4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Castilja

Re: 4: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel — lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-20 19:49

Vega kaasburgers :9 :9 Die moet ik weer eens gaan halen. Lekker lijstje Lis!! Ik heb letterlijk (geen grap) kokhalsneigingen van Red Bull, ik begrijp maar niet waar die hype vandaan komt lol. Maar ik ben dan ook weer verslaafd aan tomatensap waar mensen op hun beurt dan weer van walgen :')
Ik was trouwens zo blij met het nieuws van gisteren tijdens de persconferentie; gaat veel meer mogen! Helaas wel sportscholen open vanaf 1 september maar ik heb ergens het idee dat dat nog wel eens vervroegd kan worden. Heel sportend Nederland maakt zich er hard voor (op de insta van Arie Boomsma zag ik een bericht waar ik me eigenlijk heel goed in kon vinden) dus ben benieuwd hoe dat afloopt. Verder mogen de buitensporten wel weer dus ik twijfel om gewoon een voetbal/tennis cursus mee te pakken zodat ik wel weer beweeg in groepsverband.

Lijstje van vandaag ben ik heel tevreden mee, is wat meer bijgekomen dan ik vanmiddag postte:
O: Volkoren boterham met een beetje oude kaas salade
L: Kop lente-ui soep, tosti met lightlife kaas
T: Proteine kwark 150 gram, 2 glazen tomatensap
Beweging: 1,5 uur gefietst (iets met de weg eindelijk een beetje weten, afsluiting, omfietsen, weg kwijt raken, twintig minuten de verkeerde kant op fietsen en er dan pas achter komen) (ging stuk om mezelf)
A: Salade met kikkererwten en zoete aardappel, 150 gram gerookte kipfilet.

Doe zometeen nog even buikspieroefeningen. Oh en mega fijn; ik voelde me soms best een beetje eenzaam zonder huisgenoten en in quarantaine in een buurt waar ik niet veel mensen ken, maar een van mijn beste vriendinnen heeft vanmiddag gehoord dat ze een studio heeft gekregen in hetzelfde complex als ik. Helemaal fijn. :D :D

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:00

@Castilja, Oh fijn zeg dat je minder last van je buik hebt! Ik ben ook benieuwd hoe het versoepelen van maatregelen uiteindelijk in de praktijk uitpakt. Hopelijk kunnen we snel weer een heleboel meer.. Ik kan me voorstellen dat je super blij bent dat een van je vriendinnen in het complex komt wonen. Ik zou stiekem wel gek worden in mijn eentje. Leuk! :D

@Kimmie, Inderdaad fijn dat je weer een stap vooruit hebt kunnen maken met je paard! Laat ze al verbetering zien?
Ik vind je qua lijstjes echt vooruit gaan als ik eerlijk ben! Veel minder bewerkte producten zoals veel vleeswaren e.d. Dat is natuurlijk ook niet perse ongezond. Maar wilde toch even zeggen dat je goed bezig bent! Ik krijg ook spontaan trek van je lekkere snacks haha, van chocolat chip cookies zou ik ook niet kunnen afblijven (lees: een heel pak in 1x weg :+ ).

@_mjwb, Ja de cake is zeker goed gelukt! Had wat uitgedeeld bij mijn ouders thuis en die vonden hem ook lekker (dat is uitzonderlijk met mijn niet bestaande baktalent :') ). Wat top dat je matcha zo goed bevalt! Scheelt toch een hoop in prijs.
Eng he, kcal verhogen haha. Wel goed van je om bewust wat meer te gaan eten, nu je al zoveel hebt bereikt :)

@Lis_Ol, Het is waarschijnlijk inderdaad veel vocht, maar wel een lekker opsteker toch! Goed begin gemaakt, ga zo door :D Lekker lijstje hoor, welke stracciatella kwark neem jij?

Gisteren weer wat geschoven qua lijstje omdat ik gewoon heel veel zin had in Bastogne :o, maar wel op hetzelfde aantal kcal uitgekomen. Vanavond staat er wat met kippendij op de planning, maar dat kon ik niet meer krijgen. In de winkel moest ik snel beslissen en dacht ik 'nee kipfilet is te droog, ik neem een kippenbout omdat dat een beetje vergelijkbaar vlees is'. Nou.. wát een kcal bom is dat :+
En vind het nog viezig ook.. zo'n bout. Ik pas er de rest van mijn dag maar een beetje op aan haha.

