Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Dat snap ik uiteraard en het is ook heel belangrijk dat zorg edewerkets doorwerken. Maar toch blijft het dubbel. In het onderwijs is de doelgroep nou niet bepaald kwetsbaar. In de zorg wel. Dus niet naar de winkel maar wel met zieke mensen werken? Hmmz
verootjoo schreef:Moet je wel nog personeel hebben zebrastreep.
Wij deden dat eerst ook zo, maar nu in de zomervakantie blijft er nu letterlijk bijna niemand meer over. Ik zit in het behandelteam maar we schalen de behandelingen nu af omdat er nauwelijks mensen meer beschikbaar zijn...
Zebrastreep schreef:verootjoo schreef:Moet je wel nog personeel hebben zebrastreep.
Wij deden dat eerst ook zo, maar nu in de zomervakantie blijft er nu letterlijk bijna niemand meer over. Ik zit in het behandelteam maar we schalen de behandelingen nu af omdat er nauwelijks mensen meer beschikbaar zijn...
We werken in een klein team maar heb in mijn contract staan als het nood aan de man is je nog tijdelijk geplaatst kan worden in een ander huis van dezelfde organisatie. Verwacht dat dat gewoon een algemene regel is van de organisatie zelf. Is nog nooit voorgekomen maar het is mogelijk. Mazzel is dat het hier nog meevalt maar omdat in dit geval voorkomen is beter dan genezen is zijn er veel maatregelen. Tot nu toe gaat het eigenlijk super zo!
C_estmoi schreef:er wordt gezegd dat je bij een negatieve uitslag gewoon weer naar buiten mag. Daarnaast: 30% vals negatieven betekent dat je wanneer je besmet bent ~30% kans hebt op een negatieve test. Dat is iets héél anders dan dat een negatieve test alsnog 30% kans op corona betekent! Hieronder even een iets versimpeld rekenvoorbeeld:
Met de huidige cijfers (1% positieve testen) kun je er dus vanuit gaan dat het daadwerkelijke besmettingscijfer rond de 1.4% ligt, waarvan 70% positief test en 30% negatief. Dat betekent dat ongeveer 0.4% van de testen onterecht negatief is. Dat is nog steeds vervelend, maar gaat om een veel kleiner groepje, en ik vind dat eerlijk gezegd minder zorgwekkend dan de 80% (?) van de mensen met symptomen die überhaupt niet laat testen..
MarjanB schreef:Ik ben net getest... ik ruik en proef nagenoeg niks meer sinds gisterheb heel iets keelpijn verder fit. Test viel mee en nu maar hopen dat het snel bekend is en negatief
MarjanB schreef:Test viel echt mee!
Ben net gebeld en negatief!
safina schreef:MarjanB schreef:Test viel echt mee!
Ben net gebeld en negatief!
Wat fijn!![]()
Bij manlief is de keelswab niet gelukt.
Dramaqueen hoor, die kerel van me.Maar nee, serieus, hij heeft die kokhalsreflexen echt heel extreem. Niet makkelijk.
Hij ligt nu zielig op de bank op de uitslag te wachten. Ik ga maar even thee voor hem maken.
Hilary schreef:Ik vraag me af of verdovende keelspray zou helpen voor mensen met zo’n heftige kokhalsreflex. Die spray wordt bij slokdarm/maagonderzoeken standaard gebruikt. Ik weet alleen niet of het invloed heeft op de testresultaten.
Mijn vader is verkouden en mocht dus vanmorgen ook door de teststraat. Mijn werkgever (het bedrijf) heeft in de regels staan dat ik gewoon mag komen werken, het RIVM / GGD niet. Mijn leidinggevende vond dat ik wel thuis kon werken, gelukkig.
Ik blijf dat toch bijzonder vinden; ik werk in een ziekenhuis, mijn functie valt niet onder de vitale (althans, ik ben geen arts of verpleegkundige ofzo), maar zou dan toch moeten komen werken. Ik kan mijn werk prima thuis doen, pre-Corona deed ik dat ook 1-2 dagen per week, en zo verklein je toch het risico dat ik anderen zou besmetten (ik heb wel dagelijks face to face contact met artsen en verpleegkundigen).
safina schreef:Geen idee wat hij gedaan heeft. Ik was er niet bij. Bij de tandarts is het ook altijd gedoe. En met capsules doorslikken ook. Volgende keer een mondspeculum en handboeien mee.![]()
Hij heeft geen "halve test" gehad. Dat wil zeggen: De neusswab is behoorlijk sensitief, zeker als iemand nog aan het begin van de klachten zit en dus hoog in de viral load. Maar weinig mensen die positief testen, zijn alleen positief op één van beide swabs. Nu maar eens wachten wat de uitslag is en wat de GGD verder adviseert.
Berdien schreef:Kunnen ze dan bepalen wat van welke swab komt? Hier gingen ze met één stokje overal door. Toen ik dat vertelde aan een stalgenootje liep ze kokhalzend weg