Algemeen Coronatopic #5

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:47

Ja dat kan zo zijn, maar zoals ik al zeg, hoestend in de winkel lopen is gewoon niet zo slim.. En daarbij, dan vertrouw je dus 100% op die test en ik hoor en lees iets teveel verhalen dat het toch niet klopt.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:47

Sandra_H schreef:
De man van mijn collega is vorige week, met klachten, negatief getest. Had een sneltest gedaan. Die is vervolgens gewoon aan het werk gegaan, maar omdat de klachten bleven, en zijn vrouw (dus mijn collega) inmiddels wél positief getest was, heeft hij een paar dagen later ook de "gewone" test gedaan. En die uitslag was wel positief. Best nog tricky dus, al zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat de maatregelen ook na een negatieve uitslag gewoon worden aangehouden :\

Alléén als je in contact bent geweest met iemand die corona positief is, moet je in quarantaine blijven.

Verder is negatief = dezelfde maatregelen als zonder symptomen.

Daarnaast ben ik met een pcr test getest, dus dan mag ik wél verwachten dat die uitslag klopt.

We gaan sinterklaas een weekje uitstellen want een heel weekend binnen zonder afstand houden durf ik niet aan omdat er altijd een kleine kans is dat de test fals negatief is. En de kans op besmetten natuurlijk 100% zo in huis.

Maar boodschappen doen, met anderen samen buiten sporten op 1,5m dat soort dingen ga ik gewoon wél weer doen mocht ik negatief zijn.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:49

SusanH schreef:
Hier na mijn negatieve test gewoon weer naar buiten hoor. Kan prima, mits je natuurlijk niet de hele boel bij elkaar hoest en niest en netjes een mondkapje draagt waar het hoort.

Eens. Ik mag anders al maanden thuis blijven vanwege een kriebel. Ik hoest niet, dus blijf dan ook niet thuis. En dat hoeft idd ook niet.(uiteraard wel getest)

Als klachten wijzigen, gewoon weer testen, thuisblijven tot de uitslag en weer door. Mits je idd niet echt ziek bent, bij koorts en flink proesten zou ik wel thuisblijven.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:50

Maar de test is ook een momentopname. Ben jij gister negatief dan kan je vandaag positief zijn.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:51

Relaxed schreef:
Ja dat kan zo zijn, maar zoals ik al zeg, hoestend in de winkel lopen is gewoon niet zo slim.. En daarbij, dan vertrouw je dus 100% op die test en ik hoor en lees iets teveel verhalen dat het toch niet klopt.

En toch mag het gewoon....

Jij kan dat niet fijn vinden, voor anderen is het wél erg fijn dat je gewoon 'alles' weer mag na een negatieve test.

Mocht ik positief zijn, dan zou ik mn bestelling doen online boodschappen te doen en veel thuisbezorgd te bestellen.

Maar ben ik negatief, dan ga ik gewoon zelf boodschappen doen, scheelt een heleboel geld.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:52

purny schreef:
Maar de test is ook een momentopname. Ben jij gister negatief dan kan je vandaag positief zijn.

Dat kan bij iedereen zo zijn.

We kunnen niet héél Nederland verbieden buiten de voordeur te komen......

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:54

Goh we moeten ook niet Roomser worden dan de Paus he. Als jij negatief getest bent, EN verder gewoon de overige voorzorgsmaatregelen toepast dan zie ik niet het probleem waarom je verder in quarantaine moet. Buiten sporten op afstand, hond uitlaten, evt snel naar de winkel, moet toch gewoon kunnnen. Niet iedereen heeft een breed sociaal netwerk die alle zaken wel even overnemen voor je. En in dit geval ben ik het wel met mvanende eens, voor Corona ging je ook met verkoudheid gewoon naar buiten (maar dan wel zonder afstand en zonder mondkapje)

Wel eens dat je met verkoudheid het risico niet moet opzoeken, dus stel huisbezoekjes aan ouderen/zwakkeren ed even uit tot de verkoudheid weer over is, en laat je als de klachten verergeren opnieuw testen.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 10:58

purny schreef:

Klopt. Dat blijft nog zo klote. Dat je het niet weet of kan zien. Maar er lopen er ook zat die zonder klachten positief zijn stiekem. En mensen in huis halen. Die zijn naar mijn idee even gevaarlijk.

Daarom moeten we ook gewoon onze contacten beperken ipv elke dag/week of regelmatig mensen in huis uit te nodigen, zo blijft het wat beperkter. Het is misschien zelfs een groter risico met 2 vrienden zonder klachten binnen op 1.5 meter te zitten voor ene paar uur dan een boodschap doen in de supermarkt (daar ben ik iig niet lang met mensen in 1 ruimte) of buiten op stal te zijn met een kriebel in je keel en een negatieve test.

