Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Josien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 09:54

Met Crossfit doe je onbewust inderdaad sowieso al een beetje Hybrid training denk ik ja :) .

CupCakes_ schreef:
Josien, dat lijkt pittig. Kan je dan niet beter op een fiets mee gaan als je die conditie niet opgekrikt krijgt?

Ja mij ook, zijn buddies hebben helaas afgezegd en ik ben een soort laatste redmiddel om toch mee te kunnen doen.
Hij gaat niet voor een topprestatie en is tegen die tijd ook al erg moe dus het zou geen ramp zijn als het meer wandelen dan rennen is geeft hij aan.
Fietsen mag en kan helaas niet ivm offroad parcours.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-24 13:40

Ik ga deze week voor het eerst weer kickboksen, nadat ik mijn elleboog (tenniselleboog) wat rust heb gegeven... Ben benieuwd. Ik voel hem nog wel regelmatig, maar niet meer zo heftig als wat het was. Hopelijk kan ik dus weer rustig gaan opbouwen daarmee :j

In de tussentijd wel gewoon 4-5 keer per week gesport, hardlopen en wielrennen. Dat is ook best prima gegaan. Afgelopen 4 dagen 5km hardgelopen, wil vandaag de 5x5 nog even afronden en dan morgen rust :D

Gianti

Re: Klets/motivatie topic voor sportieve bokkers

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 13:39

loop nu bij de fysio omdat ik toch wel erg veel knopen overal in mijn lijf heb zitten. Nu leek mij handig om ook zelf massage gun te hebben. Iemand suggesties voor goede?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:30

Wat bedoel je precies met knopen?

Gianti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 15:56

knopen in mijn spieren haha :D ben nu al 3x gemarteld met dry needling

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-09-24 17:14

Ik ben jullie uit het oog verloren afgelopen maand. Heb lekker bewogen. Maar ben op een gegeven moment ook vermoeid geraakt mentaal door stress.

Ik heb vier keer een fijne boswandeling gemaakt met de hond, en 1x een flinke wandeling in mijn uppie.
Heb een dagje gezeild met gasten.
Twee keer een avond wedstrijd gevaren.
Twee keer een avond zeiltraining gehad.
Twee hele intensieve zeilwedstrijden gehad.
Ik heb drie keer een uurtje hardlooptraining gehad.
En voor het eerst weer zelf eens een rondje gejogd door de duinen.
Een dagje een elektrische fiets gehuurd voor een lange tocht op de Veluwe.
Elf rustdagen gehouden in totaal waarop ik niet zo veel heb ondernomen.
En weer eens een yoga lesje gedaan, wat ik na mijn vakantie straks actief wil gaan bijhouden.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 17:54

Zijn hier wellicht vrouwen die herkennen dat hormonen hele vervelende wezens zijn tijdens een sport cq voedingstraject?

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-24 22:08

Ja :)F :Y)

Hier nog steeds fanatiek aan de gang 4 keer per week. Morgen 3 weken vakantie, ben bang voor het effect _O-

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 08:34

BloemBloem schreef:
Zijn hier wellicht vrouwen die herkennen dat hormonen hele vervelende wezens zijn tijdens een sport cq voedingstraject?

Jep! Hormonen zijn echt een bitch soms. Ik heb vooral veel moeite met het afvallen, dat gaat soms zo ontzettend traag. Maar ook tijdens sporten heb ik er soms enorm veel last van in de negatieve zin.

Omdat ik het laatste halfjaar enorm veel stress heb gehad ga ik nu wel naar een holistische arts om mezelf eens goed door te laten meten + ik heb ook nog onverklaarbare maag-darm klachten.

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 15:55

Wat vervelend om te horen, maar ook fijn om herkenning
te lezen. Ik hou vooral vreselijk veel vocht vast, kan maar zo 3kg schelen, dit heb ik
zowel bij het ovuleren als menstrueren :roll: Gelukkig zie ik nu ook mijn andere waardes verbeteren vet en spiermassa, maar lastig blijft het wel, omdat ik bijvoorbeeld toch best nog wel focus op de cijfers van de weegschaal.

