Automutilatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MelOdYs_Star

Re: Automutilatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:39

Jodie ; wat naar dat je meelezers hebt.
Maar begrijpelijk dat je hier dan niet meer reageert.
Ik wens je in ieder geval heel erg veel sterkte,
en je bent altijd welkom » PB.

Succes & heel veel sterkte. Blijf in jezelf geloven
en geef de hoop nooit op.

Vriendjes zijn?

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 21:51

hier meld nog iemand zich. ik heb een hoop megemaakt wat niemand van mijn leeftijd mee gemaakt hoort te hebben.
niemand hoort meegemaakt te hebben wat ik heb meegemaakt. maar daar ga ik veder effe niet op in.

ik autumotileer nu al 5 jaar. zijn tijden geweest dat het minder was en dat ik dacht dat ik er van af was maar nu ik in het ziekenhuis lig is het weer terug. ik heb eerst serequel gehad maar dat werkte niet en heb nu voor de 2e x rispedal maar ook dit kan het niet remmen. ik baal er zo van omdat je in z'n rot cirkel komt je snijd je word boos omdat je gesneden hebt en begint vervolgens te krabben.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 01:19

krijg binnenkort waarschijnlijk ook risperdal.. hoe werkt dat?

gister weer misgegaan, was vergeten om scherpe dingen uit de buurt van m'n bureau te houden, stom stom..
binnenkort psycholoog met zwangerschapsverlof, had normaal gesproken dan 4 maanden zonder geprobeerd, maar dit keer is dat niet verstandig, andere psycholoog tijdelijk vanaf half oktober, nu al in de stress erover.. er gebeurt op t moment zowiezo veels te veel voor mij om te bevatten.. (wil t wel vertellen maar dan liever via pb)

Relien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 10:42

rispedal werkt bij iedereen anders. als ik het niet 's avonds neem word ik heeel erg moe ik kreeg het eerst altijd overdag toen had ik een bepaalde groep smiddags en dan vielen mijn ogen dicht verloor ik mijn stem en kon ik neit meer recht kijken van vermoeidheid.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 18:53

klinkt.. eng...

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 19:18

ik kan wel weer Stoom uit je oren

Sentasi

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 20:34

Hee allemaal

Ik kom ook even reageren. Maar met een andere rede dan de meesten hier. Ik heb mezelf heel lang beschadigt maar ik ben sinds anderhalf jaar gestopt.
Wil jullie eigenlijk even vertellen dat het wel over kan gaan, ook al zie je dat nu niet zo. Na 14 maanden interne en 15 maanden dag therapie gaat het veel beter.

Heb bijna niks gelezen hier in het topic, omdat dat wel als een trigger voor me werkt. Maar de dingen die ik lees wil ik jullie toch voor waarschuwen. Ik heb zelf ook lang op een am forum gezeten en ik denk dat, dat heeft gezorgt dat het langer heeft geduurt. Al zie ik dat nu achter af. De dingen die gezegt worden kunnen triggert werken. Bewust, maar ik denk vooral onbewust. Wat ik ervaarde nadat ik van het forum was gegaan dat ik er veel minder mee geconfronteerd werd. Natuurlijk kun je er met zn allen over praten, maar naar mijn mening op een andere manier, en minder op het zelfbeschadiging gericht. Als je jezelf beschadigt kun je in mijn ogen niet met je eigen gevoelens, teleurstellingen etc. omgaan. Laat staan dat je dan de kracht hebt om iemand anders testeunen. Nu achteraf gezien heb ik het idee dat het minder uit de hand was gelopen of minder lang had geduurt als ik niet op internet samen met andere mensen had gesproken die dit ook doen.

