[Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Madelon

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:42

Het kan idd door de pil komen omdat je lichaam moet wennen aan de stoffen die je lijf binnenkrijgt.
Als je het niet vertrouwt gewoon even de huisarts bellen.

slaatze

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 09:50

Mijn vriendin, Elaine, heeft hem maandag laten zetten (implanon) en ze is bont en blauw

Verslag:
Ze kreeg eerst een voorlichting waarin verteld werd dat het 3 jaar werkte.
Voordelen:
- Betrouwbaarder dan de pil (was een verassing, maar toch)
- Minder kans op Thrombose, hart- en vaatziekten dan bij de pil
- Je hoeft er niet meer aan te denken
- Niet ongesteld
Nadelen:
- Niet 100% betrouwbaar, maar dat is alleen stereliseren
- Kans op vloeiingen
- Kan gaan zweven door je arm, dus als ze hem niet meer voelt moet ze aan de bel trekken

Toen kreeg ze een inwendig onderzoek (lijkt me echt niets) en een echo. Alles zag er goed uit, dus de baarmoeder en die eistokken (of hoe ze heten) en haar blaas.

Toen kreeg ze een verdovingsprik die vrij veel pijn deed, en toen de implonon erin. Hij is 4 cm lang en ik dacht 2mm breed (heb het boekje gelezen ).
Toen verband eromheen en even nakletsen met de gyneacoloog en dan naar huis.

Ze had wel veel pijn in haar arm en heeft pijnstillers/spierverslappers gekregen omdat het tussen je spieren onder je huis gezet is doet dat pijn.

En ja het is paars rond de wond. maar nu viel de pijn wel mee geloof ik.. en zoals ze zelf zegt: 3 daagjes last voor 3 jaar plezier

Zo hehe dat was geloof ik wat ik begrepen/onthouden heb van haar verhaal

Voor meer info kan je mij pmen voor haar mail, ze wil graag andere meisjes/vrouwen helpen aan informatie enzo.. vind ze leuk

Groetjes!

Sabine

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:44

poes schreef:
In België moet je telkens achter een voorschrift voor je pil (voor de nuvaring ook), dus dat betekent dat ik daarvoor een voormiddag moet opofferen (het is er altijd druk in het spreekuur), ik zit er echt makkelijk 2u te wachten. En dan kom je binnen en zeg je: tis voor de pil, en dan vraagt ie of ik nergens last van heb, meet hij soms eens mijn bloeddruk en huppakee je bent weer 26 euro armer.. Schandalig. Je krijgt natuurlijk wel een deel terug maar de investering qua tijd en moeite vind ik ook wel overdreven.

Jeetje wat een verschrikkelijke manier van doen!
Ik bel gewoon op tijd de apotheek, dan kan ik ze op komen halen en ben ik na 5 minuutjes weer weg. Hoef het ook nog niet te betalen, ben pas 17.

Ik ben nu ongeveer 2 jaar aan de pil, Mycrogynon 30. Het bevalt me opzich wel, maar heb wel het idee dat ik veel minder "zin" heb dan vroeger.

Adriana

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 10:52

Ik ben een half jaar van de pil af en ik voel me fantastisch, ik zie er eigenlijk tegenop om weer met de pil te beginnen... maar ik wil geen kinderen... ik vraag me dus ook af hoe ik dat volgend jaar moet gaan doen. Dan heb ik in theorie 10 jaar de pil geslikt... wat dus niet goed blijkt te zijn

Meisje201

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 11:14

Ik heb 2 maanden geleden een longembolie gehad [waarschijnlijk door de pil, maar zullen ze nooit zeker weten]
mag dus nooit meer de pil slikken, maar prikpil zou wel kunnen,
weten jullie daar iets over??
En hoe is jullie ervaring met de prikpil?

poes

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 13:55

Sbine schreef:
poes schreef:
In België moet je telkens achter een voorschrift voor je pil (voor de nuvaring ook), dus dat betekent dat ik daarvoor een voormiddag moet opofferen (het is er altijd druk in het spreekuur), ik zit er echt makkelijk 2u te wachten. En dan kom je binnen en zeg je: tis voor de pil, en dan vraagt ie of ik nergens last van heb, meet hij soms eens mijn bloeddruk en huppakee je bent weer 26 euro armer.. Schandalig. Je krijgt natuurlijk wel een deel terug maar de investering qua tijd en moeite vind ik ook wel overdreven.

