Diabetes voor het leven!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-09 14:22

Citaat:
joehoe mensen, wij zijn weer back on track, heb mega ontsteking in buik van naaldje, ienens deed ie snachts pijn, heb m er pas volgende ochtedn uitgehaald en toen was t rood dik en hard, heb r ruim 3 dgn niet aan kunnen zitten van pijn, nu wordt dat minder maar komt er wel troep uit, iemand van jullie dit ook wel s gehad?

Ja, twee jaar geleden. En dan twee keer in twee maanden tijd of zo. Gewoon zo vreselijk ontstoken dat er een gat van een pink groot ongeveer in mijn buik is achtergebleven. Vreselijk pijnlijk was dat, die eerste keer. Ik denk dat ik een rode schijf had van 10 cm doorsnede of zo. Pas na anitbiotica ging het over. De tweede keer was ik er sneller bij, ook met anitibiotica. Gek genoeg daarna nooit last meer gehad.

Mijkee_

Re: Diabetes voor het leven!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-09 00:32

oei een ontstoken naaldje :(:)
ik heb dat ook wel eens, maar nooit dat het zo erg is dat er antibiotica aan te pas moet komen :)

ik maak het eerst altijd goed schoon(met water) en dan smeer ik er sudocreme erop :)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 11:43

antibiotica? heb n schijf van 5 cm doorsnede zeg maar, moet maandag toch naar huisarts dus zal t gelijk s vragen

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-09 15:31

Ik zou niet tot maandag wachten, dit kan heftig worden hoor. En als je een flinke ontsteking hebt, ben je gelijk weer helemaal ontregeld. Kan je niet even naar de EHBO of huisartsenpost in Gorinchem?

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-09 13:45

nou ik ben zelf aan t doktoren geweest, heb t heelmaal uitgeknepen, antibiotica zalf erop en mega pleister, die ik van cora had, daar nacht mee geslapen en halve dag mee rondgelopen en nu gaat t al stuk beter, hele vuurrode is eraf, komt geen troep uit en heb n verdikking van zeg maar 2 cm, fingers crossed zeg maar.

dat ik zo duizelig en draaierig ben kan verschillende oorzaken hebben, suikers, stress en spanningen etc etc, dat moet ik nog eevn rustig aan kijken

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:05

Jeetje dat klinkt vreselijk Carolinef :( Dat doet ook wel enorm zeer denk? Beterschap meid :(:)

Ik heb gister mijn combo pomp in huis gekregen! Een uitleg van 2 uur gekregen, pff! Op een gegeven moment kwam de info even niet meer binnen, zoveel ;) Dit is de eerste keer dat ik met een pomp start!
Ben nu lkkr aan het oefenen af en toe met nep bolussen enzo geven :)
Vind het nu al vooral handig dat de meter ook de afstandsbediening is..

Vanavond ga ik echt een naaldje plaatsen en dan met nacl in de ampul en de nacht er mee slapen, ben benieuwd!
Zit toch wel een beetje met het verstoppen van de pomp straks! Doen jullie je pomp ook wel eens in je laars?
Zoals vandaag heb ik een lange trui aan met daaronder een majo, maar nergens zakken, ik ben van plan om hem dan in mijn laars te doen..Zou dat kunnen?

Groetjes Mireille

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 19:50

Pomp in de laars lijkt me niet zo'n probleem, alleen de slang langs mijn benen lijkt me wat minder prettig. De Combo is ook nog een behoorlijk grote pomp vind ik zelf.

Tja, ik draag mijn pomp altijd in mijn bh, middenvoor. Maar ik heb dan ook een stevige D-cup en niemand ziet de pomp zitten. Ik denk dus maar zelden na over de verstopplekjes.

Je kan natuurlijk bij sommige outfits ook juist de pomp benadrukken door er een leuk hoesje om te dragen. Dan is het net een mobiel of een leuke gadget. Mijn vriendin Astrid maakt pomptasjes en verkoopt ze via haar website: www.pomptasjes.nl

Ik heb zelf heel bewust voor de ADI-pomp gekozen omdat hij zo heel klein is en omdat mijn afstandbediening van mijn eerste pomp altijd in de keukenla lag ;-)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:39

ik draag ook jurkljes etc en heb m dan of aan de binnekant van mijn onderbroek tegen mijn huid aan zitten (wel strakken onderbroek aan geen oma flutding) of in bh onder mijn arm, met mijn a cupje valt er niks tussin in te verstoppen, succes he, je kan het

prikt iemand hioer met pomp de naald ook wel s in een been of alleen maar buik?

Ann_Pam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:44

was ik ook weer eens!
Ik prik mijn naaldjes tot nu toe alleen nog maar in mijn buik, heb geen ervaring met in mijn been ;)
Voor mij komt het kerstgala er aan met school, dus zit daar nu nog een mooi plekje voor te bedenken voor mijn pomp, t is geen wijde jurk dus dat word een beetje lastig denk ik :P

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-09 20:58

Ik heb weleens in mijn been geprikt, maar auch, vond ik niks hoor. Maar spuiten in mijn benen lukte ook niet, altijd blauwe plekken.

Miiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 08:35

Ik heb hem ook altijd onder mijn arm bij mijn bha.
Ik heb hem sinds 5 dagen geleden voor het eerst in mijn been gedaan.
Het bevalt me eigenlijk wel.
Dus ik zou het aanraden.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 08:50

Draag je dan ook de slang in je laars?

