Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 16:47

Ah nee! Ik zie net inderdaad dat ik jullie verwisseld heb! Ik bedoelde jou Bellex :o .

De pijn daarstraks was inderdaad echt heel anders. Hij zat ook vrij hoog, links tegen de onderkant van mijn ribben.
De lage 'pijn' die jullie beschrijven is bv wel eens als de kruiwagen iets te zwaar is ofzo..
Dan zal t inderdaad gewoon met overbelasting te maken hebben gehad.

Ik ben nu zittend soep aan t maken :') . De laatste dagen door drukte wat minder goed op mijn gezonde tussendoortjes gelet en dat ga ik dan maar proberen goed maken met een lekkere, dikke soep. Plus t weer is er ook weer voor he :D

Yipee

Re: Zwanger uitgerekend winter/voorjaar 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 17:39

Jullie kletsen weer lekker door! :D

Kwa babyfoon denk ik dat ik wel voor eentje met camera wil gaan. Wellicht zet ik die gewoon uit als ik hem niet nodig vind achteraf. :)

@Bellex: Veel sterkte vrijdag. Zulke dingen blijven moeilijk. Wel heel mooi dat je toch het geboortekaartje hebt kunnen laten zien. Mooie foto ook! Buik is goed zichtbaar haha. Ik ben ook benieuwd of het uiteindelijk daadwerkelijk een blaasontsteking is. Kweek maar afwachten. Moet je al wel starten met medicatie?

@Jojoni: Probeer goed naar je lijf te luisteren. Ik weet het moeilijk, vind ik ook.

Hier de uitslag van de NIPT al terug. Die is helemaal goed. Dus tot nu toe is de kleine Gremlin helemaal geslaagd. 25 november een extra echo voor het geslacht. Ik wil het zo graag weten haha. Hier al geprobeerd wat te zeggen met de zogenaamde 'NUB-theorie' maar daarover is iedereen alsnog 50-50 of het een jongen of meisje is.

Maar eerst na deze week een weekje vrij. Met mijn ouders gaan we een weekje naar Duitsland. Wel zin in, er even uit. Ik begin mij sinds vandaag toch ook eindelijk echt weer wat beter te voelen. Hopelijk zet die lijn zich door.

Ik vraag mij ook af vanaf wanneer je de baby kan voelen? Google zegt 16 weken. Soms heb ik echt al het idee alsof mijn baarmoeder even opzwelt of in de weg zit ofzo. Moeilijk te omschrijven.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:13

Verschilt ook wel per persoon hoor. Meestal voel je als eerste wat veegjes, alsof er iets langs de binnenkant van je buik strijkt. Of plopjes, luchtbelletjes die knappen. Later ga je schopjes en duwtjes voelen. En weer iets later kan je de billen en het hoofdje gepositioneerd voelen liggen. Als je pech hebt word je in het 3e trimester flink geschopt, dat kan echt zeer doen :7

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:17

Het is jullie kaartje, Jojoni, dus als anderen het niets vinden, jammer voor hen.

Handig dat jij nu het andere kaartje kunt gebruiken, Set-Elkol. Snap dat je met een grote baby toch wel twijfelt. Benieuwd wat ze zeggen in het umcg.

Lekker naar je lijf luisteren, Yonker!

Gek dat je t pas zo laat te horen kreeg, Linoleum.

Bij jou is t wel echt vlot gegaan dan Vanillia!

Is dat per ziekenhuis anders met gezette tijden, Doubtless? Bij mij kwamen ze wel tijdens mijn weeënstorm een stoofpotje brengen, die heb ik afgeslagen, haha! Maar wel later toen ik weer een beetje op de wereld was kwamen ze nog wat eten brengen. En in de nacht kon ik ook gewoon wat krijgen.

Fijn dat je man zo meehelpt, Noeps!

Wat een man, Jojoni, haha! Wel handig dat hij in ieder geval de naam wel voorbij liet komen, haha! Begrijpelijk dat je man thuis slaapt bij de dieren.

Mooie buik, Bellex! Heel veel sterkte vrijdag. Spannend al die weeënactiviteit. Gelukkig alles goedgekeurd!

Baby voelen is echt heel verschillend. Ik voelde deze pas een stuk later dan de eerste.

Nog even een tip bij het bedenken van de naam… zoek even de betekenis op in verschillende talen. Ik werk op een basisschool en wij kwamen er laatst achter dat een naam die je nu best vaak hoort, toch in het Turks een bijzondere betekenis heeft.

