Afvallen 2023 - Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 19:53

fotolijstje schreef:
Dat water drinken probeer ik al,
Alles wat ik qua snoep etc eet wil ik vervangen door fruit :j

Wil je gezond eten of afvallen?

Ik begin de dag met een glas water. En voor elke maaltijd drink ik water.

Wat snoep betreft ik heb niks meer in huis en wat er niet is kun je niet eten.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 20:11

BeFunny schreef:
fotolijstje schreef:
Dat water drinken probeer ik al,
Alles wat ik qua snoep etc eet wil ik vervangen door fruit :j

Wil je gezond eten of afvallen?

Ik begin de dag met een glas water. En voor elke maaltijd drink ik water.

Wat snoep betreft ik heb niks meer in huis en wat er niet is kun je niet eten.

Afvallen!
En dat dan in buik strakker worden :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-22 23:24

gribaldi schreef:
pimaude schreef:
Weegschaal met extra meetfuncties.

Ik hoop niet dat je hier vast op pint, want dat kan namelijk niet.
Sowieso als je afvalt maak je weinig progressie op je spiermassa enkel als je bulkt kun je spiermassa op bouwen en als vrouw mag je blij zijn als je max 200 gr opbouwt per maand.

Dus in 10 dagen 400gram spiermassa erbij terwijl je aan het cutten bent, is onwaarschijnlijk.

Hm nee ik sport onwijs fanatiek, en eet daarnaast gewoon normaal maar dan zonder koek/snoep/chips. En nee, hij is niet 100% betrouwbaar, maar beide weegschalen geven het aan dus ik geloof erin. Maakt toch nog iets mij blij. :-) maar zal dat niet meer delen want dit demotiveert

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 01:14

pimaude schreef:
gribaldi schreef:

Weegschaal met extra meetfuncties.

Ik hoop niet dat je hier vast op pint, want dat kan namelijk niet.
Sowieso als je afvalt maak je weinig progressie op je spiermassa enkel als je bulkt kun je spiermassa op bouwen en als vrouw mag je blij zijn als je max 200 gr opbouwt per maand.

Dus in 10 dagen 400gram spiermassa erbij terwijl je aan het cutten bent, is onwaarschijnlijk.

Hm nee ik sport onwijs fanatiek, en eet daarnaast gewoon normaal maar dan zonder koek/snoep/chips. En nee, hij is niet 100% betrouwbaar, maar beide weegschalen geven het aan dus ik geloof erin. Maakt toch nog iets mij blij. :-) maar zal dat niet meer delen want dit demotiveert

Gewoon delen hoor. Je was en bent er trots op. En je bent goed bezig. Laat een ander maar banketstaaf ;)

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 01:38

Nouja, banketstaaf... Het is niet leuk om te horen maar gribaldi heeft wel gelijk. Zo makkelijk kom je niet aan in spieren, was het maar zo. Die weegschalen met extra functies zijn leuk maar eigenlijk is alleen de meting van het gewicht te vertrouwen.

Neemt niet weg dat ik het ontzettend knap vind dat je het volhoudt pimaude, het is niet makkelijk wanneer je geen resultaten op de weegschaal ziet. Daar mag (moet :j) je ontzettend trots op zijn.

Hou je vast aan hoe je je voelt, want als je flink sport, goed eet en goed drinkt moet daar zeker een stijgende lijn in zitten.

Doutz16

Re: Afvallen 2022 - Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 11:03

Wat komen hier al goede resultaten voorbij *\o/* trots op jullie

Ik ben nu in totaal -5 kilo. Ik probeer elke maand iets aan te passen wat ik wil veranderen. Vorige maand mijn eetpatroon aangepast en dat bevalt erg goed, nog zo'n 3 kilo tot mijn einddoel.

Nu sinds begin februari gestopt met roken. Dure, ongezonde rommel. Enkel op een feestje mag ik nog een sigaretje van mezelf.

Daarnaast probeer ik nu ook wat thuis workouts te doen. Maar dit gaat nog wat moeizaam omdat ik het ook druk heb met een actieve baan, paarden en turnen. Stap voor stap :j

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 12:45

black_kelpie schreef:
Nouja, banketstaaf... Het is niet leuk om te horen maar gribaldi heeft wel gelijk. Zo makkelijk kom je niet aan in spieren, was het maar zo. Die weegschalen met extra functies zijn leuk maar eigenlijk is alleen de meting van het gewicht te vertrouwen.

