[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie, deel 4

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:18

Hmm, dan toch maar naar Duitsland rijden :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 22:46

Makro wil ook weleens aanbiedingen hebben, dan heb je ook meteen voor de rest van het jaar genoeg :j

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:11

haha das een idee voor als ik straks op mezelf zit! ik ben altijd wel van het groot inkopen! vooral dat soort dingen want die vergeet ik zo snel! Ben ook zo blij dat op mijn werk altijd maandverband is (vrouwenberoep dan krijg je dat) want ik vergeet er op dag 1 altijd aan te denken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:14

Daarom heb ik standaard twee of drie maandverbandjes en een paar kleine tampons (Light Days) in mijn tas zitten. Alleen nu is het zo weinig, dat ik gewoon op 1 tampon de dag doorkan, maar dat is ook niet echt verstandig. :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:29

Oké m'n moeder kwam aan met het idee dat ik misschien maar aan de pil moet. Maar sommige zeggen dat je hier heel erg van aan kan komen, is dat zo?

Ik vraag het me al vet lang af en tot nog toe zegt iedereen steeds wat anders. :o?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:41

Het is ook bij iedereen anders dus er valt weinig zinnigs op te zeggen. Ik ben zelf nagenoeg niet aangekomen van de pil, vriendinnen van me juist weer wel.......... Scheelt gewoon per persoon en is vooraf niet in te schatten. Maar als je jezelf goed in de gaten houdt kun je het altijd beperken mocht het zo zijn. Dit geld voor ieder anticonceptiemiddel volgens mij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:47

Het heeft ook te maken met het feit of je nog in de groei bent of niet, ik ben zelf niets aangekomen door de pil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:49

Naja, ik kijk dan nog maar eventjes aan en ga even nadenken of ik aan de pil wil dan.

GummyBear

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-09 23:54

Yessy schreef:
Haha goeroe ik weet hoe je je voelt, als ik teug zoek op mijn account en het woordje bijsluiter kom ik op te veel posts uit. Soms denk ik dat mensen (en daarmee bedoel ik niemand in dit topic of op bokt persoonlijk) echt achterlijk zijn. Lees gewoon de bijsluiter, dat ding is er niet voor niets en het staat er in.

Echt he volwassen genoeg zijn voor seks maar nog niet eens je voorbehoedsmiddel begrijpen... zijn dat dezelfde mensen waarbij 3x per week hun condoom scheurt?

Dit is tegen mij gericht neem ik aan?
Als er een consequent met de pil omga ben ik het wel. Ik slik nu zo'n 2 jaar de pil en dit is de eerste keer dat ik hem vergeten ben. Als ik naar andere meisjes van mijn leeftijd kijk.. Mijn beste vriendin had al 100 keer zwanger moeten zijn, maargoed.
Bijsluiter had ik nog niet aan gedacht, ik zat toevallig op Bokt en ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid.. ;)

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:31

Hoeveel dagen zijn er ongeveer het 'fijnst' qua zetten van een spiraaltje?
Beetje vaag omschreven.. ik werd afgelopen zondagmiddag ongesteld, dus maandagochtend gebeld en afspraak gemaakt voor donderdag (hadden niet eerder plek). Maar ik ben maar heel kort ongesteld geweest. Tot dinsdagmiddag, dat betekend dat ik met plaatsen niet ongesteld meer ben.. Is het dan alweer 'rottiger'...?

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 08:34

Tegen mij hebben ze gezegd, plaatsen wanneer je menstruatie begint, maar zodra die begint dan lukt het maken van een afspraak bijna niet in die week :+
Ik zou ze gewoon even bellen met je vraag. Kijken wat de gyn zegt :) of de huisarts... wie hem ook plaatst.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:40

ILOVE_TARA schreef:
Yessy schreef:
Haha goeroe ik weet hoe je je voelt, als ik teug zoek op mijn account en het woordje bijsluiter kom ik op te veel posts uit. Soms denk ik dat mensen (en daarmee bedoel ik niemand in dit topic of op bokt persoonlijk) echt achterlijk zijn. Lees gewoon de bijsluiter, dat ding is er niet voor niets en het staat er in.

Echt he volwassen genoeg zijn voor seks maar nog niet eens je voorbehoedsmiddel begrijpen... zijn dat dezelfde mensen waarbij 3x per week hun condoom scheurt?