O: Havermout uit de oven (40gr havermout, 100gr aardbeien, 50gr kwark, 10gr whey vanille, 1/2 ei)
T: 200gr Melkunie protein + 1/2 kiwi en 1/2 appel
L: 1 volkoren boterham met hummus klassiek en tomaat en een 1/2 volkoren boterham met 1/2 plak jonge kaas en een gebakken ei
T: Stukje speculaas cake van Beukers
D: Saffraankip met tomaatjes en 50gr spaghetti
T: 1 protein bite
Totaal: 1815 kcal

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 09:16

Urghgh ik voel je, ik ben ook alles behalve fan van kippenbouten. Kipfilet vind ik heerlijk maar kipkluifjes.. Yugh. Ik zie op je lijstje trouwens geen bastogne staan, of is dat die speculaas cake? Lekkerrrr :9

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:21

Hoi! Wat fijn dat er zo'n topic bestaat, dit motiveert mij om ook te starten met gericht afvallen! Ik ben na het lezen van de OP begonnen met het bijhouden van mijn kcal inname per dag met MFP (drie dagen geleden begonnen haha). Ik schommel best wel met mijn kcal per dag en merk dat dit ook vrij laag ligt, ook al wil ik wel wat gewicht verliezen. Het varieert een beetje tussen de 1500 kcal en de 900 kcal (oeps paardgereden en veel te laag uitgekomen)... Ik weeg mijn eten nog niet af dus het daadwerkelijke aantal kan nog iets variëren, maar ik denk dat mn schattingen wel aardig kunnen kloppen. Ik maak nog geen lijstje maar dit was mijn lijstje van gisteren:

O: 2 snee meergranen brood met maragrine en pure hagelslag
L: een snee meergranenbrood met kruidenkaas en komkommer, een kaascroissant, een beschuit met halfvolle boter en kaas
T: een paar tortillachipjes
A: witlofsalade met ijsbergsla, appel, ei en tomaat, 3 gekookte aardappelen en 2 stukjes gebakken kip
T: een stroopkoek
B: 16000 stappen, 74 minuten paardrijden, stap en 9 minuten paardrijden draf
Totaal: 1368 kcal - 458 verbrand = 910 kcal

MFP gaf aan dat mijn streefkcal ongeveer 1330 kcal moet zijn, in de OP gaven ze aan dat dit meestal te laag was, maar ik kwam niet helemaal uit met het berekenen van de BMR, hebben jullie daar nog tips voor?
Mochten jullie nog meer tips voor mij hebben, alle tips zijn welkom!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:37

Lisa_22 schreef:
Hoi! Wat fijn dat er zo'n topic bestaat, dit motiveert mij om ook te starten met gericht afvallen! Ik ben na het lezen van de OP begonnen met het bijhouden van mijn kcal inname per dag met MFP (drie dagen geleden begonnen haha). Ik schommel best wel met mijn kcal per dag en merk dat dit ook vrij laag ligt, ook al wil ik wel wat gewicht verliezen. Het varieert een beetje tussen de 1500 kcal en de 900 kcal (oeps paardgereden en veel te laag uitgekomen)... Ik weeg mijn eten nog niet af dus het daadwerkelijke aantal kan nog iets variëren, maar ik denk dat mn schattingen wel aardig kunnen kloppen. Ik maak nog geen lijstje maar dit was mijn lijstje van gisteren:

O: 2 snee meergranen brood met maragrine en pure hagelslag
L: een snee meergranenbrood met kruidenkaas en komkommer, een kaascroissant, een beschuit met halfvolle boter en kaas
T: een paar tortillachipjes
A: witlofsalade met ijsbergsla, appel, ei en tomaat, 3 gekookte aardappelen en 2 stukjes gebakken kip
T: een stroopkoek
B: 16000 stappen, 74 minuten paardrijden, stap en 9 minuten paardrijden draf
Totaal: 1368 kcal - 458 verbrand = 910 kcal

MFP gaf aan dat mijn streefkcal ongeveer 1330 kcal moet zijn, in de OP gaven ze aan dat dit meestal te laag was, maar ik kwam niet helemaal uit met het berekenen van de BMR, hebben jullie daar nog tips voor?
Mochten jullie nog meer tips voor mij hebben, alle tips zijn welkom!

Welkom! Leuk dat je ook aan de slag gaat met afvallen. Wil je veel kilo’s kwijt of valt het mee?

