Borstvoeding

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JodieR

Re: Borstvoeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:33

dan kan dat het denk ik ook niet zijn, want deze erge pijn heb ik sinds 4/5 dagen. daarvoor borstonsteking gehad en daarvoor moesten mijn tepels nog harden

(mijn borsten gaan meestal wel met elkaar mee lekken.)

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 12:43

MamboBeach schreef:
benangelique schreef:
hij heeft nauwelijks haar hihi.
en een scoliose in zijn rug, dat hoeft guppie ook niet over te nemen!

Ach... :') Misschien lijkt beeb in het begin dan even op papa, een kaal koppetje... ;)
Scoliose, oeh, ik weet wat het is, ik moet zeggen dat het de laatste jaren bij mij erg goed gaat maar het is geen pretje inderdaad!

Hoe gaat het met je BA? Ben je het al een beetje zat aan het worden?

ben het SPUUGzat! ik ben niet gemaakt om thuis te zitten, dat is wel weer duidelijk. Huis is meer dan schoon (kunnen volgens hans openhartoperaties worden uitgevoerd) en alles voor de kleine is klaar...

Kleine zal idd wel een kaal koppie hebben bij de geboorte. Hans en ik zijn beiden blond, dus dat toont ook al als kaal hihi.

Jeetje browney, hoe kan het nou dat het voeden zo'n pijn doet? wat onwijs balen meis!

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 12:53

B_rOwny schreef:
dan kan dat het denk ik ook niet zijn, want deze erge pijn heb ik sinds 4/5 dagen. daarvoor borstonsteking gehad en daarvoor moesten mijn tepels nog harden

(mijn borsten gaan meestal wel met elkaar mee lekken.)

Ik heb tóch het idee dat het iets met spruw te doen kan zijn :j
Ik had ook enorm pijnlijke steken en het sluimerde maar door, uiteindelijk bleek het toch spruw te zijn ook al zag men niet direct witte plekjes in de mond.
Ik masseerde mijn borsten, of legde er warme doeken op of een kruik tegenaan.
En ik behandelde het met gel, je zou het met je huisarts kunnen overleggen, dan smeer je enkel je tepels/tepelhoven er mee in en misschien dat dat wel wil helpen?

Ik had ook last van 2 enorm stekende borsten, heb bijna 3 maanden lang met spruw gezeten en dat kan idd ook goed pijnlijk zijn :j

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:02

Ik ga mee met het antw van Cyntje.
De kraamhulp vertelde mij dat je spruw niet hoef te herkennen aan de witte stipjes in de mond.
Het kan ook zijn dat je een parelmoerachtige kleur op je tepels of op de lippen van je kleintje kunt zien.

Ik heb sinds gisteren weer ontzettend veel last van stuwing wat ik alles behalve een pretje vind en ook heb ik sinds een kleine week steken in mijn rechterborst, de steken heb ik niet bij het voeden maar gewoon een paar keer over de hele dag.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 13:07

Ik ben ook blij dat ik toen door heb gezet om gel te willen hebben :j
Mijn huisarts zei mooi: Nou, ik zie anders geen witte plekjes :?

Maar uiteindelijk bleek het toch al héél lang spruw te zijn!
Chiara kreeg direct na de geboorte al anti-biotica en dan heb je er vaak langer en sneller last van.
Wij hadden na 2/3 weken al spruw geloof ik en eigenlijk wilde ze niet behandelen want ze was wel erg jong :?
Terwijl men in het ziekenhuis al vertelde dat dit vaak voorkomt.

Uiteindelijk die gel gekregen ( werkt prima hoor ) maar omdat het bij ons zolang aanhield heb ik nog een substantie gekregen wat ik het in Chiara's mondje kon spuiten en mijn eigen borsten in kon smeren met gel :)

Opletten hoor Steph, ik had ook enorm gemene steken over de hele dag en na het voeden deed het echt gruwelijk zeer :j

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:11

Cyntje die steken zijn idd gruwelijk gemeen.
Maar had jij de steken door de spruw?

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 13:12

:j nadat ik de spruw compleet behandeld had was het ook weg ;)

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:14

Ahhh bv topic, helemaal goed :)
Zie veel bekenden :)

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:25

Cyntje schreef:
:j nadat ik de spruw compleet behandeld had was het ook weg ;)

Hmmm dan ga ik toch maar is naar de ha zodra het erger wordt.
12 maart Moeten [***] en [***] beiden naar het cb en ik wilde dat eerst afwachten, maar ik denk dat het toch eerder een enkeltje ha wordt.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 13:27

Kan idd dat je spruw hebt zonder dat stipjes te zien zijn, ik had weer geen last van pijn en mijn dochtertje had het wel.

Even deskundige hulp inschakelen! (cb, huisarts valt daar niet meteen onder! ;-))

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 13:41

Chiara had hier dus weinig last van de spruw en ik weer wel.
Kinderen willen dan ook nog weleens slecht drinken maar daar had mevrouw ook geen last van :+ terwijl ze op den duur weleens witte plekken had :j

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:31

Ik had het CB gebeld, ik ben nu aan het afbouwen. (hou het eerlijk gezegd niet meer vol , daarom gezegd dat ik wil afbouwen. kan de pijn niet goed meer verdragen)
Over 15 dagen geef ik geen BV meer maar alleen de FV. ene kan baal ik er heeel erg van, maar het moet ook leuk blijven voor mezelf, ik geniet er ook niet meer van!

