Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:43

Flink tempo! Lekker bezig *\o/*

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:49

Zooo Musli jij hebt gevlogen!

Goof

Berichten: 29106
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 14:51

Jemig, wat een tempo!
Voor mij is 4 km een minuut of 26 :')

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 15:41

Goof schreef:
Jemig, wat een tempo!
Voor mij is 4 km een minuut of 26 :')

Voor mij ook zoiets :+

Knap hoor Musli :D

Memuska

Berichten: 5013
Geregistreerd: 08-07-03
Woonplaats: Belgenland

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 15:56

Ik ga met jullie mee dan, Goof en Dilan :+

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:06

Thanks dames. Was zelf ook echt verbaasd over de snelheid van dit rondje.
Hopelijk mag ik nog wel mee nu met een rondje op de Veluwe? :')
Kan me gelukkig ook prima vermaken op een wat langzamer tempo..

Lien_

Berichten: 2511
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: FR

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 16:09

Jeetje Musli wat een tempo, knap hoor :j

Trail op de veluwe lijkt mij ook leuk. Best ver als ik in NL ben- mijn familie woont op de grens van Drenthe en Friesland. Maar ik ben nu nog steeds in Frankrijk, als er een datum is kijk ik of ik erbij kan zijn :)

Dilan en Supervixen, hopelijk hebben jullie verder geen last van de booster. Ik ben er best ziek van geweest.
Wat een pechdag Supervixen :(:) Heftig om zulk nieuws te moeten delen.

Verder laat ik het bijlezen een beetje. Mijn schoonvader had me ingeschreven voor een race in de bergen over een paar weken samen met hem, dus afgelopen zaterdag een paar trailschoenen gekocht en direct krijg ik een nierontsteking :') alsof er een vloek op rust. Ik zit nu nog op rust en aan de antibiotica, baal er enorm van en moet maar zien of ik überhaupt mee kan doen :7

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 17:32

Ik heb tot nu toe nergens last van gehad. Gevoelige arm is ook al bijna weg. :)

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 18:20

Pijn in mijn arm is bijna weg, maar heb nu wel een zere plek in mijn oksel, een collega had dat ook. En ik heb het idee dat ik wat vermoeider ben, maar dat kan ook door alle toestanden op school zijn.

Lekker tempo Musli!

Ik zal vanavond al mijn routes rond de 15-20km op een rijtje zetten.
Dan kunnen we even kijken hoe of wat

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 19:31

Goed.. ik heb mijn routes even doorgespit.
Van de routes die ik niet heb gelopen weet ik niet zeker of ze helemaal kloppen, behalve van de Jutbergtrail en de Veluwezoomtrail.
Naast deze routes ken ik ook het Deelerwoud als mijn broekzak, het Rozendaalseveld ken ik goed de weg en op de Loenermark weet ik ook een mooie route van 18km of 22km (start bij Groenendaal).

Velp - 16km - gelopen, leuke route.
Radio Kootwijk - 25km - gelopen, toffe route, aantal kms zand.
Veluwezoomtrails - 21km, 17km, 25km - vanaf Dieren - niet allemaal gelopen, dit zijn leuke routes.
Zwolse bos - 18km vanaf Heerde - deels gelopen.
Sallandse heuvelrug - 25km - gelopen, toffe route.
Kroondomeinen - 21km en 16km - vanaf Wenum-Wiesel, niet gelopen.
Gortel - 16 of 21km - niet gelopen.
Jutbergtrail 16 of 22km - 22km heb ik gelopen, leuke route, start is net wat anders dan op de gpx.
Wisenttrail - 18km - gelopen, toffe route, wel een stuk mtb pad erbij.
Devil's trail Kootwijk - 18km - gelopen, leuke route.

U ziet, de keuze is reuze! :+

Ik hoor graag voorkeuren.

