Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xSiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 13:26

Weer even een stuk bijgelezen!

Leuk om te lezen wat jullie allemaal al gekocht hebben! Ik heb de meeste kleertjes wel al in huis (meeste tweedehands btw) en de kinderwagen, ledikant, cosleeper, en al wat decoratie voor de kinderkamer. Dat is nu nog mijn werkkamer. Dus zodra mijn verlof over 7 weken begint, kan ik het pas echt gaan inrichten.
De kinderwagen is een stokke trailz geworden. Tweedehands, dus niet echt kunnen uitproberen, maar wel heel veel goede ervaringen gelezen over mensen die ook aan onverharde wegen wonen.

Lisitano die nog flink aan het sporten is, knap hoor! Ik doe al een paar weken vrijwel niks meer :+ alleen twee keer per dag de honden uitlaten, dus ik kom wel aan mijn stappen. In de tuin werken en stal uitmesten enzo dat gaat niet meer, dan krijg ik flink bandenpijn snachts en harde buiken.

Lastig joh met kans op zon grote baby en daardoor complicaties.. Hopelijk valt deze kleiner uit. Het verschil nu al met 20 weken is in ieder geval al positief!

@Goldie, balen dat je weer werd opgenomen! Maar fijn dat de baby er niet onder lijdt en je inmiddels weer thuis bent!

@Saskia haar baby ook weer goedgekeurd, fijn! En gesprek over als je alleen moet bevallen... ik heb gelijk notitie gemaakt om daar ook wat van te weten, je weet maar nooit :Y)

@Rebel_Jits: fijn dat de controle helemaal goed was! Goed idee om te vragen naar die P waarde, ga ik ook doen volgende keer.

@Samir, jammer dat je je zo moe voelt, is ook wel een hele verandering met hoe actief je eerst was. Ik slaap ook elke middag even hoor, hoort er bij denk ik! Is maar tijdelijk!
En een hele leuke reis geboekt, gaaf!

@Gowlan, dat klinkt als een heel fijn gesprek over de bevalling! Ik ben benieuwd of de dat er hier ook zo over gaan hebben. Ik heb het idee dat het gewoon is van "meld je bij het ziekenhuis als het begint en doe wat de artsen zeggen" :+

@MaTuMi: wat jammer dat je zon last hebt van de vermoeidheid. Hopelijk helpt het om minder te gaan werken.

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-23 20:55

@xSiep lekker geshopt dus ook al!
Leuk vooruitzicht om straks alles in te gaan richten.

En omtrent de bevalling; doen wat de artsen zeggen vind ik niet direct heel vanzelfsprekend. In die zin is het mijn lijf en mijn bevalling, daarom vond ik het zeker noodzakelijk om mijn wensen kenbaar te maken en te bespreken. Uiteraard ga ik er wel in mee als zij iets constateren wat noodzakelijk is, maar evenals heb ik wel nagedacht dat ik niet zomaar zou willen dat er om de haverklap getoucheerd wordt en al. Soms gebeurd dat vaker dan noodzakelijk, denk dat je echt wel heel veel aan je eigen lijf voelt.
En juist hierom wilde ik mijn wensen al kenbaar hebben gemaakt, zodat ze hier zo veel mogelijk rekening mee kunnen houden.
Hoop dat mijn eigen vk erbij kan zijn als mentale steun (doet ze als ze geen andere bevalling heeft), zij kan mijn wensen dan ook vertalen als het mij even niet lukt.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 10:11

Zo denk ik er ook wel over, Gowlan. Fijn dat je het goed hebt kunnen bespreken en je verloskundige dan in de startblokken hebt staan.

MaTuMi, wat vervelend dat je nog zo moe bent. Rustig aan hoor :(:) Het is maar tijdelijk, dat herhaal ik ook de hele tijd voor mezelf. Je lijf is hard bezig en mentaal houdt zo’n zwangerschap je ook wel aan het werk.

Goldie, wat fijn dat je eindelijk ontslagen bent uit het ziekenhuis!

Samir, hoe is het gegaan in het ziekenhuis?