Dit is tegen mij gericht neem ik aan?
Als er een consequent met de pil omga ben ik het wel. Ik slik nu zo'n 2 jaar de pil en dit is de eerste keer dat ik hem vergeten ben. Als ik naar andere meisjes van mijn leeftijd kijk.. Mijn beste vriendin had al 100 keer zwanger moeten zijn, maargoed.
Bijsluiter had ik nog niet aan gedacht, ik zat toevallig op Bokt en ik dacht ik vraag het even voor de zekerheid.. ;)

Nee hoor niemand specifiek, ik reageerde op het bericht van goeroe. Ik doelde op het type mens/meid dat op hun 13e ook in de fancy een bericht plaatst of je van pijpen zwanger kan worden ;)

Zweetvos: in de bijsluiter van de mirena hebben ze het over tot 7 dagen na start menstruatie, mijn huisarts zei dat dag 3 of 4 het fijnst is, dan zal dag 5 toch niet veel erger zijn? Het gaat erom dat je baarmoedermond een beetje openstaat, dat er geen zooi uit komt lijkt mij alleen maar prettig ;)

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:46

Rebeccaa schreef:
Oké m'n moeder kwam aan met het idee dat ik misschien maar aan de pil moet. Maar sommige zeggen dat je hier heel erg van aan kan komen, is dat zo?

Ik vraag het me al vet lang af en tot nog toe zegt iedereen steeds wat anders. :o?

Ik ben niet aangekomen van de pil, maar wel in een maand tijd van een B naar een C cup gegaan. :+

Toen ik 23 was ben ik op een andere pil overgegaan en weer niet aangekomen, maar wel van C naar E\F gegaan :+

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 10:48

Wow! Mag ik wat van jou O:)

Het was nooit veel en van de pil werd het ook nauwelijks meer... maar er gaat nu wel weer wat af sinds ik ermee ben gestopt... help ik word plat :+

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:20

Welke pil was dat O:) ? :P

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 11:25

Haha zowel de MG30 als Diane35, dus daar ligt het niet aan ;)

Alleen toen ik 6 maanden in de VS zat werd het meer, ik blij... blijkt dat ze daar zoveel (groei)hormonen in voedingsmiddelen stoppen (vlees enzo) dat kinderen van 12 massaal cup A hebben (zowel jongens als meisjes). En laat ik daar nu net niet overheen gaan :+

_Jessica

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:47

Ohjee hoop niet dat mijn borsten kleiner gaan worden als ik helemaal gestopt ben met de pil.
Heb nu een C en daar ben ik heel blij mee!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 13:48

*jaloers* Ik ga al rondjes dansen als ik op een dag B haal, denk niet dat het ooit gaat gebeuren, ja als ik ooit zwanger ben :P

zonnebloem18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:10

De eerste keer dat ik aan de pil ging ging ik van A naar B en toen een tijdje gestopt.
Daarna nuvaring en toen van B naar grote C.
Ze zijn in de tijd dat ik gestopt was niet kleiner geworden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:14

Zonnebloem schreef:
Rebeccaa schreef:

Ik ben niet aangekomen van de pil, maar wel in een maand tijd van een B naar een C cup gegaan. :+

Toen ik 23 was ben ik op een andere pil overgegaan en weer niet aangekomen, maar wel van C naar E\F gegaan :+

Oh dat wil ik al helemaal niet.
Vind dat ik al meer dan genoeg heb :o (volle c) _O-

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 14:18

Pff dan heb ik gewoon pech denk ik :)

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:15

Yessy schreef:
Zweetvos: in de bijsluiter van de mirena hebben ze het over tot 7 dagen na start menstruatie, mijn huisarts zei dat dag 3 of 4 het fijnst is, dan zal dag 5 toch niet veel erger zijn? Het gaat erom dat je baarmoedermond een beetje openstaat, dat er geen zooi uit komt lijkt mij alleen maar prettig ;)

Ik zal t wel zien. Heb die afspraak staan en nu ga ik ook haha (aaahh).
T zal idd heus niet ineens dichtzitten ofzo :p en hoe minder lekkage terwijl k daar lig hoe beter ja!

mellamoshan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-09 22:34

Iemand vertelde me ooit eens dat de diana35 geen betrouwbare pil is voor anticonceptie omdat deze meer voor acne is. Naar mijn weten is het juist een hele zware pil dus lijkt het me stug. Ik slik hem intussen echt al jaren, al moet ik zeggen dat die bijwerkingen van aankomen ed mij toen ook opgevallen zijn.

Klopt het wat mij aangepraat was of niet :p

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 08:26

Als de Diane niet betrouwbaar was geweest, had ik inmiddels al 10 kinderen denk ik. :+

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-09 09:16

Weten jullie misschien ook als je wilt stoppen met de nuvaring of je dan gewoon weer aan de pil kan gaan en ook gewoon meteen weer beschermt bent?