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 19:41

Het is daar allemaal mooi, dus ik heb geen voorkeur :)

Morris

Berichten: 3449
Geregistreerd: 04-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:07

MuSLi schreef:
Wow, just wow. Ik had in m'n hoofd, ik ga 4km hardlopen. Toen ik wegging dacht ik, ik maak er een lekkere tempoloop van. Alleen wel eentje met een bizar tempo dus blijkbaar :')
Laten we zeggen dat het lekker ging :Y) *\o/*

[ [url=m/8Cz6W1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben benieuwd naar je hartslag, loop je dan in het ‘rooie’. Of ligt je hartslag laag, hoe laag?
Gewoon nieuwsgierig

Kylan

Berichten: 4201
Geregistreerd: 15-12-04
Woonplaats: Wageningen

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:26

Volgens mij allemaal prachtig SV! Ik heb geen sterke voorkeur. Radio Kootwijk staat nog wel op mijn verlanglijstje maar ik vind 25km wel ver. Veluwezoomtrails heb ik ook goede verhalen over gehoord.
Behalve voorkeur voor een iets kortere route maakt het mij niet uit.

gaucho

Berichten: 9633
Geregistreerd: 29-10-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:31

Ik vind ook alles mooi. Zo blij dat ik straks zo veel dichterbij de Veluwe woon.

Verder ook blij met mijn Fysio bezoek.
De fysio was positief, enkel is helemaal OK, vocht op scheenbeen komt waarschijnlijk van lichte beschadiging van een bandje die aan de voorkant van de enkel over het scheenbeen loopt. Waarschijnlijk heb ik die met mijn beenbreuk van 2 jaar geleden sowieso flink beschadigd. Kracht oefeningen om spieren sterk te blijven houden, beginnen met 6 km stevig wandelen op vlakke ondergrond. Als dat goed gaat uitbouwen / afwisselen met hardlopen. Wordt het toch dik voor de zekerheid ff foto laten maken, maar kans op breuk is 0.01% volgens de fysio.

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:45

Kylan schreef:
Volgens mij allemaal prachtig SV! Ik heb geen sterke voorkeur. Radio Kootwijk staat nog wel op mijn verlanglijstje maar ik vind 25km wel ver. Veluwezoomtrails heb ik ook goede verhalen over gehoord.
Behalve voorkeur voor een iets kortere route maakt het mij niet uit.


Er staat ook een 18km devil's trail bij. Die is ook bij radio Kootwijk.

MuSLi

Berichten: 5299
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 20:59

Morris schreef:
MuSLi schreef:
Wow, just wow. Ik had in m'n hoofd, ik ga 4km hardlopen. Toen ik wegging dacht ik, ik maak er een lekkere tempoloop van. Alleen wel eentje met een bizar tempo dus blijkbaar :')
Laten we zeggen dat het lekker ging :Y) *\o/*

[ [url=m/8Cz6W1.jpg]Afbeelding[/url] ]


Ik ben benieuwd naar je hartslag, loop je dan in het ‘rooie’. Of ligt je hartslag laag, hoe laag?
Gewoon nieuwsgierig


Afbeelding
Dit is mijn hartslag gedurende de workout. Gemiddeld is iets hoger dan normaal (159-165). Maar je ziet wel dat hij aardig oploopt als ik langer bezig ben.. mijn hartslag zelf wel al meermaals gemeten boven de 200. Ook op een sporttest is hij gemeten boven de 200 (201 uit m'n hoofd)..

Die plotse stijging die je ziet komt door een klimmetje, daarna daalt hij dus niet meer echt ;)

Winged

Berichten: 33115
Geregistreerd: 28-12-05

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 21:27

Qua route: denk dat een kortere het meest prettig is voor de instappers. Zeker gezien trail anders is dan asfalt. Ik heb nog nooit in de omgeving daar gelopen dus geen voorkeur.

Ik heb net een rondje van 8km gedaan. Eerst de deur uit.. hollen. Lampjes vergeten. Dus terug, boel om en dan maar gaan. Uiteindelijk in 43 minuten rond met lampjespauze. Gemiddelde hartslag op 164. Waren tijden dat ik 8km in 50 min liep met 185 hartslag. Dus de laaaangzame duurlooojes doen wat ze moeten doen :D

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 21:46

Winged, lekker gelopen dus :D

Gaucho, goed bericht van de fysio :j
Succes met opbouwen.

Ik ben ook net terug van de fysio.
Er is nog hoop voor me :o

Wel stonden de spieren in mijn bovenbeen en kuit behoorlijk strak. Deze heeft ze behandeld dmv dry needling en massage. Voelt aan de ene kant losser, maar wel alsof ik een boosterprik in mn been heb gehad :+

Qua loopoefeningen vond ze dat ik een mooie voorvoetlanding had.
Een paar weken geleden, toen de andere fysio de analyse deed, kwam er uit dat ik een haklanding had. :')
Daar zit dus wel vooruitgang in :)

Voor de komende 2 weken: langgggzaam opbouwen, beginnend met 10x 1 minuut op comfortabel tempo hardlopen. Als dat lukt mag ik 15x 1 minuut proberen. Lukt dat ook, dan mag ik de minuut iedere keer met 15 seconden uitbreiden.
Tussendoor nog wel een dry needling behandeling gepland om het losser te krijgen/ houden.