Ik heb een te laag ijzer en nu ijzertabletten. Ik ben ook nog snotverkouden dus ik voel me echt een hoopje ellende momenteel. Ik ben zo futloos en ik krijg bijna geen lucht als ik beweeg. Hier dus ook even rustig aan. Buik groeit ook heel hard nu.
Ik heb wel serieuze nesteldrang en voel me helemaal niet voorbereid op de baby omdat de kamer niet af is. We gaan die kamer nauwelijks gebruiken dus het slaat nergens op maar die hormonennnn :')
Eten gaat ook niet zo lekker meer. Ik ben wel benieuwd wat ik nou ben aangekomen, ik heb mezelf nooit meer gewogen. Ik eet zo langzaam, herkennen jullie dat? Het past gewoon niet in mijn buik ofzo :)) Ik vind het wel prima, dan maar iets minder eten en misschien wat meer verspreid over de dag lichte dingen. Vorige keer was ik 22 kg aangekomen, dat heb ik deze keer liever niet :')

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 19:59

Siep, nette bijleespost, respect haha!
Nog maar 7 weken tot aan je verlof, gaat ook al vlot hé! Lekker hoor! En lekker aan het (tweedehands) shoppen geweest, goed bezig!

Gowlan, misschien heb ik ook een vertekend beeld omdat het bij mijn vorige bevalling (ondanks de lange duur en uiteindelijk ruggenprik) gewoon allemaal heel netjes ging, maar ik had echt een fantastisch lief en aardig team van gynaecologen en verpleegkundigen. Ik ben volgens mij tijdens de hele bevalling 3x getoucheerd, maar heb daar niets van gemerkt (1e x thuis om te kijken hoe ver ik was ivm poliklinische bevalling, 1x voor de ruggenprik om te kijken hoe ver ik op eigen houtje was gekomen + gelijk vliezen proberen te breken en 1x om te checken of de ontsluiting echt 10 cm was). Luisterden perfect, hadden een heerlijke dosis humor. Maar misschien had ik gewoon geluk, het was rustig, het verliep in principe allemaal voorspoedig en ik was met de instelling 'ik laat het op me afkomen' er heen gegaan. Ben echt een controlfreak normaal, dus hoe minder ik plan, hoe minder het niet volgens mijn plan kan gaan :').

Lisitano, voel je al wel verschil met de ijzertabletten of is het lastig te zeggen nu je flink verkouden bent? Kamer heb je ook nog wel eventjes voor toch? Veel eten lukt mij ook niet, heb soms drie happen op en dan heb ik het gevoel dat ik tot aan m'n keel vol zit :'). Gelukkig is 't kereltje nu ingedaald en is er weer ietsjes meer ruimte ontstaan.

Ik zit nu op 7kg aangekomen vanaf mijn startgewicht (tussendoor eerst ook nog heel wat afgevallen door het overgegeven maar dat is er ook weer bij aangekomen). Hoop eigenlijk onder de 10kg vanaf startgewicht te blijven, heb op dit moment wel het idee dat ik echt enorm ontploft ben. Maar deze baby is ook gewoon groter dan de vorige.

Heb op het moment wel weer flink last van m'n bekken en de vermoeidheid kickt er ook wel goed in. Lievelingsspelletje van mijn dochter is heel hard heen en weer rennen achter elkaar aan of dansen en springen en dat lukt dus niet zo goed. Komt ze steeds heel zielig bij me staan 'mama, moe?' :(:) Voel me dan zo lekker schuldig. Maar goed, nog 6 weken te gaan. Stiekem hoop ik dat deze wat vlotter komt, bij dochtertje moest ik tot de 41 weken :').

Gowlan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-23 23:15

x_Rebecca schreef:
Siep, nette bijleespost, respect haha!
Nog maar 7 weken tot aan je verlof, gaat ook al vlot hé! Lekker hoor! En lekker aan het (tweedehands) shoppen geweest, goed bezig!

