De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:46

moonsparkle schreef:
Kan iemand me uitleggen wat het nut nu is van preppen? Zelfs als je plaats in quarantaine zou zijn word je in Duitsland en Nederland toch wel van voedsel voorzien? Of doen mensen dat omdat ze hun huis nu niet meer uit durven?

Ik denk inderdaad uit angst dat er lege schappen zijn, of dat ze niet meer naar buiten durven/kunnen.
Als ik in het buitengebied zou wonen zou ik misschien wel iets meer inslaan, omdat je anders misschien een pokke end moet rijden als er iets in lockdown gaat?
Maar ach... ik denk dat het wel mee gaat vallen. Verhongeren gaat hier niet zomaar lukken, ookal doe ik nu drie weken geen boodschappen. Heb altijd wel dingen in huis.

Voor de zekerheid wel even extra wc papier gehaald. Dat zou ik wel jammer vinden als dat op is straks, haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 18:49

De NOS komt morgenavond met een speciale uitzending, goed initiatief!

Citaat:
Nu het corona-virus op steeds meer plaatsen in Europa opduikt, is het des te urgenter geworden dat het publiek weet wat waar is over het virus en wat niet. Hoe Nederland is voorbereid op een uitbraak. En wat de gevolgen kunnen zijn voor de samenleving.

De NOS maakt daar morgenavond, na het NOS Journaal van 20.00 uur, een ingelast en rechtstreeks programma over. Waarin vragen van het publiek – in de uitzending, maar ook via de online en social kanalen van de NOS – leidend zijn. Presentator Rob Trip legt de vragen voor aan experts en Saïda Maggé geeft concrete informatie en uitleg bij het scherm. Verder komen verslaggevers en correspondenten aan het woord in live schakelingen en reportages.

Een programma dus met zo veel mogelijk relevante informatie, om de feiten te kunnen onderscheiden van spookverhalen en desinformatie.

https://over.nos.nl/nieuws/1350/het-cor ... -en-fabels

Pocca_Locca

Re: De ontwikkeling van het Coronavirus en de situatie in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:00

Haha die foto van in de supermarkt.. zijn dat nou pakken noedels of pakken shag? :')

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:01

Pocca_Locca schreef:
Haha die foto van in de supermarkt.. zijn dat nou pakken noedels of pakken shag? :')

Volgensmij noedels :')

Pocca_Locca

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:03

Oke.. het lijkt qua kleur erg op “ Drum- shag” ofzo.. maar noedels lijkt me inderdaad een beter idee :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:11

Bericht uit de rode zone in Italie, waar mensen in lockdown zitten:

"Binnen de rode zone is van paniek geen sprake, vertelt hij. “Zondag werd er nog gehamsterd en stonden er lange rijen voor de supermarkten. Maar inmiddels zijn er genoeg supermarkten open, omdat er nu voor al het winkelpersoneel voldoende mondkapjes beschikbaar zijn. Voor zover ik kan zien, verloopt de bevoorrading goed.” (https://www.trouw.nl/buitenland/een-kij ... ~b31378d3/)

lucifertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:20

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:41

moonsparkle schreef:
Kan iemand me uitleggen wat het nut nu is van preppen? Zelfs als je plaats in quarantaine zou zijn word je in Duitsland en Nederland toch wel van voedsel voorzien? Of doen mensen dat omdat ze hun huis nu niet meer uit durven?

Omdat mensen bang zijn en op deze manier denken controle over de situatie te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 19:51

lucifertje schreef:
https://www.telegraaf.nl/nieuws/1069500 ... met-corona

Ook patiënten zonder klachten worden getest.

Dat staat niet in het artikel. Het nieuwe is dat elke zieke die op de eerste hulp komt met een verdenking op longontsteking of influenza (griep) ook op corona getest wordt. Ook als diegene niet in het gebied in Italië, Wuhan of een andere verdachte plaats is geweest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:00

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:07

Nou vandaag in de Etos en het Kruidvat geen Vitamine C meer te krijgen. Misschien toeval maar ik weet het niet. Mensen denken misschien beter bestand te zijn tegen het virus als ze veel C nemen ofzo?

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:10

Deze dokter plaats dagelijks filmpjes en legt alles heel rustig en duidelijk uit.

Arethe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:13

Suzanne F. schreef:
Nou vandaag in de Etos en het Kruidvat geen Vitamine C meer te krijgen. Misschien toeval maar ik weet het niet. Mensen denken misschien beter bestand te zijn tegen het virus als ze veel C nemen ofzo?

Bij ons ook niet en paracetamol was ook praktisch niet meer te krijgen. Alleen nog paar kleine verpakkingen stonden er. Mevrouw achter de kassa zei dat het heel hard was gegaan afgelopen dagen.