Liefs yvonne

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:10

Ik heb hier ook ooit gereageerd - niet zoveel zin om 60 pagina's door te spitten -, aangezien ik al 5 jaar lang TTM heb (google is your friend). Maar wil alleen even meedelen dat ik er al bijna vanaf ben! Haha! Heb alles al geprobeerd: tabletjes, pilletjes, allerlei soorten psychiaters en psychologen, klinieken, dokters, acupunctuur etc. Uiteindelijk is duidelijk geworden waar het nou precies aan lag: ik heb door mijn verleden (mishandeling, scheiding, slechte opvoeding, psychotische broer met schizofrenie die om de haverklap zelfmoord wilde plegen en dus erg veel aandacht nodig had, doodbedreiging en meerdere trauma's, hierdoor heb ik erg weinig aandacht gehad en niet veel geleerd) nooit geleerd hoe met emoties om te gaan. Ik heb hier anderhalf jaar heel hard aan gewerkt met mijn psycholoog en ben nu emotioneel heeeel onstabiel geworden, MAAR ik kan weer voelen!! Haha! Het is ontzettend stom dat ik ineens in huilen uit kan barsten omdat ik iets op de grond laat vallen, maar het is beter dan emoties niet kunnen uiten en het allemaal maar opkroppen. Hierdoor kan ik me beter uiten en hoef ik dat niet meer te doen in mijn dwanghandeling. Ik ben er nog niet helemaal vanaf maar waarschijnlijk is het binnen 2 maanden helemaal weg en kunnen mijn haren weer lekker groeien. Ook krab ik mijn lichaam niet meer open - symptoom van TTM -, heb nu wel flink wat littekens maar geen wonden meer en zie er nu veel beter uit.

Oh ik ben zo gelukkig, zou haast gaan denken dat ook voor mij de zon weer is gaan schijnen. Ik ben bijna beter, mijn moeder is genezen van de kanker, mijn broer heeft geen zelfmoordneigingen meer en kan de schizofrenie onderdrukken, het gaat weer super op school, mijn vader kan z'n handen thuis houden, ik heb een mooi vooruitzicht op een prachtige toekomst en een volle bos haar: ja ik mag mezelf met recht gelukkig noemen. En het mooiste vind ik nog dat ik deze emotie nu ook écht kan tonen. Soms denk ik wel eens dat ik het gelukkigste meisje op aarde ben, al is het alleen maar door at ik door heb gemaakt: ik ben hierdoor veel verstandiger dan anderen, heb visies die volwassenen nog niet eens begrijpen en zie hoe belangrijk het is om gezond en gelukkig te zijn.

Zo, moest even mn ei kwijt. Haha!
Ik hoop dat de anderen in dit topic er ook goed vanaf komen, ik gun het jullie allemaal. Lachen

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 17:51

Ik moet alleen even zeggen dat ik ook hier even niks meer ga zeggen, want laatst zei er iemand dat hij via via van iemand had gehoord dat die op Bokt had gelezen dat ik mezelf sneed.. Nagelbijten / Gniffelen

Dus ik heb gezegd dat het niet zo was en ik doe voortaan wat voorzichtiger met mijn geheimen..
Sorry Ach gut

Sterkte nog iedereen, en beterschap Ach gut

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 18:01

Dat probleem heb ik ook gehad, DeEiken.
Iemand hier op bokt, en dat was toen ook een vriendin van me, had dat gelezen.
Ze wist niet dat ik mezelf sneed en toen heb ik het maar toegegeven.

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 20:42

ik kras ook in mezelf. Maar gewoon omdat ik het moeilijk heb. Alles wordt van me afgenomen. Ik heb vanacht mijn maatje op het net moeten zetten en de volgende keer beginnen ze misschien over dust. Ik heb het er heel moeilijk mee, en het is alleen maar krassen en krabben.. Zo erg is het niet, maar het lucht gewoon op..

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:19

maatje op het net?

heb zelf ook wel mensen herkend, aan de ene kant, hoe zou je reageren als je word aangesproken op stal van hey, heb jij niet daar en daar een berichtje geplaatst? nee, niet mijn ding..
(ben ik ff blij dat er maar een paar mensen me echt kennen hier en ik geen profiel heb ><)

Stardust0

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 21:23

ik heb een hele speciale band met mijn hond. Ik noem hem altijd mijn maatje. Doordat mijn moeder overspannen is moet hij weg.. Echt verschrikkelijk, ik zit hier heel erg mee, en ken de hele dag alleen maar huilen..