Gowlan, misschien heb ik ook een vertekend beeld omdat het bij mijn vorige bevalling (ondanks de lange duur en uiteindelijk ruggenprik) gewoon allemaal heel netjes ging, maar ik had echt een fantastisch lief en aardig team van gynaecologen en verpleegkundigen. Ik ben volgens mij tijdens de hele bevalling 3x getoucheerd, maar heb daar niets van gemerkt (1e x thuis om te kijken hoe ver ik was ivm poliklinische bevalling, 1x voor de ruggenprik om te kijken hoe ver ik op eigen houtje was gekomen + gelijk vliezen proberen te breken en 1x om te checken of de ontsluiting echt 10 cm was). Luisterden perfect, hadden een heerlijke dosis humor. Maar misschien had ik gewoon geluk, het was rustig, het verliep in principe allemaal voorspoedig en ik was met de instelling 'ik laat het op me afkomen' er heen gegaan. Ben echt een controlfreak normaal, dus hoe minder ik plan, hoe minder het niet volgens mijn plan kan gaan :').

Lisitano, voel je al wel verschil met de ijzertabletten of is het lastig te zeggen nu je flink verkouden bent? Kamer heb je ook nog wel eventjes voor toch? Veel eten lukt mij ook niet, heb soms drie happen op en dan heb ik het gevoel dat ik tot aan m'n keel vol zit :'). Gelukkig is 't kereltje nu ingedaald en is er weer ietsjes meer ruimte ontstaan.

Ik zit nu op 7kg aangekomen vanaf mijn startgewicht (tussendoor eerst ook nog heel wat afgevallen door het overgegeven maar dat is er ook weer bij aangekomen). Hoop eigenlijk onder de 10kg vanaf startgewicht te blijven, heb op dit moment wel het idee dat ik echt enorm ontploft ben. Maar deze baby is ook gewoon groter dan de vorige.

Heb op het moment wel weer flink last van m'n bekken en de vermoeidheid kickt er ook wel goed in. Lievelingsspelletje van mijn dochter is heel hard heen en weer rennen achter elkaar aan of dansen en springen en dat lukt dus niet zo goed. Komt ze steeds heel zielig bij me staan 'mama, moe?' :(:) Voel me dan zo lekker schuldig. Maar goed, nog 6 weken te gaan. Stiekem hoop ik dat deze wat vlotter komt, bij dochtertje moest ik tot de 41 weken :').

Ja ik ben er ook ingegaan met dat ik alles op me af en over me heen liet komen, met de gedachte “het enige waar ik regie over heb, is wat ik in mijn bevalplan schrijf wat ik wéns, maar niet over het werkelijke verloop ervan.”
Alleen liep er letterlijk niks zoals ik daar omschreven had, ja op de OK na een spoedkeizersnede waarop ik al ijlend riep toen ze de navelstreng lieten uitkloppen: “hèhè, eindelijk iets wat er wel in mijn bevalplan stond!” :')
Mijn vorige bevalling heb ik best wel ervaren als traumatiserend door alles wat er tussendoor gebeurde en ook qua nazorg. Ik heb er maanden niet over kunnen praten zonder echt intens verdrietig te worden. Althans het lukte het wel, waarbij ik dat gevoel op dat moment blokkeerde, maar dat kwam er altijd later weer uit.
Ik moet zeggen dat, door dit fijne gesprek met de gynaecoloog, ik veel meer een rust gevoel heb en ik heb sowieso het gevoel alsof deze bevalling heel anders (vlotter) gaat lopen als de vorige. Ik weet niet waarom, maar ook nu denk ik we zien het wel. Het komt hoe dan ook goed.

Ik zit ook op +7kg vanaf startgewicht momenteel (vandaag 32+1). Maar goed ik moest nog 6 kg kwijt tot mijn oude gewicht voor mijn eerste zwangerschap van vorig jaar, dus het is een beetje vals spelen hihi.
Al was ik vorig jaar op dit termijn echt al een heel stuk zwaarder. :P

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:35

Gowlan, fijn dat je toch wat positiever naar deze bevalling kunt kijken. Veel meer pech dan de vorige keer kun je zo te horen bijna niet hebben…

Lisitano, vervelend van je lage ijzerwaren en de bijkomende vermoeidheid. Hopelijk werken de tabletten een beetje.

Rebecca, ook wel schattig van je dochtertje. Ze hadden het bij jou toch over een mogelijke vroeggeboorte of lijkt daar nu helemaal geen sprake meer van?