En als dat dus de komende 2 weken goed gaat, mag ik bij de volgende afspraak naar buiten voor looptraining onder begeleiding.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:04

O nee memuska. Loop je dit weekend niet mee dan?

Soepblik
Berichten: 1184
Geregistreerd: 26-01-21

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:05

Zo, het gaat hard hier!


Ik heb even een vraagje. Ik ben nu dus bezig met dat schema van Runner's World, en het gaat me echt goed af! Eigenlijk best makkelijk, als in dat ik best twee dagen achter elkaar kan. Maar volgens het schema moet ik een dag rust ertussen nemen. Ik heb echter helemaal geen spierpijn of wat dan ook, kan het dan gewoon?

F_Orumster

Berichten: 15343
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:08

Winged schreef:
Qua route: denk dat een kortere het meest prettig is voor de instappers. Zeker gezien trail anders is dan asfalt. Ik heb nog nooit in de omgeving daar gelopen dus geen voorkeur.


Je kan ook 2 routes plannen en zo is er voor elk wat wils. Ik zeg dit van de zijlijn hoor, ik ben niet van plan mee te gaan, maar vind het wel leuk dat jullie gaan.

Vandaag wilde ik een poging op de ander schoenen doen om te kijken of mijn voeten daarmee in slaap zouden vallen, maar ik voelde bij 1km al dat dat geen goed idee was. Doe schoenen fitness ik mee en zijn denk ik alle demping kwijt.

Ik zal de run2day winkel informeren naar nieuwe schoenen.

poes

Berichten: 25723
Geregistreerd: 23-01-04
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:15

Soepblik schreef:
Zo, het gaat hard hier!


Ik heb even een vraagje. Ik ben nu dus bezig met dat schema van Runner's World, en het gaat me echt goed af! Eigenlijk best makkelijk, als in dat ik best twee dagen achter elkaar kan. Maar volgens het schema moet ik een dag rust ertussen nemen. Ik heb echter helemaal geen spierpijn of wat dan ook, kan het dan gewoon?


Een keertje twee dagen na elkaar rennen kan echt geen kwaad. Maar wees wel waakzaam: als er pijntjes ontstaan, zeker die geen spierpijn zijn, is het tijd om 48-72u rust te nemen en er weer mooi je dagen tussen te laten.

Sherivey
Berichten: 8841
Geregistreerd: 06-11-15

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-22 22:22

Twee dagen achter elkaar lopen hoeft idd geen probleem te zijn.
Hangt er wel vanaf wat voor training het is.

Twee dagen achter elkaar interval is niet heel handig. Maar bvb een interval en de dag erna een rustige herstelloop kan wel :)

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:40

Ik volg mensen die al meerdere jaren elke dag hardlopen, dus ja, dat kan.
Ik loop soms ook wel een paar dagen achter elkaar, de truc is afwisselen. Wat Dilan ook al zegt.
Ik liep vorige week bijvoorbeeld 10km intervallen, de dag erna 8km rustige, vlakke trail, de dag erna 24km heuvelige trail op iets hoger tempo.
Zolang je je goed voelt en geen pijntjes hebt.. doen.

Supervixen

Berichten: 13026
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-22 22:48

Ik denk dat de Veluwezoomtrail van 17km erg leuk is, dan pakken we ook nog een stukje van de Posbank mee.
Misschien probeer ik hem binnenkort even uit. Er zitten 200HM in.
Je kunt ook makkelijk parkeren bij de start.
En wandelen tussendoor en foto's maken ook hè, het gaat om de gezelligheid.

We komen op 8km langs paviljoen de Posbank, dus je zou dan zelfs wat kunnen drinken tussendoor voor degenen die even bij willen komen. Als er tenminste geen lockdown meer is.
Of op km 4 en km 14, dan kom je langs de carolinahoeve. Dat kan ook een pauzeplek zijn.

Wie ziet dat zitten?


Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Supervixen op 11-01-22 22:55, in het totaal 3 keer bewerkt