Jeetje wat een verschrikkelijke manier van doen!
Ik bel gewoon op tijd de apotheek, dan kan ik ze op komen halen en ben ik na 5 minuutjes weer weg. Hoef het ook nog niet te betalen, ben pas 17.

Ik ben nu ongeveer 2 jaar aan de pil, Mycrogynon 30. Het bevalt me opzich wel, maar heb wel het idee dat ik veel minder "zin" heb dan vroeger.

Ja het is echt een heel gedoe. Ik zeur altijd om voorschriften voor een jaar te krijgen, maar dat werkt nooit. Ik ben wel blij dat ik nu van de pil af ben en de nuvaring gebruik!

parouscha

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:31

Nou ik heb de Diana weer gekregen

Ik moet nu ongeveer nog een week slikken de strip van mijn oude pil gewoon afmaken? en dan als ik ongesteld ben geworden en weer moet beginnen gewoon weer met mijn nieuwe beginnen??

Helpt de diana ook tegen pukkels en kom je er niet van aan?

Achterom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 14:33

Ja, de diane helpt tegen pukkels, maar helaas kwam ik er dus wel van aan.

Barroco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 15:44

Ik ben er ook wat van aangekomen (niet veel maar toch)

anne_bento

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 16:07

ik ben van de diane helemaal niks aangekomen

_girl_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 19:05

_Madelon schreef:
Het kan idd door de pil komen omdat je lichaam moet wennen aan de stoffen die je lijf binnenkrijgt.
Als je het niet vertrouwt gewoon even de huisarts bellen.

ja maar zit nu in de stopweek dus maar even wachten dus
wel bedankt

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 23:44

ik moet dus over 2 weken een spiraaltje laten zetten bij de huisarts(vrouwelijk).
Waarschijnlijk krijg ik geen verdoving, (vraag er dus mooi wel een).
Ben echt vreselijk zenuwachtig, zou je van tevoren ook iets kalmerends kunnen nemen?
(ben echt een schijterd)

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:12

als je 18 uur te laat bent met het innemen van de laatste pil van je strip.. zou je die nog innemen of niet?

Bamburi

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 16:23

Anoniem schreef:
ik moet dus over 2 weken een spiraaltje laten zetten bij de huisarts(vrouwelijk).
Waarschijnlijk krijg ik geen verdoving, (vraag er dus mooi wel een).
Ben echt vreselijk zenuwachtig, zou je van tevoren ook iets kalmerends kunnen nemen?
(ben echt een schijterd)

ik heb 2 weken geleden een spiraal laten plaatsen en het zonder verdoving gedaan. Ja het was een beetje pijnlijk, maar het was zo gebeurd.

Je zou evt wel een paracetemol 1 uur van te voren in kunnen nemen. (Ze vroegen van te voren of ik dat gedaan had, maar ik had helaas van niemand die tip gekregen )

Succes, en je hoeft echt niet zenuwachtig te zijn hoor. Die doktors doen dat echt vaker en het is echt maar een klusje van 5 min.

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:54

Ik heb een vraag..

Ik heb gisteren de pil opgehaald (Diane.. )

Moet ik nu persé wachten totdat ik ongesteld wordt dat ik kan beginnen?
Is het erg als ik gewoon zegmaar morgen begin?
Ik ben nogal onregelmatig ongesteld.. en kan zo nog een paar maand duren voor ik ongesteld wordt en ik begin het liefste zo snel mogelijk...

Annemarie89

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:54

gucci_girl schreef:
als je 18 uur te laat bent met het innemen van de laatste pil van je strip.. zou je die nog innemen of niet?

18 uur is wel lang..
In mijn bijsluiter stond dacht ik dat je hem gewoon moet in nemen ook al betekend het dat je 2 tegelijk moet.. ?
(Diane.. )

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 14:01

nou ik wist niet wat ik moest doen dus heb hem niet meer ingenomen.. het was toch de laatste die ik in moest nemen en ik had al een week doorgeslikt

Mireille

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 21:29

Als je al een week doorgeslikt hebt dan maakt het niets uit lijkt me dat je die laatste van de extra periode die je in gedachte had vergeten bent.

Ik zit een beetje in twijfel, of ik weer ga stoppen met de pil ja of nee.