Wie zet het infuus weleens in zijn bil? Wordt bij kinderen ook veel gedaan, omdat ze vaak amper buikvet hebben.

lovebonney

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:12

Ik heb best lekker geslapen voor de eerste keer met de pomp ;)
Het viel me op dat ik bij het draaien eigenlijk elke keer al de pomp mee nam naar me andere zijde..
Het valt me tot nu toe allemaal erg mee! Als ik nu wat eet geef ik gewoon een nep bolus, ik heb de pomp al aardig door denk ik!

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-09 15:46

super, wanneer ga je voor het eggie?

nee infusset nog niet in mijn bil gehad omdat ik denk dat dat met rijden niet zo fijn zal zijn, daarnaast vind mijn man mijn billen mooi haha en wil hij niet dat r in geprikt wordt, mijn buik ziet er nl nogal gehavend uit na al die infuusjes die erin zijn geweest

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-09 19:08

ik heb mijn naaldje altijd in mijn bil, vind in buik een eng idee..
heb mijn pomp altijd in een tasje aan mijn riem :)
's nachts ligt ie naast en ik neem hem ook automatisch mee als ik me verdraai, maar soms lig ik ook helemaal ingesnoerd :+ (heb extra lange draad)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 13:56

maar hoe koppel je m los als het naaldje in je bil zit?

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:25

Gewoon, op gevoel :-)

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 15:30

dat zou ik dus niet kunen, zit er nu al s mee te tobben

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:09

Mijn man heeft nu zo'n 4 jaar diabetes type 1
Hij had daarvoor medicijnen gekregen van de dermatoloog tegen een geirriteerde huid, die telkens maar weer terugkwam. Bij de bijwerkingen stond dat in zeldzame gevallen suikerziekte voor kon komen.
Een maand daarna kreeg hij een enorme oorontsteking. Hij kreeg daar ook medicijnen voor die als bijwerkingen verstopping en veel drinken konden veroorzaken. Deze verschijnselen kreeg hij ook. Hij had door de verstopping weinig eetlust, dus hij werd wat magerder en hij dronk meer dan normaal.
In het begin denk je dan nog dat die bijwerkingen er nou eenmaal bijhoren, maar naar verloop van tijd merkten we dat er toch flink wat mis was.
Hij is vervolgens weer naar de huisarts gegaan en die dacht dat hij een schildklieraandoening had :? Hij moest gelijk bloed laten prikken en in het laboratorium kwamen ze er snel achter dat zijn glucose veel te hoog was! Ze hebben de uitslag doorgegeven aan zijn huisarts en daar is het een en ander in misgegaan, want wij zijn toen niet gebeld. Ondertussen begon hij steeds meer te drinken en begon hij ook hele rare gedragingen te vertonen. Hij had een bijzonder kort lontje, hij was erg tegendraads, hij wilde nergens mee geholpen worden, want er was helemaal niks met hem aan de hand 8)7 , hij dronk pakken drinken achter elkaar leeg die nacht en ik werd wakker om 7 uur 's morgens doordat hij zich kleddernat op bed liet vallen, nadat hij onder de douche was geweest.
Ik maakte me klaar om direkt met hem naar het ziekenhuis te gaan en op dat moment werden we gebeld door een internist van het ziekenhuis of we met spoed konden komen, omdat zijn glucose veel te hoog was! Hij vroeg zich natuurlijk af waar we bleven, omdat dat de middag daarvoor natuurlijk al bekend was!
In het ziekenhuis aangekomen, kon hij bijna niks meer en dreigde in een coma te raken. Zijn glucose bleek 96 te zijn op dat moment! Hij werd direct aan een infuus en een insulinepomp gezet en dat was dus duidelijk net op tijd! Je zag'm vervolgens echt met de dag weer behoorlijk snel opknappen.
Hij heeft uiteindelijk een week in het ziekenhuis gelegen

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:27

jeetje 96! wat ontzettend hoog!!
Mag je blij zijn dat je man niet in coma is geraakt volgens mij!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 16:28

ik doe het ook op gevoel :) na een tijdje lukt dat wel :)

Tobila

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:30

vincentlover schreef:
jeetje 96! wat ontzettend hoog!!
Mag je blij zijn dat je man niet in coma is geraakt volgens mij!

Ja, klopt. Hij was er bijna niet meer geweest..

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 16:35

Carolinef schreef:
dat zou ik dus niet kunen, zit er nu al s mee te tobben

Ik vind de koppelingen van de schuine instekers ook veel lastiger dan de draaidingen van de rechte infuussets hoor. Ik zou die ook niet zo makkelijk 'blind' kunnen doen.

Carolinef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-09 17:29

nou zeg Tobila, wat heftig, heb je de huisarts nog wel gebeld over het feit dat jullie niet zijn ingelicht?

ik lag met een gemiddelde suiker van 52 al in coma, laat staan hoe je man zich met 96 heeft gevoeld.

en nu spuit hij of zit hij aan de pomp?

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-09 17:34

bij verliep het ook niet helemaal goed..
's nachts hadden mijn ouders de huisartsenpost gebeld en toen kwam er zo'n dokter en die zei dat ik een gewone 'griepje' had maar mijn ouders zeurden door en toen ben ik uiteindelijk naar het ziekenhuis gebracht en dat was maar goed ook want anders had ik wel in coma geraakt want er stroomde ook alleen nog bloed bij mijn hart en longen verder haast niets..

die arts heeft ons daarna nog wel gebeld maar verder nooit sorry gezegd ofzo

Tobila; heftig verhaal..