Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sandra_H schreef:De man van mijn collega is vorige week, met klachten, negatief getest. Had een sneltest gedaan. Die is vervolgens gewoon aan het werk gegaan, maar omdat de klachten bleven, en zijn vrouw (dus mijn collega) inmiddels wél positief getest was, heeft hij een paar dagen later ook de "gewone" test gedaan. En die uitslag was wel positief. Best nog tricky dus, al zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat de maatregelen ook na een negatieve uitslag gewoon worden aangehouden :\
SusanH schreef:Hier na mijn negatieve test gewoon weer naar buiten hoor. Kan prima, mits je natuurlijk niet de hele boel bij elkaar hoest en niest en netjes een mondkapje draagt waar het hoort.
Relaxed schreef:Ja dat kan zo zijn, maar zoals ik al zeg, hoestend in de winkel lopen is gewoon niet zo slim.. En daarbij, dan vertrouw je dus 100% op die test en ik hoor en lees iets teveel verhalen dat het toch niet klopt.
purny schreef:Maar de test is ook een momentopname. Ben jij gister negatief dan kan je vandaag positief zijn.
Sandra_H schreef:De man van mijn collega is vorige week, met klachten, negatief getest. Had een sneltest gedaan. Die is vervolgens gewoon aan het werk gegaan, maar omdat de klachten bleven, en zijn vrouw (dus mijn collega) inmiddels wél positief getest was, heeft hij een paar dagen later ook de "gewone" test gedaan. En die uitslag was wel positief. Best nog tricky dus, al zou je er vanuit moeten kunnen gaan dat de maatregelen ook na een negatieve uitslag gewoon worden aangehouden
purny schreef:Ik vroeg mij dus af.... als je bij een ggd teststraat een test laat doen, word dit dan ook doorgegeven aan je huisarts?
Relaxed schreef:Ja dat kan zo zijn, maar zoals ik al zeg, hoestend in de winkel lopen is gewoon niet zo slim.. En daarbij, dan vertrouw je dus 100% op die test en ik hoor en lees iets teveel verhalen dat het toch niet klopt.
Relaxed schreef:Ik vind werk dan ook iets anders dan in een winkel lopen.. En hier wordt door sommigen gedaan alsof winkelen de 1e levensbehoefte is
Mijn manager is vandaag weer op het werk nadat hij al 5 weken thuis zat met Corona, hij heeft letterlijk 2 jassen uitgedaan, 8 kilo kwijt en hij proeft nog niks. Hij heeft 5-7 dagen meer dan 40 graden koorts gehad. Echt bizar om hem nu zo te zien
Popstra schreef:Ik zou blij zijn als mensen zich ook aan de afstand en hygiene regels blijven houden na Corona. En daarbij ook thuis blijven als ze zich ziek voelen of met een gok vol snot lopen rond te niezen!
Wellicht je dan ook minder griep en verkoudheden krijgt.
Relaxed schreef:Ik vind werk dan ook iets anders dan in een winkel lopen.. En hier wordt door sommigen gedaan alsof winkelen de 1e levensbehoefte is
Mijn manager is vandaag weer op het werk nadat hij al 5 weken thuis zat met Corona, hij heeft letterlijk 2 jassen uitgedaan, 8 kilo kwijt en hij proeft nog niks. Hij heeft 5-7 dagen meer dan 40 graden koorts gehad. Echt bizar om hem nu zo te zien
Popstra schreef:Ik zou blij zijn als mensen zich ook aan de afstand en hygiene regels blijven houden na Corona. En daarbij ook thuis blijven als ze zich ziek voelen of met een gok vol snot lopen rond te niezen!
Relaxed schreef:Popstra schreef:Ik zou blij zijn als mensen zich ook aan de afstand en hygiene regels blijven houden na Corona. En daarbij ook thuis blijven als ze zich ziek voelen of met een gok vol snot lopen rond te niezen!
Ja echt, ik ben sinds dit voorjaar ook niet meer verkouden geweest terwijl ik normaal wel een paar keer per jaar (flink) verkouden ben..
Palmera schreef:Relaxed schreef:
Ja echt, ik ben sinds dit voorjaar ook niet meer verkouden geweest terwijl ik normaal wel een paar keer per jaar (flink) verkouden ben..
Ik zou aan mijn eigen weerstand gaan werken als ik een paar keer per jaar verkouden ben, imo is daar dan iets mis mee en iedereen laten thuisblijven voor een verkoudheid lijkt mij de oplossing niet.
MarlindeRooz schreef:Ik ben als gezonde en sportieve 14 jarige ook zo ziek geweest van de Mexicaanse griep destijds. Ben 4 weken ziek thuis geweest en had heel hoge koorts. Heeft maaaanden geduurd voordat ik weer alles kon. En heb er jaren later nog wel eens last van. Kreeg door de slechte weerstand namelijk gratis keelontsteking en een hele zware voorhoofd en bijholte ontsteking. Had enorme koorts maar mocht niet naar het ziekenhuis want had de Mexicaanse griep.![]()
No thanks ik hoef dus ook geen Corona.
purny schreef:Maar mvdende je hebt toch wel een buurman waar je even aan kan vragen of hij boodschappen kan doen? En in het slechtste geval moet je gewoon even thuisbezorgd bestellen of andere dingen.
Paar pizza's in de vriezer, blikken soep in voorraad.
Ik ben maar blij dat ik en mijn ouders in dezelfde stad wonen