Neemt niet weg dat ik het ontzettend knap vind dat je het volhoudt pimaude, het is niet makkelijk wanneer je geen resultaten op de weegschaal ziet. Daar mag (moet :j) je ontzettend trots op zijn.

Hou je vast aan hoe je je voelt, want als je flink sport, goed eet en goed drinkt moet daar zeker een stijgende lijn in zitten.

Dank je BK!

Het is niet leuk om te horen wellicht maar het is wel de waarheid. Iedere vrouw zou wel zoveel spiermassa willen aankomen, maar het is gewoon niet mogelijk.

Maar als jullie hier niet tegen kunnen dan ga ik deze groep uit.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 13:50

Het is gewoon een hardnekkige fabel; ik val in gewicht niet af maar ik heb hard gewerkt dus het zal wel spier zijn. Helaas werkt dat niet zo.

Beter kun je kijken naar een reden waarom het niet lukt en dat kan van alles zijn, vaak is het toch een kwestie van nog steeds te hoge calorieinnanme, of juist te laag. En kom je er niet uit, neem een voedingsdeskundige/personal trainer of iemand anders die er verstand van heeft in de arm om je te helpen.

Als ik me niet vergis reageren die weegschalen met tig functies vooral op fluctuaties in de vochthuishouding, en ik meen ergens gelezen te hebben dat ze sowieso maar tot je heupen komen qua meting.

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 16:15

Doutz16 schreef:
Wat komen hier al goede resultaten voorbij *\o/* trots op jullie

Ik ben nu in totaal -5 kilo. Ik probeer elke maand iets aan te passen wat ik wil veranderen. Vorige maand mijn eetpatroon aangepast en dat bevalt erg goed, nog zo'n 3 kilo tot mijn einddoel.

Nu sinds begin februari gestopt met roken. Dure, ongezonde rommel. Enkel op een feestje mag ik nog een sigaretje van mezelf.

Daarnaast probeer ik nu ook wat thuis workouts te doen. Maar dit gaat nog wat moeizaam omdat ik het ook druk heb met een actieve baan, paarden en turnen. Stap voor stap :j

Knap!! :D Vind je het lastig om niet te roken nu? Heel goed dat je het stap voor stap doet, misschien als je workouts lastig zijn dit je doel voor maart maken!

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 19:48

Vanaf maandag wil ik het weer proberen.
Gezond eten en drinken
en natuurlijk sporten! Alleen wat, geen idee :?
Iemand tips om niet snel in verleiding te gaan en je motivatie te behouden?

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:16

Ik doe gewoon koolhydraat arm en zoek leuke recepten op internet.
Dat maakt het ook wel weer leuk.

En sport wil je uit jezelf wat doen of naar de sportschool?

Ik doe hardlopen. Aerobics via you tube en ook cross fit met lichte gewichten. En hiit met de cross trainer. Ook doe ik sitt upps en begin ik met push upps (mag die naam absoluut nog niet hebben maar ik probeer het tenminste) Ik vind het eigenlijk best leuk om smorgens en savonds te sporten op de dagen dat ik hardloop. Andere dagen 1 x.

MoniekJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:17

Hier helpt het om het via een app bij te houden. Zo krijg je ook meer inzicht vind ik. Die ik gebruik is ook fijn dat ik kan zien of ik genoeg eiwitten binnen krijg etc. Aangezien ik dus ook krachttraining doe.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:22

Ik moet eten wat de pot schaft, is dit erg? Dat ik dan de rest wel er op let zeg maar
Het probleem met thuis sporten is dat ik heel laks ben, maar sportschool ben ik super verlegen en het kost geld.
Het enige wat ik wil is een goede achterbumper :') en een strakkere buik, daarnaast gewoon conditie opbouwen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:32

Leerzaam!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 20:45

Fotolijstje, valt er niets te winnen bij dingen die je toch al moet doen, zeg maar? Ik geef even een voorbeeld van mezelf (want ik herken me heel erg in het laks zijn met thuis sporten en liever niet naar de sportschool gaan): ik heb een elektrische fiets, en die staat altijd op de hoogste trapondersteuning, want dan kan ik lekker hard. Nu zet ik die stap voor stap wat lager, zodat ik zelf meer ga bewegen. Of ik loop naar de supermarkt in plaats van op de fiets te gaan, dat soort dingetjes.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:03

Ik fiets al naar school in plaats van met de bus gaan!
Alleen die kleine dingen doen gewoon niets, met de sportschool is het wel dat ik ervoor betaal dus dan ben ik meer geneigd om het te gaan doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 21:49

Veel succes fotolijstje!

