Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Electra63

Berichten: 17996
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 19:24

loriene schreef:
Tiggs schreef:
Hoe doe je dat met je werk loriene?




Dat is prive informatie.


Er wordt toch niet gevraagd waar of wat je doet?

Er wordt gevraagd of jij naar je werk gaat met klachten en of jij je anders laat testen bij klachten?
Je wil toch geen collega's of anderen besmetten, als je besmet zou zijn ?

Kinke

Berichten: 20602
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 19:31

jesito schreef:
Nps, niemand kan in de toekomst kijken zoals je zelf idd ook aangeeft. Ook niet wat een vaccin op lange termijn doet. Mij heeft nog niemand kunnen overtuigen dat een vaccin beter is. En het wordt steeds weer bevestigd. Ik zie nog steeds veel doodzieke mensen om me heen, sommige zijn zelfs negatief en worden toch onder corona geschoven. De meesten zijn volledig gevaccineerd


Toch deze er maar eens weer ingooien dan?
https://www.destentor.nl/zwolle/isala-i ... ~a5b0fb1f/

Shadow0

Berichten: 43562
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 19:38

[quote="jesito"]Nps, niemand kan in de toekomst kijken zoals je zelf idd ook aangeeft. Ook niet wat een vaccin op lange termijn doet.[/qutoe]

Heb je overwogen dat we ook nog niet echt weten van een corona-infectie op langere termijn doet? Als het maakt dat mensen die een coronainfectie hebben doorgemaakt bijvoorbeeld gemiddeld 10 jaar eerder dood gaan, of meer hartklachten krijgen of een grotere kans op kanker, dan weten we dat nu nog niet.

keona
Berichten: 10751
Geregistreerd: 29-03-09
Woonplaats: meers(gemeente stein)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:24

Ibbel schreef:
keona schreef:
Nee maar wel ken ik hoop mensen die nooit griep hadden, en steeds na vaccinatie flinke griep kregen. Deze mensen waar dus ook oudere zijn er mee gestopt. En sinds wanneer ligt ziekenhuis overvol met mensen met griep. Dat jij dit doet is toch prima maar als iemand het niet doet is dat net zo prima


Ten eerste krijg je geen griep van een vaccin, net zoals je geen mazelen krijgt van het mazelen vaccin en geen tetanus van een tetanusvaccinatie.

Bij een beetje griepepidemie liggen er ook al snel een paar 100 man in het ziekenhuis, inclusief (korte) verblijven op de IC. Dat is in normale jaren geen probleem, maar samen met ook nog eens een paar honderd Covid gevallen kan dat nét opnieuw voor enorme problemen zorgen. Bovendien denkt men dat de komende griepperiode wel eens heftiger kan worden dan 'normaal' omdat we een jaar hebben 'overgeslagen' (dankzij lockdowns, handen wassen en afstand houden) en de normale afweer dus een jaar langer gezakt is (niet opnieuw geprikkeld is, oftewel geen 'booster' effect van hernieuwde blootstelling)
nee maar je word er wel mee ingespoten wat er voor zorgt dat je lichaam zich er tegen gaat weten en dus vatbaarder is. En weet je ik verzin gewoon maar alles ik ga bokt verlaten heel bokt gaat nergens meer over . Doei jullie mogen van mij al mijn prikjes hebben de griep en de Corona succes

BigOne
Berichten: 38601
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:33

Spui je verhalen maar op Facebook voor ongevaccineerden, daar krijg je wel gehoor en schouderklopjes. En kan fake nieuws verspreid worden zonder tegenwoord.

Ibbel

Berichten: 49273
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:36

keona schreef:
nee maar je word er wel mee ingespoten wat er voor zorgt dat je lichaam zich er tegen gaat weten en dus vatbaarder is.

Nee, je wordt niet met 'griep' ingespoten en het láátste wat een vaccin doet is je 'vatbaarder' maken.

Je krijgt een stukje eiwit ingespoten van het virus of de bacterie die je ziek kán maken als je het volledige beessie binnen krijgt. Omdat je maar een stukje ingespoten krijgt, kun je niet ziek worden, maar je afweer leert wél dat eiwitje te herkennen. Bij een ontmoeting met het hele beessie wordt dat stukje herkend en dan gaat je afweer in de aanval. In de aanval gaan is niet 'vatbaarder worden' dat noem je 'weerbaarder worden'.
Je afweer wordt door vaccinatie geactiveerd, niet ondermijnd.

BigOne
Berichten: 38601
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:39

Onbegonnen werk, je kunt het duizend keer uitleggen maar dat geloven ze toch niet, triest.

Ibbel

Berichten: 49273
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:40

Geeft je wel een slecht beeld van het huidige onderwijs :)) :+

BigOne
Berichten: 38601
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:49

Klopt, en ze liegen ook nog eens dat je nergens naar binnen mag zonder QR code. Op de ic word je wel opgenomen.