En dan die cravings, werkelijk, ik kan dan echt doorslaan, en ben dan letterlijk
een bodemloze put!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 16:53

Mijn probleem is dat ik juist te weinig eet waardoor het lichaam in de spaarstand schiet. Ik ben nooit een grote eter geweest, daarom houd ik het nu ook bij zodat ik in ieder geval het minimale wat ik binnen moet krijgen wel binnen krijg.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-24 21:53

Hier nog rustig aan aan het opbouwen. Probeer 4x te gaan maar merk dat ik toch vaak maar 3x red. Werk is erg druk momenteel waardoor ik ipv 32, 40 uur werk. Dat is echt even wennen! En alle andere taken die ik normaal op mijn vrije dag doe, moeten nu in de avond waardoor ik dus minder kan sporten.

Elleboog gaat wel, is nu ingetaped door collega en dat voelt prettig.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 12:17

Ik heb in die weken vooral heel veel zin in koolhydraten. En koolhydraten zorgen er voor dat ik eens zoveel vocht vasthoud :=

Sinds ik me dat realiseer hou ik er in de weken rekening mee dat ik echt wel koolhydraten en zoetigheid mag eten maar wel de goede koolhydraten. Sinds dien gaat het beter :)

Wij zijn nu op vakantie voor 3 weekjes. Ik ben zo bang voor een terugval :') zo hard getraind, goed mijn vet percentage omlaag gekregen de afgelopen weken. Dat wil ik niet verliezen haha

BloemBloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 18:40

A_nouk schreef:
Ik heb in die weken vooral heel veel zin in koolhydraten. En koolhydraten zorgen er voor dat ik eens zoveel vocht vasthoud :=

Sinds ik me dat realiseer hou ik er in de weken rekening mee dat ik echt wel koolhydraten en zoetigheid mag eten maar wel de goede koolhydraten. Sinds dien gaat het beter :)

Wij zijn nu op vakantie voor 3 weekjes. Ik ben zo bang voor een terugval :') zo hard getraind, goed mijn vet percentage omlaag gekregen de afgelopen weken. Dat wil ik niet verliezen haha

Balans is zo belangrijk, maar ook ik vind dat moeilijk op vakantie hoor. En ik ga nog twee keer dit jaar :=

Coach was trots! -0.5 kg, gezakt in vet, gestegen in spier en er was maar liefst 4cm rondom mijn navel af!

Dus we gaan maar braaf door :D

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-24 21:45

Ik heb geen sportieve activiteiten ingepland tijdens mijn vakantie, maar ben wel overal naartoe gegaan op de fiets. Dus toch wat bewogen.

Vorige week maandag een reisdag.
Dinsdags en woensdags moeten bijkomen.
Donderdag hardlooptraining gehad.
En vr/za/zo een zeilevenement.

Ik ben nu ook weer mijn najaar aan het inplannen. Het zeilen zal bijna niet meer voorkomen op doordeweekse dagen en ik wil regelmatig yoga en pilates doen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-24 21:57

Ik heb vier keer gesport afgelopen week! :D

en ik zag vandaag zonder al te veel moeite spierballen in de spiegel 8-)

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-24 20:03

Vorige week maandag rust gehouden.
Dinsdag nog een laatste avondje wezen toerzeilen.
Woensdag een laatste avond wezen wedstrijdzeilen.
Donderdags hardlooptraining gehad en ik zit in een dipje, kom al jaren bij dezelfde club, maar de trainingen lijken mij niet meer zoveel voldoening te geven.
Vrijdags rust.
Zaterdag een intensieve zeilwedstrijd gehad met goede resultaten.
En zondags zou ik een zeilwedstrijd hebben, maar stond er zo weinig wind dat ik besloot dat ik liever ging rusten.

