Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fenn

Re: Zwanger, uitgerekend zomer 2024!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 18:50

Wat een mooie foto's! Lief zo met het paard. Heel tof :)

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 10:10

Farjen; wat een prachtige foto's!

Hoe gaat het met jullie allemaal?

Ik ben morgen precies 38 week, ga dan ook naar het ziekenhuis voor het ballonnetje te laten plaatsen.
Laatste controle zat ik op 1cm ontsluiting, dus stille hoop dat m'n lichaam een beetje wil meewerken met behulp van het ballonnetje.

Ik ga duimen dat 1 ballonnetje genoeg is, woensdag bevallen en donderdag weer lekker naar huis. "We houden het positief! Hahahah"
We gaan het meemaken, als de kleine maar gezond te wereld mag komen. :j

Maar eerst vandaag m'n nieuwe auto ophalen! *D

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 10:40

Succes Suus_toes! Mooie instelling :)

Hier gaat het goed. Freek is inmiddels drie weken oud. Af en toe krampjes. In de nacht vaak 1 keer wakker. Overdag vraagt ie de laatste dagen meer voedingen. Dan zit ik wel veel op m'n plek naar m te staren. Gelukkig gaat het drinken inmiddels steeds ietsjes vlotter. Ik tel de weken af dat ik weer kan sporten.

Hoe gaat het bij de rest?

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 10:53

Ik had het hele weekend het gevoel dat het zou gaan gebeuren maar helaas..
Nu ineens flink verkouden. Dus keelpijn en snotneus dus hopelijk blijft ze nu nog even zitten tot dat beter gaat haha.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 11:20

Succes Suus_toes!

Fijn dat het goed gaat Fenn!

Hier ook verkouden geworden vandaag, last van mijn keel en snotteren. Ik hoop dat Bodi het niet krijgt.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 12:10

Jammer redbutton! Maar wel fijn om de verkoudheid nu eerst uit te zitten. Ademt een wee weer makkelijker weg.

En hoop het ook voor je nicole_floor. Een verkouden baby is zo zielig.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 13:11

Oh wat balen dat jij het ook hebt nicole_floor. Ik voel me ook echt alsof ik door de trein overreden ben. Ben al weken aan het hopen dat de baby eerder komt maar nu wil ik me even wat beter voelen voor het zo ver is haha. Vandaag 38+4 dus heb ook nog even.

Suus_toes fijn dat er een datum aan zit. Spannend hoorn.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 14:01

Ik duim voor je suus_toes!

Fenn ik ben ook tijd aan het aftellen tot ik weer mag sporten. Kan niet wachten :) fijn dat alles goed gaat!

Beterschap redbutton en nicole_floor. Hopelijk mag baby de verkoudheid overslaan

Farjen wat een mooie foto’s. Hopelijk gaat het met jou snel beter, dikke knuffel

Hier gaat het wel prima. Duidelijk minder tijd om te internetten :D we hebben een paar mindere nachten gehad dat ze veel overstuur was, maar nu gaat het weer beter. Ze had ook een wat ontstoken oog, zo sneu. Ze wil wel echt max elke drie uur drinken ‘s nachts, en overdag nog vaker, maar goed met 30°C hebben we allemaal dorst denk ik maar :=
Morgenochtend hebben we een draagconsult, kijk ik zo naar uit. Het zal alleen nog wel te warm blijven om echt veel te wandelen denk ik

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:34

Ah, dat klinkt sneu lien. Klinkt wel of je het onder controle hebt.

Wij hadden net onze eerste mindere ervaring bij het consultatiebureau. Blijkbaar groeit ie net aan hard genoeg. Nu had onze eerste dit ook aam het begin en trok dat later bij. Bij de eerste prima over gesproken. Nu manier van voeden aanpassen en donderdag terug. En ze luisterde niet naar mijn vragen/argumenten dat het ok zou kunnen zijn. Nouja, we gaan laten zien dat we ons best doen en verder geloof ik wel dat het goed komt met m. :)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 16:52

Wat sneu lien, dat oogje. Hopelijk gaat het snel beter.

Wat stom fenn, snap niet zo goed waarom ze niet constructiever zijn bij een consultatiebureau. Op deze manier maak je moeders alleen maar onzeker en geef je ze het gevoel een slechte moeder te zijn terwijl er misschien helemaal geen probleem is. Wel fijn dat jij het je niet zo aantrekt, laat je niet gek maken.

Ik ben aan het genieten van b&b vol liefde vandaag. Veel verder als de bank kom ik gewoon niet haha.