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 23:12

Ach gut

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 14:52

Pfff, gisteren weer finaal uit de hand gelopen, 35 hechtingen in mijn lijf. Ik haat het zo verschrikkelijk. Ik was zes weken snijvrij....

ellentje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-08 12:04

hier ook nog een ex-AM'er
ik was er op mijn 12de mee begonnen door van die stomme redenen
dan na twee maanden kunnen stoppen, waar ik heel erg blij mee was
na 2 maanden had ik een heel goeie vriend leren kennen, waar ik heel goed mee kon praten en hij had zelf al heel veel meegemaakt.
ik heb hem heel mijn verhaal kunnen doen, maar daarbij kwamen ook al mijn herinneringen weer naar boven
die avond was ik trug begonnen..
al gauw had een vriendin het opgemerkt en zei dat ik moest stoppen, ik wou zelf ook helemaal niet stoppen
en dan heb ik eigenlijk een heel jaar mezelf nog gesneden met tijden dat ik getopt was, soms was het een week, soms wel een maand
maar het kwam altijd trug opnieuw en opnieuw
ik ben in die periode echt heel erg deprisief geweest, en bij alles direct huilen enz, zelfs in school
ik ben er uiteindelijk wel vanaf geraakt, helemaal zonder hulp
nu voel ik bijna nooit meer de drang
maar heb wel nog veel last van de littekens,
ik draag in de zomer nooit een korte broek of rok
in de zomer dat ik mezelf nog sneed heb ik bijna altijd met een pul rond gelopen
nu kan ik nog dagen hebben dat ik absoluut niet goed in mijn vel zit, en een beetje zoals Redrumfox vertelt om de domste dingen huilen en boos gaan zijn enz
ik heb het er wel nog altijd moeilijk mee om over te praten
als iemand nog maar iets zegt met snijden (al gaat het over scheren ofzo) komt er weer een hele rilling over me heen

heel veel sterkte aan de mensen die er van af willen geraken!!
altijd blijven proberen en er in geloven!!

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-08 22:47

ben vandaag ook weer bezig geweest omdat letterlijk alles tegen zit en ik mijn vriend heel erg mis

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-08 20:54

Hoi hoi, ik ben nu al een ruime tijd AM-vrij en mijn moeder wilt dat ik mij laat opereren aan de littekens die ik heb. Heeft iemand hier ervaring mee? Graag even een pbtje dan ik zou graag wat informatie willen.

Groetjes Yvon

o0Michelle0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 11:19

Ik wist helemaal niet dat je je kon later opereren aan die littekens... maar dan heb je toch littekens van de operatie of ben ik nou stom? Clown

Theeglas

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:40

Ze kunnen ze ook niet weghalen maar ze verkleinen ze. Als je goed hecht zal het er altijd netter uitzien dan wat je zelf hebt gedaan. Ook heb ik "verdikte" littekens en die kunnen ze oppervakkig(er) maken geloof ik.

Angelique18

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 13:51

Lieve meiden,

Wat me opvalt is de ONTZETTEND jonge leeftijd van de meeste van jullie..
Wat zonde om te zien dat er TEGENWOORDIG zo snel naar een mes gegrepen word, terwijl er zoveel hulp in Nederland te vinden is voor psychische problemen.

Vanaf mijn 13/14 e jaar heb ik mezelf gesneden.
In het begin voornamelijk op mijn benen en buik, ik wilde immers niet dat IEMAND dat zou zien!
Jaren lang heb ik het prima kunnen verbergen voor mijn ouders en vrienden.
(Op school gymde ik niet mee dus was het simpel! ik hoefde me nooit om te kleden!)

Heel vroeg ben ik uit huis gegaan en gaan samenwonen met mijn ex man.
In deze relatie ben ik meer en meer gaan snijden, branden, krassen, krabben.. eigenlijk alles om mezelf maar zoveel mogelijk te VERMINKEN.
Ook mijn armen, handen, borsten, en hals moesten het nu dagelijks ontgelden.. niets was meer goed.

Jaren lang wilde ik niets anders dan mezelf kapot maken... Niets was goed aan mezelf... ik was niet goed, en verdiende het niet om hier te zijn.

Rond mijn 19 e ging dit helemaal mis.... Mijn ex man heeft in totale paniek mijn moeder opgebelt die ruim een half uur bij ons vandaan woonde.
Ik had mezelf zo ernstig verwond in bad.. ik zat letterlijk in bloedwater.
Op het moment dat mijn moeder me op die manier vond in het bad in mijn eigen huis zijn er dingen gaan veranderen.
Voor het eerst in jaren zag/wist ze dat als er NU niet ingegrepen zou worden.. ik het niet zou overleven.
Op dat moment heeft zij me mee naar huis genomen, en ben ik een heel ander soort leven op gaan bouwen.