Elin_

Berichten: 9662
Geregistreerd: 11-11-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 20:56

Ibbel schreef:
keona schreef:
nee maar je word er wel mee ingespoten wat er voor zorgt dat je lichaam zich er tegen gaat weten en dus vatbaarder is.

Nee, je wordt niet met 'griep' ingespoten en het láátste wat een vaccin doet is je 'vatbaarder' maken.

Je krijgt een stukje eiwit ingespoten van het virus of de bacterie die je ziek kán maken als je het volledige beessie binnen krijgt. Omdat je maar een stukje ingespoten krijgt, kun je niet ziek worden, maar je afweer leert wél dat eiwitje te herkennen. Bij een ontmoeting met het hele beessie wordt dat stukje herkend en dan gaat je afweer in de aanval. In de aanval gaan is niet 'vatbaarder worden' dat noem je 'weerbaarder worden'.
Je afweer wordt door vaccinatie geactiveerd, niet ondermijnd.


Oke. Nu breekt mijn klomp. Is dit oprecht niet zo? Of Is dat enkel het nieuwe mrna (of zoiets) vaccin?

Ik heb nooit anders geweten dan dat je een stukje "ziekte" krijgt. Een niet actief iets

Ibbel

Berichten: 49273
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:02

Ja, je krijgt een stukje "ziekte". Een eiwitje (of een paar eiwitjes) van een virus. Of in het geval van tetanus een toxine dat chemisch veranderd is tot een niet dodelijk toxine, maar wat wel nog herkend wordt. Heel soms een volledig virus dat onwerkzaam gemaakt is. Maar ook een dood virus is uiteindelijk 'een paar eiwitjes' want meer is het niet.

De mRNA vaccins zijn juist anders. Die brengen geen eiwitten binnen, maar de code voor het eiwit.

Janneke2

Berichten: 23049
Geregistreerd: 28-02-13
Woonplaats: Ergens in Drenthe

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 21:08

... zij het, dat je een paar dagen na een vaccinatie je wat 'wankel' kunt voelen.

Je immuunsysteem is dan aan het werk, om te leren 'het hele beessie' te herkennen.
Dat kost energie en dat voel je.
Resultaat is een betere weerbaarheid.

IMANDRA

Berichten: 9834
Geregistreerd: 30-05-10
Woonplaats: Silva Ducis

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-21 23:58


loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 00:03

loriene schreef:
Tiggs schreef:
Hoe doe je dat met je werk loriene?




Dat is prive informatie.


Er wordt toch niet gevraagd waar of wat je doet?

Er wordt gevraagd of jij naar je werk gaat met klachten en of jij je anders laat testen bij klachten?
Je wil toch geen collega's of anderen besmetten, als je besmet zou zijn ?[/quo



Bij een loopneus of verkouden ga ik me niet laten testen.
Ga gewoon aan het werk.

Electra63

Berichten: 17996
Geregistreerd: 11-11-08

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 00:26

Dus jij gaat naar je werk, met klachten, zonder te testen ?
Je neemt bewust het risico om collega's of klanten of anderen te besmetten ? Wie weet met wat voor ernstige gevolgen ?

Wat is het probleem van bijvoorbeeld een zelftest te doen?

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 00:36

Electra63 schreef:
Dus jij gaat naar je werk, met klachten, zonder te testen ?
Je neemt bewust het risico om collega's of klanten of anderen te besmetten ? Wie weet met wat voor ernstige gevolgen ?

Wat is het probleem van bijvoorbeeld een zelftest te doen?





Waarom zou ik een zelftest doen?
Jij bent wel erg bang voor het corona virus zo te lezen.
Die testen geloof ik niet in,zijn niet betrouwbaar.
En die ernstige gevolgen zullen wel wat meevallen.
De meeste risicogevallen hebben de prik toch gehaald?
Wat zit je dan te zeuren over ernstige gevolgen.

Electra63

Berichten: 17996
Geregistreerd: 11-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 00:44

loriene schreef:
Electra63 schreef:
Dus jij gaat naar je werk, met klachten, zonder te testen ?
Je neemt bewust het risico om collega's of klanten of anderen te besmetten ? Wie weet met wat voor ernstige gevolgen ?

Wat is het probleem van bijvoorbeeld een zelftest te doen?







Waarom zou ik een zelftest doen?
Jij bent wel erg bang voor het corona virus zo te lezen.
Die testen geloof ik niet in,zijn niet betrouwbaar.
En die ernstige gevolgen zullen wel wat meevallen.
De meeste risicogevallen hebben de prik toch gehaald?
Wat zit je dan te zeuren over ernstige gevolgen.


Ik ben niet bang, ik heb al Covid-19 gehad. Maar ik weet daardoor hoe snel de besmetting kan gaan, met allerlei gevolgen.

Uit respect voor je collega's en anderen, zou je een zelftest kunnen doen, zodat je een indicatie hebt. En dan zou je alsnog kunnen testen bij de GGD.

Maar goed, door mensen zoals jij, blijft het virus rondgaan en zijn er straks weer maatregelen nodig.