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 18:43

Oh heerlijk redbutton! Beetje genieten van het nietsen moet je ook maar kunnen. Ik zet zo ook de tv weer aan. En de voeten zaten weer in het waterbadje vanmiddag. Weet niet wie er meer plezier van had, ik of de peuter :)).

Dat consultatiebureau viel me nu wel even tegen. Terwijl ik de vorige keer trouwens wel positieve ervaringen had. En ik vind het wel goed dat we de kindjes collectief in de gaten houden. Misschien is de arts gewoon toe aan vakantie. Maar ik zou er nu bijna onzeker van worden....

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 05:14

Bedankt voor de complimenten voor de foto's <3 Ik wil er graag enkele uitvergroten en op haar kamertje hangen :)

Suus-Toes, spannend met dat ballonnetje! Hopelijk is het morgen dan D-day!

Fenn, wauw maar 1 keer wakker in de nacht. Klinkt zalig :') Hopelijk is de consultatie donderdag aangenamer

Redbutton, hé bah! Veel beterschap en hopelijk ben je er snel vanaf!

Nicole-floor ook al ziek, ook beterschap!

Lien, fijn dat het zo goed gaat! Wat sneu van dat oogje! Wat moet je daar aan doen?

Ons meisje deed het redelijk goed de laatste dagen qua drinken enz, enkel de nachten werden steeds erger.
Ze blijft ontroostbaar voor enkele uren van de krampen, na een tijdje is ze zo onrustig dat ze zich begint te verslikken/braken. En dan moet ik natuurlijk me haasten om haar rechtop te zetten en dan lijkt het alsof ze het niet boven krijgt en zit te "stikken". Ook een hele piepende ademhaling |(
Gisteren was het extreem en gelukkig stond er toch een consult gepland bij de kinderarts (standaard controle na 14 dagen). Ik had erover verteld en de filmpjes getoond en ze vermoed laryngomalacia. De arts wou dat de baby de voorbije nacht in het ziekenhuis bleef zodat ze aan de monitor konden zien wat er juist gebeurd en wat haar parameters dan zijn. -O- Er mag daar maar 1 ouder bij blijven en aangezien ik nog steeds sukkel met die zwangerschapsvergiftiging, ben ik naar huis gestuurd om te rusten en moest dus mijn man bij haar blijven. ;( Mijn hart brak gisteren bij het afscheid wel in 1000 stukjes zo als ik ze moest "achterlaten".
Maar voorlopig heeft ze nog niets bijzonders gedaan in het ziekenhuis, ze is er erg rustig en drinkt supergoed :roll: Super fijn natuurlijk maar wel erg typisch dat ze het nu niet doet. Het enige verschil is dat ze daar wordt ingebakerd door de verpleging, maar ik veronderstel dat zoiets voor de darmkrampen toch niet veel verschil kan maken?

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:14

P Farjen, wat een pech. Kan me voorstellen dat je haar enorm mist toen je het ziekenhuis uit liep. Wel een klein beetje kunnen slapen? Jij hebt ook energie nodig. En dat ze dan niets laat zien is ook typisch. Hopelijk kom je er met de arts uit.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 07:52

Och Farjen het zit je allemaal niet mee :knuffel:
Ik snap wel dat je het moeilijk vond om haar achter te laten en zul je natuurlijk zien dat ze in het ziekenhuis niets laat zien.

Lien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 11:44

Oh Farjen wat een pech :(:) en zeker als er dan niets uit het ziekenhuisbezoek komt. Ik kan me voorstellen dat het vreselijk is om haar achter te laten

redbutton lekker genieten en uitrusten :)

Fenn wat een stomme ervaring. Frustrerend als ze ook niet willen luisteren lijkt me :( hopelijk is het volgende bezoek wat positiever voor je

We hebben antiseptische oogdruppels voor haar, nu ging het ene oog beter en begint het andere oogje slechter te gaan. Donderdag gaan we gelukkig sowieso naar de pediater voor haar eerste afspraak, dan kunnen ze direct dit goed bekijken. Ze stopt ook steeds haar vingers in haar ogen, niet zo handig

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-24 20:57

Oh wat een pech farjen. Heb je een beetje kunnen slapen? En mocht ze wel mee naar huis vandaag?

Hier vandaag iets beter, kan beter ademen en heb weer een beetje eetlust. Vandaag ook controle bij de verloskundige gehad en alles nog rustig dus geduld en even verder uitzieken. Hopelijk slaap ik vannacht wel een beetje

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:00

@suus_toes succes vandaag!

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:14

Succes vandaag Suus_toes *\o/*

annepaardoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:17

Fenn: wat stom dat je niet gehoord werd. Gewoon op je eigen gevoel vertrouwen hoor!