Ik zou je wel echt aanraden toch te gaan wegen wat je eet. Soms wijken schattingen toch een stuk meer af dan je denkt. Puur op gevoel denk ik dat jouw lijstje ook wat hoger uitkomt dan.

Daarnaast is het echt belangrijk niet te denken ‘minder is beter’. Ik zou daarom voor jezelf wel gericht gaan zorgen een juist kcal aantal binnen te krijgen. En dan heb ik het over in de basis, zonder beweging eraf te trekken. 1330 is inderdaad heel laag. Heb je je BMR al berekend?

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 10:57

Kimmie – die couscous salade klinkt echt lekker zeg! Goed bezig :)

_mjwb – Goed dat je je calorie aantal hebt verhoogt. Met kleine stapjes beginnen, dan komt het goed en wen je er steeds weer aan. Ik ben ook begonnen met 100, denk dat dat gewoon netjes is hoor ;)

Lis_Ol – Goed bezig zeg! Ik vind je lijstjes er echt heel goed uitzien, vooral die tortilla wraps klinken lekker!

Castilja – Ja, ik was ook erg blij met de persconferentie! Gelukkig mogen we nu weer iets meer, maar hoop tegelijkertijd dat dit niet betekent dat er een tweede golf aankomt en alles een voor een weer gekort gaat worden… Nah ja, niet aan denken! Zo’n voetbal of tennis cursus klinkt leuk hoor, als ik jou was zou ik gewoon gaan kijken bij beide sporten voor een proeflesje om te kijken of het je wat lijkt.

Lisa_22 - Welkom! Ik weet niet hoe je verhouding is met lengte/gewicht en je bmr, maar ik vind je kcal aantal nu inderdaad ook best wel laag. Ik zou je dan ook adviseren het advies van Mara op te volgen en je bmr te gaan berekenen én je porties te wegen. Klinkt misschien als een heel gedoe, maar het gaat je echt helpen om wat meer gevoel te krijgen in wat je nu allemaal dagelijks binnenkrijgt. Voorderest wel echt goed dat je ook bent begonnen met afvallen; fijn dat dit topic motiveert :)

Mijn lijstje van vandaag:
O: banaan-havermoutpannenkoekjes met Griekse yoghurt en blauwe bessen
T: banaan-appel muffin
L: slavink, sla, aardappels en een eitje en wat paprika stukjes
A: slawrap met kip en rauwkost (1e keer dat ik dit ga maken, ben erg benieuwd!)
T: Rijstwafels met kipfilet, hummus en pesto
B: 60 minuten lopen met m'n verzorgpaard en misschien nog hardlopen vanavond
In totaal kom ik dan op ongeveer 1700 kcal uit (zonder de beweging hebben meegerekend aangezien ik dat nog niet zeker weet)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:02

Welkom Lisa! 1330 Is te weinig. MFP staat erom bekend niet hele realistische doelen te stellen; minimum is toch echt wel 1500. Ik train mezelf er momenteel op op behoefte te eten, ik vul in de avond alles in en kom meestal rond 1600 kcal uit. Val er ook flink mee af (1,5 kilo in een week tijd joehoe) maar dat kan ik doen nu omdat ik gewoon uit mijn hoofd weet hoeveel er in bepaalde producten zit qua kcal. De tip van Linoleum heb ik over genomen; zorg dat je voldoende eiwitten binnen krijgt (2/2,5 keer je lichaamsgewicht) en bouw de koolhydraten en vetten daar vervolgens omheen. Je kan gezondere keuzes maken in je lijstje; een kaascroissant bevat heel veel loze kcal en verzadigt bijna niet bijvoorbeeld. Je hebt op YouTube veel videos van mensen die aan Fitness doen en uitleg geven over de juiste voeding, misschien is dat iets leuks? :)
Zo BENG heel veel info. Welkom. :D

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:09

m9ara schreef:
Welkom! Leuk dat je ook aan de slag gaat met afvallen. Wil je veel kilo’s kwijt of valt het mee?

Ik zou je wel echt aanraden toch te gaan wegen wat je eet. Soms wijken schattingen toch een stuk meer af dan je denkt. Puur op gevoel denk ik dat jouw lijstje ook wat hoger uitkomt dan.