Ik was ook nooit zo'n sporter, maar ik heb m'n voldoening helemaal gevonden in krachttraining. Dat doe ik nu al zo'n driekwart jaar en ik vind het nog steeds onwijs leuk. Ook als je niet in topvorm bent, voelt het toch goed om er mee bezig te zijn.
Het helpt mij heel erg dat wij een afspraak moeten vastleggen in de app om te komen sporten. Dat was voor Corona blijkbaar ook al zo, maar het helpt mij enorm om gewoon te gaan.

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-22 22:00

bij mij zal het met afvallen best goed gaan, positief getest op corona en 2 dagen amper iets gegeten, nu nog geen herstelde eetlust. Normaal eet ik zo een reep chocola weg, nu hebben we het in huis en heb ik er niet eens behoefte aan. Gelukkig kan mijn lichaam wel wat lijden :')

_Marjolein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:11

Vandaag -0,6 waardoor ik precies op -5 zit! En daardoor t voorste cijfertje op de weegschaal ook veranderd! :)) Lekker gevoel! *\o/* Op naar de volgende 5!

Verder wel een beetje aan het balen.. We zouden maandag een midweekje naar winterberg gaan, maar vanwege de quarantaine verplichting voor kinderen gaat het feest niet door -O-

MyrtheJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 09:38

Hier viel de weegschaal ook niet tegen. Heb helemaal geen top weken gehad maar ben stabiel in gewicht gebleven, dat is al een prestatie op zich met de hoeveelheid chocola die ik gegeten heb :') . Kon me niet goed beheersen, periode van de maand ofzo? Daarnaast wel redelijk oké gegeten gelukkig en bewogen.
Nu door voor die laatste 4 kilo. Die gaan duidelijk niet vanzelf, daar zal ik wel echt nog even goed m’n best voor moeten doen….

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 10:16

He das balen Marjolein!
Wellicht is het nog een andere keer te boeken?

Super dat het eigenlijk bij bijna iedereen zo goed gaat!

Die opmerkingen die mensen maken zijn wel echt ontzettend naar Marlies!
Zou er eens een paar mooie terug kaatsen. Dat ze zich bemoeien met hun eigen dingen. Of motiverende opmerkingen maken, dingen waar je iets aan hebt.

Hier gaat het afvallen an sich goed, ik ben wat optimistisch, een misschien niet helemaal haalbaar doel gesteld maar dat werkt wel motiverend bij mij haha.
En als het niet lukt, is het ook niet erg.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 11:25

gribaldi schreef:
black_kelpie schreef:

Dank je BK!

Het is niet leuk om te horen wellicht maar het is wel de waarheid. Iedere vrouw zou wel zoveel spiermassa willen aankomen, maar het is gewoon niet mogelijk.

Maar als jullie hier niet tegen kunnen dan ga ik deze groep uit.

Maar wat wel kan, is dat je dus lichte schade hebt aan je spieren door het trainen (is normaal, herstelt weer binnen 72 uur) en dat je daardoor daar wat vocht vasthoudt bij die spieren.

Hier sinds dinsdag in quarantaine, weinig klachten gelukkig, maar daardoor wel balen dat ik thuis moet blijven. Hopelijk mag ik er maandag weer uit, ben er al wel weer klaar mee ;)

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 12:02

_Marjolein schreef:
Knap!! :D Vind je het lastig om niet te roken nu? Heel goed dat je het stap voor stap doet, misschien als je workouts lastig zijn dit je doel voor maart maken!

De eerste dagen is het even 'afkicken', en ik merkte wel dat ik de eerste dagen meer trek had in ongezond eten ofzo. Maar nu gaat het goed!

Vanochtend weer een nieuw laagste punt op de weegschaal (sinds deze afvalrace) *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:08

fotolijstje schreef:
Ik moet eten wat de pot schaft, is dit erg? Dat ik dan de rest wel er op let zeg maar
Het probleem met thuis sporten is dat ik heel laks ben, maar sportschool ben ik super verlegen en het kost geld.
Het enige wat ik wil is een goede achterbumper :') en een strakkere buik, daarnaast gewoon conditie opbouwen.

Dat is niet erg lijkt me, gewoon zoveel mogelijk groente opscheppen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-22 23:09

Toch een vraag aan de succesvolle gewichtsverliezers hier (met oog op het weekend :Y) )

Is het nou wel of geen goede strategie om gedurende de week gezond te eten, en tijdens het weekend niet? (Dus fastfood, chocolade etc..)

:o vraag me dit oprecht af