Farjen: Wat een mooie foto’s! En oh wat lijkt mij dat naar om haar zo achter te moeten laten. Hoe is het in het ziekenhuis gegaan? Heb je de vraag van het inbakeren ook voorgelegd bij in het ziekenhuis?

Lien: ach wat sneu. Hopelijk gaan de oogdruppels helpen.

Redbutton: beetje een goede nacht gehad? Beterschap verder. Hopelijk knap je snel op.

Suus: hoe gaat het? Heeft het balkonnetje iets gedaan? En blij met de nieuwe auto?

Vandaag 37+3. De behandeling van de osteopaat van vorige week heeft echt goed geholpen. Veel minder last van mijn lijf. De klachten zijn niet over, maar echt minder en gaan ook sneller weg als ik op tijd in de juiste houding rust neem.
Gister controle gehad vind e verloskundige. Alles was goed gelukkig. Was even bang dat mevrouw gedraaid was, want ze was zo druk maandagavond en ik kon niet meer goed voelen hoe ze lag. Maar ze lag netjes met het hoofd naar beneden. Nog niet ingedaald, maar dat komt nog wel.
Gister ook begonnen met prenataal kolven. 1 ml opgevangen over twee keer. Vond het niet gek voor een eerste dag.

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-24 08:27

Ja ik heb vannacht echt fantastisch geslapen. Heerlijk.

Wat goed dat je prenataal doet kolven annepaardoes. Heb er ook over gedacht, m'n schoonzusje (lactatiekundige) heeft het hele pakket afgegeven maar zie beetje op tegen het werk dus ben er niet aan begonnen

suus_toes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 08:54

Lieve allemaal!

Na vreselijke dagen, waarbij ik het super slecht heb gehad...
Zijn wij afgelopen nacht om 04.00 de trotse ouders geworden van Jelte Jan.

De kleine man doet het super!

Het is een spoed keizersnede geworden.
Dus ik hoop met 2a 3 dagen naar huis te mogen.

Het hele verhaal wil ik hier best vertellen... Maar wil niemand angst oid aanpraten.

Afbeelding

Afbeelding

Fenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:27

Gefeliciteerd Suus_Toes! Wat een ontzettend leuke naam :) en wat vervelend dat het zo slecht ging tijdens de bevalling :(:) Sterkte met je herstel en laat je goed verzorgen. Je hebt het gedaan!

En fijn dat je lekker geslapen hebt Red_button :)

En goed idee de osteopaat. Mooi dat het hielp Annepardoes. Ik heb eigenlijk nooit prenataal gekolft. Waar helpt het voor?

MerelV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 09:54

Gefeliciteerd Suus_toes. Klinkt als een heftige bevalling. Succes met het herstel, maar laat je vooral lekker verzorgen de komende tijd. Niks overhaasten!

Farjen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:45

Gefeliciteerd Suus-Toes! Klinkt heftig allemaal maar gelukkig doet je kleine man het goed! Stevig kindje met 4kg :D

Redbutton, oh fijn zo goed slapen! Kan deugd doen :)

Annepaardoes, fijn dat de osteopaat zo goed heeft gedaan! Ik ken het prenataal kolven ook niet, maar 1ml is inderdaad al goed!

Ons meisje is dus een nacht in het ziekenhuis gebleven. Ze heeft iets aan haar strottenhoofd (laryngomalacia) waardoor het strottenhoofd dus minder stevig is en ze daardoor bij zware inademing/huilen het dus "plat" trekt en een piepende ademhaling heeft. Haar waarden op de monitoring bleven wel altijd geruststellend, dus het is geen ernstige vorm. En het is iets wat verdwijnt naarmate het kraakbeen gaat verbenen (duurt tot hun 1, 2 jaar). Volgende week moeten we terug bij de kinderarts op controle.
Hier thuis hebben we nu ook inbakerzakjes enz en dat helpt wel bij de darmkrampjes, ze lijken al iets minder hevig. Want ze huilde zo hard van de krampjes, dat ze dus haar luchtpijp/slokdarm zo plat trok en begon te piepen. Ook het fietsen met de beentjes, kersenpitkussentje zijn dingen die we doen en de krampjes duren nu maar zo'n half uur, uur ipv 2, 3 uur :)

redbutton

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-24 10:49

Van harte gefeliciteerd met jullie zoon suus_toes. Wat vervelend dat het zo zwaar is gegaan, hopelijk kun je nu langzaam tot rust komen. Als je er over wil praten mat dat altijd, toch iets wat he moet verwerken.

Fijn dat het iets beter gaat farjen!

Ik ben weer zo goed als fit, heerlijk. Nu weer verder wachten.