@ Cyntje, dan heb je ook lang pijn gehad met BV zeg! Super knap dat je hebt door gezet.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-10 23:36

Tja... doorgezet... ik heb altijd zoiets van: In welke gevallen kan men wel naar kunstvoeding grijpen? Hier is dat gewoon makkelijker en des te harder probeer ik dan om door te gaan.
Het deed me écht enorm zeer maar ik wist ook écht zeker dat ik er wel overheen zou komen.
Had al 10 keer kunnen stoppen in die 9,5 maand hoor, zeker gezien de moeizame start maar des te trotser ben ik inderdaad dat het me ondanks alles tóch nog lukt.

Maar vervelend inderdaad, maargoed...als het teveel wordt is het ook niet fijn.
Heb je niet nog geinformeerd of het misschien met gel te verhelpen is of is het over het algemeen al te zwaar?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-10 23:45

Goedenavond dames!

Ik meld mij hier ook aan, ben vandaag exact 26 weken zwanger van ons eerste kindje. Vandaag weer op controle geweest bij de VK, alles was in orde en ze begon ook over de voeding die ik wou geven na de geboorte. Heb aangegeven dat ik graag borstvoeding wil geven en het liefste langer dan m'n verlof, dus even kijken hoe ik dat op het werk ga uitpuzzelen. Bij de volgende controle krijg ik de data van de infoavonden mee die ik graag wil bezoeken.

JodieR

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 00:39

@ Saroanda : BV geven is ook echt wel fijn! Baal er ook wel van, dat ik het niet meer kan! * de dagen dat het geen pijn deed heb ik er ook echt wel van genoten * En gefeliciteerd met je zwangerschap

@ Cyntje : Doordat ik nu zoveel pijn heb, kan ik ook niet genieten van Fleur, ben veel prikkelbaarde enzo. Dat is ook een reden dat ik het niet meer trek. Als het alleen pijn was kon het wel, maar dat komt er ook nog naast.
Maar nog een keer: Vind het heel erg knap dat je hebt doorgezet!

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 09:28

Ik heb het ook nogal zwaar gehad de eerste weken. Ik bleek namelijk tot 3x toe placentaresten in mijn baarmoeder te hebben en moest 3x geopereerd worden en onder narcose. Rondom narcose mocht ik geen bv geven, dus moest ik in een nacht tijd een voorraad erbij aanleggen, door erbij te kolven.
Had verwacht dat door alles mijn productie enorm terug zou lopen, maar dat is gelukkig niet gebeurd. Ik vind het op sommige momenten erg zwaar, want ben lichamelijk nog lang niet hersteld. Gelukkig laat ze nu 's nachts 4 uren tussen de voedingen, waardoor het al ietsje makkelijk wordt.
Op sommige momenten, wanneer ik lichamelijk een dip heb, wil ik wel overstappen naar kv, maar dan denk ik, waar heb ik de afgelopen weken nu zo hard voor gevochten. Is dan ook zonde om het weer op te geven.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 10:45

superknap Ankem! Echt respect!

En Browny, als het je echt gaat beheersen dan kan ik me voorstellen dat je het niet meer trekt. Je wil toch een lieve mama zijn...

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:00

Browny, je hebt je kleine meid in ieder geval de eerste weken bv kunnen geven. is toch ook heel wat!

Ik heb net een foto gemaakt van ons prinsesje na het voeden.
Ze schrok van d'r eigen toen ze een harde boer maar ook een scheet tergelijkertijd liet :+
Afbeelding

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:18

En ze laat nogal wat scheten.... :P

Steph86

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 14:29

saroanda schreef:
En ze laat nogal wat scheten.... :P

Haha ja dat doet ze idd!

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:10

Ik heb vandaag al een collega gesproken welke jaren geleden langer dan haar verlof borstvoeding heeft gegeven. Is indertijd bij haar prima gegaan. Het schijnt dat het vroeger vaker werd gedaan dan tegenwoordig. Op Schiphol schijnt de medische dienst een kolfruimte te hebben. Die ga ik zo dus even bellen, zij kunnen me er vast meer over vertellen.

benangelique

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:28

wat een heerlijke foto steph!

sor, dat zou fijn zijn op het werk zeg! hier is ruimte zat om te kolven, maar moet wel met een koeltas + -elementen gaan werken omdat de koelkasten hier verre van hygienisch zijn...

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:32

benangelique schreef:
wat een heerlijke foto steph!

sor, dat zou fijn zijn op het werk zeg! hier is ruimte zat om te kolven, maar moet wel met een koeltas + -elementen gaan werken omdat de koelkasten hier verre van hygienisch zijn...

Als het inderdaad klopt dat de medische dienst speciale kolfruimtes heeft zou dat top zijn, onze pauzeruimte (met schone koelkast :P) bevind zich namelijk niet zo heel ver van de mediche dienst!

Toke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:34

Hey dames, ben al heel lang hier niet meer geweest...
Ik ben sinds gister aan het werk (Rhune is nu 14 weken), en geef ook nog volledig borstvoeding.
Ik heb de hele maand februari iedere dag al 180ml geklofd, zodat ik al wat in de vriezer had zitten. Hoop alleen dat mijn melkproductie wel op peil blijft... Ik wil en zal tot 6 maand volledig borstvoeding geven, er is geen andere optie.
Ik zet mijn melk hier wel gewoon in de koelkast, alleen heeft gister iemand een potje omgestoten (staan achterin) en was er al 80ml uit toen ik het zag...
Nu maar een blad in de koelkast geplakt zodat ze er wat op letten.

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-10 15:36

Ik heb ze even gebeld en ze hebben inderdaad meerdere kolfruimtes en personeel is er van harte welkom, top!