Ik blijf iig er niet voor thuis. Maar heb nog altijd niemand in huis.
Vanmiddag ga ik wel sint kados halen. Mag ook van bepaalde mensen niet. Ik doe het wel. Postnl verzuipt en door naar de plaatselijke shops te gaan help ik hen ook weer. En is het druk? Dan ga ik volgende week ergens.

purny

Re: Algemeen Coronatopic #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:00

Ik vroeg mij dus af.... als je bij een ggd teststraat een test laat doen, word dit dan ook doorgegeven aan je huisarts?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:11

Sandra_H schreef:
De man van mijn collega is vorige week, met klachten, negatief getest. Had een sneltest gedaan. Die is vervolgens gewoon aan het werk gegaan, maar omdat de klachten bleven, en zijn vrouw (dus mijn collega) inmiddels wél positief getest was, heeft hij een paar dagen later ook de "gewone" test gedaan. En die uitslag was wel positief. Best nog tricky dus, al zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat de maatregelen ook na een negatieve uitslag gewoon worden aangehouden :

Na een negatieve sneltest hoor je ook een PCR te doen. Een negatieve antigeentest is niet betrouwbaar.

purny schreef:
Ik vroeg mij dus af.... als je bij een ggd teststraat een test laat doen, word dit dan ook doorgegeven aan je huisarts?

Nee. Waarom zou je dat willen?

Prince

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:15

purny schreef:

Wij moesten het zelf doorgeven aan de huisarts (positief getest dus).

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:15

Relaxed schreef:

Tja.. dan kunnen mensen bij ons dan gewoon niet werken. Dat is niet haalbaar

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:28

Ik moet ook na een negatieve testuitslag weer aan het werk hoor. Anders hoef ik bij wijze van spreken ook niet te testen, als ik toch moet wachten tot de klachten weg zijn. We houden de basisregels in acht, maar 1,5 meter afstand is bijna niet te doen in mijn werk. In ieder geval niet van mijn directe collega (en de kinderen, maar dat hoeft ook niet).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:43

Ik vind werk dan ook iets anders dan in een winkel lopen.. En hier wordt door sommigen gedaan alsof winkelen de 1e levensbehoefte is :n

Mijn manager is vandaag weer op het werk nadat hij al 5 weken thuis zat met Corona, hij heeft letterlijk 2 jassen uitgedaan, 8 kilo kwijt en hij proeft nog niks. Hij heeft 5-7 dagen meer dan 40 graden koorts gehad. Echt bizar om hem nu zo te zien :n

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 11:58

Relaxed schreef:
Ik vind werk dan ook iets anders dan in een winkel lopen.. En hier wordt door sommigen gedaan alsof winkelen de 1e levensbehoefte is :n

Mijn manager is vandaag weer op het werk nadat hij al 5 weken thuis zat met Corona, hij heeft letterlijk 2 jassen uitgedaan, 8 kilo kwijt en hij proeft nog niks. Hij heeft 5-7 dagen meer dan 40 graden koorts gehad. Echt bizar om hem nu zo te zien :n

Boodschappen winkelen is inderdaad een 1e levensbehoefte!

Als héél erg moeilijk doen wat betreft boodschappen thuis laten bezorgen niet nodig is, dan liever niet.

Daarnaast zie maar eens op dit moment een bezorgmoment te krijgen voor morgen.....

En ik wilde gisteren aardappelen eten, maar die waren verrot. Dus iets anders uit de voorraad moeten pakken. Die is aardig leeg. Red het nog wel 1 a 2 dagen, maar daarna heb ik echt een probleem.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:01

Ik zou blij zijn als mensen zich ook aan de afstand en hygiene regels blijven houden na Corona. En daarbij ook thuis blijven als ze zich ziek voelen of met een gok vol snot lopen rond te niezen!
Wellicht je dan ook minder griep en verkoudheden krijgt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:05

Popstra schreef:
Ik zou blij zijn als mensen zich ook aan de afstand en hygiene regels blijven houden na Corona. En daarbij ook thuis blijven als ze zich ziek voelen of met een gok vol snot lopen rond te niezen!

Ja echt, ik ben sinds dit voorjaar ook niet meer verkouden geweest terwijl ik normaal wel een paar keer per jaar (flink) verkouden ben..

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:05

Relaxed schreef:

Ik ben als gezonde en sportieve 14 jarige ook zo ziek geweest van de Mexicaanse griep destijds. Ben 4 weken ziek thuis geweest en had heel hoge koorts. Heeft maaaanden geduurd voordat ik weer alles kon. En heb er jaren later nog wel eens last van. Kreeg door de slechte weerstand namelijk gratis keelontsteking en een hele zware voorhoofd en bijholte ontsteking. Had enorme koorts maar mocht niet naar het ziekenhuis want had de Mexicaanse griep. :7

No thanks ik hoef dus ook geen Corona.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:06

Popstra schreef:

Die 1,5m mag van mij wel weer weg. Ondanks dat ik blij ben met wat extra ruimte, het is voor veel bedrijven gewoon niet te handelen.

Thuis blijven bij ziekte ga ik in ieder geval niet doen. Of nou ja, er moeten toch boodschappen gedaan worden en bijvoorbeeld de hondentraining verlies je gewoon 1 training als je niet komt. Dat is een duur grapje aangezien ik iedere 2 maanden wel weer een verkoudheid heb.

Voor mensen met beroepen waar thuis gewerkt kan worden en waar iemand anders boodschappen kan doen, is dat leuk.

Maar als je er in je eentje voorstaat, gaat het gew niet.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:09

Relaxed schreef:
Popstra schreef:

Ja echt, ik ben sinds dit voorjaar ook niet meer verkouden geweest terwijl ik normaal wel een paar keer per jaar (flink) verkouden ben..

Ik zou aan mijn eigen weerstand gaan werken als ik een paar keer per jaar verkouden ben, imo is daar dan iets mis mee en iedereen laten thuisblijven voor een verkoudheid lijkt mij de oplossing niet. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:12

Palmera schreef:
Relaxed schreef:

Ik zou aan mijn eigen weerstand gaan werken als ik een paar keer per jaar verkouden ben, imo is daar dan iets mis mee en iedereen laten thuisblijven voor een verkoudheid lijkt mij de oplossing niet. :)

Ach hou toch op, zo raar is het niet om een paar keer per jaar verkouden te zijn? Ik ben er nog nooit een dag om thuis gebleven.. Maar juist daardoor lopen anderen ook meer kans verkouden te worden en zo gebeurde het vaak wel. Verkouden collega en jij begint een paar dagen later ook. Vaak in combinatie met een feestje/vakantie en wat slaapgebrek en voila ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:12

MarlindeRooz schreef:
Ik ben als gezonde en sportieve 14 jarige ook zo ziek geweest van de Mexicaanse griep destijds. Ben 4 weken ziek thuis geweest en had heel hoge koorts. Heeft maaaanden geduurd voordat ik weer alles kon. En heb er jaren later nog wel eens last van. Kreeg door de slechte weerstand namelijk gratis keelontsteking en een hele zware voorhoofd en bijholte ontsteking. Had enorme koorts maar mocht niet naar het ziekenhuis want had de Mexicaanse griep. :7

No thanks ik hoef dus ook geen Corona.

Oh man, ik was dat alweer vergeten, die mexicaanse griep. Ik liep destijds stage in een ziekenhuis en heb hem daar waarschijnlijk opgevangen. Ik was zo beroerd he...

@palmera
Beetje makkelijk wel. Je hebt niet alles zelf in de hand. Zwakke weerstand kun je ook van nature gewoon hebben, werken in een omgeving waar veel verkoudheidvirussen rondwaren (school, kdv, zorg), kan allemaal meespelen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:16

Maar mvdende je hebt toch wel een buurman waar je even aan kan vragen of hij boodschappen kan doen? En in het slechtste geval moet je gewoon even thuisbezorgd bestellen of andere dingen.

Paar pizza's in de vriezer, blikken soep in voorraad.

Ik ben maar blij dat ik en mijn ouders in dezelfde stad wonen

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:18

Relaxed: ja, ik vind het vreemd als iemand een paar keer per jaar verkouden is. Ook vroeger in NL (horecawerk, veel feestjes, op de fiets in de regen zonder jas door de polder, etc) was ik misschien 1 keer in de twee jaar een paar dagen verkouden.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-20 12:19

purny schreef:
Maar mvdende je hebt toch wel een buurman waar je even aan kan vragen of hij boodschappen kan doen? En in het slechtste geval moet je gewoon even thuisbezorgd bestellen of andere dingen.

Paar pizza's in de vriezer, blikken soep in voorraad.

Ik ben maar blij dat ik en mijn ouders in dezelfde stad wonen

Voor een verkoudheid (dus negatief getest) ga ik dat ook niet doen. Je moet afstand houden en dat doe ik dus ook, je draagt een mondkapje.
Ik geloof niet dat ik bij zulke snelle contacten iets overgeef.
Ik heb veel meer wisselende contacten dan de meeste mensen hier maar wel zoveel mogelijk op afstand en heb van niemand een verkoudheid opgepakt terwijl dat normaal wel anders is. Ik geloof dat die afstand en mondkapjes daarin ingeval iets doen.