Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:41

Dit is onze vosmerrie trouwens:
(hoogdrachtig)

Afbeelding

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:42

Daar is je bed niet voor PW, dat is om te slapen of voor iets anders maar niet om aan lijstjes te denken :P

Heb geen andere foto's van der, niet van onder het zadel ofzo, vond dit zelf wel mooie foto's. Zal nog weleens nieuwe maken maar nu ziet ze er niet meer zo mooi uit, ze is weer wat voller en der manen zijn alweer gegroeid. Ze is van ReginoxAnimo KWPNer (zit ook Jasper in) verder weet ik het zo snel niet maar nog een bekende.

Wat zeggen ze nou altijd over vosse paarden? Mooi paardje PW

Pollewoppy

Re: Meer mensen met burnout/overspannen: deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:44

Vosmerries zijn vaak niet zo geliefd.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:45

Maar waarom is dat? Weet dat ze bij mij op stal er is over zeggen maar weet toch niet meer wat, beetje vreemd ofzo? Ik heb geen vos maar wel gehad.

Zal mn bedje eens op gaan zoeken, zal wel warm zijn maar ik vrees dat het niet koeler zal worden. Slaap lekker en tot morgen. :z :Z

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:46

Zijn zeker geen verkeerde foto's hoor CIV maar ik zie ook graag zijfoto's als ik naar een paardje kijk (ik kijk altijd nogal kritisch, beroepsmisvorming :))

Dat probleem ken ik PW dat piekeren in bed. Ik schud je de hand wat dat betreft. Erg leuke merrie trouwens ondanks de bolle hoogdrachtige buik :) En zij heeft dat ene witte voetje dat die van mij nog ontbreekt, zullen we even ruilen van been :p

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:47

Maar op deze 2 foto's van je profiel ziet het er iig al een leuk paardje uit. Hoe groot is zij eigenlijk ? En slaap lekker, hopelijk idd niet te warm ...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:47

Slaap lekker CIV.
Van vosmerries wordt gezegd dat ze altijd wat hebben, of een rotkarakter hebben enz. Allemaal vooroordelen. Vind wel dat vossen (maar dan niet alleen merries) vaak een dun huidje hebben. Voordeel daarvan is dat ze in de winter niet zo dik in het haar komen.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:49

Dat piekeren is inderdaad heel vervelend.
Dan ben ik best moe, maar als ik dan op bed lig pieker ik zo dat ik vrijwel meteen klaarwakker ben. Echt heel irritant.

Ga zo toch ook maar weer proberen te slapen. Misschien heeft het geholpen dat ik nog even wat opgeschreven heb.
Laatst bijgewerkt door Pollewoppy op 06-08-09 23:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:50

Ze beweren dat vosmerries moeilijke karakters hebben en ik moet wel zeggen dat die van mij nu toch al een karakterkopje is. Ze onthoudt veel. Normaal gezien liet ze zich super vangen op het land, maar toen ik even in der mond had gekeken waarom ze zo'n dikke bult had, liet ze zich de week der op ineens niet meer vangen :D. Mevrouw was beledigd namelijk...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:51

Maar denk echt niet dat dat door de kleur komt overigens ...

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:52

Maar dat is iets wat genoeg andere kleuren ook hebben.
Ik vind het echt een vooroordeel. Heb al meerdere 'normale' vosmerries meegemaakt. Onze merrie heeft ook genoeg karakter, maar niet meer of anders dan de schimmel die we op stal hebben.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:53

Zal eens zijfoto's maken, als er eens iemand meegaat want alleen gaat dat niet lukken vrees ik, ze kan nogal slecht stilstaan. Ben er ook wel blij mee, vind het een mooi paardje, nu er nog op kunnen rijden. Ze is nu 1.60m dus erg groot zal ze niet worden maar dat is groot genoeg voor mij. Slaap lekker

Bedankt nog voor de uitleg PW, vind jullie vossemerries in ieder geval mooi! Mijn merrie heeft ook veel karakter maar dat schijnt Animo eigen te zijn, zijn nogal vreemde hoorde ik vertellen van andere bezitters.

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:55

Heb in het verleden ook een Animo gereden. Was inderdaad ook een hele aparte..
Kon ook behoorlijk gemeen bokken trouwens.

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-09 23:59

haha, dat hoor ik inderdaad vaker, dat afstammelingen zoveel uit kunnen maken. Ben maar een onervaren meisje mbt afstammelingen etc. en verder eigenlijk ook wel :o Ik hobbel altijd maar lekker recreatief rond. Powerzoe hier op bokt heeft een halfzusje van die van mij, die heeft ook van die vreemde streken. Ze heeft ook al een aantal keer gebokt maar gelukkig niet met mij erop, was dan ook wel heel onverwachts waardoor ik toch weer wat angstiger ben. Maar ik ga nu naar mn bedje, slaap lekker meiden

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:00

Ik ga ook weer mijn bed in.
Weltruste!