Daarnaast is het echt belangrijk niet te denken ‘minder is beter’. Ik zou daarom voor jezelf wel gericht gaan zorgen een juist kcal aantal binnen te krijgen. En dan heb ik het over in de basis, zonder beweging eraf te trekken. 1330 is inderdaad heel laag. Heb je je BMR al berekend?

Ja, voor mijn lengte zou het beter zijn om 16 kilo af te valen, ik heb dus nog een flinke weg te gaan. Bedankt voor de tips! Ik ga proberen om mijn eten voortaan wel af te wegen, ik heb nog eens kritisch naar de lijstjes van voorgaande dagen gekeken en het is soms inderdaad niet echt logisch :') . Ik ben inmiddels met de Harris Benedict formule op een BMR van 1579 kcal gekomen, dus ik ga mn MFP kcal limiet maar even aanpassen :+

Castilja en Sneeuwvlok, dankjulliewel voor de tips en het warme welkom :D ! Wat goed dat je 1,5 kilo in een week bent kwijtgeraakt! Ik ga mijn best doen om mijn lijstjes wat verantwoorder op te stellen haha! De tip van het eiwit vind ik ook een hele goede, dankjewel! Wat het voor mij nog lastig maakt is dat ik door de corona crisis weer thuis ben gaan wonen (de ene week thuis, de andere week bij mijn vriend en zijn ouders) dus heb ik niet heel veel invloed op wat er in huis is en wat ik dus kan eten... maar ik ga mn best doen! :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:13

Ah dat is ook lastig... Snap ik. Avond eten heb je dan niet in de hand natuurlijk maar ontbijt en lunch en tussendoortjes wel, dus als je daar ruimte ziet om je eigen eten samen te stellen is dat al een goede! :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:15

Zie dat er al goede tips zijn gegeven Lisa, het enige wat ik zelf nog even mee wil geven; ik zou niet teveel focussen op wat je verbrand. Ik zie dat je dat bij je rekensommetje hierboven wel meegenomen hebt, maar tenzij je echt marathons gaat lopen of zware work-outs gaat doen, zou ik er niet teveel op letten. Ik weet ook niet zeker hoe je je verbranding meet, maar stappentellers op een telefoon (bijvoorbeeld) zijn niet heel betrouwbaar.

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:34

Castilja, ja inderdaad, ik ga proberen om dat te doen!
Sanne, bedankt voor je tip! Ik had inderdaad de stappenteller bijgeteld en het paardrijden wat stond aangegeven in MFP, maar ik zal er voortaan rekening mee houden dat dit niet altijd klopt!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:36

Wat ik zelf wel doe is op actieve dagen meer eten. Want anders houd ik 9,5 uur in de horeca werken (warmte, tillen, slepen etc) niet vol. Normaal eet ik rond de 1700 en op dat soort dagen tussen de 2000-2500. :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:36

MFP (en sommige andere apps) rekenen enorm ruim. Ik heb er eentje die me vertelt dat ik 130 kcal heb verbrand met tien minuten buikspieren. Als dat zo was had ik allang het lijf van een Victoria's Secret model :') Ik hou er zelf totaal geen rekening mee wat ik heb verbrand op een dag; als ik flink heb bewogen merk ik snel genoeg dat ik meer trek heb en sta mezelf dat ook toe. :) Moet je veel kg kwijt of is het meer dat je net niet lekker in je vel zit en een paar kilo's kwijt wil zijn?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 11:51

Ik eet zelf alleen wat meer op de dagen dat ik ga wielrennen, verder niet.

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 13:15

Mjwb, Iewl redbull :r Daar heb ik dus echt niks mee. Wat top dat de matcha je zo goed bevalt! Goed dat je je kcal-aantal hebt verhoogd.

Lekkere lijstjes!

Vega kaasburgers :9 Zo lekker!

Ik ben ook heel blij met het nieuws op de persconferentie! Heel fijn om weer wat meer sociaal te mogen zijn!

Castilja, fijn dat je veel minder last van je buik hebt!

Mara, ik heb geen idee idee of ze weer verbetering laat zien. Ik mag nu alleen maar stappen en pas als de dierenarts er is weer draven. In de stap liep ze sws al goed en dat blijft ze nu gelukkig ook doen. Dank je! Ik kijk eerlijk gezegd zelf niet heel erg naar wel of geen bewerkte producten hoor, als het maar lekker is :)

Lis_Ol, het is waarschijnlijk inderdaad veel vocht, maar alsnog lekker gevoel toch! Goed bezig!

Ik vind kippenbouten juist echt heerlijk!

