Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Re: Mensen met een Burnout / Overspannen IV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 22:58

Oja, da's waar ook. Dat had je al gezegd.
Ik kan me voorstellen dat je zenuwachtig bent, maar je hebt je toch goed voorbereid? Probeer jezelf gerust te stellen, zolang je zo op zulke afspraken / dingen reageert, ben je gewoon nog niet klaar om te werken. Dat zullen ze bij het UWV ook wel zien. Maar ik begrijp je gevoel zo goed. Heel veel sterkte en ik hoop dat je een beetje kan slapen. Moet je al vroeg?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:01

Om 1 uur. Ik moet Pascal om kwart over 12 ophalen en dan gaan we er naar toe.

Ik schrik gewoon van mijn eigen heftige reacties erop. Het maakt me ontzettend bang..Ik kan ook nog niet terugblikken op de periode in het begin van de depressie, dat maakt me ook erg bang.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:02

Dat is ook iets om te zeggen morgen, dat je schrikt van je eigen heftige reactie hierop. Dat je liever niet terugblikt op het begin van je depressie heb ik ook. Ik heb het verdrongen en wil er ook niet meer aan denken. Waarom zou je ook? Vooruit kijken is belangrijker :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:04

Dat ga ik zeker doen.. thanks dat ik je nog even heb gesproken zo, doet me erg goed.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-10 23:06

Dat vind ik fijn om te horen.
Het is het minste wat ik voor je kan doen!

Ik denk aan je morgen. :(:)
Ik ga zo mijn bedje maar eens opzoeken

aikon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 13:33

Na een lekkere computervrije dag ben ik er weer.
ik ben jaloers op jullie badderaars. Mijn badkamer is maar 1 vierkante meter |( , ik heb nog gedacht om een bad buiten te zetten, is alleen wel erg frips nu. 8)7

Jantine ik ben het eens dat er te veel prikkels zijn in deze maatschappij, ik lees geen kranten/reclame folders meer en kijk geen tv meer. (alleen nog dvd's) Op de radio hoor ik genoeg, dan hoef ik het niet te zien.

maaaike is nie goe wat je doe. Afsluiten voor je gevoelens. Ik hoop dat je niet de psych verteld wat die wil horen, je hebt er alleen je zelf mee. Ik weet hoe het is, zoveel als ik het afgelopen half jaar gejankt heb is me in geen 10 jaar gelukt. Er was iets heftigs voor nodig om mijn eigen gevoel te laten spreken en te moeten horen. Dat doet veel pijn, moet er doorheen, anders kan ik mijn handycap nooit accepteren. ( zegt psych)

angela Ik voel erg met je mee, ik moet 8 feb. naar de nieuwe bedrijsarts, ben ook bang dat deze vind dat ik wel aan het (aangepast)werk kan. Sterkte meid :(:)

civ een commune is eigenlijk wel vergelijkbaar met een sekte, 1 man aan het "hoofd" (goeroe) en verder veel volgeningen. (het liefst veeeeeel vrouwen }>)

Gister was mij pa me weer helpen met de afwas, het gasfornhuis is ook mee genomen. Blijkt dat ding aan de bovenkant ook wit te zijn :o (is 1,5 jaar eigenlijk niks aan gedaan :o :o )
Ik heb er nog steeds veel moeite mee dat ik "vreemde" hulp in moet schakelen om mijn huishouden te doen. Schending van mijn privacy. Vind ik ;(
De vriendin van hardcore buurman is weer terug (komt door haar werk) dus ff geen hardcore meer. heerlijk +:)+
Vanochtend lag 1 van mijn pony's (1.54 m.) vast in zijn boks, ben zo stom geweest om hem van de wand te trekken, had ik niet moeten doen. (auau slijmbeurs ontsteking) Kon hem moeilijk laten liggen tot iemand anders zou komen, en ik ben en blijf stront eigenwijs. Maandag maar weer bellen met ha voor een spuit :\ Fysio zei dat dat beter was, mag dan 2 hele weken bijna niks doen. _-:( Mogen ze me wel vast binden op mijn stoel :D

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 17:46

Aikon: Vind het wel begrijpelijk dat je je pony hebt losgetrokken. Is misschien niet handig met je slijmbeursontsteking, maar ik zou het ook gedaan hebben. Wel vervelend dat je straks weer 2 weken helemaal niks kan.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:38

Aikon; logisch dat je je piny losgemaakt hebt! Normale reactie! Je grijpt in op gevoel en denkt dan even niet aan je ontsteking. Waarschijnlijk heb je je op dat moment zoveel adrenaline door je lijf gehad, dat je het op het moment zelf ook niet voelde.. Sterkte ermee.

