Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Marie_Anne schreef:Wat een grap dit, die man is toch echt niet meer serieus te nemen. Nog meer beelden van de bruiloft van Grapperhaus, hij schudt iemand de hand, slaat zijn arm om iemand heen, mensen houden geen afstand (goh, dus toch niet alleen bij dat moment op het bordes).
In zijn eigen woorden: wat een aso. Vandaag is er een debat in de tweede kamer, mag toch hopen dat hij moet vertrekken.
Koren op de molen van de mensen van Viruswaanzin, zo dom dit, onbegrijpelijk. En volkomen respectloos naar bijvoorbeeld horecaondernemers die hard werken om te voorkomen dat ze een dikke boete krijgen voor dit soort "foutjes".
https://nos.nl/l/2346380
Shadow0 schreef:Trouw zegt er dit over: https://www.trouw.nl/opinie/minister-gr ... ntent=free
Citaat:Eerste coronaboete wordt niet meegenomen in de VOG beoordeling
Nieuwsbericht | 29-6-2020 | 15:46
Eén enkele opgelegde boete wegens verstoring van de openbare orde door samenscholing tijdens de Corona-crisis (een overtreding van artikel 443 van het Wetboek van Strafrecht) wordt niet meegenomen in de beoordeling van een VOG-aanvraag. Het gaat om boetes opgelegd aan meerderjarigen (390 euro
Citaat:het strafblad wordt dan toch meegewogen. Zo kan het alsnog een obstakel vormen om aan de slag te gaan als buitengewoon opsporingsambtenaar en bij het openbaar ministerie of de Dienst Justitiële Inrichtingen.
Anoeska schreef:Volgens mij heeft Rutte het bij het rechte eind hoor. Dit zegt de website van Justis eroverCitaat:Eerste coronaboete wordt niet meegenomen in de VOG beoordeling
Nieuwsbericht | 29-6-2020 | 15:46
Eén enkele opgelegde boete wegens verstoring van de openbare orde door samenscholing tijdens de Corona-crisis (een overtreding van artikel 443 van het Wetboek van Strafrecht) wordt niet meegenomen in de beoordeling van een VOG-aanvraag. Het gaat om boetes opgelegd aan meerderjarigen (390 euro
Klik als je zin hebt in het hele nieuwsbericht
Citaat:ij de beoordeling van elke aanvraag maakt Justis ook een individuele afweging. Naast het risico voor de functie worden ook de persoonlijke omstandigheden van een aanvrager meegewogen, zoals eventuele andere registraties van strafbare feiten en iemands persoonlijke belang bij het krijgen van de baan of stage
Astorga schreef:Dat er iemand je 1,5m-aura instapt kun je niet altijd voorkomen, dat je iemand de hand schudt wel. Waarom zou je dat nog doen? De enigen die ik ken die dat wel doen zijn van mening dat corona niet bestaat/ongevaarlijk is.
Shadow0 schreef:Sky_Britt: het ging alleen al ongeveer fout bij dat allereerste interview van Cafe Weltschmertz, waarin je bv heel erg hoort hoe de interviewer Willem Engel steeds stuurt in de antwoorden: elke complotovertuiging wordt aangemoedigd en beloond. En daarop is het verder gegaan. Niet alleen om de grondrechten op zich, of de regels op zich, maar ook nadrukkelijk in een context van andere complottheorieen.
En omgekeerd kun je genoeg critici vinden van het beleid en bv de wetgeving die wordt gemaakt die helemaal niets met viruswaanzin te maken hebben of willen hebben.
IMANDRA schreef:Over dat artikel, ik weet het niet. Er wordt gezegd ‘er is fotomateriaal en een bekentenis dus hij moet straf krijgen’ want gelijke monniken gelijke kappen. Maar als je dat zou doen, waarom dan ook niet met al die mensen die foto’s op social media zetten waarin ze de regels overtreden? Als dat zou gebeuren zou er een enorme heisa ontstaan. Maar het zou wel eerlijk zijn als dit bij Grapperhaus ook zou gebeuren.
Was er een agent on duty geweest had er een boete uitgeschreven kunnen worden en was de boete en strafblad gerechtvaardigd geweest. Achteraf op basis van een foto een boete & strafblad geven, dan schep je toch een soort precedent?
Neemt niet weg dat ik van mening ben dat hij op moet stappen trouwens.
Sky_Britt schreef:Inderdaad Imandra, dat is dan weer een hele andere beerput die opengetrokken wordt. Als het al rechtsgeldig zou zijn.
Zijn positie is wel redelijk onhoudbaar geworden zo, dus aftreden lijkt me op zijn plaats. Maar zoals iemand enkele posts eerder ook aangaf, dat wanneer hij af moet treden op basis van het niet navolgen van de regels, kan dit ook weer grote gevolgen voor andere overheids functionarissen die wellicht op een 'zwak moment' op de foto zijn gezet. Dus ik ben heel benieuwd wat er gaat gebeuren.
_Penotti schreef:Daar heb je wel een punt Imandra.
Maar aan de andere kant is hij wel de persoon die de regels heeft gemaakt en mensen aso's noemt als ze zich er niet aan houden.
Dat is niet verdedigbaar met hoe hij zichzelf gedraagt en toch wel een voorbeeldfunctie heeft.
En er zou dit zou dus kunnen als ik het goed begrijp "Als het OM niet optreedt, kan een burger een verzoek tot vervolging indienen, een zogenaamde art. 12sv procedure."
Zo zou je ook met foto's je buurman er aan kunnen hangen bij een tuinfeest zonder regels?
Geen idee of dat kan maar lijkt me dan wel.