zo druk hebt lopen maken. Nou 4 weekjes zijn idd zo voorbij. Grootste gedeelte heb je al achter de rug.

Het weekend ging bij mij wel goed. Nu begint de werkweek weer en vanmorgen gjng het gelukkig ook nog goee. Alhoewel mijn zicht tijdens autorijden gaat nog niet zo goed. Soms het idee dat ik scheel ben in de auto en mij niet kan focussen oo de weg. Heb mijn ogen al eens op gemeten en was iets slechter geworden dus weer nieuwe lenzen in. Hebben jullie dat ook zo met jullie zicht ? Of ben alleen ik zo raar ;)

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:11

nee ik ben ook echt stekeblind voor mijn gevoel..
heb lenzen met sterkte min 4 en min 5 en cylinder.. ik zie ook geregeld niet '' scherp'' maar zit me dan teveel te focussen en te staren daardoor ga ik minder goed zien. denk ik.

Ik ben zaterdag naar het strand geweest met de paarden en daar heb ik me zo zenuwachtig voor gemaakt ( want ja STEL JE VOOR... ik ga snel ademenen en daardoor gaat er alles mis :+) maar niks aan de hand.. we hebben echt genoten maar zit mezelf dan zo zenuwachtig van te voren te maken dat ik de dag daarna compleet van slag ben..

Dat heb ik ook wel.. hoe lang gaat het nog duren dat ik me af en toe zo poedersuiker voel.. en waarom kan ik me niet gelukkig voelen.. maar ik verwacht ook van mezelf dat ik me de gehele dag gelukkig voel en dat gaat niet. iedereen heeft zijn ups en downs..
Vanavond weer naar de voet reflex masseur ben benieuwd wat zei allemaal merkt en ziet!
zo kon duidelijk voelen aan mijn voeten dat er erg veel spanning in zat :-)

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:22

Nou ik heb maar -2 en -1.75. Maar idd wanneer ik lang ga staren naar mijn scherm zie ik idd helemaal niet scherp meer.

Oh wat zonde dat je je zo hebt lopen opvreten voor jullie strandrit. Maar idd. Begrijp wel wat je bedoeld. Ik heb mij opgegeven voor de cross ( eerste keer uberhaupt een parcour voor mij) dus denken dat ik dat weekend net zo ben als jij afgelopen weekend.

Oh ben wel benieuwd wat die voetpersoontje je te vertellen heeft. Anders moet ik ook maar eens op zoek naar zo'n peroosntje.

lis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 09:53

het is zoiezo echt genieten!
dat had ik niet verwacht maar er zijn zoveel druk punten in je voeten.
De laatste keer had ze mijn tenen gemasseerd en de mist in mijn hoofd was weggetrokken. Je ontspant op dat moment zo erg en dat is heel erg fijn. En als je dat eenmaal hebt gevoeld probeer je dat in je dagelijkse leven terug te voelen

Kirrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 11:15

Lang geen reacties meer hier.

Heb een tijdje erg gelet op vroeg en gng slapen en het leek te beteren, maar nu gaat het weer de andere kant op. Slaap al een week 9u maar word elke dag meer moe wakker.
Ben ook volledig op als ik van de paarden terug kom.
Slaap dus wel heel makkelijk in, maar word buiten adem wakker:".
Erg fijn dus.
Bloed is in augustus nog is gecheckt omdat het toen ook weer slecht ging. Natuurlijk allemaal perfect in orde. Heb ook xanaxtabletjes, maar doet weinig, dus ik gebruik ze ook zelden.

Ga het op een andere manier proberen, heb op 1 december een afspraak bij ieman die met mindfullness, relaxatie,ademhaling,yoga bezig is. Kan niet wachten, hoop echt dat daar op de 1 of andere manier een oplossing komt, want ik ben dit zo beu.
Geraak alle zin in het leven kwijt omdat het elke dag vechten is.
Zo ongelofelijk vermoeiend.

Ben ervan overtuigd dat het allemaal metaal is, maar ondertussen is het een automatisme geworden. Vooral dat verkeerd ademen.

Echt belachelijk, begin dit jaar reed ik helemaal alleen de wereld rond met paard en trailer. Kwam om half 2 's nachte naar huis van de training. En stond de volgende morgen om 9u weeral klaar om te gaan ontbijten met vrienden.
Nu is de 10km van werk naar paarden weeral veel te veel.

Heb een droomjob, 3 geweldige paarden, goeie trainer, geen vriend waar ik rekening moet mee houden, leuke vrienden,
Samengevat geen enkele reden om me dus zo te voelen.

Ga nu ook naar de rugschool, als de rugpijn onder controle is, wil ik terug stilaan starten met sporten. Was fanatiek aan het fitnessen, maar moeten stoppen van de kine, om eerst de steeds terugkomende rugproblemen op te lossen.

Heb zo het gevoel dat niemand in men vriendenkring deze problemen heeft, dus ben 'blij' te lezen dat ik toch niet alleen ben.

Als ik Google op hyperentilatie kom ik heel wat centra en mensen tegen in Nederland die hier toch op werken. In België is dat veel moeilijker te vinden.
Hebben jullie zoiets dan nog niet geprobeerd?
Zoals deze site: http://www.buteyko-instituut.nl/Test-uw-ademhaling.html
Zit meer dan 2 uur van mij vandaan, maar als ik hier zoiets kon vinden, dan deed ik dat direct.
Mss is het alleen maar geldklopperij, maar de gewone medische wereld biedt toch ook geen uitweg.

deflin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 13:27

alleen maar goed dat er zo lang geen reacties zijn geweest ;)
Moet zeggen dat het met mij ook aardig goed gaat zolang ik al mijn tabletjes maar inneem.
Slik s'morgens Magnesium en vitamine D + 2 passiflora tabletten.
En s'avonds vitamine B, omega 3, vitamine c en 2 passiflora.
Merk wel dat ik wat vaker relaxter ben. Maar wel volledig kapot na een werkdag.
Ga ook elke 8 week naar de chiropractor om mijn rug weer recht te zetten.

Maar ik kan er net als jou ook nog steeds niet bij dat ik zo ben.
Vriendinnen die zeggen, hoe kan dat nou, jij bent de nuchterheid zelf.
Heb ook alles goed op orde. Vorig jaar reed ik ook nog kilometers met de auto en als ik nu ergens heen moet zit ik al een tijd van te voren te bedenken hoe ik alle snelwegen moet vermijden.

Ben benieuwd hoe die mindfulness je bevalt.
Sinds ik eigenlijk met mijn ademhaling bezig ben is het bij mij alleen maar erger geworden. Ik doe mijn best om dat stuk gewoon weer te vergeten. heb 28 jaar zo geademt dan moet het nu toch ook weer goed komen.

Maar idd, heel frustrerend allemaal.

appiesjappie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 19:46

hoi allemaal,

Ik heb er nu ook mere last van.Merk dat ik met praten weer snel buiten adem raak en mn ribben beginnen alweer wat meer pijn te doen. Pffff het ging zo lekker in de zomer