Ik had vandaag de intake met de psych. Heb wel het idee dat dat wat kan worden. Is natuurlijk afwachten, maar m'n eerste indruk is prima. Ben heel eerlijk geweest (ben trots op mezelf, haha), natuurlijk nog niet het achterste van me tong, maar dat hoeft ook niet de eerste keer :)

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:41

Heel goed van je Maaike! Toppie.
Ik ben blij dat je er een goed gevoel over hebt. De eerste indruk is belangrijk. als die eerste klik er niet is, hoef je er ook niet aan te beginnen. Wanneer kun je terecht voor behandeling? Moet je daar nu nog lang op wachten? En heb je dan 1x in de week een gesprek ofzo?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:43

Jantine, leuk dat je een nieuwe brom krijgt van je vader? Wanneer komt die want het is wel fijn om weer mobiel te zijn! Wat was het voor kijkavond. Kan me voorstellen dat het je allemaal even wat teveel wordt, gewoon even stapje terug en rustig aandoen. Mijn favo badspul is iets wat lekker ruikt, lavendelbadschuim of olie bv. Hoe was je dag vandaag? Herken je stukje over angst, je probeert het weg te poetsen maar het lukt niet.

Maaaike, wow :~ mooie pup, wordt wel een grote zeker? Fijn dat je mensen om je heen hebt die naar je luisteren. Goed te lezen van je gesprek vandaag, daar mag je trots op zijn.

PW, hoe was de yoga les? Die man in je groep was dan misschien advocaat maar zit nu toch wel in hetzelfde schuitje als jij ;) .

Angela, :(:) jammer te lezen dat het even minder met je ging, gaat het al iets beter? Hoe is het gesprek verlopen? Hoop dat het mee is gevallen en dat je voorlopig nog thuis kunt blijven, verwacht eigenlijk van wel.

Aikon, voetjebadje kan ook lekker zijn :D Dat sekte gebeuren is lijkt me niks, zit je daar nu nog bij? Wanneer had je je nieuwe keuring? Fijn dat jullie wat schoon hebben kunnen maken, geniet van het resultaat. Met je pony verder alles goed, snap je reactie, zou ook direct in actie zijn gekomen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 18:47

@ CIV: Even een quote van mezelf over de yogales ;)

Pollewoppy schreef:
Yoga was erg fijn. Ik denk zeker dat het iets voor mij is. Wel kwam mijn sociale angst / onzekerheid weer erg om de hoek kijken, daar baal ik best wel van. Toch probeer ik het op een andere manier te zien, een meer positieve manier: Ik ben het maar wel mooi aan gegaan en daar ben ik stiekem best een beetje trots op :)

Je hebt wel gelijk over die man in de groep, maar op één of andere manier kijk ik tegen zulke figuren op. ze doen me aan m'n vader denken en daar voel ik me niet prettig bij...

Hoe gaat het met jou? Lekker van je vrije dag kunnnen genieten?

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:00

Sorry overheen gelezen, ben best wel moe en niet zo helder maar wilde toch even reageren. Met mij gaat het wel, we zijn gezellig naar de stad geweest, lekker geluncht en nog wat leuke dingen gekocht. Ben wel moe maar het was een vermoeiende week, merkte dit al in de stad. Vanavond rustig aan doen, wou ik morgen ook doen maar er komt fam. langs en dan wil ik alles aan de kant hebben. Daarna gelukkig nog 2 dagen om rustig aan te doen. Hoe voel jij je vandaag? Wel goed dat je toch bent gegaan naar yoga, de eerste keer is volgens mij het spannends dus nu kan het alleen maar beter gaan.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:07

Oja, je ging lunchen met je moeder! Dat was ik dan weer even vergeten ;) Ben je ook nog op die stal wezen kijken?

Ik voel me niet helemaal fit vandaag. Had gisteren na de yoga heel erg hoofdpijn en dat heeft de hele nacht aangehouden ondanks 2 paracetamols. Vanochtend nog hoofdpijn en een beetje een weeïg gevoel. Ik hoop niet dat ik ziek ga worden.

Morgen heb ik de inspanningstest en dan wil ik wel fit zijn voor een goed resultaat. Als ik me helemaal niet lekker voel moet ik maar afbellen, want dan krijg je een vertekend beeld en dat heeft ook geen zin. Vanavond maar vroeg naar bed.