MaTuMi, balen van de vermoeidheid en dat je daar zoveel last van hebt in het dagelijks leven. Hopelijk geeft minder werken je wat meer energie.

Bij mij was het ziekenhuispersoneel tijdens de bevalling ook heel fijn. Degene die de bevalling begeleidde was heel duidelijk en gaf goed aan wat er gebeurde. Vond ik heel fijn. Als ik iets minder prettig vond, gaf ik dat aan en werd daar ook goed naar geluisterd. Ik heb dit keer een nog beperkter bevalplan dan de vorige keer. Alleen dat ik heel erg hoop dat het thuis lukt.

Van minder eten is hier nog niet echt sprake :') Heb wel al een aantal keer een erg aanwezige hartslag gehad na het eten. Heel apart, die kende ik nog niet van m’n vorige zwangerschap.
Verder gaat alles hier nog goed. Slapen gaat prima, ondanks dat ik weet-ik-hoe-vaak moet plassen. Nu ruim 35 weken. Nog een weekje werken en dan gaan de laatste weekjes echt in.

x_Rebecca

Re: Zwanger uitgerekend najaar/winter 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 19:42

Gowlan, met zo'n heftige bevalling achter de rug kan ik me wel voorstellen dat je er meer belang aan hecht om alles goed door te spreken en af te spreken. Het kan gelukkig (ook met het ziekenhuispersoneel) ook heel fijn en rustig zijn!

Voor jou is de eindstreep echt in zicht Saskia! Heerlijk! Fijn dat alles nog zo goed gaat.

Er was inderdaad een verhoogd risico op vroeggeboorte door alle pijnlijke harde buiken/voorweeën zo vroeg in de zwangerschap al, maar sinds mijn verlof is dat gelukkig wel flink verminderd. Het is nog wel aanwezig, maar niet helemaal met elke beweging die ik maak zeg maar. Toch een voordeel aan bijna 3 maanden voor de uitgerekende datum verlof haha!

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-23 21:36

Ik post nog even een een keer het lijstje, stond alweer zoveel pagina's terug. Moest echt zoeken _O-

Citaat:
- Saskia89 - 14 september - jongen
- x_Rebecca - 23 september - jongen
- JustOneBite - 23 september - meisje
- Bloem24 - 25 september - jongen
- daffie1986 - 27 september - verassing
- Gowlan - 5 oktober - meisje
- Rebel_Jits - 6 oktober - jongen
- haasje20 - 7 oktober - nog onbekend
- Ilse_123 - 15 oktober - nog onbekend
- SennaS - 27 oktober - meisje
- Lisitano - 4 november - meisje
- Claudiadvx - 7 November - Meisje
- _Juudith - 11 november - Meisje
- Primavera - 14 november - jongen
- Sylviej - 22 november - nog onbekend
- Lienepien95 - 24 november - jongen
- Larisske - 25 november - nog onbekend
- linn1502 - 25 november - nog onbekend
- Melewel94 - 26 november - jongen
- Maaike - volgens eigen berekening 30 november
- Evamarie -30 november - blijft tot dan onbekend
- Floortje88 - 1 december - Jongen
- xSiep - 6 December - Meisje
- Taartje - 9 december - nog onbekend
- MaTuMi - 9 december - nog onbekend
- Goldie - 14 december - blijft tot dan onbekend
- Kiichi - 15 december - nog onbekend
- Amillion - 31 december - nog onbekend
- Samir - 1 januari - (blijft tot dan) onbekend
- Bellex - 17 januari - nog onbekend
- Lucifertje - 18 januari - nog onbekend

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 08:36

Herkenbaar Gowlan :(:) Ik vond/vind mijn eerste bevalling ook vreselijk. Het heeft bij mij ook even geduurd voor ik er normaal over kan praten en ik merk dat het nu af en toe terug komt. Het voelde heel machteloos, dat was het denk ik vooral.
Fijn dat je een goed gesprek hebt gehad met de gynaecoloog. Hopelijk gaat het dit keer veel beter :*

Rebecca, ik merk sinds gisteren verschil dankzij de tabletten *\o/* Ik ben lekker naar de dierentuin gegaan met mijn zoontje. Dat kon ik echt even niet meer, zo vermoeid.
Fijn dat je verlof zoveel scheelt met de harde buiken!
Logisch dat je nu wat meer last krijgt van vermoeidheid, je bent er al bijna. Wat gaat het snel! Lekker rustig aan doen. Je dochter vergeeft het je vast :(:)

Jeetje Saskia en Rebecca nog zo kort te gaan! Spannend!