Lisa_22, welkom! Ik denk ook dat het zeker in het begin goed is om je eten af te wegen. Daarnaast is het belangrijk om niet té weinig te gaan eten. Dat is alleen maar slecht voor je lijf. Ik snap inderdaad dat het soms qua eten lastig is als je thuis woont, dat heb ik zelf idd ook. Er zijn je al veel goede tips gegeven, ik ga ook met Sanne mee over de verbranding. Het beste is om daar niet al te veel te van laten afhangen.

Ik eet zelf op actieve dagen meestal ook wel meer dan als ik de hele dag zit. Bijvoorbeeld als ik de hele dag rondloop of op school ben, dat vreet ook meer energie.

MFP rekent gewoon altijd heel ruim. In principe niet heel erg, gewoon niet veel naar kijken.

Gisteren me best goed aan mijn planning gehouden. Alleen de eierkoek en het bananenbrood had ik beter anders kunnen doen, maar waren wel lekker.
O: yoghurt met havermout en bloemenhoning. (253)
T: boterham met kaas. (126)
L: twee boterhammen met smeerkaas, eierkoek met halvarine en fijne kristalsuiker, een peer en cup a soup kip. (497)
T: paprika, komkommer en appel. (100)
T: bananenbrood. (160)
T: mini stukje kibbeling. (22)
A: kikkererwtenbowl met zoete aardappel, quinoa en spinazie. (391)
T: bananenbrood. (160)
B: 2000 stappen.
Totaal kcal: 1710.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 16:02

Castilja: wat jij heb met redbull heb ik met tomatensap, hoe krijt je het weg _O-
Die vega kaasburger was inderdaad echt weer is lekker! Was lang geleden dat we die ophadden

M9ara: ik heb die kwark gewoon van jumbo eigen merk :+
Heb toevallig gister andere gekocht van hun, gewoon vanille en met appel/kaneel, ook erg lekker.
Kippenbout doe je mij ook echt geen plezier mee hoor. Kippendij of gewoon filet overigens wel :)

Lisa; welkom! Je heb al een hoop goede tips gehad lees ik! Super hoor.
Mfp geeft bij mij aan 1580, vind dat ook wat mager aangezien ik best veel beweeg, dus zet soms ook wat hoger in hoor.

Mijn lijstje voor vandaag;
O: 150 ml Griekse yoghurt, 15 gr muesli, 1/2 banaan, kaneel en 175 ml optimel.
T: redbull light :Y)
L: 2 witte bolletjes, 1 met 2 plakjes rosbief en de andere met een plakje kipfilet, 20 gr komkommer en arromat.
T: 1 stroopwafel.
A: 1 1/2 stronk witlof met ham en kaas uit de oven en bristo aardappeltjes
T: smoothie van 150 ml magere yoghurt, 1/2 banaan en 50 gr aardbeien

Ik denk dat ik vanavond nog wel iets bijneem, ga als t goed is nog een rondje skaten na het eten en zal dan vast nog wel iets lusten, alleen nog geen idee wat erbij komt.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 20:04

Lis_Ol schreef:
Castilja: wat jij heb met redbull heb ik met tomatensap, hoe krijt je het weg _O-
Die vega kaasburger was inderdaad echt weer is lekker! Was lang geleden dat we die ophadden

M9ara: ik heb die kwark gewoon van jumbo eigen merk :+
Heb toevallig gister andere gekocht van hun, gewoon vanille en met appel/kaneel, ook erg lekker.
Kippenbout doe je mij ook echt geen plezier mee hoor. Kippendij of gewoon filet overigens wel :)

Lisa; welkom! Je heb al een hoop goede tips gehad lees ik! Super hoor.
Mfp geeft bij mij aan 1580, vind dat ook wat mager aangezien ik best veel beweeg, dus zet soms ook wat hoger in hoor.

Mijn lijstje voor vandaag;
O: 150 ml Griekse yoghurt, 15 gr muesli, 1/2 banaan, kaneel en 175 ml optimel.
T: redbull light :Y)
L: 2 witte bolletjes, 1 met 2 plakjes rosbief en de andere met een plakje kipfilet, 20 gr komkommer en arromat.
T: 1 stroopwafel.
T: kinder bueno ijsje :9
A: 1 1/2 stronk witlof met ham en kaas uit de oven en 200 gr bristo aardappeltjes met 20 ml americain frietsaus
T: smoothie van 150 ml magere yoghurt, 1/2 banaan en 50 gr aardbeien

Ik denk dat ik vanavond nog wel iets bijneem, ga als t goed is nog een rondje skaten na het eten en zal dan vast nog wel iets lusten, alleen nog geen idee wat erbij komt.