Ik ben vanmiddag even bij mijn moeder en zusje geweest en daarna nog even langs stal. Lekker de paarden even los gehad, daar waren ze wel blij mee.

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:08

CIV: Hij is al groot, al een 'stokhoogte' van 53 cm, dat is de meest voorkomende maat bij een volwassen border collie. Hij is alleen pas 5 maanden. Zal nog wel een stuk hoger worden ja..

PW: We beginnen direct. Voorlopig eens in de 2 weken, omdat ze bang is dat het anders voor mij te snel gaat en het teveel met me doet, waardoor ik blokkeer. Zo hoopt ze me iets aan ruimte te geven. Daarna evt. over naar elke week, maar dat zien we tegen die tijd. Mag ook altijd bellen om eerder te komen, MOET zelfs van dr als ik dat wil. Ze schrok van de toestand waarin ik nu verkeer. Zelf heb ik nog steeds niet dat besef, maar als een prof dat zegt.. moet ik er misschien toch maar aan geloven. Ze was verbaasd dat ik nog werk, maar ze zei ook; tis jouw manier van overleven nu. Tja, dat zou goed kunnen..

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:11

Zo raar was het dus niet dat wij er ook verbaasd over waren ;)
Wel fijn dat je het zo kan opbouwen. Ik had vaak ook wel even een aantal dagen nodig om bij te komen, de gesprekken kunnen best heel slopend zijn. Dan ben je net een beetje bijgekomen, moet je weer. Dit is misschien om te beginnen wel beter. Fijn om te weten dat je haar altijd kan bellen als het nodig is :j

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:13

Jup zeker, heb er dus wel vertrouwen in. Ik ben nog niet gesloopt, maar het raakt me emotioneel allemaal niet meer. Dus ik weet dat ik een goede stap heb gezet, had alleen verwacht/gehoopt dat het me meer zou doen. Maar dat doet het dus niet, afwachten, komt hopelijk nog wel.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:18

Dat hoop ik ook voor je! Ik ben benieuwd! Het zou in ieder geval wel heel mooi zijn. Mijn moeder zei al wel dat er meer zieken waren, dat het heerst. Hopelijk waait het over idd!

Ik kan de afspraak wel verzetten, maar wacht even af hoe ik morgenochtend opsta. Ik heb er zin in namelijk...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 19:47

Voor iedereen goed weekend!

Duimen jullie voor me morgen?? Ik ga vanavond echt eens vroeg naar bed. Roep het al de hele week, maar het is nog niet gelukt. En morgen moet ik natuurlijk wel fit zijn ;)

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-10 20:25

PW, doe rustig aan vanavond, hoop dat je lekker zult slapen en heel veel succes morgen!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 09:59

Goedemorgen, bij jullie ook weer wit buiten??

PW: goed geslapen? Voel je je iets beter of nog steeds niet zo fit? Ga je afbellen, of ga je toch. In ieder geval succes!!

CIV: Fijn dat ze op stal je zo willen helpen :). Hopelijk lukt het ook de hulp te vragen en loopt het straks goed.

Ik ben ook niet helemaal fit, ben gewoon flink beroerd. Gelukkig niets gepland dit weekend, dus even uitzieken.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 16:46

PW, ben benieuwd wat je nog hebt besloten en hoe het je eventueel is vergaan!?

Maaaike, lekker rustig aan doen dit weekend, ben je grieperig? Het heerst volgens mij want ook wij zijn niet helemaal fit. Hiet za het vanmorgen ook wit, nu niet meer, gelukkig.

Vannacht onrustig geslapen, vaak wakker en steeds dromen. Vanmorgen samen gepoetst, dat was wel fijn want normaal doe ik het alleen maar gisteren heb ik er geen tijd voor gehad en er kwam vanmiddag visite dus dan wil ik het aan de kant hebben. Visite is net weg en ik kan nu niet meer naar stal :( om 16 uur sluiten ze. Morgen weer een dag en anders maandag, vind het wel extra jammer omdat ze me vandaag zouden helpen. Vanavond geen plannen en morgen ook een rustige dag op het programma. Jullie nog plannen?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:10

Ik voelde me vanochtend goed, geen hoofdpijn meer dus ik heb niet af hoeven bellen gelukkig :)

Eerst heb ik een rustmeting gehad. Daarbij wordt je ademhaling, hartslag en hartslagcoherentie gemeten. Zo krijg je een goed beeld hoe je er in rust bij zit, m.a.w. of je in rust wel echt tot rust komt, of dat je lichaam dan ook gewoon doorjaagt. Daarna heb ik de inspanningstest gedaan op de fiets. Hierbij wordt gekeken naar je maximale hartslag, de maximale belasting in Watt, maximale zuurstofopname, en de zuurstofopname per kilo. Aan de hand van al deze gegevens wordt er dan een trainingsschema gemaakt, wat dus helemaal gebaseerd is op je eigen kunnen.

Iets meer dan een jaar geleden heb ik mijn eerste test gedaan. Mijn hartslag in rust was toen veel te hoog (92 slagen p/m) en mijn ademfrequentie onrustig. Mijn maximale hartslag was 167 slagen p/m. Ik heb toen ademhalingsoefeningen meegekregen en een trainingsprogramma om te werken aan mijn energieniveau. De ademhalingsoefeningen zijn bedoeld om een rustigere ademhaling te krijgen, waardoor ook je hartslag daalt. Daardoor kom je in rust ook echt tot rust.

Het trainingsprogramma heb ik trouw 3x in de week gevolgd en tussendoor is dit programma nog een keer aangepast. De ademhalingsoefeningen hebben er voorgezorgd dat mijn ademhaling rustiger is geworden, waardoor ik inderdaad meer tot rust kom en eindelijk van het altijd gejaagde gevoel af ben. Ik hoef de ademhalingsoefeningen inmiddels ook niet meer bewust te doen, het gaat automatisch. Ook het sporten ging de laatste tijd lekker, dus ik wist al wel dat er vooruitgang was. Toch was het wel spannend...

De rustmeting was erg goed. Mijn ademfrequentie is mooi rustig en mijn hartslag een stuk lager dan bij de eerste test, namelijk 71 slagen per minuut! Echt een heel groot verschil. Mijn maximale hartslag is omhoog gegaan naar 194 slagen per minuut, wat betekend dat mijn bereik dus veel groter geworden is. Ik heb meer energie. Mijn vermogen is in het afgelopen jaar omhoog gegaan van 120 Watt naar 180 Watt en ook dat is een groot verschil.

Goed dus! Mijn lichaam is in verandering. Ook kon Koen aan de test zien dat ik aan het afvallen ben en dat is natuurlijk leuk om te horen (doe tenslotte hard mijn best). Ik heb dus meer energie, maar zit niet zo ruim in mijn reserves. Daaraan kon hij zien dat ik de laatste weken veel van mijn lichaam gevraagd heb. De vakantie komt dus precies op het goede moment. Het mooie vind ik dat ik dit dus goed heb aangevoeld en vooral dat ik er naar geluisterd heb door op de rem te trappen. Ik begin mijn lichaam goed aan te voelen en vandaag heb ik de bevestiging gekregen dat ik op mijn gevoel kan en mag vertrouwen!!

Volgende week dus een weekje vakantie en daarna even een aangepast trainingsschema op een iets lager pitje. Zo bouw ik weer mijn reserves op en kan ik over 3 weekjes met frisse moed en heel gemotiveerd met mijn nieuwe schema beginnen. Ik heb er zin in!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:16

+:)+ *\o/* Goed van je, hier kun je trots op zijn en ook top dat je bent gegaan en niet de test hebt vermeden! +:)+ Mooi dat je via deze resultaten kunt zien dat je een heel stuk vooruit bent gegaan ook voelt het niet altijd zo maar de cijfers liegen er niet om. Denk dat je van deze uitslag alleen al een hoop energie erbij hebt gekregen. Komt er nu nog ooit een test? Geniet lekker van dit gevoel en hou dat gevoel vast, toppie meid, jij komt er wel!

Maaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:23

Fijn dat je je beter voelde en dat de test zo goed ging! Alleen uit dit resultaat kan je al weer een hoop energie halen, denk ik! Je hebt het dus zeker niet allemaal voor niets gedaan! Het is fijn dat je even een bevestiging hebt gekregen dat je je gevoel mag en kan vertrouwen!
Wanneer ga je naar de Veluwe?

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:30

De resultaten van de test geven me echt een enorme boost :D
Het was een nuttige en leerzame ochtend. En het mooiste vind ik wel dat ik dus goed heb aangevoeld dat ik toe was aan een pauze! Dat geeft me zoveel moed en hoop dat ik het wel ga leren om naar mijn lichaam te luisteren. En de vakantie voelt nu extra 'verdiend'. Maandag vertrekken we.