Hier gister intake afgesproken met kraamzorg. Zelfde als vorige keer, echt een topper, dus zal wel gezellig worden tijdens de intake, haha! Nu 30 weken. Vandaag op werk weer eens een foto genomen. Thuis even geen spiegel meer, dus moet wat… blijft toch bijzonder dat je van de voorkant amper iets ziet.

Afbeelding

Afbeelding

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 18:28

Baby voelen kan ergens tussen de 16 en 26 weken. Ik voel iig nog niks, of ik herken het iig niet. Maar denk omdat ik iets meer vet heb dat het ook wat langer duurt ofzo.

Wow Marjo wat een bescheidde buikje heb jij voor 30 weken!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 19:17

@marjo: ja misschien wel! Ik kwam na de lunch uit mijn operatie en toen hebben ze (volgens mij) niets aangeboden. En tijdens het ontbijt was ik nog volop aan het bevallen, dus dat hebben we niet meegekregen :Y)

Mooi buikje heb je! En leuk pak heb je aan!

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 20:30

In het UMCG konden ze op de kraamafdeling ook wat eten klaarmaken. Ik kreeg van de nachtdienst-verpleegkundige drie boterhammen en een bak yoghurt omdat ineens de honger toesloeg :D

Marjo wat een leuk pak! Is dat gewone collectie of zwangerschapskleding? En mooi buikje, bescheiden voor 30 weken!

Yipee, ik voelde beide keren rond 15 weken de baby al. In het begin heel subtiel, inmiddels zijn het echt schopjes en geschuif. Als je placenta achter ligt en je hebt weinig buikvet, kan je doorgaans de baby al sneller voelen. Lekker vooruitzicht om nog een weekje weg te gaan!

Jojoni, ik vind het ook meer klinken als een overbelaste spier of bandenpijn. Dat laatste kan ook flink stekend zijn. Weeën en voorweeën voelden bij mij meer als menstruatiekramp.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:08

Ik voelde het denk ik rond de 16 weken. Nu word ik er af en toe onpasselijk van :\

Set_Elkol

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:13

Ik voelde het bij de eerste rond de 19, placenta achter, bij de tweede rond de 18 maar nu met de placenta voor :)

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:17

Bij de tweede herken je het denk ik ook sneller. Bij een eerste weet je nog niet wat je moet verwachten.

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-23 21:24

Bellex, ik vind aan de ene kant deze zwangerschap makkelijker omdat ik me beter voel, maar aan de andere kant heb ik wel ook een dochter die ik veel moet tillen en waardoor ik slechter slaap en minder tijd heb om te ontspannen. Dus dat merk ik dan wel weer. Maar mentaal voel ik me deze zwangerschap zeker wel een stuk beter.
En inderdaad wel direct de verloskundige bellen met zulke dingen! Het voelt soms bezwaard, maar liever 10x te vaak dan 1x te weinig.
Mooie buik al!

Yipee, fijn dat de NIPT goed was! En heerlijk dat weekje vrij. Geniet ervan!
Ik voelde vorige zwangerschap de baby heel af en toe vanaf 18 weken. Voelde beetje als plopjes. Vanaf 20 weken toen dagelijks. Laatste deel van zwangerschap echt beurs aan rechterzijde van het getrap tegen mijn ribben :')
Deze zwangerschap nog niet echt duidelijk gevoeld, ben nu 18+4. Beide keren placenta aan de voorzijde. Dan kan het wat langer duren. Kennisje van mij voelde baby pas bij 25 weken, placenta zo aan voorzijde dat het eerder daardoor niet te voelen was.

Ik kreeg na mijn bevalling een beschuit met muisjes en plakje suikerbrood op de verloskamer. Toen ik tijdje later op de kraamafdeling lag, had ik nog steeds honger en kreeg ik nog een bakje vla, dat was midden in de nacht. Lekkerste vla die ik ooit heb gehad. Die eerste twee dagen was alles ZO lekker, en dan was het gewoon simpel bakje yoghurt _O- Ik had zelf nog doosje met mueslirepen mee en pakjes appelsap, vooral die appelsap was tijdens bevalling zelf erg fijn.
Scheelt dat in UMCG altijd wel wat te krijgen is, overdag meerdere winkeltjes en in de nacht wat automaten.