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:02

PW: je moet CIV nog geen schrik aanjagen voor ze er op is gekropen he :D... grapje hoor. Ik heb vroeger altijd geroepen dat ik geen vos wou hebben omdat ik persoonlijk niet zo voor vos ben, maar toen kwam ik deze toevallig op sporthorses tegen en het was liefde op het eerste gezicht :D. Ben toen zelfs nog 's ochtends voor ik met het vliegtuig op vakantie vertrok, eerst richting Friesland gereden om te gaan kijken, want ik had schrik dat ze anders weg zou zijn. En ik ben normaal gezien nooit zo impulsief dus moest gewoon zo zijn denk ik maar...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 00:03

Slaap lekker beiden. Ik ga vriendlief even helpen, die zit zijn koffers te pakken. Doe ik morgen overdag even...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 09:50

Zo dat is balen als er iemand zo'n demotiverende opmerkingen geeft. Ik moet zeggen dat dit het eerste paard is waarover ik ook twijfel of ik ze zelf zadelmak ga maken of niet (heb mijn 3 vorige paarden wel zelf zadelmak gemaakt en nog wat paarden van andere mensen, maar dat is ondertussen ook al weer 5 jaar geleden. Naarmate je ouder wordt, ga je toch meer nadenken over wat er allemaal fout zou kunnen gaan... En ja was idd liefde op het eerste gezicht en ik moet zeggen dat er toch veel mensen zijn die het er ook in zien. Krijg heel veel complimtenten over haar, dus ben niet de enigste die het er in zag :D
Bedankt voor de vakantiewensen en spring hier sowieso wel af en toe binnen denk ik (we hebben als het goed is internet daar)...
Heb ook niet super geslapen maar was ook niet meer fris te krijgen hier in huis.
Veel plezier alvast met je etentje vanavond !

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 10:10

Ben je klaar voor je vakantie? Geniet lekker van je vakantie, het is leuks als we je tussentijds spreken maar anders zijn we er ook nog wel als je terugkomt. Vroeger was ik ook niet bang en reed ik op bijna ieder paard maar dat is verandert, wat erg jammer is, heb toen ik mn burnout kreeg daar ook een angststoornis bijgekregen, zag overal gevaar en reed geen auto meer. Als ik daar naar kijk dan is het nog niet zo gek dat ik er nog niet opzit, dat komt misschien nog wel maar een held ben ik nooit geweest en dat zal ik ook wel niet worden. Zelf vind ik het dan ook niet gek als je haar weg zou brengen, heb ik ook gedaan.

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 12:40

Zal ik zeker doen en nee ben belange na nog niet klaar. Ben net mijn veulen terug in de groep gaan gooien (was vandaag de laatste dag AB) en al langs het gemeentehuis gegaan voor verklaring omtrent gedrag voor mijn nieuwe werk. (zo wat is dat duur: 30 euro; wij betalen niets in België hiervoor). Nu nog koffers inpakken, poetsen en dan nog terug naar stal voor vriendlief zijn paard van het land te plukken (vond het nu nog te vroeg).
Kan idd zijn dat jullie niets/ weinig van me horen, maar ga wel proberen bij te lezen als het even kan. Anders wordt het zo veel ineens en blijf wel graag opde hoogte van jullie vooruitgangen.

Dat is wel minder die angststoornis er bovenop. Dan begrijp ik het volledig dat je er nog neit zelf mee aan de slag gaat, zulke dingen moet je ook niet forceren. Want dat voelen paarden tcoh perfect aan en dan zal ze er alleen maar misbruik van gaan maken met ongelukken als gevolg en we willen je wel graag heel houden toch ...

Flappie30

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 13:12

Heb ik dit weer: bel net naar het UWV omdat ik nog wat dingen moet achterna sturen die ik nog niet had en vermeld terloops dat ik de komende 2 weken op vakantie ben. Meld die persoon aan de telefoon dat ik daar toestemming voor had moeten vragen aan de verzekeringsdokter en dat terwijl ik vorige week en de week ervoor ook al met hun had gebeld en het toen ookj had gevraagd en toen werd er mij gezegd dat ik het gewoon in mijn begeleidende brief moest melden...
Dus nu word ik nog voor 17 u gebeld door de verzekeringsdokter van het UWV... Kan het nu nooit eens normaal gaan.
Sorry voor het zagen maar ben heel dat papier en administratiegebeuren eenbeetje beu aan het worden. Je zou overspannen worden van het papierwerk dat je hebt door ziek te vallen :D

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:20

Het UWV is echt een ellende, hier is ook een apart topic over geloof ik _O- Het Leed dat UWV heet. Hoop dat ze bellen want helaas zijn ze niet altijd even strikt met het nakomen van afspraken. En wat moet die dokter dan zeggen? Dat je weg mag of misschien wel dat je thuis moet blijven? Vind het echt vervelend voor je maar weet ook niet wat de regels zijn mbt vakantie in de ZW. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:44

Flappie: Wat onwijs balen van het UWV! Je hebt toch geen enge griep ofzo waarvoor je thuis moet blijven???

CIV: Ik vind het juist wijs dat je niet meteen op je paard kruipt, jou tijd komt nog wel.

Ik heb net mijn verjaardagskado gekregen van mijn vriend, een BR event dekje in grijs met lichtblauwe bies met daarop Garuna geborduurd!!!!!

koi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:48

Angela, wat lief van je vriend, erg leuk cadeau ook! Hoe gaat het met oppassen? En geen last meer van je gebitje?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-09 14:56

Ben ook erg blij met het cadeau!

Ik ben net teruggeweest naar de kaakchirurg en het zag er goed uit. Ik heb er een nieuw gaasje in gekregen, en die mag ik er woensdag zelf uit halen. En ik heb mondwater voor gevoelige tanden gekregen.

Vanmorgen was de laatste keer dat ik de paarden heb moeten verzorgen. Ik ben behoorlijk gesloopt, ik ben het niet meer gewend..