Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 08:24

Nicje87 schreef:
Hoi allemaal,

Ik lees al een hele lange tijd mee, maar ik durf nu pas te reageren.
Ik ben inmiddels 14 weken zwanger. Mijn relatie was nog erg pril. De kans op zwangerschap was klein (verleden met iui en ivf en 1 eileider is verwijderd) en het was de eerste keer raak. Het heeft zo moeten zijn denken wij... We wilen er samen helemaal voor gaan. Ik ben erg ziek geweest vanaf week 7. Op een gegeven moment gaf ik 10 tot 20 keer per dag over en wilden ze mij bijna aan het infuus leggen. Ik denk dat stress een grote factor was. Ik slik nu nog steeds medicijnen maar ik geef nog maar 1 tot 3 keer per dag over.
Wel ben ik erg moe. De medicijnen kan het reactievermogen beïnvloeden en mijn bloeddruk is laag 80/50. Ik denk dat het ook mede daardoor komt.
2 Januari hebben we de geslachtsecho. We wachten tot 7 januari dan willen we het met een gender party bekend maken (wij weten het dan ook nog niet). Mijn vriend denkt dat het een jongen wordt, ik denk een meisje haha.

Gefeliciteerd <3 en welkom.
Wat een mooi verhaal dat het toch ineens lukte bij je vriend, wauw.
Wel heel erg rot dat je je zo slecht voelt. Hoop dat je je snel weer beter voelt.

linda2008

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:02

Welkom Vicje en gefeliciteerd! Bijzonder verhaal, maar wel heel heftig tot nu toe zo te lezen..

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 10:04

Citaat:
Mriek1990 - 31 maart 2023 - jongen
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Azmay - 9 mei 2023 - meisje
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
Freekiee - 4 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Flowery - 10 juni 2023 - geslacht nog onbekend
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Nicje87 - 17 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Linda2008 - 30 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Vivianhesen - 11 juli 2023 - geslacht nog onbekend
HappyBuddha - 12 juli 2023 - geslacht nog onbekend

Ik zag dat ik van de lijst verdwenen was :o dus heb hem weer aangepast :j

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 11:05

Citaat:
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend

Ik heb mezelf ook nog even toegevoegd!

Welkom Nicje! Hopelijk ga je je snel beter voelen, dit is niks aan…wat een bijzonder verhaal ook, wat mooi dat het toch zo ‘gelukt’ is:)

Gisteren kregen wij onze aankondigings kaartjes binnen en hebben we het aan onze bijbelstudiegroep verteld :) eindelijk langzaam aan iedereen vertellen! Kerst wordt dit jaar een bijzondere kerst :) heb er echt zin in!
Verder ben ik zelf heel erg moe op het moment…morgen 12 weken, dus hopelijk gaan we dan langzaam aan meer energie krijgen (fingers crossed).

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 13:17

Gnome schreef:
Misschien even iemand van de arbo laten komen vanuit je werk om mee te kijken naar de instellingen van je stoel?

Ja beetje lastig is een klein bedrijf, maar heb straks beoordeling. Meteen even vragen

freetorun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:45

Citaat:
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend

Ik heb ons ook nog even toegevoegd!

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 14:52

Nicje87 schreef:
Hoi allemaal,

Ik ben inmiddels 14 weken zwanger. Mijn relatie was nog erg pril. De kans op zwangerschap was klein (verleden met iui en ivf en 1 eileider is verwijderd) en het was de eerste keer raak. Het heeft zo moeten zijn denken wij... We wilen er samen helemaal voor gaan. Ik ben erg ziek geweest vanaf week 7. Op een gegeven moment gaf ik 10 tot 20 keer per dag over en wilden ze mij bijna aan het infuus leggen. Ik denk dat stress een grote factor was. Ik slik nu nog steeds medicijnen maar ik geef nog maar 1 tot 3 keer per dag over.
Wel ben ik erg moe. De medicijnen kan het reactievermogen beïnvloeden en mijn bloeddruk is laag 80/50. Ik denk dat het ook mede daardoor komt.
2 Januari hebben we de geslachtsecho. We wachten tot 7 januari dan willen we het met een gender party bekend maken (wij weten het dan ook nog niet). Mijn vriend denkt dat het een jongen wordt, ik denk een meisje haha.