Mn tussendoortje kwam iets eerder, lekker ijsje gegeten. Maar daar tegenover 4 km geskate :)

Lisa_22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-20 23:01

Bedankt allemaal nog voor de tips! Wat fijn dat jullie met me meedenken! Mijn lijstje van vandaag bevat weer wat meer kcal dan ik had gehoopt helaas...we aten pannenkoeken als avondeten dus dat hielp niet heel erg mee.

O: 2 snee brood met pure hagelslag
M: 2 snee brood met een gebakken ei
T: zelfgemaakte american pancake
A: pannenkoeken (ik heb de tel niet bijgehouden) met stroop
T: klein handje chips
B: 5 km gewandeld door mul zand

Lis_Ol Oeh lekker dat ijsje, een fijne beloning voor het skaten!

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 08:23

@Lisa_22, Fijn dat je al wat hebt aan de tips! :D ik denk dat je BMR al wat meer inzicht geeft in wat voor richtlijn je kan gaan aanhouden. En een dagje wat ongezonder tussendoor moet ook gewoon kunnen hoor!

@Kimmie, met zo’n eindtotaal passen de eierkoek en bananenbrood goed in je dag toch? Lekker van genieten hoor!

@Lis_Ol, Daar ga ik ook eens naar kijken dan! Zou zo graag een lekkere stracciatellakwark vinden die niet gelijk zorgt dat ik aan mijn kcal doel zit :+ Kvarg is wel lekker, maar toch niet écht stracciatella

Ik pas mijn hoeveelheid eten overigens vrijwel niet aan op beweging tenzij ik echt een super uitzonderlijk sportieve dag heb. Voor de rest probeer ik gewoon altijd hetzelfde kcal doel aan te houden per dag.

Hebben jullie leuke plannen voor het weekend? :D
Hier wel wat lekkere plannen. Vandaag eten we weer van de grill (echt zo jammer dat we niet mogen bbqen op ons balkon/terras), morgen hebben mijn zusje en ik een zelfgemaakte high tea voor mijn moeder op de planning. Benieuwd dus of ik mezelf in bedwang kan houden en het genieten met mate gaat lukken :D

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-20 09:46

M9ara: die kwark is 200 kcal per 150 gr. Dus opzich niet heel weinig. Maar ik vond het de moeite waard haha.
Veel plezier met de high tea alvast morgen! Leuk idee :j

Gisteravond 22.00 belde de buren, of we nog even een drankje kwamen doen. Ben netjes aan de fris gegaan ipv wijn, kwamen ze met snacks uit de oven haha. Heb me aardig in kunnen houden (4 stukjes) dus mag niet klagen :)

Ik mag het hele weekend werken, dus zit nog even te stoeien met mn lijstje voor vandaag, die deel ik later vandaag :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-20 18:58

Ohhh snacks uit de oven zijn moeilijk te weerstaan. Ik vind die kaasdingetjes altijd super lekker. <<)

Gisteren had ik een cheatday met veel wijn en BBQ, vandaag zat ik rond de 1700 kcal. Wilde avond eten met een soort noodle soep maar die was een beetje mislukt; had er Çemen doorheen gedaan (Turkse kruidenpasta) maar degene die ik heb is vrij pittig dus ik moest bij iedere hap hoesten omdat het zo op mijn keel sloeg :') :') Het was verder wel oké maar had na 1 kom wel genoeg. Gisteren in totaal twee uur gefietst en vandaag alleen buikspieroefeningen gedaan, maar die oefeningen helpen wel! Heb best weinig buikvet dus spieren worden zichtbaar als ik even een weekje aan de bak ga. *\o/*

Als iemand een lekker recept heeft voor Noodle of bamisoep; tell me. *pum*

m9ara

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 09:08

@Lis_Ol, 4 stukjes is inderdaad netjes op een gezellig borrelavondje hoor! Ik merk toch dat ik me op dat soort uitjes minder in kan houden.

@Castilja, Klinkt wel heeerlijk, wijn en bbq! Balen van je soep :') Volgende keer beetje minder haha. Een recept voor noodle of bamisoep heb ik niet helaas.