Wat is het eigenlijk een stil topic.
Ik ben eindelijk bezig met de kamer. Heeft iemand nog een tip voor mooie muurstickers? Ik kom online vooral de standaard tegen met pastel kleurtjes.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:27

Ik lees al een paar weken vooral mee en reageren komt er dan nauwelijks van.. Deze week alweer 33 weken, wat gaat het snel. En ondanks dat ik heel moe ben (te laag ferritine en bloedarmoede) voel ik me best goed. Mijn eerste bevalling heb ik niet fijn ervaren maar daardoor sta ik er nu ook heel anders in. Gelukkig zijn wij altijd al nuchter, dus een lang geboorteplan hebben we niet. En al zeker geen wensen over kaarsen en afspeellijsten op spotify :D .

Leuke muurstickers vond ik bij fleurdesfleurs vorige keer, ik weet alleen niet wat ze nu hebben.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:34

Die hebben inderdaad mooie stickers zo te zien!

Ja het is zeker stil in het topic..
Hier werd gisteren de kinderwagen bezorgd *\o/* <3
M'n vriend is bezig met de schuine wandkasten en eind deze maand komen de meubeltjes. Daarna ook even definitief de knoop doorhakken wat betreft de muur. We neigen naar een muursticker ook, maar moeten even met het ledikant kijken welke maat dan kan dat deze niet erachter wegvalt.
Verder moet ik nu echt eens een goede lijst gaan maken van wat ik nou nog allemaal nodig heb.

Morgen 23 weken, vind het echt snel gaan :j Deze week ook weer volledig aan het werk, vorige week nog even rustig aan gedaan. Morgen weer bloedprikken, dus ben benieuwd.

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:37

Wat gaat het hard voor een aantal hier!

Gowlan hopelijk heb je dit keer een fijne bevalling, kan me voorstellen dat je vorige bevalling veel impact heeft.

Fijn dat het beter gaat door de tabletten Lisitano.

Ik ben nogal in dubio over m'n verlof. Ik werk bijna volledig thuis en heb veel vrijheid hoe ik mijn tijd indeel dus ik wilde zo lang mogelijk doorwerken, maar ik vind het nu met bijna 30 weken toch wel weer pittig worden. Onze peuter is op dit moment ook niet in de meest makkelijke fase en dat slurpt energie. Het wordt alles bij elkaar steeds lastiger om me nog op m'n werk te focussen en dat voelt ook niet fijn. Ik twijfel dus om toch maar met 34 weken te stoppen maar ik ben bang dat ik daar achteraf weer spijt van krijg.

Het topic is inderdaad stil, in de groepsapp wordt wel veel gekletst.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:40

Ja, nuchter zijn is fijn. Dat vind ik mezelf ook maar toch was mijn bevalling gewoon poedersuiker. Het is niet dat ik nu met een zoutlamp heel relaxed zal worden :)) Ik moet een bevalplan want ik had vorige keer een totaalruptuur en een heel grote baby die er niet uit wilde na 20 uur weeënstormen die elk uur heftiger werden. Volgende week de groeiecho en ik ben wel wat nerveus daarover. Het gaat veel bepalen.

Vorige keer had ik geen bevalplan. Wist ik veel, ik liet het aan de deskundigen over want ik had al gehoord dat het vrijwel nooit gaat zoals je plant.

Hebben jullie je kraamzorg al ontmoet? Ik ben nu bijna 29 weken en heb nog steeds niemand kunnen spreken. Ik had de vorige keer een wat nare ervaring met de kraamzorg die resulteerde in 5 dagen ziekenhuis met gele baby :D Dus ik baal hier een beetje van maar het schijnt normaal te zijn in drukkere gebieden tegenwoordig.