Welkom! Wat een cadeautje hebben jullie in de schoot geworpen gekregen zeg! Heel bijzonder. <3

Hopelijk voel je je snel weer beter en kan je optimaal van je zwangerschap genieten. Het is niet makkelijk om te doorstaan, maar je weet waarvoor je het doet. <3

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:16

Hoi dames,

Sorry dat ik zo binnen val, maar jullie lijken me bij uitstek ervaringsdeskundigen :Y)
Ik had gister (veel sneller dan verwacht) een positieve test in mijn handen. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was precies 5 weken geleden. Wanneer bel ik een verloskundige? Wacht ik tot minimaal 6 weken gezien de kans dat er nog wat mis gaat of doe je dat zo snel mogelijk?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 16:23

Kiwi_ schreef:
Hoi dames,

Sorry dat ik zo binnen val, maar jullie lijken me bij uitstek ervaringsdeskundigen :Y)
Ik had gister (veel sneller dan verwacht) een positieve test in mijn handen. De eerste dag van mijn laatste menstruatie was precies 5 weken geleden. Wanneer bel ik een verloskundige? Wacht ik tot minimaal 6 weken gezien de kans dat er nog wat mis gaat of doe je dat zo snel mogelijk?

Ik heb meteen gebeld en haar gevraagd wat ze aan raadde. Kreeg meteen een afspraak voor wat ik dacht 8 weken maar dat bleek 7, wat wel fijn is want dan heb je alsnog een hartje als het goed zit.

Gefeliciteerd *\o/*

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 16:28

Van harte gefeliciteerd!! Ik heb ook gewoon gelijk gebeld. Meestal plannen ze dan wat ik bij 7 of 8 weken voor de eerste echo. :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 17:14

Nou 20 weken echo gehad. Kindje helemaal goedgekeurd. Moet met 32 weken wel een extra echo hebben omdat de placenta wat laag ligt. Als dat zo blijft, zou ik geen natuurlijke bevalling kunnen krijgen tegen het eind. Maar bij de meesten trekt dat weer bij. Kan ook gebeurd dat ik wat bloed verlies hierdoor tussentijds. In dat geval moet ik even de verloskundige bellen. Fijn om te weten want anders had ik denk ik wel in paniek geraakt.

Daarnaast is het een dikkertje. Moest de verloskundige ook in de gaten houden de komende tijd. Ik ben dus niet de dikkerd van ons twee. En hij heeft een smal bekkie.

Verder perfect en hij lag ook daar flink te trappen. Ook tegen haar echo apparaat dus aan kracht geen gebrek.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:22

Gefeliciteerd nicje en kiwi!!

Gnome fijn dat het goed is gegaan! Hopelijk trekt dat snel bij!

Vannacht gigantische hoofdpijn gekregen en lig al de hele dag alleen maar te slapen. Enige wat ik doe is de hond uitlaten.

Vanavond wel alsnog de echo om 19:30

Ballard_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 17:28

Kiwi_ schreef:
Hoi dames,

Gefeliciteerd! Ik heb als eerste mijn huisarts gebeld en toen de verloskundige. Er kan sowieso nog van alles mis gaan, maar het kan ook goed gaan, dus als je dat wilt kan je gewoon al bellen :)

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:44

Bedankt voor jullie reacties, ik ga morgen even bellen. En dan heel erg hopen dat het gewoon goed gaat :)

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 18:46

Freekieee schreef:

Vannacht gigantische hoofdpijn gekregen en lig al de hele dag alleen maar te slapen. Enige wat ik doe is de hond uitlaten.

Wat zijn we weer gezegend. Pcm doet ook niets? Sterkte en toch veel plezier zo!

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 18:52

Ik voel me weer een beetje mens sinds gisteren, maar helaas na een lekkere wandeling van een kwartier met de honden kwam de man met de hamer weer. Ben gewoon te moe om iets te doen de hele dag. -O-
Ik wil weer werken, heb al sinds week 8 niet meer kunnen gaan :x

Mijn vriend heeft weer 2 dagen gewerkt nu en ligt naast me te slapen op de bank. Is ook goed moe :(:)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:07

Gnome schreef:
Freekieee schreef:

Wat zijn we weer gezegend. Pcm doet ook niets? Sterkte en toch veel plezier zo!

Nee helaas niet. Gebruik t dan wel. Maar migraine patiënt ook. Dus ben eigenlijk zwaarder gewend. Gelukkig gaat het na hele dag slapen beter.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:09

Ballard leuk hé om het te vertellen? :) Vond ik toen ook. Hoop dat je snel wat meer energie krijgt.

Dondon hoe ging je beoordelings gesprek? Nog kunnen hebben over je stoel?