Vriendinnen van mij sporten bij personal trainers en het lijkt mij best fijn, maar heb geïnformeerd naar de bedragen en ik kan het niet missen.

Afgesproken met mijzelf om voortaan alles binnen mijn woonplaats te fietsen ipv de auto te pakken. Maar wat doe je met storm? Toch maar de afspraak met mijzelf verbroken.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 13:28

Erg rustig hier. Iedereen nog wel goed bezig? Hier gelukkig (sinds ik de circuit/krachttraining weglaat) bijna geen last meer van mijn tenniselleboog. Dus hopelijk is dat binnenkort helemaal voorbij.

Nog steeds wel lekker 2x per week hardlopen en 2x per week kickboksen. Kickboksen nu alleen techniek/conditie lessen, geen combinatielessen met krachttraining :j

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 14:43

Ik ben 8 dagen op vakantie geweest en vandaag weer gaan sporten. Cross fit lesje. Ik ga spierpijn hebben morgen :')
Ik ben voortaan op vrijdagen vrij dus wil die les wel blijven volgen.

Maandagavond nieuwe releases van les Mills! Twee uur lang sporten en dan van alle lessen die de sportschool aanbied, drie nummers doen :D

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-24 16:26

Ik was de laatste tijd inderdaad wat minder actief met posten maar ik zit weer lekker in het ritme. Augustus t/m half september was wat dat betreft echt vervelend, ik ben bijna alleen maar weggeweest voor werk (en enkele persoonlijke uitstapjes :D).
Komende week hebben we onze laatste 3 wedstrijden van het seizoen en daarna is het lekker rustig tot aan half januari.

Dorith

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 14:01

Mag ik even inbreken? Ik ben opzoek naar nieuwe sportleggings.. tot nu toe altijd met trekkoord in de band (en high waist) maar ik vind het lastig zoeken op internet, lijkt niet gebruikelijk, meeste zijn zonder koord merk ik. Voor crossfit en hardlopen dus ik heb echt geen zin in afzak gedoe. Moet ik gewoon kijken naar bepaalde merken (tips welkom) die bekend staan voor niet afzakken of zijn er bepaalde merken (zoals Nike merk ik) met meestal wel koord?

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 14:06

Ja volgens mij heeft Nike nog wel vaak een koordje, zeker als je specifiek op Nike Running zoekt denk ik?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 15:55

Hier ook nog steeds 2x in de week krachttraining. Ik zit intussen te kijken of ik erbij zou kunnen hardlopen, weet alleen niet zo goed hoe dat het beste te plannen. Maandag en donderdag doe ik krachttraining en woensdag is per definitie niet mogelijk. Dus ik zit even te puzzelen hoe ik dat het beste erin zou kunnen verwerken. :D

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:31

Ik heb 3 weken vakantie gehad. Vorige week terug gekomen.

Dinsdag zelf weee voor het eerst geweest en vandaag PT.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-24 19:47

Nayomie schreef:
Hier ook nog steeds 2x in de week krachttraining. Ik zit intussen te kijken of ik erbij zou kunnen hardlopen, weet alleen niet zo goed hoe dat het beste te plannen. Maandag en donderdag doe ik krachttraining en woensdag is per definitie niet mogelijk. Dus ik zit even te puzzelen hoe ik dat het beste erin zou kunnen verwerken. :D

Hardlopen kan, mits je geen al te rare dingen doet (geen giga afstanden, geen zeer intensieve intervalsessies), op elke andere dag ten opzichte van krachttraining.

Ik ga nu maandag/donderdag kickboksen, vrijdag en zondag hardlopen. Soms voel ik vrijdag met lopen nog wel de benen van de training de dag ervoor, maar dat trekt tijdens het lopen wel weer weg :)

Voorheen deed ik wel veel krachttraining/crossfit en dan ging je soms met zware benen hardlopen. Maar hoe meer je erin komt, hoe minder je die benen voelt...