Marjo, Vayèn en de variaties erop :+

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:18

Zei ik gisteren nog dat ik baby niet echt gevoeld had. Daar heeft ie vannacht gelijk maar verandering in gebracht toen ik wakker lag <3 kon het gelijk zelfs aan de buitenkant voelen, was zich denk ik helemaal aan het opbollen ofzo _O-

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 09:20

Lijkt me zo'n magisch gevoel om die kleine voor het eerst te voelen <3 Leuk linoleum :D

Ik moet dus eerlijk zeggen dat ik niet weet waar mijn placenta zit :') volgende week toch maar eens vragen.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-23 10:03

Wat leuk Linoleum!! <3

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 20:21

Afbeelding
20 weken *\o/* paar weken terug liep m’n buik iets voor qua groei maar nu is hij echt weer vergelijkbaar met de vorige zwangerschap.

Linoleum wat mooi dat je de kleine hebt gevoeld <3

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 20:22

Wat een prachtig buikje Noeps <3 je ziet er prachtig uit!

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:10

Mooi hoor Noeps :j

Toffeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:26

Wat een mooie buik Noeps!

Ik heb de laatste paar maanden eigenlijk alleen meegelezen, ik voelde mij zo beroerd dat ik het moeilijk vond om te reageren. Maar ik hoop nu toch wat meer mee te kunnen doen. Ik ben nu bijna 31 weken en pas sinds een week of drie niet meer misselijk. Het is zo ontzettend fijn om weer een beetje normaal te kunnen eten en drinken!

Ik merk wel dat deze zwangerschap mij veel zwaarder valt dan de vorige, toen was ik lang zo misselijk niet. Ook heb ik nu ontzettend last van bekkeninstabiliteit, ik kan nog geen halve kilometer lopen op een dag en moet veel liggen. Ik ben dan ook voor 50% ziek gemeld, en dat helpt wel. Gelukkig heb ik gewoon een kantoorbaan die in principe ook nog volledig vanuit huis kan.

19marjo90

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-23 21:59

Kan me voorstellen dat je dan het ontbijt even niet hebt meegekregen, doubtless, haha!

@noeps, is een zwangerschapspak van Prenatal! Heb er 2 van, zitten zo lekker, haha! Buikje was wel m’n ochtendbuik. Avondbuik is veel groter. Jij hebt ook een mooi bescheiden buikje zeg!

Toch bij veel wel eten te krijgen na de bevalling. Dat is fijn!

Haha, idd die namen, Linoleum. Fijn dat je de baby nu gevoeld hebt!

Klinkt pittig, Toffeltje! Wel fijn dat je aan de beterende hand bent wat betreft de misselijkheid.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 09:58

Ach toffeltje, I feel for you :(:) wat enorm klote dat je zó lang misselijk bent geweest, dat lijkt me zo erg! Fijn dat het nu afgenomen is, hopelijk is het klaar nu.
Ik herken heel erg wat je zegt over dat het de 2e keer zwaarder is en de fysieke klachten. Valt mij ook tegen :+ gelukkig komt het einde in zicht meid, we zijn er bijna!!

Hier nu 29 weken. Afgelopen 3 weken was ik stabiel qua gewicht en nu zelfs een beetje afgevallen. Terwijl ik echt loop te vreten als een… }:0 dus daaraan merk ik ook wel dat de baby veel vergt.

Heb nu m’n eerste week 50% werken erop zitten, dat geeft veeeeel meer rust thuis. Kan me echt niet indenken hoe ik daarvoor nog fulltime haalde :+

jojoni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:17

Toffeltje, heel fijn dat je weer een beetje kunt eten! Ik ben ook heel lang misselijk geweest en weet hoe je je voelt. Ik was wel iets eerder wat beter, heb dan een periode 'rust' gehad en nu heb ik weer heel erg last van mijn maag. Vooral maagzuur en oprisperingen. Ik ben ongeveer een week verder dan jouw..

Doubtless, raar is dat he! Dat je de ene week gewoon nog werkt en de week erna denkt, hoe heb ik t voor elkaar gekregen :') .

Vandaag had ik intake bij de vroedvrouw hier ik de buurt. En weer een bevestiging van t karakter van onze dochter :') :') .
Zodra de hartslagmeter goed stond voor een heel duidelijk signaal, begon ze weer weg te bewegen.
Ze ligt nu niet meer dwars, maar in stuit. Ze heeft nog 4 weken om te draaien dus ik maak me nog niet veel zorgen. Misschien moet ik tegen die tijd met een hartslagmeter of echo-ding erachteraan. Dat ze dan ineens goed draait :') .
Hopelijk laat ze zich volgende week wel een beetje zien bij die extra groei-echo. Want ik heb eigenlijk nu ook weer niet zo veel zin om op en neer te blijven rijden na t ziekenhuis omdat mevrouw zo beweeglijk is..

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 15:34

Heel mooi Noeps!

Wat heftig toffeltje dat je je zo lang misselijk hebt gevoeld. Dat lijkt me echt heel naar! Fingers crossed dat het weg blijft nu en je echt een beetje kan gaan genieten.

Doubtless dat klinkt wel heerlijk zeg, die 50%. Geniet van de tijd voor jezelf.

Haha Jojoni, wat is het nu al een boefje. Hopelijk draait ze nog goed, maar je hebt nog even de tijd.

Wij hebben gisteren onze 3D echo gehad, wat is dat speciaal zeg. Echt al een beetje een beeld hebben hoe je kindje er uit ziet. Ook onze man was eigenwijs, want hij lag de hele tijd met zijn handje voor zijn gezicht. Gelukkig nog wel goede beelden kunnen maken. <3

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 16:55

Toffeltje wat heftig dat je zo lang zo misselijk bent geweest. Zowel voor jou als voor Doubtless: fijn dat 50% werken helpend is. Hoeveel tijd zat bij jullie tussen de eerste en tweede zwangerschap? Bij mij ongeveer anderhalf jaar. Volgens mij was ik net een beetje ontzwangerd en toen weer bezwangerd }:0 maar ik ervaar het ook als zwaarder.

Welmoed en jojoni jullie hebben allebei kinderen met veelbelovende karakters, als het eigenwijze nu al begint :D. Mijn dochter was in de buik ook al heel eigengereid en druk en dat is na de geboorte precies zo gebleven. Ze weigert nu al bepaalde kleding. "Nee tui, pes!!!" (geen trui, een vest!) en gisteren toen ik een paar sokken pakte "NEE WOEF!!! WOEF!!!!!" (sokken met teckels móesten aan). En ze heeft een lievelingsslab, echt zo'n oerlelijk ding natuurlijk, die als het aan haar ligt onder geen beding in de wasmachine gaat. Laatst waren we samen de handdoeken in de was aan het stoppen en ze is er gauw vandoor gerend met die gore slab vol pastavlekken :')

linoleum

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 17:00

Oeff nou dat tweede zwangerschap is wel echt te merken. Ik strompel al een paar dagen rond, dus echt even goed opletten en toch maar even chiropractor bellen of hij eerder plek heeft en ook even kijken of bekkenfysio/masseuse nog wat kan betekenen. Ook het onderstel van de wandelwagen maar standaard in kofferbak van auto gegooid. Ik moet op de opvang best een stukje lopen vanaf de parkeerplaats naar de opvang zelf en dat begint me steeds meer pijn te geven, ik word minder mobiel en dochter natuurlijk steeds zwaarder. Dus kan nu de maxi cosi op onderstel klikken en scheelt me dat alweer tillen. En als mijn man thuis is, dan vraag ik hem om dochter de trap op en af te tillen.
Nu was ik natuurlijk na 7 maand alweer zwanger, dus heel onverwacht was het niet dat ik er sneller en mogelijk meer last van zou hebben.

Ben wel bang voor verloop van de zwangerschap. Vandaag 19 weken zwanger en lichamelijk gaat het al zo hard achteruit. Denk dat ik komende weken maar vast even ga zorgen dat overdracht op werk zo goed als klaar is, mocht ik dan eerder uitvallen is dat geregeld.

Doubtless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-23 21:01

Super leuk Welmoed <3

Noeps: bij mij 1 jaar en 7 maanden. Ik was wel helemaal terug op start gewicht en weer consequent aan het sporten. Zat qua gewichten ook wel weer op dezelfde gewichten als tijdens mijn hoogtepunt qua training voor de 1e zwangerschap. Weet niet, had gehoopt dat ik fit genoeg was om het er ff bij te doen :+

Linoleum: mijn bekkenfysio gaf aan dat zij vaak vrouwen in het begin zit, dan stabiliseren de klachten en dan in het 3e trimester komen ze terug. Zou dat bij jou ook kunnen? Slim dat je zo min mogelijk tilt, maar dat is natuurlijk super lastig met een kindje dat nog zo klein is! Ik ga ook nergens meer heen zonder buggy, want anders als die kleine weigert te lopen bewegen we niet :Y)
Laatst bijgewerkt door Doubtless op 10-11-23 21:46, in het totaal 1 keer bewerkt