Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
_Sigrid_ schreef:Ik zou graag willen weten van anderen wat hun ervaringen zijn met de Diane-35? Ik slik deze pil nu bijna 6 jaar. De eerste 3 à 4 jaar ging alles volgens het boekje. Kon de klok erop gelijk zetten wanneer ik ongesteld werd enzo.
In principe moest ik het altijd worden op een donderdag, maar de laatste jaren merk ik dat ik het vaak maandag/dinsdag of juist vrijdag pas wordt. Ook het verloop is heel erg raar, steeds hele kleine beetjes en op één dag (meestal zondag) is er sprake van een heuse tsunami. Ik moet dan om de twee of drie uur naar de WC om tampons te verwisselen.
Naast deze veranderingen heb ik ook steeds vaker last van tussentijdse bloedingen. Meestal als ik op de helft van mijn pilstrip zit. Ik heb dan ook altijd buikpijn. Het is de ene maand wel meer dan de andere. Op dit moment ben ik uit mezelf maar even gestopt met de Diane 35. Ik kijk wel hoe mijn huid erop reageert. Ik heb het gevoel dat mijn lichaam wel even een pauze kan gebruiken.
Wie slikt hier ook Diane 35 en wie herkent mijn ervaringen?
Ik moet er overigens bij vermelden dat ik sinds enkele jaren een huismerk krijg. De cyproteronacetaat/ethinylestradiol. Er is mij verzekerd dat er exact dezelfde werkzame stoffen in zitten. Zou het hier toch niet iets mee te maken kunnen hebben?