Wat voor mij nu echt een nadeel is: Ik ben aangekomen, zelf zie ik het in de spiegel maar voel me verder niet dikker dan normaal. Wel geeft de weegschaal duidelijk aan dat ik aangekomen ben.

Verder ben ik al weer een periode dagelijks erg moe, zou dat ook van de pil kunnen komen?

Ik heb nu toch geen vriend meer dus wat dat betreft hoef ik het daar voor niet te doen. En met de gedachte aan trombose enzo kan ik wat dat betreft als het toch geen nut heeft gewoon stoppen.

Ik ben heel regelmatig ongesteld, dat word bij mij echt perfect geregeld dus daar voor hoef ik het ook niet te doen.
Wel heb ik zonder pil echt énorm veel pijn wanneer ik ongesteld ben, en met pil voel ik eigenlijk niets.

Ook is mijn huid sinds het slikken van de pil flink prut geworden. Nu ik hem langer slik word het weer wat minder, dus dat kan opzich wel weer helemaal goed komen.

Ik twijfel.... stoppen of niet?

Kady_

Re: [Centraal] Voor alle vragen over anticonceptie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-06 22:05

ik had ff een vraagje..
helpt de microgynon ook tegen puistjes?

dide

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:39

Ik ga morgen naar de huisarts voor de pil. Maar hoe gaat dat eigenlijk, worden er alleen vragen gesteld of wordt er ook nog 'onderzoek' gedaan?

Sven002

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 20:47

Kady_ schreef:
ik had ff een vraagje..
helpt de microgynon ook tegen puistjes?

ja binnen 3 maanden is het echt flink verminderd

Livado

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 00:55

Ik heb ook een vraagje,

Ik heb 4 maanden geleden met de pil begonnen , Rigevidon had ik.
Ben aan de pil begonnen omdat ik nu al 2,5 ongesteld ben maar echt super onregelmatig.
Dan 3 maanden niet en zo 2 weken achter elkaar ongesteld. Klopte helemaal niks van. Ik ben ook erg dun , waarschijnlijk dat ik daarom zo onregelmatig ben.
Ik wist dus nooit wanneer ik ongesteld werd en ben om die reden aan de pil begonnen. De eerste paar dagen ben ik er zo ziek van geweest ! Daarna ging het over maar toen ik ongesteld moest worden kreeg ik enorme buikkrampen en had veel bloedverlies terwijl ik voor de pil helemaal nooit last heb gehad van buikkramp en veel bloedverlies.....
Daarnaast werd ik weer een dag of 2 kotsmisselijk ( tja ..moest echt een aantal keren overgeven) als ik weer na de stopweek ging slikken.

Werd dus ziek , kreeg buikkrampen en veel bloedverlies.
Enige 2 voordelen waren dat ik wist wanneer ik ongesteld werd en dat ik wat aangekomen was ( was ik eigenlijk wel heel blij mee aangezien ik zo dun ben )

na 3 maanden slikken ben ik dus gestopt vanwege die bijwerkingen.
Ik wil wel weer graag aan de pil omdat de vakantie er weer aankomt en een aantal kilo erbij is voor mij ook een voordeel ( de kilootjes zijn helaas weer verdwenen nadat ik gestopt ben..)

Heeft iemand tips welke pil misschien iets voor mij kan zijn ? Misschien een lichtere pil ? Hopelijk weten jullie iets dat mij kan helpen

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:15

Wil wel nu even waarschuwen voor pilveranderingen. Ik ben dus van de Diane overgestapt naar de microgynon maar die beviel niet en na 3 maanden ben ik weer terug bij de Diane. Mijn hele lichaam was door de war en mn ongesteldheid bleef vaak uit en kwam pas nadat ik weer met de pil begonnen was. Na een maandje Diane werd ik dus helemaal niet meer ongesteld en ik wil even zeggen dat je bij pilveranderingen wel degelijk condoom erbij moet gebruiken omdat je dus echt niet beschermt bent tegen zwangerschap door al dat gerommel met die hormonen.

gucci_girl

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:22

lekker irritant zeg! maar ik snap wel dat je lichaam er even aan moet wennen..

Als je nou een week of twee doorslikt dan blijf je toch evengoed beschermt?

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:24

Ja er staan regels voor, dan moet je meteen doorslikken dus geen stopweek doen.

Ja heel ellende zo.