Hier ook lekker gecheat dit weekend, maar wel met mate, dus weer trots op mezelf! Gisteren wel een hele ongezonde dag omdat de high tea naast kwark als ontbijt mijn enige maaltijd was. Dus dat was niet zo voedzaam (lees: brownies, minipizza, koekjes, chorizo/kaashapjes, etc. etc.) maar wel oke qua eindtotaal aan kcal aan het einde van de dag.

Planning vandaag:
O: Stukje zelfgemaakte gezonde kwarktaart (als deze is gelukt, spannend :') )
T: Smart bar crunchy + 200gr aardbeien
L: 2 zelfgemaakte sushirollen met kip, avocado en komkommer
T: 200gr Melkunie protein
D: Meergranen wraps met gegrilde kipfilet, zure room en salsa van o.a. mais, jalapeno en peterselie
T: Kikkererwtenbrownie
Totaal 1691 kcal.

Ik denk dat ik nog wat ga toevoegen aan mijn dag, omdat ik dit weekend niet extreem heb gezeten qua kcal. Misschien maar havermout-banaan koekjes bakken aangezien hier nog 5 te rijpe bananen liggen :Y)

Sneeuwvlok23

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:09

Mijn weekend was echt een ravage :') Zaterdag kwamen wat vriendinnen langs en heb wat gesnackt. Dat zat nog binnen mijn kcal totaal eigenlijk aangezien ik zelf voor de hapjes kon zorgen en dus wat gezonde dingen op tafel heb gezet. Helaas had mijn moeder heerlijk m&m koekjes gebakken die 430 kcal waren en ik kon die écht niet weerstaan... En zondag was moederdag natuurlijk, dus 2 roze tompoucen op :Y)

Anyways, de rest van de week ga ik gewoon weer proberen mij aan mijn dagelijkse hoeveelheid te houden!
O: banaan-havermout pannenkoekjes met 100g Griekse yoghurt
L: Boerenkool met worst
T: Appel
A: Rijstwafels/crackers met mager beleg (i.e. kipfilet, cottage cheese, 20+ kaas etc).
T: 1 kiwi en takje druiven
In totaal kom ik dan rond de 1600 kcal uit

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:16

Lekker lijstje m9ara!

@Sneeuwvlok23: Ohhhhh die M&M koekjes klinken heel goed! en tompoucen :Y) :Y) :Y)

Ik kom ook weer aanschuiven. Het ging hier afgelopen tijd weer minder goed met gezond eten en had ook weinig motivatie om te trainen, dus heb hier ook niet meegelezen. Nu kan ik vanaf morgen weer beginnen met CrossFit (buiten) en dat heeft me ook weer gemotiveerd om gezonder te gaan eten.

Lijstje voor vandaag:
O: 300 gram Skyr met aardbeien, blauwe bessen en een klein beetje honing
L: twee rijstwafels met gekookt ei en cottage cheese, twee stengels bleekselderij
T: kiwi gold, cup-a-soup kip
A: vega shoarma bowl
T: kiwi gold, proteineshake met magere kwark

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-20 10:58

Weekenden zijn zo lastig als je wil afvallen :')
Ben zo blij om te lezen dat ik niet de enige ben die daar moeite mee heeft haha.
Hier zaterdag na mijn werk nog een wijntje gedronken in de tuin met vriendlief en wat tortilla chips met dipsaus erbij, was wel even genieten :)
Gister ook gebak op bij mijn ouders, daarnaast wel een net lijstje dus mag niet klagen :)

Hoe was je kwarktaart M9ara?

Mijn planning voor vandaag:
O: 150 gr magere yoghurt met 75 gr diepvries frambozen en blauwebessen (dit uit de blender) met 50 gr aardbeien, 10 gr walnoten en 5 ml agave siroop en 200 ml optimel drink.
T: 2 rijstwafels, 1 met grilworst en 1 met gebraden gehakt.
L: Veldsla met 1/2 ei, 1/2 advocado, 40 gr gerookte kip, zongedroogde tomaten, goji bessen, basilico azijn, ui en een beetje olijfolie
T: 100 gr druiven
A: 100 gr spelt tagliatelle met 75 gr kip, 100 gr tomato blend, scheutje kookroom, paprika, champignons, paksoi, knoflook, ui en misschien nog wat veldsla als ik over hou.
T: 150 gr Vanille kwark met 50 gr aardbeien