Booster vaccinatie

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

CharleyT

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:36

Anna79 schreef:
Ik vind het heel bijzonder dat zoveel hier eerder aan de beurt zijn terwijl ze jonger zijn dan mijn moeder. Mijn moeder is 73 en pas 31 december aan de beurt.

Wanneer is de afspraak gemaakt dan? Ik ben 64, afspraakeigen keuze op 8 januari. Kon wel eerder maar te ver weg die bewuste locatie.

Nathalie18x

Re: Booster vaccinatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:45

Ja regio Utrecht werkt ook gewoon door tijdens de feestdagen. Bijna alle locaties zijn geopend. De meeste van 9/5 maar sommige gewoon de reguliere tijden 8/22.

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 19:52

CharleyT schreef:
Anna79 schreef:
Ik vind het heel bijzonder dat zoveel hier eerder aan de beurt zijn terwijl ze jonger zijn dan mijn moeder. Mijn moeder is 73 en pas 31 december aan de beurt.

Wanneer is de afspraak gemaakt dan? Ik ben 64, afspraakeigen keuze op 8 januari. Kon wel eerder maar te ver weg die bewuste locatie.

Volgens mij begin deze week?

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:10

purny schreef:
Ze hadden gewoon vandaag de site open moeten zetten voor iedereen die behoort tot de griepprik groep. Niet wachten op een SMS die misschien nog weken kan duren

Dat gaat zo simpel niet. Je moet in het systeem een vinkje achter je naam hebben dat jij eerder mag boeken dan jouw leeftijdsgenoten. Het gaat om 1 miljoen mensen in de Griepprik groep, de groep zorgverleners is ook 1 miljoen totaal maar die hoeven niet allemaal naar de GGD.

Als jij 2 miljoen mensen de mogelijkheid geeft in 1x te prikken gaat CoronIT op zijn muil en doet niets het meer. Geen registraties van een prik, geen afspraken maken/wijzigen, niets meer. Daar valt ook niet zo snel tegen op te schalen. Qua IT slechts ten dele maar qua callcenter zeker niet. Dat moet nou eenmaal gefaseerd.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 20:23

Choiix schreef:
purny schreef:
Ze hadden gewoon vandaag de site open moeten zetten voor iedereen die behoort tot de griepprik groep. Niet wachten op een SMS die misschien nog weken kan duren

Dat gaat zo simpel niet. Je moet in het systeem een vinkje achter je naam hebben dat jij eerder mag boeken dan jouw leeftijdsgenoten. Het gaat om 1 miljoen mensen in de Griepprik groep, de groep zorgverleners is ook 1 miljoen totaal maar die hoeven niet allemaal naar de GGD.

Als jij 2 miljoen mensen de mogelijkheid geeft in 1x te prikken gaat CoronIT op zijn muil en doet niets het meer. Geen registraties van een prik, geen afspraken maken/wijzigen, niets meer. Daar valt ook niet zo snel tegen op te schalen. Qua IT slechts ten dele maar qua callcenter zeker niet. Dat moet nou eenmaal gefaseerd.

Maar wat is het verschil dan tussen nu en de vorige vaccinaties? Toen kreeg onze groep ook voorrang...

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 20:40

Ik heb zojuist een mail gehad dat ik morgen de booster bij mijn huisartsenpraktijk mag halen *\o/*

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:48

Fijn. *\o/* Net zo pro actief als mijn huisarts dus. :j

Hier voel ik me mwa. Arm doet zeer hoofd wel ietsje frisser. Iets verhoging. Maar de vccinatie is al verwerkt :oo ik heb al een geldige qr code, dat is wel heel snel.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 20:50

Yeah Purny. Dat is goed nieuws.

Mijn ouders zijn gister geweest en heb geen bijwerkingen.
Helaas hier nog geen uitnodiging en nog steeds boos dat ze ons zorg personeel op een wachtlijst hebben gezet. Als we de volgende booster moeten dan gaat het vlekkeloos mag ik hopen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:06

Choiix schreef:
De griepprik sms is vandaag nog altijd niet verstuurd… nog geen info waarom kunnen achterhalen. Ook met de boosterwachtrij voor zorgverleners gaat het niet goed qua oproepen.

De griepprikgroep krijgt trouwens Pfizer of Moderna al naar gelang de beschikbaarheid op locatie. Als beiden er is: 50+ Moderna en 50- Pfizer. Dat laatste ivm het niet weg prikken van Moderna bij bepaalde groepen jongeren plus dat de meeste 50+ers Pfizer hebben gehad en een combi van vaccins een grotere hoeveelheid antistoffen oplevert.

Is dat laatste zo? In Duitsland vaccineren ze bij voorkeur met één en hetzelfde vaccin. Dus als je begonnen bent met pfizer, wordt je booster ook pfizer. Zelfde geldt voor Moderna. Waarom is Moderna minder geschikt voor jongeren?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:07

Choiix schreef:
De griepprik sms is vandaag nog altijd niet verstuurd… nog geen info waarom kunnen achterhalen. Ook met de boosterwachtrij voor zorgverleners gaat het niet goed qua oproepen.

De griepprikgroep krijgt trouwens Pfizer of Moderna al naar gelang de beschikbaarheid op locatie. Als beiden er is: 50+ Moderna en 50- Pfizer. Dat laatste ivm het niet weg prikken van Moderna bij bepaalde groepen jongeren plus dat de meeste 50+ers Pfizer hebben gehad en een combi van vaccins een grotere hoeveelheid antistoffen oplevert.

Wat.....net toch echt anders gelezen

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:15

bigone schreef:
Ggd afdelingen hebben allemaal eigen regeltjes, zet een militair aan het hoofd van de ggd en iedereen is binnen drie weken geboosterd.