Shae

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:35

Wat een gekkigheid dat mensen andere mensen hier gaan vertellen dat ze egoïstisch zijn als ze 4x per week naar de supermarkt gaan of dat mensen thuis moeten blijven als het niet noodzakelijk is om de deur uit te gaan. Super nuttige maatregelen als het op 1 locatie mis is. Inmiddels gaat het de halve wereld over. Ik heb een beetje last van m'n keel. Zal ik nu 2 weken thuis blijven? :')

Ja, er gaan mensen aan dood en nee, dat is niet leuk. En nu? De wereld op pauze zetten? Newsflash: dat kan niet. Aan de andere kant is het ook geen virus met 50% sterftekans, dus van die liveblogs over een handjevol besmettingen op locatie A word ik ook een beetje kriegel. Natuurlijk is het eng als je in de risicogroep valt, maar dat is een griepepidemie ook.

Whale

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:37

Shae schreef:
Ik heb een beetje last van m'n keel. Zal ik nu 2 weken thuis blijven? :')

In de kelder jij. Ga ik bij je zitten want ik heb ook wat last van m'n keel en een kuchje.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:53

Journaliste nos journaal “ net over de grens is bij een Duits echtpaar Corona gevonden”.

Euh, dat lag onder de kast ofzo?

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:55

moonsparkle schreef:

Hier zeker geen prepper maar wel iemand die vandaag de voorraad heeft aangevuld.

Ik heb de auto-immuunziekte Colitis Ulcerosa en op het moment een behoorlijke opvlamming. Ik heb veel slechte dagen, boodschappen doen lukt sommige dagen ook gewoon niet. Ik moet er niet aan denken dat het een gekkenhuis wordt en het boodschappen doen voor mij (nog) lastiger wordt. Dus heb ik nu simpele dingen in huis gehaald waar we met zijn 2en een weekje mee vooruit kunnen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 20:58

LadyMadonna schreef:
Journaliste nos journaal “ net over de grens is bij een Duits echtpaar Corona gevonden”.

:')

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:18

LadyMadonna schreef:

In de koelkast waarschijnlijk, daar ligt het hier ook ;)

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:31

Ik ga maar eens mee lezen hier. Maak me eigenlijk nog geen zorgen.
Je houd het niet tegen.
Haal voor het praktische wel even extra eten in huis (gewoon wat potten groenten etc) we zijn een vrij groot gezin met een baby wil niet zonder iets komen te zitten.
En even van die desinfecterende zeep. Heb ik altijd wel in huis maar die is nu bijna leeg ff een nieuwe halen.

(Normaal heb ik altijd wel eten op voorraad is gewoon praktisch. Ben zelf nu ook niet fit en dan ga ik liever geen boodschappen doen. Maar zet wel graag een volledige maaltijd op tafel.)

Van de school van de kids kregen we ook al mail met een link van het RIVM.

Heb de kinderen wel gezegd dat ze na niezen, hoesten etc even hun handjes moeten wassen. Moeten ze altijd wel maar dacht benoem het nog even.

Maar ja wat kun je verder doen. Je kan niet weken binnen gaan zitten dat is ook niets. Gewoon door gaan met het normale leven.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:48

akishino schreef:
LadyMadonna schreef:

In de koelkast waarschijnlijk, daar ligt het hier ook ;)

In het begin ging ik stuk om de “Corona with lyme” meme. Maar inmiddels ben ik er wel een beetje klaar mee. Zal blij zijn als het voorbij is.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:49

eilleen333 schreef:
Jenny21 schreef:
Echtpaar in Duitsland (juist over grens in Schinveld/Sittard) zijn beide besmet.
Hebben in Gangelt carnaval gevierd.... en vrouw werkt op kinderdagverblijf.. zullen die ouders even ongerust nu zijn...

Ah, vandaar dat de scholen en KDV’s dicht zijn tot maandag. Oppas van mijn zus werd daar om kwart voor 12 s nachts over gebeld dat ze zeker t/m maandag geen kindjes mag ontvangen.

Waarom? Kinderen schijnen juist minder vatbaar te zijn voor dit virus.
Ze kunnen het natuurlijk wel verspreiden.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 21:53

mairead schreef:

Verspreiding door kinderen zal een stuk hoger liggen vanwege dat ze hele dagen in groepsverband doorbrengen, vaak toch onhygienischer zijn en door hun volwassen familie geknuffeld worden.

mairead

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:03

elnienjo schreef:
mairead schreef:

Verspreiding door kinderen zal een stuk hoger liggen vanwege dat ze hele dagen in groepsverband doorbrengen, vaak toch onhygienischer zijn en door hun volwassen familie geknuffeld worden.

Dat inderdaad, ja.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-20 22:09

Ik heb net even ‘ mijn ‘ ziekenhuis in Duitsland gebeld. Niets te maken met het Corona virus, heb nieuwe medicatie nodig voor mijn allergie. Moest aan de lijn blijven en kreeg ineens de longarts aan de lijn. Mocht absoluut niet zomaar stoppen met het spuiten van mijn medicatie. Eerst ontstekingswaarde laten testen voordat ik mogelijk stop bij ziekte. Heel veel mensen schijnen gestopt te zijn met de medicatie om hun weerstand te verhogen voor het Corona virus. |o