Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Jaan81

Re: Het ik ben begonnen met hardlopen topic.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:06

Ik loop trouwens ook in het donker, meestal samen met vriendlief, maar ook wel eens alleen. Dan loop ik met reflectie en lichtjes.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:10

Hoi Brittol! :)

Ik ga in het donker geen landweggetjes op maar ren wel voor de huizen langs.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 16:12

In het donker loop ik op de sportschool. Loop niet lekker in het donker anders... :n

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:54

Zo, ook weer terug van alles. Ben helemaal stuk gegaan vandaag. Wil mijn tempo omhoog hebben, dus doe nu stukjes interval met hogere snelheid. Soort van S2R zoals ik begonnen ben, maar dan het hardlopen op 10km/uur en ipv wandelen joggen op 8km/uur. Ging echt helemaal stuk na een half uur. Daarna nog een half uur gefietst en tot slot nog 1 rondje fitness op zwaar gedaan. Morgen BodyPump en dan zondag weer in het bos rennen.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:57

Ik hou niet van in het donker rennen :n ik ren nou op zondag en woensdag, als ik vrij ben en overdag kan rennen, en doe ik op vrijdag kickboksen binnen. :)

Begon nou alleen wel te merken dat het in combinatie met school én paard, alles een beetje zwaar begint te worden... :=

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-09 22:57

Nou mensen, ff een kleine arts update van mij :+

Me scheenbeenblessure van dik 15 maanden, dus miss vaarwel CIOS carriere....

Dinsdag dus naar de arts op Poli-Zuid in Arnhem :) Nouwja, arts naar de stand van me benen/heupen/bekken etc gekeken, niks te zien, gevoelt merkte niet echt wat, ik verging van de pijn, foto's laten maken, niks op te zien, nu door verwijziging naar de sportarts op Papendal, voor een drukmetingtest ofzo, daar kan ik 15 december terecht :+

elmo1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-09 22:53

Ga me ook eens melden hier, door dit topic ben ik weer begonnen met lopen, ben nu 3 weken bezig en begin maandag aan week 4 van een opbouw schema, loop 3 keer in de week en nu in het donker door de wijk waar ik woon.
Vorig jaar heb ik ook al een tijd gelopen maar dat heb ik laten verwateren zo ongeveer na de zomer, tot nu dan ;)
ik doe het voornamelijk om conditie op te bouwen omdat ik volgend seizoen endurance wil starten met mijn paard, in september heb ik een kennismakings klasse gereden en dat was super,
nu mezelf ook maar trainen en niet alleen te paard.
Ik vind het wel grappig dat ik door dit topic weer de moed heb verzameld om te beginnen, nu nog volhouden!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:10

Balen allemaal Jeanine! :\ Zeker met je studie ook!

Ik vandaag rondje gelopen met mijn vriend. Hele week niks gedaan, voelde me niet fit en erg druk geweest. Heb het gemerkt ook, waren aan het begin niet echt serieus en geconcentreerd, merkte ik uiteindelijk wel. Kreeg het na een minuut of 20 toch wel zwaar. := Wel doorgezet en die 30 minuten gehaald, gelukkig.
Dinsdag ga ik weer, ben benieuwd hoe 'ie dan gaat.

Wat goed Elmo1! Heel veel succes, knap dat je het weer hebt opgepakt!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:20

Heb van de week koorts gehad en ben verkouden, dus niet in orde, ik had vrijdag willen lopen, helaas niet gelukt, hopen dat het morgen wil!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:36

Even een stukje van de site van onze loopgroep gejat!

Verkouden? Dan hanteer de nek-regel!!

Als je een beetje loopt te snotteren, kun je gewoon doortrainen. Hanteer de nek-regel:
Zit de verkoudheid boven de nek (neus) dan kun je rustig doortrainen.
Zit de verkoudheid onder de nek (keel, borst, longen) dan kun je beter niet trainen.
Nooit trainen met koorts en pas weer trainen als je een paar dagen helemaal koortsvrij bent.

Trainen tijdens een zware verkoudheid kan je hart overbelasten!!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:41

Handig stukje Angela!

Wie weet hoe die site heet waar je je kilometers kan meten enzo? Ben wel benieuwd hoe ver ik heb gelopen vandaag.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:42

Jaaa, wat goed! Bedankt! *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 20:50

Hebben er misschien mensen zin om mee te lopen met een oudejaarsloop? Het is geen masale loop, en vrij kleinschalig, maar misschien wel leuk voor een eerste loop.

http://www.loopgroepbergen.nl/evenementen.html

Kom op, trek je stoute schoenen aan, en doe mee!

Brittol

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:04

Nou het hardlopen gaat hier redelijk.. Moet het weer een beetje oppakken, want heb 2/3 weken geleden een ongeluk gehad waarbij mijn bovenbeenspier helemaal stijf was en behoorlijk pijn deed.
Heb in die tijd gewoon normaal gelopen (wel mank, maar beweging was het beste medicijn volgens de dokter), dus nu moet ik weer een beetje wennen aan het normale rennen inplaats van het pinguin loopje.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 21:15

Bijlezen werkt niet echt op de telefoon... Sorry...

Heb vandaag ook weer gelopen, was heel zwaar. Al snel bleek waarom, op het punt waar ik altijd mijn tijd controleer bleek ik wat sneller te zijn, in 7 ipv 10 minuten. Toen het stuk over de heuvels, ook weer veel te snel, zat over de 10 km/ uur heen. Kreeg op het laatste stukje heuvels ook kramp in mijn kuit, dus ben even gaan wandelen. Na het wandelen kreeg ik mijn normale tempo weer te pakken en ben ik rustig de laatste 10 minuten naar huis gerend. Was helemaal stuk, gister al gebodypumpt waar ik spierpijn van heb, dus je kunt je een beetje voorstelken hoe ik me voelde toen ik terugkwam. Ben wel nog lekker een klein uurtje later naar de Pilatesles geweest, was lekker voor de spieren merkte ik. Dinsdag weer interval op tempo op de band.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 22:54

Ik meld me heel even om te vertellen dat ik heel rustig aan doe.
Ik loop hooguit 4 km waarvan 2 hard en dan voel ik het al in mijn rechtervoet. Ik baal als een stekker. Donderdag ga ik pas weer. :-( Dinsdag maar even stevige wandeling.

@ WEnk 10 km p/u heuvel op en af is een grote prestatie. Doe je wel een beetje rustig aan. ;-)

A0000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-09 23:36

Balen Jeannine!
Angela, een oudejaarsloop wil ik mezelf nog even niet aandoen, volgens mij overleef ik dat niet :+
Net weer een rondje gelopen, ik had helemaaaal geen zin dus heb in totaal maar 10 minuten gelopen. Wel met een sprintje erbij, want er was een heel eng mannetje dat héél langzaam naast me kwam fietsen en me heel indringend aankeek. Daarna fietste hij me voorbij en omdat er meer mensen in die straat liepen durfde ik wel door te lopen (achter hem aan). Toen hij vervolgens van zijn fiets stapte en de mensen die er liepen een huis in gingen ben ik omgekeerd en heb ik een sprintje getrokken naar het einde van de straat :+
Donderdag trouwens mijn persoonlijk record verbroken. 15 Minuten aan één stuk gelopen *\o/*

Emilia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-09 09:31

Goedemorgen!!!
Ik ga vandaag ook weer een poging doen! Ik denk dat ik maar even twee weken terug ga in mijn training. Het is nu drie weken geleden dat ik iets gedaan heb.

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 09:32

Ja, daarom ook daarna wandelen en na het wandelen heel bewust tempo terug.... :j

Balen van je voet Jeannine!

Oeh naar is dat Rommie, als iemand zo naast je blijft fietsen, jakkie!

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:07

Moge!

@ Jeanine, het zal wel aan de naam liggen ;-) Balen van je opleiding, ik zal voor je duimen. Hoe heb je die blessure opgelopen dan? Scheenbeen is erg pijnlijk. Succes morgen op de poli.

@ Rommie, knap van je!! 15 minuten is best lang. Wat eng van die vent zeg. Hier in de buurt (hilversum) is een vrouw tijdens het hardlopen geslagen door een kerel. Moet niet gekker worden he.

Meiden , hoe lang lopen jullie warm? Ik denk dat ik soms niet goed genoeg inloop. Ik loop dan de eerste 500 meter gewoon in een dribbel, maar niet in een wandelpas. Ik loop ongeveer 700 meter uit. Ik heb er de tijd soms niet voor.

@ Emilia succes en ik hoop dat je lekker loopt.

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:12

Jeannine, rekken en strekken is nog veel belangrijker en dat wordt heel vaak vergeten! Is toch echt van belang...

Rozanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:34

Ik heb het hardlopen echt verwaarloosd!
Maar als ik voor school wil is het nog zo donker!
En het is van dat belabberde weer :(

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:37

@ Mambo ja dat ook inderdaad. Ik weet alleen niet zo goed hoe ik dat op de juiste manier moet doen. Welke voor en welke na enzo.
Misschien ook maar eens mee beginnen. Ben ook de jongste niet meer *proest*

WenK

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-09 11:51

Thuis wandel ik 1 minuut in (van de achterdeur tot de straat :D) en dan ga ik rennen. ALs ik dan terugkom wandel ik hetzelfde stukje uit en eenmaal binnen ga ik rekken. Eerst door 1 voet naar voor te zetten (omwisselen), dan door mijn hak naar mijn bil te trekken (om de beurt uiteraard). Dan maak ik me helemaal lang en laat beide armen aan 1 kant langs mijn lichaam "vallen". Dat doe ik aan beide kanten. Dan breng ik mijn arm over mijn hoofd en maak me lang, beide kanten op. Dan maak ik me weer helemaal lang en buig rustig voorover, stuitje naar het plafond, kruin naar de grond, benen iets gespreid. Dan ga ik op de grond zitten. Voeten tegen elkaar en knieen naar de grond drukken. Dan doe ik de benen wijd en leun rechtvooruit voorover, met een rechte rug. Dat doe ik ook opzij over ieder been heen. Tot slot sta ik op en schud ik alles (benen, armen, schouders) even lekker los. Ben in totaal ene minuut of 5 bezig met rekken na het sporten.

Op de sportschool loop ik meestal niet "in", daar ben ik dan naartoe gefietst en dus zijn mijn spieren al warm. Uitlopen en rekken doe ik daar ook.