Haasje, gelukkig voel je je goed ondanks de vermoeidheid. 33 weken gaat ook snel zeg! Heb je ook tabletten gekregen?

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:47

Ik heb volgende week op 31 weken de intake, maar omdat het ons 2e kindje is, gaat dit telefonisch.

haasje20

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 09:52

Wij hebben de intake ook bij 31 weken gehad.

Ik heb inderdaad pillen voor het ijzer en dan volgende week even checken of de waardes wat stijgen. Dat hoop ik, want die pillen slikken is geen feest haha. Wat een enorme dingen :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 10:14

Ah oké dat is dus inderdaad normaal. De vorige keer kwamen ze met 20 weken al persoonlijk langs dus dit verbaasde me wat.

Haasje, oh joh ik heb heel kleine tabletten. Misschien kunnen ze ook wat anders voorschrijven? Ik begreep dat er meerdere middelen zijn. De tabletten die ik slik mag ik ook 2 uur lang geen eten voor of na.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 11:00

Gelukkig al een stuk beter dan, Lisitano! Een dagje dierentuin is zo fijn.
Wij gaan onze muursticker kopen op deze website. Het thema van hertjes trekken we door in aankleding, geboortekaartje, doopsuikers..
En dat gevoel van eten wat niet meer past, heel herkenbaar! Overlaatst 's avonds wat meloen gegeten en dat heeft echt nog 2 uur in m'n slokdarm gezeten. Gek genoeg hielp een cheeseburger van McDo om het door te spoelen :') Dag later at ik nog wat meloen 's middags en toen geen last gehad.

Senna, zit je met een beperkt aantal weken wat je in totaal mag oppakken? Of anders zien of je eventueel minder uren mag werken oid?

Rebecca, het begint al spannend te worden voor je. Hopelijk gaat deze bevalling ongeveer hetzelfde als bij je dochter, met toffe mensen om je heen.

Gowlan, fijn dat je zo'n goed gesprek hebt gehad met je gyn!

Hier was het vooral een drukke week. De wandelwagen die we hadden besteld, stond op afhalen ipv bezorgen. Na wat telefoontjes en nog wat onzekerheid of we die wel wilden, zijn we toch maar die kant op gereden (1,5 uur enkele reis %) ). Maar heel blij dat we dat hebben gedaan, want in het echt viel het zo tegen. Kleur was niet wat we wilden, kwaliteit niet wat we verwachtten.. Vervolgens nog bijna 3 uur in die winkel zitten kijken, manlief bellend met z'n mama voor advies. Maar! Uiteindelijk de knoop doorgehakt en een mooie wandelwagenset gekocht. Beetje duurder dan voorzien :oo Kreeg ineens last van zwangerschapsperikelen, hihi.
Het is de Nuna Mixx Next in pine.
Ook een opbergsysteem gemaakt in de berging, eindelijk. Manlief heeft eigenlijk al het zware werk gedaan :knuffel: Op het einde pasten de planken net niet, dus elke plank moeten bijzagen met een rottig figuurzaagje. Maar het hangt *\o/* En nu is alles opgeruimd. Dat geeft zo'n rust :o
Volgende project: de babykamer. Die is volgende week aan de beurt. Als m'n man terug is van een tripje naar de zee.

Goldie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 16:03

Dezelfde kinderwagen in dezelfde kleur is gisteren bij mij bezorgd :Y) Ik ben er zo blij mee <3
Wat hadden jullie eerst besteld wat zo tegenviel?

@Rebel: als je al eerder minder uren gaat werken moet je verplicht 6 weken van te voren met verlof, dan heb je geen keus meer voor 5 of 4 weken.
Leuke sticker ook, wij willen daar ook gaan bestellen :j

SennaS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 16:23

Rebel, het verlof is in NL standaard 16 weken. Ik plak er sowieso nog (betaald) ouderschapsverlof achteraan maar als ik eerder stop dan kost het me dus meer ouderschapsverlof en ik wil daar een gedeelte van gebruiken om tijdelijk 3 dagen te werken. Zoals Goldie schrijft heb je geen keus meer als je minder gaat werken dus dat wil ik sowieso liever niet.

Fijn dat je uiteindelijk toch geslaagd bent voor een kinderwagen.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 18:10

Oef, dat is wel pittig dan. Moeten kiezen voor nu jezelf of later meer tijd voor je kleintje %) Eigenlijk raar dat het zo werkt. Je wordt dan gestraft als je lijf zwaar afziet met de zwangerschap.
Nochtans beter dan in de USA. Ik zag een filmpje van een vrouw die letterlijk werkte tot de dag van haar bevalling. Als verpleegster. Ik moet er niet aan denken om met m'n dikke buik mensen te moeten verzorgen en ik ben nu bijna 33w %)

Goldie *D Mooi istie he. Voor ons doorslaggevend waren de magnetische sluitingen, ingebouwde zonnekappen en grote mand onderin.
Eerst wilden we een Junama Space. Daar zat ook alles bij wat je kon bedenken. Maar we vonden de ritsen onhandig, het frame teveel plastic en de kleur was dan niet wat we wilden.

x_Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 06:39

Lisitano, wat fijn dat je nu verschil merkt door de pilletjes! Helemaal fijn als je dan weer wat energie terug hebt en leuke dingen kunt doen met je zoontje, genieten :D.

Muurstickers kan ik niet over meepraten, wij hebben alle muren van dat grove stucwerk, meer dan een kleurtje geven zit er niet in, haha.

Senna, lastig hé, beslissen wat je met je verlof gaat doen. Zeker met een ronddartelende peuter kan ik me voorstellen dat 6 weken van te voren wel heel fijn is, kun je eventueel langer verlof opvangen met vakantiedagen nog of is dat niet echt een optie?

Hier de intake met de kraamzorg gehad, maar dat was telefonisch en meer een check of ik de lijst goed had ingevuld :'). Ik hoop stiekem dat ik dezelfde kraamverzorgster krijg als bij mijn eerste dochter, dat is een mevrouw uit onze straat en dat is zo'n heerlijk mens <3.

Haasje, succes met de pillen! Hopelijk is je waarde volgende week een heel eind verbeterd!

Rebel is lekker bezig met alle voorbereidingen, super! En fijn dat je nu toch een kinderwagen hebt die helemaal naar wens is!

-

Hier helemaal gelukkig, gisteren heb ik de babykamer een heel eind afgekregen, ik ben nu in elk geval zo ver dat er een baby kan slapen, dat hij er verschoond kan worden en dat er schone kleertjes in de kast liggen :):). Dochtertje liep de babykamer op en zag het wiegje, helemaal enthousiast 'ooooh, baby - slapen?' En toen zag ze de enorme beer die zij uitgekozen heeft 'ooooh, beeerrrr, beer ook slapen' <3

Geeft toch een hoop rust zo. Nu nog de versieringen en plankjes aan de muur ophangen (maar dat mag mijn man na het inkuilen, stro en hooi binnenhalen deze week/weekend doen :+) en decoreren, wachten tot de gordijnen binnen komen en dan ben ik echt tevreden :D.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:36

Oeh, ineens gaat het weer hard hier! Ik lees nog steeds mee maar een beetje druk de laatste tijd dus niet veel tijd gehad om te reageren.

Rebecca: wow nog maar 7 kilo! Ik ben al 9 kilo aangekomen en ben net op de helft :') En wat fijn dat de kinderkamer zo goed als af is! Heb je een foto? Ben benieuwd!

Saskia, wat een lekker vooruitzicht! Ga je nog wat doen tijdens je verlof of vooral even lekker niks ?

Lusitano fijn dat je je nu weer beter voelt! Ik heb nog helemaal niks voor de babykamer dus lees graag bij met de tips over muurstickers haha. Ik zit nu op 20+3 en ook nog niks gehoord van de kraamzorg, volgens mij gaf zij aan dat het ergens tussen 28-32 weken zou plaatsvinden.

Goldie, hoe vind je het zwangerfit? Ik ben er voortaan ook op maandag, in de 19u les! Dus misschien zie ik je dan?

