Mexicaanse Griep - Pandemie?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 17:04

Lusitana schreef:
Liiszle, je ziektebeeld past oa bij bepaalde vitaminen tekorten (oa B12)en andere dingen, maar niet bij MG. Ik zou als ik jou was bloed laten prikken.
En beginnen met veel vitamine C tot je nemen, dit helpt de longen en de tong en tandvlees zeertjes.
Het helpt ook bij griep, dus altijd goed.

De symptomen die kunnen optreden bij Mexicaanse griep, zijn:

moeheid;
misselijkheid;
hoofdpijn;
droge hoest;
koude rillingen;
minimaal 38,5 graden koorts;
spierpijn
pijn;
keelpijn;
loopneus;
soms braak- en diarreeverschijnselen;
algehele malaise (een grieperig gevoel).

Bij de Mexicaanse griep zien we vooral het volgende klachtenbeeld:

94% van de patiënten heeft koorts;
92% moet hoesten;
62% klaagt over een zere keel;
25% van de patiënten heeft last van diarree en braken - dat is meer dan bij de huidige seizoensgriep.(1)

Ik had alle verschijnselen :7

delfa

Re: Mexicaanse Griep - Pandemie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:03

ik heb alles behalve koorts...? vet raar.
maar dan heb ik hopelijk dus geen MG

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:04

delfa schreef:
ik heb alles behalve koorts...? vet raar.
maar dan heb ik hopelijk dus geen MG

Dat denk ik niet als je geen koorts hebt.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 18:59

Geen koorts? geen griep.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:04

Dat soort absolutismen geloof ik niet zo snel :) Ik ken personen die bijvoorbeeld nooit koorts hebben, al zijn ze nog zo ziek.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:26

Ik ook niet hoor :P (klonk gewoon wat pakkender hahaha :D )
Maar de kans dat je daadwerkelijk de MG hebt, terwijl je geen koorts hebt is heel klein.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:44

Ik heb ook vrijwel nooit koorts. Ik heb niet eens zelf een temperatuur meter omdat ik nooit ziek ben. Maar bij de mexicaanse griep is koorts toch wel een verschijnsel die daar op duid. De eerste vraag die ik kreeg toen ik over de mexicaanse griep begon was of ik koorts had en zo ja hoe hoog.

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:51

Mijn neef kwam net even een kopje koffie drinken. Zijn vrouw en kinderen hebben alledrie (Mexicaanse) griep. Hoef denk ik niemand uit te leggen dat ik niet écht op m'n gemak zat... :n
(heb 'm dus ook niet gezoend :D )

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:52

hihi heb je je neef niet in een gezellig quarantaine plekje gezet? Ergens ehhh buiten? :D

dorothea

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:54

Toen-ie aanbelde ben ik voor de deur gaan staan met m'n vingers gekruist, hoop dat ik daarmee de kwade geesten verjaagd heb }>
Laatst bijgewerkt door dorothea op 11-09-09 20:13, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 19:55

hahahha :D
hihi zie het ook helemaal voor mij hoe je de hele tijd achter hem aan zou lopen met een poetsdoekje om alles direct schoon te maken wat hij aan raakt hahahaah :D

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:00

ik heb het ook gehad, niet heel anders dan een normale griep zo voelde het niet echt alleen iets zieker, had toen wel voor het eerst in me leven een paracetemol geslikt.
haha van die maskertjes als die binnen komt }>

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:43

Welshcobfan schreef:
Geen koorts? geen griep.

Als je hierboven in het overzicht kijkt zie je dat 6% MG heeft gehad zonder koorts te hebben. De kans is dus klein, maar je kan niet zomaar zeggen: geen koorts, geen griep.

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 20:53

Lees mijn post eronder :P
Ik vond het pakkender klinken dan Geen koorts? zeer kleine kans op griep :+

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:28

ik voel me nog niet beter weshcobfan maar zal nog wel komen hoop ik
hoe is het met jouw?

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:30

Welshcobfan schreef:
Ik vond het pakkender klinken dan Geen koorts? zeer kleine kans op griep :+

En een pakkende slogan is immers belangrijker dan kloppende informatie... (Sorry, maar ik vind dat dus echt heel onhandig, juist omdat het in dit topic keer en keer gaat over de gebrekkige informatie en de vele misverstanden.)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:35

Lighten up, ik zeg niet voor niets vaker als mensen iets niet vertrouwen, bel dan de assistente. Wij zijn geen dokter.
Maar het is wel de eerste vraag die een dokter zal stellen, dus voor het overgrote deel geldt het dus wel. De kans is immers heeeel klein dat je daadwerkelijk MG hebt als je geen koorts hebt. Ik mocht op het festival mensen die ziek waren pas naar huis sturen op het moment dat ze verhoging hadden. (dus wij hebben 2 naar huis gestuurd omdat ze verhoging hadden) Dat was op verzoek van de gezondheidsdienst. Zolang er geen sprake was van koorts, was er geen echt gevaar in het kader van de MG.
Dus wbt onhandigheid en onwaarheid valt wel mee... Zonder koorts is de kans op griep gewoon erg klein, want het is toch een zeeeeer belangrijk kenmerk.