Nou dat lijkt mij ook. Wat bekrompen van Drenthe.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-12-21 22:17

Bij mijn ouders in de praktijk wordt er ook niet geboosterd.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:19

Hier ook niet, ze zijn zelfs dicht vanwege vakantie sinds vandaag :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:21

Echwel schreef:
Choiix schreef:

Wat.....net toch echt anders gelezen

Oh, ik ben benieuwd %)

Top Purny!

Choiix ik snap dat het logistiek een ding kan zijn, maar ze moeten wel eerlijk zijn over het beleid: behoort u tot de griepprik groep? Dan moet u langer wachten dan gezonde leeftijdsgenoten!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:25

Nikass schreef:
bigone schreef:
Ggd afdelingen hebben allemaal eigen regeltjes, zet een militair aan het hoofd van de ggd en iedereen is binnen drie weken geboosterd.

Nou dat lijkt mij ook. Wat bekrompen van Drenthe.

Nou eerder de hele ggd :+

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:31

Nikass schreef:
Choiix ik snap dat het logistiek een ding kan zijn, maar ze moeten wel eerlijk zijn over het beleid: behoort u tot de griepprik groep? Dan moet u langer wachten dan gezonde leeftijdsgenoten!

Da's natuurlijk een beetje flauw. Je kunt hooguit net zo laat als je leeftijdgenoten worden geboosterd, maar nooit later. Als je bouwjaar eerder aan de beurt is, maak je een afspraak. Krijg je eerder een booster op basis van griepprikstatus, dan ben je gewoon eerder aan de beurt.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:32

Maar als de sms'jes voor de griepprik gegadigden nog noet verzonden is kun je beter op je geboortejaar wachten

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:37

Het zal voor veel mensen niet heel veel schelen, geboortejaar of 'griepprikgroep'. Hooguit zal het voor de veel jongere griepprikkers wat schelen.

Het beleid is gewoon stupide. Wie vorig jaar vervroegd geprikt is, had nu allang een booster moeten hebben.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:39

Helaas blijken er nog steeds oude mensen netjes op de brief te wachten want bellen mag pas wanneer je een brief hebt . Mensen dus uit de jaren 40. En er worden 50.000 brieven per dag verstuurd dus over een triljoen jaar is de laatste brief over.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:41

Nou die brief is wat
Net als het sms'en alle 60+ en mensen uit griepprik groep zouden deze week sms krijgen

Niet een dus...
Denk dat ze niet weten hoe het werkt bij ggd

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:43

Ibbel schreef:
Nikass schreef:

Da's natuurlijk een beetje flauw. Je kunt hooguit net zo laat als je leeftijdgenoten worden geboosterd, maar nooit later. Als je bouwjaar eerder aan de beurt is, maak je een afspraak. Krijg je eerder een booster op basis van griepprikstatus, dan ben je gewoon eerder aan de beurt.

Ja, als je op leeftijd gaat, dan kan je natuurlijk net zo snel. Het was inderdaad een beetje een cynische opmerking.
Maar, stel je krijgt de sms één of twee dagen eerder dan je leeftijd aan de beurt is, dan verwacht ik dat het zomaar weer langer duurt voordat je een afspraak voor elkaar hebt. Dus ik zou erg uitkijken als griepprikker.
(Voor mij is het niet duidelijk of ik er nou wel of niet toe behoor, maar ik gok toch op mijn leeftijd).

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:47

Er zijn inderdaad nog een heleboel 70+ die braaf aan het wachten zijn lp de brief.. zo sneu dat ze die nog niet hebben en intussen kunnen ze nergens een afspraak maken omdat de lijnen en online overbelast zijn

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:48

bigone schreef:
Helaas blijken er nog steeds oude mensen netjes op de brief te wachten want bellen mag pas wanneer je een brief hebt . Mensen dus uit de jaren 40. En er worden 50.000 brieven per dag verstuurd dus over een triljoen jaar is de laatste brief over.

Erg vind ik dat! Bellen is sowieso ook een onmogelijke opgave -O-
Ik zou het toejuichen als de huisartsen de ouderen willen helpen. Echt idioot dat de overheid dat probeert tegen te houden.

Polly: ken jij dit soort ouderen? Kunnen ze niet ergens hulp krijgen bij een online afspraak?

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:51

Ik zit (joepie) tegenwoordig in de bewonerscommissie hier in de flat

Maar je hebt geen idee hoeveel.mensen gewoon geen internet hebben

Gelukkig dat buurman en ik.veel.kunnen helpen
Ook van omliggende flats

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-21 22:51

bigone schreef:

Nou vraag ik me wel af hoeveel van die oudere generatie dan geen kinderen of andere familie of vrienden hebben die ze kunnen helpen. En zeker kinderen of familie, dan zit je er toch zelf bovenop?

Ik heb het ook in de gaten gehouden voor mijn buren (terwijl die verrekte handig met computers zijn, ondanks dat ze uit 1937 en 1947 zijn) en ze even een seintje gegeven dat ze aan de beurt waren. Die hebben dan ook direct een afspraak samen weten te maken, ondertussen 3 weken geleden.

Zouden er dan zoveel ouderen zijn die echt kind noch kraai hebben én het allemaal niet snappen én geen enkele andere manier om hulp te krijgen?
Degenen die werkten in de jaren 80/90 hebben voor een groot deel nog om leren gaan met computers ook, en die mensen zijn nu als ze in de jaren 90/00 met pensioen zijn gegaan ook al ruim in de 70 zo niet 80. Dus in die groep zit echt ook wel wat handigheid met computers ook. Al is het maar om te bankieren en je belastingaangifte te doen, je zal verdikke wel moeten.