Kiwi gefeliciteerd! <3 Hopelijk blijft alles gewoon goed gaat en kun je hier mee blijven kletsen. Ik heb ook meteen contact opgenomen met de verloskundige.

Gnome een goede 20 weken echo dus, top! Wat fijn dat hij zo aan het trappelen was. :) Je hebt 'm goed kunnen zien ook dus? Hoop dat de placenta nog gaan verschuiven, dat zou toch wel het fijnste zijn.

Freekieee wat vervelend die hoofdpijn. Wel veel plezier straks, ben heel benieuwd. :)

Azmay wat vervelend ook voor jou, bah! Snap dat je gewoon graag weer aan het werk wil. Slik je al extra ijzer bij? Anders even met de verloskundige bellen?

Hier weer een prima dagje gehad. Hadden veel workshops op school, dus de kids werken vermaakt door anderen haha. Donderdag zit ik bij een sollicitatie gesprek voor eventuele vervanging voor mij, ben heel erg benieuwd. :D
Fijn avond iedereen!

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-22 19:37

Ja zeker mooi kunnen zien. Maar die organen... Ik zie er echt niks aan. Het hartje dan nog wel haha maar verder. Botten zijn nu wel heel duidelijk.

Ik wil dit weekend de knoop doorhakken voor een verzekering. Mag ik vragen wat jullie wel of niet verzekerd hebben en waar? Vind het zo lastig.. Bang dat ik iets vergeet.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 19:39

Gnome schreef:
Ja zeker mooi kunnen zien. Maar die organen... Ik zie er echt niks aan. Het hartje dan nog wel haha maar verder. Botten zijn nu wel heel duidelijk.

Ik wil dit weekend de knoop doorhakken voor een verzekering. Mag ik vragen wat jullie wel of niet verzekerd hebben en waar? Vind het zo lastig.. Bang dat ik iets vergeet.

Ik ga voor Ditzo omdat je daar de eigen bijdrage voor de kraamzorg verzekerd krijgt als 1 van de weinige.

Vind het dit jaar schandalig duur worden, ben sinds mijn 18e al restitutie verzekerd maar dit jaar is dat gewoon niet meer betaalbaar voor mij dus ik heb de psychiater al laten weten dat ik over gedragen wil worden naar de huisarts.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:32

Nicje87 schreef:
Hoi allemaal,

Soms heeft het inderdaad zo moeten zijn, welkom en gefeliciteerd! Hopelijk ben je snel van de misselijkheid af

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:35

Flowery schreef:
[***] schreef:
Leuk! Misschien halen de meisjes de jongens nog in!

Hebben jullie stiekem voorgevoel of een kleine voorkeur? :D

Ik heb het gevoel dat het een meisje is, terwijl ik in het begin van de zwangerschap overtuigd was van een jongen _O- Ik heb zelf totaal geen voorkeur, mijn partner zegt zelf dat hij er 51/49 instaat en hoopt een klein beetje op een jongen. Maar dat is vooral omdat hij bang is bij een meisje té beschermend te worden en dat vind ik dan weer onwijs schattig <3

Ik meld het overigens wat later op bokt, mijn zusje zit ook op bokt en we vertellen het pas kerstavond :D

Dat hoopte mijn man stiekem ook een beetje maar het maakte niet uit zei hij, gister was hij toch wel even echt teleurgesteld.. maar hoor toch wel veel mannen die dat even hebben

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:37

Kiwi_ schreef:
Hoi dames,

Gewoon bellen om alvast een afspraak te maken!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:38

Gnome schreef:
Nou 20 weken echo gehad. Kindje helemaal goedgekeurd. Moet met 32 weken wel een extra echo hebben omdat de placenta wat laag ligt. Als dat zo blijft, zou ik geen natuurlijke bevalling kunnen krijgen tegen het eind. Maar bij de meesten trekt dat weer bij. Kan ook gebeurd dat ik wat bloed verlies hierdoor tussentijds. In dat geval moet ik even de verloskundige bellen. Fijn om te weten want anders had ik denk ik wel in paniek geraakt.

Daarnaast is het een dikkertje. Moest de verloskundige ook in de gaten houden de komende tijd. Ik ben dus niet de dikkerd van ons twee. En hij heeft een smal bekkie.

Verder perfect en hij lag ook daar flink te trappen. Ook tegen haar echo apparaat dus aan kracht geen gebrek.

Wat fijn zeg! Hopelijk verplaatst de placenta nog

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-22 20:40

Voor iedereen een dikke knuffel die dat kan gebruiken! :knuffel: