Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zebrastreep schreef:Ik lees het artikel nu pas ik zit te denken had ik nu wel recht erop gehad om al te bellen? Ik ging er gewoon vanuit dat alles gewoon klopte.
Ik ben stagiaire bij een kleine instelling in de gehandicaptenzorg . Maar ik kwam er ook al voor mijn officiële stageperiode en ik blijf er straks ook. Ik wordt al iets meer als werknemer gezien omdat ik daar al langer kom en straks blijf.
Begin me al een beetje schuldig te voelen of het nu wel klopt. Was in ieder geval niet mijn intentie om voor te dringen als dat zo wordt gezien? Waarschijnlijk denk ik weer teveel na.
pien_2010 schreef:Magrathea schreef:Ik vraag me af of het in de praktijk wel zoveel uitmaakt. Vaccineren gaat best rap nu en elke persoon die geënt wordt gaat bijdragen aan het terugdringen van besmettingen.
Restaurantmedewerkers in verzorgingshuizen lijkt me ook wel handig als die gezond blijven, die zetten ze het eten voor tenslotte
Het is ook wel handig als de echte risico groep die de druk op de zorg veroorzaakt (ouderen), zsm wordt ingeënt ipv jonge mensen die in de zorg werken maar niet de handen ah bed zijn.
Dus laten we gewoon de richtlijnen volgen.
IMJ schreef:pien_2010 schreef:Het is ook wel handig als de echte risico groep die de druk op de zorg veroorzaakt (ouderen), zsm wordt ingeënt ipv jonge mensen die in de zorg werken maar niet de handen ah bed zijn.
Ja dat vind ik ook... juist die groep belandt in het zh..
.
nikass
Een gezonde 60 jarige gaat van start in maart net als de 80+.
De 50jarigen met aandoening starten vanaf februari. Die zijn dus wel degelijk eerder
pien_2010 schreef:Magrathea schreef:Ik vraag me af of het in de praktijk wel zoveel uitmaakt. Vaccineren gaat best rap nu en elke persoon die geënt wordt gaat bijdragen aan het terugdringen van besmettingen.
Restaurantmedewerkers in verzorgingshuizen lijkt me ook wel handig als die gezond blijven, die zetten ze het eten voor tenslotte
Het is ook wel handig als de echte risico groep die de druk op de zorg veroorzaakt (ouderen), zsm wordt ingeënt ipv jonge mensen die in de zorg werken maar niet de handen ah bed zijn.
Citaat:Aanvraag AstraZeneca bij EMA
Het Europees Geneesmiddelenbureau (EMA) heeft de aanvraag voor goedkeuring van het coronavaccin van de universiteit van Oxford en farmaceut AstraZeneca binnen.
Die aanvraag werd al rond deze tijd verwacht. Het EMA liet eerder weten dat er mogelijk voor eind januari een besluit over dit vaccin komt.
De goedkeuring van dit vaccin is belangrijk voor de Nederlandse vaccinstrategie. Nederland heeft 11,7 miljoen doses besteld, goed voor bescherming van zo'n 5,8 miljoen mensen. Volgens het Verenigd Koninkrijk, waar het vaccin van AstraZeneca al gebruikt wordt, ligt de effectiviteit van het vaccin na de eerste dosis op 70 procent. Ook beschermt het dan tegen ernstige ziekteverschijnselen. AstraZeneca-topman Soirit zei eind vorige maand dat het bedrijf "de winnende formule" had gevonden en claimde een effectiviteit van 95 procent.
SusanH schreef:Maar goed, de ouderen enten loopt nu ook vertraging op doordat er dus mensen zijn die nu nog niet aan de beurt zijn, maar al wel een afspraak hebben staan. Restaurantpersoneel vind ik echt geen acute groep. Aub gewoon eerst de handjes aan het bed graag. Maar goed, die moeten nu dus nog wat weekjes geduld hebben. Ze weten niet precies wanneer er weer een nieuwe levering van het Pfizer vaccin komt.
Vayo schreef:Veel verzorgingshuizen geven trouwens aan genoeg personeel te hebben dat kan en mag prikken. Ik vraag me af of daar iets mee gedaan wordt? Dat iemand van het verzorgingshuis voor alle bewoners de vaccins op mag halen en dan zelf mag gaan vaccineren.
bigone schreef:Iemand melde dat er neerbuigend gedaan werd over de thuiszorg. Dat zal ik dan wel zijn, thuiszorg bestaat uit meerdere onderdelen, dat mensen die medische handelingen verrichten dus echt in contact komen met thuiswonende ouderen gevaccineerd worden in de eerste groep , niets op tegen en broodnodig . Diegene die daar komt om te poetsen kan wel afstand houden en zou geen voorrang moeten hebben op die wijkverpleging of andere personen die persoonlijk contact hebben met ouderen / gehandicapten enz. En dat is wat er wel gebeurt.
Sizzle schreef:Dat is niet logisch, er komt geen kippeneiwit bij kijken bij deze vaccins. Moderna had eerder (voor de goedkeuring) al geopperd dat de vetten als een soort adjuvant (reactie opwekker dat normaal extra toegevoegd word) werkt dat soms voor heftigere (lokale) reacties zorgt.
SusanH schreef:Maar goed, de ouderen enten loopt nu ook vertraging op doordat er dus mensen zijn die nu nog niet aan de beurt zijn, maar al wel een afspraak hebben staan. Restaurantpersoneel vind ik echt geen acute groep. Aub gewoon eerst de handjes aan het bed graag. Maar goed, die moeten nu dus nog wat weekjes geduld hebben. Ze weten niet precies wanneer er weer een nieuwe levering van het Pfizer vaccin komt.
Olympia schreef:Zebrastreep schreef:Ik lees het artikel nu pas ik zit te denken had ik nu wel recht erop gehad om al te bellen? Ik ging er gewoon vanuit dat alles gewoon klopte.
Ik ben stagiaire bij een kleine instelling in de gehandicaptenzorg . Maar ik kwam er ook al voor mijn officiële stageperiode en ik blijf er straks ook. Ik wordt al iets meer als werknemer gezien omdat ik daar al langer kom en straks blijf.
Begin me al een beetje schuldig te voelen of het nu wel klopt. Was in ieder geval niet mijn intentie om voor te dringen als dat zo wordt gezien? Waarschijnlijk denk ik weer teveel na.
Heb je een brief van je werkgever gehad? Je mag pas bellen als je een brief van je werkgever hebt gekregen.
Zover ik begrepen heb is het in deze branche wachten tot ze de go krijgen om die brieven te versturen. Vraag mij dan af waar het verschil in zit dat de ene instelling wel kan versturen en een ander moet wachten tot zij de go krijgen.
Zelf werk ik ook in de gehandicaptenzorg.
Magrathea schreef:pien_2010 schreef:Magrathea schreef:Ik vraag me af of het in de praktijk wel zoveel uitmaakt. Vaccineren gaat best rap nu en elke persoon die geënt wordt gaat bijdragen aan het terugdringen van besmettingen.
Eens hoor! Maar ik denk niet dat het veel zin heeft om je kwaad te gaan maken over een klein aantal mensen dat al of niet onterecht is geënt. Dat bedoel ik met mijn post, een enting is nooit verspild denk ik.
Edit: en ik denk dat je die mensen ook niet zomaar kan betichten van voorkruipen. Als jij die brief kreeg denk je misschien "o, goh, ik wist niet dat ik al aan de beurt was, nou ja het zal wel" en dat je dan gewoon je afspraak maakt.
IMJ schreef:Wie heeft 'm al gehad? Misschien een idee om ervaringen te delen om anderen over de streep te helpen?
Magrathea schreef:Zijn jullie nog verkouden geweest? Ik echt totaal niet namelijk. Normaal elk jaar wel een paar dagen beroerd en snotteren. Maatregelen helpen natuurlijk ook daartegen.
Zou toch wat zijn als we nu casually verkoudheid half uitroeien