We zijn nu 5 jaar verder...
12 jaar na het begin van alle ellende.
En nu kan ik zeggen, NEE genezen ben ik NIET, maar snijden, branden, krassen, krabben, doe ik NIET meer.
Dit is 5 maanden geleden van de ene op de andere dag VERDWENEN, VERBANNEN uit mijn leven!

Waarom?
Ik ben 5 maanden geleden in verwachting geraakt, en iedere dag word ik nog herinnerd aan mijn 12 jaar in de HEL.
Mijn lichaam is bezaaid met onherstelbare littekens, inmiddels zijn de wonden hersteld, zijn de littekens weer gevormt en wil ik voor ons kindje de moed en de kracht opbrengen om NIET meer te snijden.
Ik kan het haar straks niet aandoen dat zij een moeder heeft die op zo'n manier met haar lichaam om gaat...
Want weet je?

Dit lichaam heb je gekregen bij je geboorte... Op t moment dat je geboren werd, was je perfect, vonden je ouders je het mooiste wat ze ooit hadden gezien.
Je zal de rest van je leven met DIT lichaam door moeten, je hebt geen keus.
Wil je dan de rest van je leven met onherstelbare schade BLIJVEN rondlopen?
Straks als je een baan zoekt en mensen naar je armen kijken je meteen al een stempel (daarmee een waarschijnlijke afwijzing) geven om wat je jezelf aan doet?
ALTIJD de starende blikken van de mensen om je heen.
De afkeurende blikken die je blijven achtervolgen?

NU op dit moment zullen VELEN van jullie zeggen.. Dat interesseerd me ECHT niet.
Maar denk eens 10 jaar verder, interesseerd het je dan nog niet?

Ik zeg niet dat ik NOOIT meer terug zal vallen, Automutilatie is een verslaving die ONTZETTEND moeilijk te overwinnen is, maar als je er zelf achter staat, niet onoverwinnelijk!

Ik loop nu al zo'n 10 jaar bij een psycholoog, en ruim 7 jaar bij een psychiater...
Samen met hun, de juiste medicijnen, en m'n eigen wilskracht... gaat mij dit zeer zeker lukken!

Voor iedereen hier...
Heel veel succes en sterkte, houd de moed erin.. HET KAN VERANDEREN!

Pb staat vrij.

Kimmikky

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:32

ben ik naar 1 ding benieuwd, wat vind jij ontzettend jong?
want je bent zelf ook op 13/14 jarige leeftijd begonnen, is dat niet jong dan?

_Kimmm

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 14:38

een stipje..

Elixir

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-08 19:30

Gisteren big problems... Ik reageerde nogal jaloers op mijn liefje, en ja webcams stonden aan op msn, en ze wist dus heel goed dat ik "boos" was aangezien zij jaloezie uitlokte bij mij (onbewust hoor). Een of andere ik hou van jou bedoeld op een vriendin van haar, en ik ben al enorm jaloers en ik kreeg niet veel aandacht en tjaaa, dat liep fout blijkbaar, ik kon mijn eigen jaloezie niet meer bedwingen en dus ook mijn humeur niet.
Ik zei haar er iets van, en er kwam een volledige discussie (eerder ruzie)... En ja ik verloor de controle maar weer, en sneed natuurlijk in mijn arm... Wat ik haar verteld heb achteraf, en waar ze enooooooorm kwaad om is. Ze kan maar niet begrijpen waarom ik dit deed, en ze steekt de schuld op zichzelf, en doet vrij boos tov mij. Hoe ik zoiets nu kan doen, als zij mij zogezegd gelukkig maakt en dergelijke. Ze kan het moeilijke relativeren zegt ze.
Ik weet echt niet meer wat doen, en kan ook niet zomaar met een oplossing komen. Ook aangezien ik haar zaterdag pas terug kan zien... Want misschien in real valt dit beter op te lossen, maarja dit kan nu even niet door school...
En ahja, we hebben het hier over twee meisjes in relatie ja Lachen.

ellentje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 17:01

de littekens blijven me zeker en vast achtervolgen
alleen maar dat ik nooit helemaal gewoon in korte mouwen kan rondlopen
ik zal altijd mijn arm en been verborgen moeten houden
elke keer als ik iemand met blote armen rondlopen voel ik me stikjaloers
enkel daarvoor al zou ik er niet aan begonnen zijn
maar idd als je jonger bent, denk je daar helemaal niet over na