Door dit soort dommigheid, mag van mij de QR-code steeds meer ingezet worden.

loriene
Berichten: 2582
Geregistreerd: 08-12-09
Woonplaats: vlak bij de zee

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 00:53

loriene schreef:
Electra63 schreef:
Dus jij gaat naar je werk, met klachten, zonder te testen ?
Je neemt bewust het risico om collega's of klanten of anderen te besmetten ? Wie weet met wat voor ernstige gevolgen ?

Wat is het probleem van bijvoorbeeld een zelftest te doen?







Waarom zou ik een zelftest doen?
Jij bent wel erg bang voor het corona virus zo te lezen.
Die testen geloof ik niet in,zijn niet betrouwbaar.
En die ernstige gevolgen zullen wel wat meevallen.
De meeste risicogevallen hebben de prik toch gehaald?
Wat zit je dan te zeuren over ernstige gevolgen.


Ik ben niet bang, ik heb al Covid-19 gehad. Maar ik weet daardoor hoe snel de besmetting kan gaan, met allerlei gevolgen.

Uit respect voor je collega's en anderen, zou je een zelftest kunnen doen, zodat je een indicatie hebt. En dan zou je alsnog kunnen testen bij de GGD.

Maar goed, door mensen zoals jij, blijft het virus rondgaan en zijn er straks weer maatregelen nodig.

Door dit soort dommigheid, mag van mij de QR-code steeds meer ingezet worden.[/quote]



Dommigheid is onze overheid.

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 06:45

Lees al een tijdje mee, maar wow....echt wow ! Wat een troll hierboven. Laat maar kletsen want ze krijgt nu ook nog een podium. Maar jemig :(

dems75

Berichten: 3881
Geregistreerd: 07-09-02
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 06:47


ravellie

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:31

bigone schreef:
Spui je verhalen maar op Facebook voor ongevaccineerden, daar krijg je wel gehoor en schouderklopjes. En kan fake nieuws verspreid worden zonder tegenwoord.



Nou, daar lijkt de Telegraaf ook een handje van te hebben :+
Ik hang al een kwartier aan de telefoon m.b.t navraag
Het is bijzonder druk bij de Telegraaf , waarschijnlijk hangt mijn hele beroepsgroep aan de telefoon :+

Dit n.a.v hun artikel dat verpleegkundigen moeite hebben met het verlenen van zorg aan ongevaccineerden.

Echt bijzonder, als verpleegkundige leg je namelijk een eed af dat je een ieder de zorg geeft die hij of zij nodig heeft zonder daarover te oordelen.
Bovendien lijkt het mij heel onprofessioneel om je daar over te uiten op de werkvloer.
Laatst bijgewerkt door ravellie op 19-10-21 08:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Kinke

Berichten: 20602
Geregistreerd: 20-02-04
Woonplaats: Overijssel

Re: Laten jullie je wel of niet vaccineren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:33

journalistiek komt op mij tegenwoordig over als CTRL C - CTRL V

8nnemiek

Berichten: 43517
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 08:34

Ricky Gervais _/-\o_

ravellie

Berichten: 3086
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 09:03

45 min bellen verder...krijg dus niemand te spreken bij de redactie, kan alleen een mail sturen.
Heel bijzonder.
Wel een aantal vakbladen van de beroepsgroep op de hoogte gesteld.
Die hadden meer zoiets van: dit is stemmingmakerij, wij houden ons liever vakinhoudelijk bezig.
Maar gaan het n.a.v mijn telefoontje wel bespreken op de redactie, omdat n.a.v dit artikel een hele beroepsgroep wordt weggezet

naranja1
Berichten: 711
Geregistreerd: 10-05-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-21 09:10

[/quote]

Ja, pech: en niet alleen voor jezelf als het covid-19 is.
Ook voor de verpleging die al bek-af is en de mensen die met smart wachten op 'een uitgestelde zorg'.

En als je het principieel niet wil als bevindelijk gereformeerde - daar kan ik mee uit de voeten. (Die mensen zijn uiterst betrouwbaar.)

Maar om een reden die over onbegrip gaat, daar kan ik niet mee uit de voeten.
Er is wel degelijk onderzocht of je anderen nog kunt aansteken.

Dat is logischerwijs meegenomen in de onderzoeken, omdat het gaat over een besmettelijke ziekte.
Er is een kleine marge bij corona, bij griep een wat grotere marge, maar het komt er op neer dat het aantal ziektegevallen daalt.[/quote]

Ik ben jong en fit. Dus de kans dat ik op de ic kom is heel klein.

Ik ken verhalen dat mensen naar een feestje gaan. Zich laten testen en geen corona hebben. Er weggaan met wel corona. De enige manier hoe dat heeft kunnen gebeuren zijn door mensen die zich vaccineren, daardoor niet hoeven testen. Maar wel covid door kunnen geven.
Over een volle ic gesproken…

Daarom vind ik het vaccin niet nodig, zolang je anderen toch kunt besmetten. Niet dat ik er heel onwel willend tegen over sta, maar voor nu ik pas.