Qua kinderwagen hebben wij de Joolz uitgekozen; wij zijn allebei lang en deze liep het lekkerst. We moeten hem alleen nog bestellen. De verkoopster gaf aan dat in september een mega sale bij prenatal gaat plaatsvinden dus daar wachten wij op.

Verder behoorlijk druk hier; verkoop van mijn huis, verkoop van het huis van mijn vriend, geregistreerd partnerschap, notaris, hypotheek etc etc. dus veel regelen, bellen en mailen. Heb deze week eindelijk de tijd gevonden om wat te pinteresten voor onze nieuwe woning, dus dat is leuk! Kan ook eindelijk gaan nadenken over de inrichting van ons perceel voor de paarden, want ik hoop die toch echt voor het einde van mijn verlof volgend jaar naar huis te kunnen halen <3

Het bezoek aan het ziekenhuis na de 20-weken echo was goed! Ik heb blijkbaar een placental lake/laguna op de plek waar de navelstreng de placenta binnengaat. Opzich komt zo'n laguna vaker voor maar niet op die plek, en nu kunnen ze dus de aanhechting van de navelstreng aan de placenta niet zien en controleren. Hadden ze nog nooit gezien dus fijn dat ik onder controle van het ziekenhuis blijf. Ik mag over 2,5 week terugkomen voor een extra groeiecho. Voor nu verwachten ze geen complicaties omdat de stromingen in de navelstreng er goed uitzagen en het kindje qua gewicht op percentiel 85 zit en qua beenlengte op percentiel 95 :') We krijgen dus een basketballertje of een modelletje haha! Maar dat is ook conform onze lengtes (1.85-1.90) dus helemaal oké.

Samir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:40

Voor degene die het interessant vinden, zo ziet dat er op de echo uit:
Afbeelding
Dat driehoekje is dus de laguna gevuld met bloed of vocht of iets dergelijks en bestaat niet uit placenta weefsel. Voor nu gaan ze er vanuit dat de navelstreng daarachter toch ergens is gehecht aan de placenta omdat die blauw/rode stromen dus normaal eruit zagen. :)

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:32

Rebecca, wat fijn dat de harde buiken zijn afgenomen tijdens je verlof. En lekker gevoel als de kamer een beetje opschiet. Kan maar alvast gedaan zijn.

Haasje, haha grappig dat over muziek en kaarsen is precies wat ik ook tegen onze kraamverzorgster zei :')

Senna, wellicht kun je met je werkgever onderling iets regelen qua uren? Wellicht vinden ze het juist wel fijn als je nog iets langer doorwerkt, maar dan voor minder uren?

Samir, oh wat apart joh. Je bent in elk geval lekker uniek! Zolang de baby er geen last van heeft, lekker zo doorgaan toch? Geeft het je extra zorgen of heb je er zelf wel een goed gevoel bij?

Lisitano, lekker even naar de dierentuin. Leuk uitje!

Wij hadden de intake met onze kraamverzorgster met 34 weken. Moet wel zeggen dat we, net als vorige keer, voor een ZZP’er hebben gekozen. We weten dus wie er gaat komen. Een kraambureau trekt ons minder.

Vandaag weer controle gehad en de baby ligt al aardig ingedaald. De kans dat ie nog draait is dus niet groot :)
Wil tijdens m’n verlof nog even wat dingetjes aftikken, kapper, tandarts en ik begin met een gezichtsbehandeling :D . Heb al jaren last van rosacea, dus af en toe gun ik mezelf dat haha.
Verder houden kind 1 en onze hond me ook lekker bezig.

claudiadvx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:49

Dan hadden wij wel vrij vroeg de intake van de kraamzorg! Ze kwamen met 26 weken intake doen

Ik moet nog een keer gaan zitten voor een korte Bevallingsplan en kraamplan
De kraamzorg weet al in ieder geval dat we de eerste 5 dagen geen kraamvisite willen. Maar ga dat nog wel even ergens op zwart wit zetten.

Saskia, ik was ook van plan om nog even me-time te doen voor het einde vd zwangerschap. Kapper, schoonheidsspecialiste
En moet idd ook nog een controle bij de tandarts plannen *D