(en uitzonderingen houd je toch, maar ik neem aan dat iedereen dat wel zal snappen dat je altijd mensen hebt die niet aan het ´perfecte´ ziektebeeld voldoen)
Laatst bijgewerkt door vuurneon op 11-09-09 21:47, in het totaal 1 keer bewerkt

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:40

Emaartje schreef:
ik voel me nog niet beter weshcobfan maar zal nog wel komen hoop ik
hoe is het met jouw?

Als het na het weekend nog niet echt beter is, moet je toch weer even de HA bellen. Maar ik hoop voor je dat je je morgen toch weer een stuk beter gaat voelen :(:)
Ik voelde mij vanochtend en vanmiddag wel beter, maar ben nu helemaal weer ingestort. Iets te weinig rekening gehouden met mezelf, want ik was vanmiddag alweer aan het schoonmaken in huis. Naja, morgen nieuwe ronde, nieuwe kansen!

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:46

Welshcobfan schreef:
(en uitzonderingen houd je toch, maar ik neem aan dat iedereen dat wel zal snappen)

Nou, nee dus. Als je het topic leest zie je dat toch wel duidelijk terug, en helaas begrijpen zelfs niet alle dokters en assistenten het. (Ik vind het trouwens altijd een bijzonder vermoeiend advies, van 'bel de dokter maar'. Met alle respect maar ik hou dat liever zelf in de hand want ik heb toch een ruime verzameling prutswerk voorbij zien komen. Ik wil best de dokter ook als bron van informatie en advies beschouwen, maar om als enige bron te dienen, daarvoor acht ik het niet betrouwbaar genoeg. Er is bijvoorbeeld meestal niet genoeg tijd in een consult, en al helemaal niet in een telefonisch, om alles te behandelen. Dat hoeft ook niet, maar de dokters zitten echt niet te wachten op allerlei triviale vragen.)

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:54

Maar shadow, jij zult ook geen advies vragen in dit topic. Dus als mensen dat wel vragen, sja... dan verwijs ik ze liever naar de dokter bij vermoeden van MG. Die kan het beter inschatten dan wij allen via internet.
Dus sja, als je om advies vraagt... krijg je het.

Overigens heb ik het ook niet echt op ´mijn´ assistentes... die roepen iets te snel´neem maar een paracetamolletje en het gaat vanzelf over´. Gelukkig heb ik nu in mijn dossier staan dat ik altijd op de dag zelf terecht kan omdat het bij mij zelden overgaat.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 21:55

Welshcobfan schreef:
Maar shadow, jij zult ook geen advies vragen in dit topic. Dus als mensen dat wel vragen, sja... dan verwijs ik ze liever naar de dokter bij vermoeden van MG. Die kan het beter inschatten dan wij allen via internet.

Maar da's toch reden te meer om dan geen dingen te roepen als 'geen koorts, geen MG'?

vuurneon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:01

Klopt, maar had ook niet verwacht dat er mensen zouden zijn die het zó letterlijk zouden opvatten. Ik ging er nog heel naief vanuit dat mensen zelf zouden kunnen begrijpen dat als er staat dat meer dan 90 procent koorts heeft... er altijd nog een paar procenten overblijven met mensen die geen koorts zouden hebben.

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 22:08

Waar het om gaat, is dat men ontzettend voorzichtig moet zijn met alles maar ophangen aan MG. Als die niet bestond, zou men bij die verschijnselen dan ook meteen aan een nieuw soort griep denken? Ik denk het niet. Dan heet het plots gewoon griep, verkoudheid, niet lekker, blabla. Nu is het meteen: "Ik zal toch niet de MG hebben?"
Ik heb de verschijnselen en "gewoon" bronchitis, ik bedoel maar... Er is nog meer dan MG waar de symptomen bij passen.

Dhani

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:01

ik ben net een week terug van Mallorca, en heb nu een paar dagen last van mijn keel. eerst een droge hoest, maar nu zit ik helemaal vol van binnen met slijm en geef dat ook op met hoesten, koorts moah 37,7, heb ook een loopneus, maar voel me verder totaal niet ziek. uit voorzorg probeer ik toch maar thuis te blijven van het weekend, je weet maar nooit

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-09 23:44